Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   CRF 1000 L (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=170)
-   -   Plastyczna rama (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=45646)

rdrv33 01.03.2024 10:28

Plastyczna rama
 
Kupiłem NATa całkiem niedawno, wiedziałem, że temat ramy to generalnie jest słabość NAT, ale jak tak zacząłęm więcej czytać to się zaczynam zastanawiać jak tym jeździć i chyba się robię przewrażliwiony. Gdzieś czytam, że parkingowa wywrotka rama pogięta, przejazd przez dziure rama pogięta, to wy tym w terenie jeździcie? Teraz będę jeździł zes*any, że jakąkolwiek dziure zrobie to rama pogięta :mad: A więc jak to w praktyce wygląda? Czy faktycznie trzeba na kazdym kroku uważać? Czy jak się przejadę po terenie, to jakaś hopka delikatna, to jakieś dziura, jak mi się moto położy przy zerowej prędkości na bok bo się nie podeprę nogą to będzie ok?

pecze 01.03.2024 10:38

Faktycznie przewrażliwiony jesteś. Nie czytaj tych głupot.

pałeł 01.03.2024 10:38

Toni Bou nie ma tych dylematów

Dzieju 01.03.2024 10:52

Ale to jego motocykl na codzień czy tylko do filmu mu dali?

pałeł 01.03.2024 11:10

dzieju jak by motocykl nie przeżył to nazwisko gościa tyle znaczy ze by tego nie ukrywał i by zaraz o tym było głośno

madafakinges 01.03.2024 11:20

Cytat:

Napisał rdrv33 (Post 847040)
Kupiłem NATa całkiem niedawno, wiedziałem, że temat ramy to generalnie jest słabość NAT, ale jak tak zacząłęm więcej czytać to się zaczynam zastanawiać jak tym jeździć i chyba się robię przewrażliwiony. Gdzieś czytam, że parkingowa wywrotka rama pogięta, przejazd przez dziure rama pogięta, to wy tym w terenie jeździcie? Teraz będę jeździł zes*any, że jakąkolwiek dziure zrobie to rama pogięta :mad: A więc jak to w praktyce wygląda? Czy faktycznie trzeba na kazdym kroku uważać? Czy jak się przejadę po terenie, to jakaś hopka delikatna, to jakieś dziura, jak mi się moto położy przy zerowej prędkości na bok bo się nie podeprę nogą to będzie ok?

:haha2:
Nie słuchaj głupot. Ludzie świat przejechali na NAT bezproblemowo. Wywal gmole heeda załóż OM, swmotech itp. i ciesz się jazdą.
PS. moja pierwsza Afra zrobiłem 40tyś a lekko nie miała, to jak piszesz to by miałą ramę w ósemkę pogiętą.

rdrv33 01.03.2024 11:27

Cytat:

Napisał madafakinges (Post 847051)
:haha2:
Nie słuchaj głupot. Ludzie świat przejechali na NAT bezproblemowo. Wywal gmole heeda załóż OM, swmotech itp. i ciesz się jazdą.
PS. moja pierwsza Afra zrobiłem 40tyś a lekko nie miała, to jak piszesz to by miałą ramę w ósemkę pogiętą.

Dzięki wielkie, bo już ostatniio jak jeździłem mając w głowie te wszystkie komentarze to się zacząłęm zastanawiać jak ja tym w teren pojde? Gmoli heeda nawet nie mam, a właśnie szukam OM. Btw - ciut nie w temacie ale jak już o gmolach - mówiąć OM masz na mysli te (podstawowe) nie -> https://www.fullgarage.pl/gmole-outb...enture-sports/ ?

Nie wiem czy pasują do modelu 2024, puściłem maila.

nabrU 01.03.2024 11:37

Ja tam Toni Bou definitywnie nie jestem :rolleyes:, ale mam gmole Heeda i parę razy leżałem w offie i jakoś szkód nie ma.

pałeł 01.03.2024 11:46

raczej Outback Motortek


reszte znajdziesz sam :D

Onufry22 01.03.2024 12:46

Cytat:

Napisał rdrv33 (Post 847040)
Kupiłem NATa całkiem niedawno, wiedziałem, że temat ramy to generalnie jest słabość NAT, ale jak tak zacząłęm więcej czytać to się zaczynam zastanawiać jak tym jeździć i chyba się robię przewrażliwiony. Gdzieś czytam, że parkingowa wywrotka rama pogięta, przejazd przez dziure rama pogięta, to wy tym w terenie jeździcie? Teraz będę jeździł zes*any, że jakąkolwiek dziure zrobie to rama pogięta :mad: A więc jak to w praktyce wygląda? Czy faktycznie trzeba na kazdym kroku uważać? Czy jak się przejadę po terenie, to jakaś hopka delikatna, to jakieś dziura, jak mi się moto położy przy zerowej prędkości na bok bo się nie podeprę nogą to będzie ok?

