![]() |
Honda GB350
https://www.cycleworld.com/motorcycl...malayan-rival/
Honda pracuje nad chłodzonym powietrzem konkurentem RE Himalayan. Ma być oparty na modelu CB350 - a ten w 2021 przypuścił niezły szturm na rynek indyjski i niedawno zaczął też być oferowany w Australii i Japonii. Jest zatem jakaś tam szansa że któryś z tych wynalazków przedrze się kiedyś na kontynent EURO_X. Cytując jeden z komentarzy - to będzie taki XR przyszłości. Jak już zombie zaatakują świat to żałować będzie każdy kto nie ma takiego w garażu żeby na nim uciec :D |
sam wiesz, ze normy zabijają europejski rynek a w azji sie z nich nie smieja poniewaz nie maja o nich pojecia i chwała im za to
|
1 Załącznik(ów)
Swiat motocykli i samochodow japonskich na rejony inne niz UE jest zaskakujaco bogaty - wiele modeli przechodzi nam kolo nosa bo albo nie spelniaja norm albo producentowi nie kalkuluje sie placic za homologacje przewidujac niski popyt. Taka certyfikacja to sakruckie pieniadze. Ogladam sobie czasem dilerow np. w brazylii, na filipinach itd. zupelnie inna oferta.
p.s. Toyota wypuscila wlasnie model Century SUV. hybryda z benzyna v6 3.5l. nie bedzie oferowana w europie. dlaczego? mozna sie domyslac... zostaja nam chinskie elektryczne podrobki. taka Toyota przez lata zrobi milion kilometrow, chinskiego elektryka za 5 lat trzeba bedzie dac pod prase. ekologia :Thumbs_Up: |
Zawsze sobie możesz z USA sciągnąć.
|
Cytat:
To jest przykład jakieś używki ale jak znajdę to wstawię ostatnio był zamieszczany film z nówką z salonu, gdzie już była korozja https://youtu.be/ojqQBg7MTCA?si=VLODUXF8-ODVY93M |
Cytat:
|
Cytat:
w japoni z podatkami 750 tys pln, klasyczne Century to 600 tys. w USA nie ma, czyli pewnie pozostanie jedynie na azje - chinscy miliarderzy sie uciesza a i pewno arabowie nie beda zawiedzeni |
Fajnie dyskusja zakręciła- od domniemanego projektu motocykla do jakości i ceny współczesnych suv-ów!:D
A wracając do hondy- nie macie wrażenia, że te wszystkie internetowe niusy o nowych projektach motorków to zwykła ściema?? Tworzenie takich wiadomości po to, żeby konkretne strony się często klikały? NX500 wyglądający jak stara XR600 czy inne pomysły, które nigdy nie wyjdą poza komputer projektanta, ale reklamy na stronach które je pokazują zarobią miliony? |
a to widzieliscie? Honda Sahara 300 dla ameryki południowej - czasami motocykle z tego kontynentu byly dostepne w dystrybucji... portugalskiej. tak bylo na przyklad z Hondą NX4 Falcon.
https://www.honda.com.br/motos/adven...ail/sahara-300 cena 22 tys pln z podatkami - w PL nie do zrobienia - kosztowałaby 10 tys wiecej Yamaha ma w tamtych regionach swoja Tenere 250 https://www.bikebound.com/2023/12/03/tenere-250-rally/ w 2018 ta Yamaha kosztowala ~17 tys PLN p.s. w Japoni w salonach Honda nadal dostepna jest CRF1000 w obu wersjach skrzyń biegow. rownolegle z crf1100. |
Żyjemy na kontynencie gdzie oderwani od rzeczywistości urzędniki z euro kołchozu wykastrowali nas z możliwości wydania normalnych pieniędzy i pozbawili możliwości zakupu takiego, czy innego pojazdu w myśl zasad dyktowanych przez eko terrorystów. Nakładają na nas tylko daniny i ruchają na kasę, motor z dupy kosztuje ponad 20 koła euri z czego połowa jego wartości idzie na rzecz euro kołchozu.
