![]() |
Motocykle EV - wady, zalety i może bez ekologii ;-)
Sugerowałem tutaj dział 'Motocykl EV' ale odzewu nie było więc wstawiam tutaj:
Pewnie nikt tego nie obejrzy w całości i będą tylko głupie komentarze, ale co tam... :at: |
Cytat:
|
Cytat:
|
|
Cytat:
Nie sądzę aby koleś jechał na złamanie karku jak ja czy Twój kumpel - do tego czasu 'na wariata' dochodzi ładowanie 'baku' elektronami i spanie /zakładam, że w miarę rozsądne/. Piję do tego, ze dla przeciętnego zjadacza bułek, który chciałby karnąć się w weekend na parę widoków, spić kawę z kumplami, zrobić te 350-400km i odstawić moto na kolejny tydzień do garażu (myślę, że opisuję bardzo typowy schemat użytkowania motocykla) to takie moto spokojnie opędzi temat i nie będzie krzywdy. Muszę zobaczyć film, żeby obczaić ile to jedzie i jaki zasięg. Z całą pewnością to jest coś, co nadchodzi i nadejdzie. Póki się łaskawie odpierdolą od mojego garażu to niech jeżdżą na tym swoim prądzie. Swoją drogą myślałem ostatnio na kiblu nad tematem elektrycznego moto DIY i taki Ural z wózkiem byłby idealnym materiałem na motocykl elektryczny konwertowany. Miejsca po silniku i w wózku na ogniwa w pytkę, nawet już wymyśliłem elektroniczny dyferencjał :D gdyby chcieć robić napęd elektryczny na koło wózka również a to aż się prosi. Narazie uprzyjemniam sobie tą ideą czas w WC :haha2: |
ja uwazam wyczyn mojego kolegi za niezbyt madry. znam takich co usneli za kierownica motocykla i wyrzneli. napisalem to jako ciekawostke - nie przyklad do nasladowania. ja bym sie w zyciu na cos takiego nie porwal. a elektryczne enduro 110kg odpowiednik 25-30KM chetnie bym kupil do zabawy. 3h w lesie i masz dosc. zasieg 150km zupelnie by wystarczyl. nie znam rynku takich zabawek ale jest ich coraz wiecej - czasem mi wpadaja w oko na sieci.
|
gdybym mieszkał w górach, tam skąd pochodzę, to na bank miałbym w garażu mniej motocykli a jeden elektryczny - może Surron a raczej używane e-EXC od ktm, które jest w tej chwili w tej samej cenie. jako pojazd żeby przewietrzyć głowę i trochę się spocić po południu, wyskoczyć na dwie godzinki na okoliczne górki bez wkurwiania ludzkości to po prostu jest ideał.
|
Ja ostatnio zapylam po górkach na Pattonie. Cicho, cichutko i jakoś mijani ludzie serdeczniejsi, robią miejsce, uśmiechają się. No albo się po prostu ze mnie śmieją:)
|
Špičkový točivý moment
440 Nm (na zadním kole) chyba się ktoś za dużo grzybow tegorocznych najadł :D https://surron.pro/pl/sur-ron-ultra-bee-pl/ |
skoro podane na tylnym kole to dodaj do swoich rozważań jeszcze przekładnię.
wtedy jest to możliwe bo następuje zwielokrotnienie momentu przez przełożenie główne. te Surrony są dziwne bo małe to jest mega. |
Są więcej niż fajne. Jedyne co to te kurła oponki po lesie słabo trzymały a moment tam jest jebitny.
|
Ten co oglądałem kolegi CTomch był MAŁY - do tego zawias tam jest bardzo budżetowy. no i koła finalnie to również jakiś żart bo i rozmiar jak z wigry a sama guma to jak napisałeś...