Jak czytam Twój wpis to mam wrażenie, że odnosisz się do mojego wpisu na FB z grupy o Afryce.
Z doświadczeń moich klientów, a mam w bazie trochę motocykli ubezpieczonych w ramach ryzyka AC:) Zaczynając oczywiście od Afryki, przez BMW, HD, Triumph, Ducatii, Benelli, KTM, Suzuki, Yamahę oraz jeszcze kilka innych.
Przez to mam pojęcie jak wyglądają koszty napraw motocykli.
Powiem szczerze, że nie miałem klienta, który miałby problem z ramą w innym motocyklu niż crf1100. (Celowo w tych statystykach pomijam Tenerę, bo tam mocowanie tłumika, które kwalifikuje ramę do wymiany to można ręką zgiąć:)) Już w tym roku mam jedną pękniętą ramę, a w zeszłym roku miałem chyba 5. Generalnie wszyscy, którzy mieli uszkodzone ramy stwierdzili, że faktycznie jakieś miękkie te ramy, bo uderzenia są nie wielkie.
Według mnie jest coś na rzeczy, ale to każdy może sam sprawdzić sprawdzając czy nie ma wybrzuszenia między chłodnicami.
Oczywiście nie ma co się tym przejmować, bo jak zaczniemy się przejmować to po co jeździć:)
W razie czego masz AC to będzie całka lub przełożą rame...

rdrv33 01.03.2024 14:02

Cytat:

Napisał Onufry22 (Post 847064)
Jak czytam Twój wpis to mam wrażenie, że odnosisz się do mojego wpisu na FB z grupy o Afryce.
Z doświadczeń moich klientów, a mam w bazie trochę motocykli ubezpieczonych w ramach ryzyka AC:) Zaczynając oczywiście od Afryki, przez BMW, HD, Triumph, Ducatii, Benelli, KTM, Suzuki, Yamahę oraz jeszcze kilka innych.
Przez to mam pojęcie jak wyglądają koszty napraw motocykli.
Powiem szczerze, że nie miałem klienta, który miałby problem z ramą w innym motocyklu niż crf1100. (Celowo w tych statystykach pomijam Tenerę, bo tam mocowanie tłumika, które kwalifikuje ramę do wymiany to można ręką zgiąć:)) Już w tym roku mam jedną pękniętą ramę, a w zeszłym roku miałem chyba 5. Generalnie wszyscy, którzy mieli uszkodzone ramy stwierdzili, że faktycznie jakieś miękkie te ramy, bo uderzenia są nie wielkie.
Według mnie jest coś na rzeczy, ale to każdy może sam sprawdzić sprawdzając czy nie ma wybrzuszenia między chłodnicami.
Oczywiście nie ma co się tym przejmować, bo jak zaczniemy się przejmować to po co jeździć:)
W razie czego masz AC to będzie całka lub przełożą rame...

Hej, nie wiem czy to było konkretnie na fb, bo tam jestem tylko na jednej grupie i to takiej lokalnej dla Krakowa (i to w sumie grupa adventure, a nie konkretnie afrykowa)
Ja nie zaprzeczam, że z tą ramą jest coś nie tak, ja się tylko zastanawiam co realnie może wpłynąć na to, że się pognie. Bo być może, zakładając jak chce moją Afrikę wykorzystywać i mając troche szczęcia, że nie wydarzy się coś nieprzyjemnego (stłuczka, ślizg na asfalcie) to być może praktycznie nie ma szans, żeby ją uszkodzić podczas jazdy, a ja zwyczajnie jestem przewrażliwiony.

sudden 01.03.2024 14:36

Od bocznego wiatru to ona się raczej nie powygina :)
Ja bym się nie przejmował tylko jeździł ile wlezie i cieszył się nową zabawką. Sam mam inną Hondę co też się rama potrafi "wklęsnąć" przy podnóżku. Póki co leżałem nią kilkanaście razy i nie trafiłem w odpowiedni punkt, więc to nie jest wcale takie proste, żeby ramę pogiąć.
Have fun.

nabrU 01.03.2024 14:56

Cytat:

Napisał sudden (Post 847073)
Have fun.

I to jest najlepsze podsumowanie tego tematu :Thumbs_Up:

lukasz_vip 04.03.2024 08:39

Ogólnie ramy w CRF są słabe. Wiaodmo nie gną się od jeżdżenia ale po niektórych paciakach potrafią się wgiąć w szczególności w okolicy podnożka:
https://www.africatwinforum.com/thre...t-frame.44263/

Często siedzę na licytacjach z ubezpieczalni i jest tego sporo. Niby ładna afryka bez dużych uszkodzeń ale mają wbite całki ze względu na ramę. Albo jest buła z przodu albo wgięta stopka koło łancucha.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:59.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.