Jedz robaki na śniadanie i jeździj elektrycznym autem, a my będziemy latać samolotami kiedy nam się tylko zachce i jeździć autami z silnikami spinowymi poj 5 litra a wy za to zapłacicie :haha2:. |
Taka 300ADV za okolice 20 tys pln z pewnoscia niejeden by przytulil. Do spokojnych wycieczek off i jazdy po drogach wg przepisow zupelnie by wystarczyla, a i spalanie pewno na szprycy bardzo OK.
|
Kiedyś to było...
https://www.motorcyclespecs.co.za/mo...350_sahara.htm |
z tego co czytam Honda swoja pierwsza fabryke motocykli otworzyla w Brazyli w 1976 - nie wykluczone, ze to co na ich rynek robia na miejscu i stad zawezenie oferty do tego regionu.
|
Cytat:
|
Nie zamierzam dyskutować na temat moich poglądów.
Jedyna zaleta to że nie muszę stać w kolejkach na granicy, choć ostatnio kolejki wróciły więc i to nie jest już zaletą . |
ktoś w podatkach musi zapłacić za dofinansowywanie bredni pokroju fotowoltaika, pompy ciepła, kotły gazowe, kompostowniki, elewacje, zbiorniki na deszczówke, okna, tutaj akurat placa motocyklisci, w azji czy ameryce pld pojecia nie maja jaki tu jest zielony kołchoz.
|
ja jebe
...czyli jednak nie wytrzymali i jedziemy dalej z tematem motocyklowym. |
Cytat:
|
1 Załącznik(ów)
jak o motocyklach jednak nie o polityce to przygladam sie tegorocznej propozycji Triumpha i czekam na wersje ze szprychowanymi kolami. jak narazie jest naprawde niezle, bo:
400ccm i 40KM/37Nm kola 19' i 17' 6 biegów skoki po 150mm - z przodu USD z tylu zbiornik gazu tarcza przod 320mm siedzenie 835mm masa zalana 179kg robione w indiach w fabryce Bajaj - zobaczymy co z tego wynika. cena na dzis 30 tys pln |
1 Załącznik(ów)
KTM poszedł po rozum do głowy i wypuścił wersję szprychową 390
https://ktmsklep.pl/motocykle-ktm/of...enture-sw-2023 Z technikalii jednak nadal wydaje się że to bardziej utwardzony motocykl aniżeli by się chciało... a może tylko się wydaje? DANE TECHNICZNE KTM 390 ADVENTURE SW 2023 SILNIK MOMENT OBROTOWY 37 Nm SKRZYNIA BIEGÓW 6-biegowa CHŁODZENIE Chłodzenie cieczą MOC W KW 32 kW ROZRUSZNIK Rozrusznik elektryczny SUW 60 mm ŚREDNICA 89 mm SPRZĘGŁO Załączane mechaniczne sprzęgło antyhoppingowe PASC™ EMISJA CO2 78 g/km POJEMNOŚĆ SKOKOWA 373.2 cm³ EMS Bosch EMS z RBW DESIGN Silnik 1-cylindrowy, 4-suwowy ZUŻYCIE PALIWA 3.37 l/100 km SMAROWANIE Mokra miska olejowa PODWOZIE POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA (OK.) 14.5 l ABS Bosch 9.1 MP (z zakrętowym układem ABS i trybem offroad, możliwość wyłączenia) ŚREDNICA PRZEDNIEJ TARCZY HAMULCOWEJ 320 mm ŚREDNICA TYLNEJ TARCZY HAMULCOWEJ 230 mm PRZEDNI HAMULEC 4-tłokowy, montowany osiowo stały zacisk TYLNY HAMULEC Pływająca tarcza hamulcowa z 1-tłokowym zaciskiem ŁAŃCUCH 520 Pierścień X MASA WŁASNA 161 kg KONSTRUKCJA RAMY Rama kratowa ze stali, malowana proszkowo PRZEDNIE ZAWIESZENIE WP APEX 43 PRZEŚWIT 200 mm TYLNE ZAWIESZENIE WP APEX - Monoshock SEAT HEIGHT 830/855 mm KĄT GŁÓWKI RAMY 63.5 ° SKOK ZAWIESZENIA (PRZÓD) 170 mm SKOK ZAWIESZENIA (TYŁ) 177 mm |