finalnie w chuj kasy za dość mało sprzętu. porównywalnie za ten sam pieniądz e-EXC daje przynajmniej zajebiste podwozie i motocykl gabarytami przypominający COŚ a nie zabawkę. surron jedzie ale wykonanie nie wzbudza zaufania. sherco 125 z 2005, które obecnie mam jest zrobione o niebo lepiej, bez jakiegokolwiek porównania. |
Patrząc w ten sposób elektryczny rowerek od Speca za 60 koła mnie tez jawi się kompletnym nieporozumieniem ;).
|
nie znam segmentu wiec sie nie bede wymadrzal - wiem tylko, ze na chinskich jamnikach kaseciakach pisalo zawsze 2x100W :D trzeba by to wyhamowac - poszukam w sieci czy ktos sie w to pobawil.
o! https://www.youtube.com/watch?v=Vom-ikcaQCA |
ze strony KTM - wiec ktos albo sie pomylil albo ja glupi jestem :( 42 a 440 to jednak 10x wiecej
To jednak nie koniec mocnych stron elektrycznego FREERIDE E-XC. Dzięki zaawansowanej elektronice sterującej jednostką napędową, model E-XC posiada trzy tryby jazdy. I tak oto mamy do wyboru tryby: 1 - spokojna jazda, doskonała trakcja i stłumiona moc - idealny tryb dla początkujących 2 - w trybie drugim motocykl zyskuje większą moc, co docenią średnio-zaawansowani motocykliści 3 - tryb READY TO RACE! Wówczas FREERIDE zyskuje pełną moc i moment obrotowy wynoszący 42 Nm! Daje to osiągi zbliżone do modeli o pojemności 250 cm3. i z innej strony nt e-xc z 2021 roku: Moc (18 kW / 24KM) dostępna jest natychmiast, moment obrotowy wynosi 42 Nm, a sprzęt waży 111 kg. i to mi jakos bardziej lezy... |
Zapewne miało być 44,0 Nm
|
No i nadal Forumowicze powiecie, że nie ma miejsca na wątek ' Motocykl EV' :D
|
😉 jak widać.
|
Motocykle EV - wady, zalety i może bez ekologii ;-)
Jak dla mnie najwyższy czas na taki temat...
Czy administracja - jako start - może przenieść trochę postów o motocyklach EV z wątku o 'Samochodzie EV'? :bow: Jeśli dział nie taki, to proszę temat przenieść gdzie trzeba :Thumbs_Up: |
A więc wszystkich chcących pogadać o motocyklu EV zapraszam tutaj :)
https://africatwin.com.pl/showthread.php?p=834862 |
Czytam wieczorem co napisali i cały czas mam wrażenie wszyscy zioło spożywają od rana. :D
|
No to proszę:
|
Posty przeniosę i temat też, bo w tym dziale właściciele opisują swoje maszyny. Pozdro.:at:
Posty przeniesione. Jeśli coś, gdzieś zostało, to dajcie znać. Za niedługo usunę ten post. Wy też przez jakiś czas macie możliwość edycji lub usunięcia swoich postów. :) |
Ciekawe jak się tym będzie jeździć, jak się pojawi u nas testówka to chętnie spróbuję. Fajnie, że nie ma klamki sprzęgła, jak DCT :D
|
|
Cytat:
|
|
Elektryczny to nie motór... ;) Ot, taki rower ino ciut większy. :haha2:
|
Cytat:
|
No i ciekawe czemu Collin nie zrobił czegoś takiego np. w dieselku?
https://youtu.be/cfM0qCd7p9g?si=aQDbj0tMWB7IO6r5 |
No jak to zapomniał lakierek ? :hehehe:
|
Robi się ciekawie
https://starkfuture.com/pl-PL/products/stark-varg |
938 niutów !!! Ja pierd...!!! Ceny nie powstydziłby się klasyczny motek !
|
Dla takich wielorybów jak ja (108kg) ten rower się nie nada...
