Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Układ elektryczny i zapłonowy (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=10)
-   -   MANUAL - grubsze przewody fazowe w RD07 (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=4510)

RAFWRO 02.11.2009 02:14

MANUAL - grubsze przewody fazowe w RD07
 
52 Załącznik(ów)
Uznałem, że jednym z powodów uszkodzeń w instalacji, są zbyt cieńkie przewody fazowe od kostki do prądnicy - (3 x żółte).
Wymieniłem dziś całą wiązkę...
Pierwszy Test - po 20 minutach pracy silnika - regulator jak zwykle gorący (mam prawdopodobnie uszkodzony), ale żółte przwody- tylko delikatnie letnie.:Thumbs_Up:
MANUAL:
Załącznik 8251

Załącznik 8252

Załącznik 8253

Załącznik 8254

Załącznik 8255

Załącznik 8256

Załącznik 8257

Załącznik 8258

Załącznik 8259

Załącznik 8260

Załącznik 8261

Załącznik 8262

Załącznik 8263

Załącznik 8264

Załącznik 8265

Załącznik 8266

Załącznik 8267

Załącznik 8268

Załącznik 8269

Załącznik 8270

Załącznik 8271

Załącznik 8272

Załącznik 8273

Załącznik 8274

Załącznik 8275

Załącznik 8276

Załącznik 8277

Załącznik 8278

Załącznik 8279

Załącznik 8280

Załącznik 8281

Załącznik 8282

Załącznik 8283

Załącznik 8284

Załącznik 8285

Załącznik 8286

Załącznik 8287

Załącznik 8288

Załącznik 8289

Załącznik 8290

Załącznik 8291

Załącznik 8292

Załącznik 8293

Załącznik 8294

Załącznik 8295

Załącznik 8296

Załącznik 8297

Załącznik 8298

Załącznik 8299

Załącznik 8300

Załącznik 8301

Załącznik 8302

klanol 02.11.2009 07:33

super, tylko trochę opisy mało widoczne, ale da radę. proponuję polutować przewody na stałe zostawiając dolutowane oryginalne kostki na zapas. w razie awarii na odludziu wytnę stary regulator i podepną nowy na szybko w oryginalne złączki. jak będę robił treż podeślę fotki. sprawdź czy pojedyńcze złączki na przewodach fazowych są wystarczające i czy się nie grzeją (włącz światła drogowe podczas testu). też mam zamiar wymienić przewody ale bez zdejmowania dekla, czyli od sinika do regulatora. jaki przewód dałeś 2,5mm ?

rambo 02.11.2009 10:36

RAFWRO BRAVO :beer2::friday::zdrufko:

Wnoszę o dodanie funkcji "pomogłem" w profilu użytkowników, wzorem profili na kilku innych forach. 1 punkt należy się RAFWRO :Thumbs_Up: :at:

RAFWRO 02.11.2009 14:29

Cytat:

Napisał klanol (Post 82134)
super, tylko trochę opisy mało widoczne, ale da radę.

ODP:
- po kliknięciu obrazy się powiększają (nie chciałem zawalać serwera)

sprawdź czy pojedyńcze złączki na przewodach fazowych są wystarczające i czy się nie grzeją (włącz światła drogowe podczas testu).

ODP;
Ok tak zrobie po wymianie regulatora

też mam zamiar wymienić przewody ale bez zdejmowania dekla, czyli od sinika do regulatora. jaki przewód dałeś 2,5mm ?

Nowy przewód to 1,5 mm (oczywiście wewnątrz)
Z izolacją (zewnętrzna) to będzie nieco ponad 2,5mm.
To maksymalna średnica jaką można upchnąć w przelotkach bez zbędnego ścisku.
Ponadto to taki sam przekrój jak oryginału wiżaki wychodzącej z regulatora.
Uznałem, że nie ma co przesadzać.
Wymienię regulator i wtedy podzielę się spostrzeżeniami.
(szukam używanego zamiennika od innych moto)
Rafał

klanol 02.11.2009 17:29

a tak z ciekawosci - jakiej średnicy są oryginalne przewody?

RAFWRO 02.11.2009 20:07

Cytat:

Napisał klanol (Post 82220)
a tak z ciekawosci - jakiej średnicy są oryginalne przewody?

Wyglądają na 1mm.
całe były przegrzane i zaśniedziałe..Pewnie stało się to gdy stopiła się kostka.
To jeszcze bardziej powiększyło ich oporność i kółko się zamyka, bo grzały się przez to jeszcze bardziej.

Może potymalnie będzie dać 2mm, powinny się zmieścić w przelotkach ale trzeba będzie dać nową izlację wiązki.

Efekty całej pracy będzie najlepiej widać gdy wymienię regulator i przejadę z dyżymi obrotami jednostajnie kilkaset kilometrów.