ja sie ciesze, ze sie rynek ogarnal i wrocil do motocykli:
- lekkich - oszczednych - z prawdziwymi hamulcami przez lata w tym segmencie byla dziura - 125 i potem monstra po 260kg i 1000ccm w gore |
Cytat:
|
Cytat:
|
Cytat:
|
mnie tam nie przeszkadza, ze ktos jezdzi motorem za 120 tys pln wazacym 280kg i ma moc ~200KM. plecy mnie bolą i dla mnie 215kg suche RD04 juz bylo wkurzajace, a przepchanie po trawniku kilkadziesiat metrow zalanego R1150GS po grzaskiej mokrej trawie zupelnie mnie wyleczylo z tego klocka. ADV=lekki. mnie sie nie spieszy - robie wszystko by unikac glownych drog.
|
1 Załącznik(ów)
O tak...
|
GB350 - hness - czy jest świadomość społeczna? :D :D
1 Załącznik(ów)
hej
piszę rozentuzjazmowany :D ostatnio byłem w Hondzie i w oko wpadła mi honda GB350 w indiach bodaj zwana jak hness. nowość na EU 2025. oczywiście w Indiach od 'zawsze'... japierrrrrrrdziu jakie to jest fantastyczne moto :D :D :D dawno mi się morda tak nie cieszyła na nic. fajne fajne fajneeeeeee!!! chodzi jak mój stary Enfield, na oryginalnym wydechu brzmi tak, że nie wiem na serio jak oni to homologowali na EU! :D, ma ABS, wtrysk, na baniaku robi coś pod 700!!!!!!km marszowe 90-100 trzyma z palcem w tłumiku. kosztuje 19500 cebuli nówka sztuka. szczerze to prócz GL1800 i tego to nic więcej nie widzę w Hondzie obecnie :D :D na GL mnie niestety nie stać ale na GB.... no.... mam smak! już widzę, że jakby do niej założyć bardziej lepszą gumę to i na TET bym tym pojechał. m |
1 Załącznik(ów)
kolega w hondzie w JG dostal to na salon i bylo na pudle... made in japan. sam byl zdziwiony. moda sie zrobila na takie dryndy - Triumph ma swoje scrambler 400, kawasaki w230, a enfield jest enfield. suzuki mialo swoje TU250, a kawasaki Estrelle. cena tej Hondy robi wrazenie i chinskich braci stawia w trudnej sytuacji.
o! nawet fotke od Niego z FB znalazlem :D az dziwne, ze nie robia tego w jakimś bangladeszu czy innej tunezji. |
niesamowite jest to jak to pracuje - bardzo długoskokowy, wolnoobrotowy co za tym idzie silnik. długa szkszynka piątka. umówię się wiosną na jazdę próbną może nawet wynajmę na dzień. bardzo się czuję zaintrygowany.
wykonanie na oko OK. ponoć to taka składanka. ramy chyba robione w Indiach, coś tu, coś tam, całość składana w Japonii. Piec japoński bodaj. półka górna jak słowo daję jak z CB650 :D no widać, że miało być tanio ale ogólne wrażenie jest bardzo pozytywne. taki człapak. jak ktoś potrzebuje człapaka. myślę, że można na tym naprawdę pojechać za horyzont i pomyśleć na spokojnie... |
1 Załącznik(ów)
ja jestem ciekaw tej dryndy bo recenzje sa entuzjastyczne - to juz na 100% klepane w indiach. cena jednak dokladnie 10 tys pln wyzsza niz Hondy.