|
Cytat:
|
|
Cytat:
Elekryczny motocykl to fajna sprawa, jeżeli będzie miał realny zasięg 350km i w miarę szybkie ładowanie to mi pasuje wszystko, ja już ryczenia silników się nasłuchałem i obecnie wszystko co ryczy i buczy mi nie pasuje całkowicie, cisza spokój to jest to :) elektryki mogą mieć jeszcze jedną ważną zaletę tj. BIEG WSTECZNY bez łaski . |
|
ogądam kanał Marc Travels... z motocyklem EV jest dużo łatwiej niż autem elektrycznym (mniejsza pojemność baterii, mniejsze zużycie energi... brak konieczności ogrzewania i wentylacji, mniejsza moc i masa pojazdu ) i tak naprawdę stacji ładowania jest dużo węcej niż stacji benzynowych bo z tego co widzę to prąd jest niemal wszędzie a paliwo niekoniecznie :)
jedno co mi przychodzi do głowy to fakt, że tak wielcy producenci jak HO YA, KA, SI KTM BMW... itd... dali dupy po całości nie mają nic konkretnego do zaoferowania z motocykli EV |
Cytat:
Co do producentów to wśród puszkowych jest podobnie. Potentaci przespali, a pojawiły się niszowe marki i jest nerwowo. Tak w ogóle to fajnie patrzeć jak na naszych oczach dzieje się rewolucja (w napędach pojazdów). Ciekawe czasy. Bo poprzednie 50 lat to zalatywało nudą 😂😂😂. |
https://www.motor1.com/news/699130/t...ghest-mileage/
blisko 2 mln kilometrów... a miały się tak sypać te bateryjki |
No ciekawe ponad 17kkm przez miesiąc, dziennie prawie 600km i tak ciągle przez 9 lat ??? :D
Wymieniono tylko 3 razy baterię i 13 silników. |
Cytat:
|
niestety cena jest całkowitym zaprzeczeniem sensu tej technologii ZERO DSR/X MY23 to 130.000zł za golasa. Myślę, że gdyby honda zrobiła CRF elektryczną z zasięgiem np. 350km to mielibyśmy motocyklową TESLE, przy dużej skali produkcji cena mogłaby być porównywalna z wersją spalinową.
|
|
Obejrzałem kilka odcinków Marc'a, gość robi aktualnie Pakistan ale... jakoś nie widzę na trasie jakiś fajnych miejsc odnoszę wrażenie, że jedzie z punku A do B jak najkrótszą trasą :( jest jeszcze jeden element charakterystyczny dla pojazdów elektrycznych w podróży tj.... ciągłe gadanie o zasięgu, ładowniach i czy dojadę, z której wieje wiatr oraz kiedy będzie z górki.
Kiedyś napaliłem się na auto elektryczne oglądałem sporo filmów i było jak wyżej. Ja niestety lubię bujać po zadupiach im większe tym lepiej i nie ma się co czarować gdzie można sobie taki napęd elektryczny wsadzić. Zamiast się cieszyć drogą i zobaczyć jak najwięcej trzeba sobie łamać głowę czy i gdzie dojadę, czy dam radę wjechać na przełęcz mając 40% baterii. czekam na realny zasięg na poziomie 350-400km normalnej jazdy w normalnych warunkach pogodowo-drogowych a nie w laboratorium. |
Haha - prawda.
Zastanawiam się czy on tak nie ma generalnie, bo jak wcześniej jeździł Dominatorem to opisywał jak się psuł :-) |
Cytat:
|
Odnośnie tego elektryka star varg
https://youtube.com/watch?v=hcVciMZU...CAx3_qbN-_5Bdv Pzdr Qter Wysłane z mojego RMX3241 przy użyciu Tapatalka |
O, Buli96 is back?
Skąd ja znam tę ścieżkę: moto -> enduro -> emtb -> e-moto? Ważne by miało dwa koła. Bardzo lubiłem posłuchać tego radiowego głosu. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:22. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.