Rafał

klanol 02.11.2009 21:06

jeżeli jeszcze ci się grzeje regulator to zajrzyj do kostki przy styczniku. dobrym rozwiązaniem jest zmostkowanie przewodów przechodzących przez ów kostkę, to drugie felerne miejsce instalacji. ja w ogóle polutowałem te przewody i dolutowałem osobny do ładowania akumulatora (przez kostkę z bezpiecznikiem 30A).

RAFWRO 03.11.2009 12:29

Cytat:

Napisał klanol (Post 82252)
jeżeli jeszcze ci się grzeje regulator to zajrzyj do kostki przy styczniku. dobrym rozwiązaniem jest zmostkowanie przewodów przechodzących przez ów kostkę, to drugie felerne miejsce instalacji. ja w ogóle polutowałem te przewody i dolutowałem osobny do ładowania akumulatora (przez kostkę z bezpiecznikiem 30A).

Dzieki, ale tą kostkę sprawdzam regularnie i jest ok.
Styki czyste i temperatura kostki w normie. Po wymianie przewodów właściwie temperatura pokojowa..

wieczny 14.03.2011 19:44

Również ciemny kolor uzwojeń mam. Nie spalił mi się regler, ale zawczasu wymieniałem kostkę, która zaczynała się topić. Jakieś 25kkm temu.

PS: Na pewno jest wśród nas taki Rychu od przewodów izolowanych. Powiedzcie proszę czy zwykły kabelek w sklepie za 1,5pln za metr ma izolację, która może pracować w oleju silnikowym? Pani za ladą nie wie.

rambo 14.03.2011 20:02

Ja kupiłem swoje w dziale elektrycznym w leruła merlę i działają.

myku 14.03.2011 20:20

Rambo ty sam jestes jak lerula merle :p.A na powaznie,to uwazacie,ze naprawde nalezaloby te przewody wymienic,nawet jak regler kostka i cala reszta jest ok?Pytam bo w weekendy sie nudze a troche sie rozochocilem w dlubaniu i moze bym sie tym zajal.Do tego Rafal sie napracowal i nalezaloby to wykorzystac:Thumbs_Up:

wieczny 14.03.2011 21:00

Wymieniam bo mają 20 lat. Co będzie - się zobaczy :).

rambo 14.03.2011 21:58

Dałem przewody o dwa razy większym przekroju niż fabryczne, takiego samego przekroju jak te które idą od reglera od vfr800 który mam 3 rok. Skok napięcia na kostach H4 o 1V. Na wolnych mam 14,2Va miałem 13,2V na obu lampach włączonych. Cza pomierzyć u siebie i samemu podjąc decyzje. Dzięki jeszcze raz Szynszyllowi za pomoc :Thumbs_Up: :)

wieczny 14.03.2011 23:34

Dane te były by dla mnie wartościowe:
-gdybyś miał regulator Shindegena do XRV
-gdybym miał regulator Shindegena do VFR.

Na domiar złego napiszę, że nie sprawdzałem napięcia na H4 więc nie będę miał porównania. Ale od 50kkm nie spaliła mi się żadna z dwóch żarówek Philips +50%. To jest wymowne :).

optimist7 21.02.2019 20:16

Cześć, odkopię wątek, bo mam pytanie - czy w RD04 będą jakieś istotne różnice? Dzięki z góry :)

R2D2 21.02.2019 21:13

Nie będzie różnic , no może bardziej się zacznie grzać regler jeżeli masz afrykowy lub inny japoński.

W układzie zasilania ważna jest jego sprawność, utrzymanie złącz w odpowiedniej kondycji , same przewody miedziane się nie zużywają.
W latach produkcji starej afry nikt nie oszczędzał na miedzi w przewodach i nie sądzę żeby trzeba było je wymieniać.
Szczerze mówiąc w dzisiejszych czasach będzie ciężko kupić w "sklepie" przewody o takich parametrach i tej średnicy.

Ciedar71 16.06.2022 13:16

Cytat:

Napisał R2D2 (Post 625274)
Nie będzie różnic , no może bardziej się zacznie grzać regler jeżeli masz afrykowy lub inny japoński.

W układzie zasilania ważna jest jego sprawność, utrzymanie złącz w odpowiedniej kondycji , same przewody miedziane się nie zużywają.
W latach produkcji starej afry nikt nie oszczędzał na miedzi w przewodach i nie sądzę żeby trzeba było je wymieniać.
Szczerze mówiąc w dzisiejszych czasach będzie ciężko kupić w "sklepie" przewody o takich parametrach i tej średnicy.

Szacun za to stwierdzenie. Choć sposób w jaki pokazana jest przeprowadzona naprawa jest także mistrzowski.
Jestem z zawodu spawaczem i w mojej pracy jeśli kabel roboczy nie ma dobrego kontaktu ze stołem to grzeje sie do takiej temperatury że wypali się cały zacisk. Utrzymanie połączeń w dobrej kondycji to podstawa.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:19.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.