|
Cytat:
|
premiera 2024. Triumph Scrambler 400X. jest rowniez tansza wersja nazywana Speed 400
https://www.triumphmotorcycles.pl/bi...ler-400-x-2024 https://www.triumphmotorcycles.pl/bi...speed-400-2024 |
Mały skram Triumpha
Ale to zupełnie innneeeee moto. Ta Honda chodzi jak mały diesel :) i to jest TO |
Cytat:
|
Na średniego chłopa czyli 188cm będzie ok czy jak na Estrelli?
|
to znacznie większe niż estrella. normalne moto.
nie poznaliśmy się niestety FTF ale mam 187 jak się dobrze wyśpię. siedzi się spoko. jeździłbym. z tego co widzę to popularna przeróbka u kangurów np. to wyższa kiera od mędóro a poprzeczką, lusterka poniżej kiery. skórzany tankbag/konduktorka na baniak i ostrzejsze opony + harmoszki na lagi /wiadomka - mus :D :D/ i wygląda to po prostu jak milion dolców. |
No niestety. Podjadę do Pomira bo mnie to ciekawi i się dorozpytam. Może mają.
|
nie wiem co to za wydech tam siedzi ale gra pięknie https://www.youtube.com/watch?v=T62QyBlSvBI
Edyta: wydech wg opisu oryginał i już chyba wiadomo co spowodowało holologację na Jewropę |
1 Załącznik(ów)
Cytat:
|
Cytat:
a co spowodowało Twoim zdaniem homo na Europę? bo trochę nie kumam Twojego wpisu. |
Cytat:
|
Tego NIE potwierdzam.
Nie słyszałem, nie jeździłem. Może być tak że tłumik tylko na oko taki sam a robi jeno marne pufpufpuf. Po mojemu to on by też fajnie wyglądał z tłumikiem poprowadzonym wysoko pod siedzeniem. Myślę że będzie to wdzięczna baza do rozmaitych przeróbek :) |
Cytat:
https://www.helmetking.com/en/produc...50-20-25-17-01 |
1 Załącznik(ów)
Wow. Pięknie wygląda.
Acz cena plus przesyłka i cło to będzie mała fortuna. Do tego jeszcze ładny dwutonowy lakier i jest przepiękny klasyk na niespieszne przemierzanie świata. Bardzo mi się podoba. Daje rok/dwa w europie będą ładne przeróbki na tej bazie. |
Ten Triumph bardzo fajny jest..
|
Cytat:
|
Ja polatałem jakieś 2h tylko w wersji Speed 400, fajny ten singiel, po mieście mocy nie brakuje, heble też dają radę, bardzo przyjazny i leciutki motorek.
|
Tak jak goldas od 2018 na fabrycznym słychać te 6 garków, pięknie gra aż się pośliniłem i na tym się skończyło. Nie ten przedział cenowy i jeszcze za młody jestem na kredens :D
|
Cytat:
|
no i, Emek?
bmw w 55r wypuściło r50 a potem r50/5 - wzór jak dla mnie. i co z tego. mam XT500 '79 ale to nie o to chodzi. Ma być lekko, nowo, mega oszczędnie i zasięg jak w tankowcu a do tego spokój diesla. To ten motocykl ma. Jeśli ktoś potrzebuje pyrkawki do zwiedzania świata to to jest IMO zajebista opcja. TANIA - co nie jest takie oczywiste obecnie. Przy maksymalnej prędkości 130kkm mozna nawet podjechać kawałek autobanem jakby się uprzeć a tak drogi boczne są dla niego żywiołem. Mógłbym tym jeżdzić. Nie wymagam osiągów - chciałbym odpocząć i mieć na 50-60kkm spokój z jakimikolwiek remontami. @Melon - obecny GL1800 bagger z recenzji i jazd POV na YT NIE JEST motocyklem dla emeryta. Raz, że waga, dwa to jak mu kazać... robi się WARP4. Pięknie to chodzi. Przepięknie. Gdyby nie cena już by u mnie stał. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:11. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.