![]() |
nastaje brak części do xrv
Czas leci a producenci po trochu z latami wycofują się z produkcji.
Otarłem się o temat braku np tłoków do 03, czy można gdzieś jeszcze dostać nadwymiarowe z pierścieniami? Pasują od ntv ale ich też ponoć nie ma. Czy w takiej sytuacji pozostaje tylko nowa tuleja do starego tłoka? Czy to się udaje i jakie koszty? |
Jesli tu nie ma
https://www.cmsnl.com/honda-xrv650-a...t/E__1400.html To możesz mieć rację Tulei nie musisz wymieniać. Kwestia dobrania tłoka. Z głupia frant pomyślałem ze może cylindry od 750 podejdą??? |
Dorobienie tłoka , pierścieni i szlif kosztuje 950 zł za cylinder.
Dorobienie tulei do starego tłoka to koszt 500 zł lub ciut więcej jeśli tuleja trudniejsza do zdobycia. |
Co by nie zakładać kolejnego tematu , ciekawostka do analizy.
Cylinder nominał , przebieg ok 200tyskm , ciśnienie dobre, zużyty pierścień olejowy , bierze 1-1.5 l oleju na tysiąc. Po honowaniu dziura +0.18 ( +0.25 to już kolejny szlif) pierścienie nowe nominalne tłoki stare , ciśnienie spadło i nadal bierze olej w zbliżonych ilościach. Luz na zamkach nominalnych pierścieni w nowym cylindrze ponoć przewidują 0.2-0.4mm. Licząc zwiększoną średnicę cylindra o te 0.18mm luz na zamkach nowych nomonalnych pierścieni powinien wynieść ok 0.56mm czyli sporo ponad fabryczne założenie. Stary tłok ma niestety już luz w cylindrze poprzez honowanie i swoje naturalne zużycie, nominał chyba ma ok 0.05 lub nieco więcej a teraz ma te 0.18. I teraz pytanie: - czy bezpośrednim powodem spadku ciśnienia i dalszego brania oleju mogą być te duże luzy na zamkach nowych pierścieni? - czy z uwagi na dziurę blisko szlifu 0.18-> 0.25 montaż pierścieni z pierwszego szlifu z przyszlifowaniem zamków na 0.2mm zdał by egzamin? - czy z uwagi na spory luz tłoka zabawa pierścieniami pierwszego szlifu załatwia sprawę czy się to nie uda i zostaje np montaż innego cylindra z tłokiem z małym przebiegiem. To wszystko przy założeniu że nie ma dostępu do nowego tłoka nadwymiarowego z pierścieniami. |
Dzieju, w tak technicznych kwestiach nie pomogę, ale czy do trójki to nie pasowałby silnik z trampka 650? Nie prościej tak?
Co do dostępności części - szkoda, w tej kwestii akurat BMW jest wzorem. |
Tak oczywiście , można silniki inne zastosować ale mi chodziło o rozważenie techniczne zasadności i skuteczności oraz powodu brania oleju w przedstawionej powyższej sytuacji.
Spotkałem się z kolegą który kombinował z pierścieniami no i efekt był słaby ale nie znam wszystkich szczegółów co do luzów u niego. Dlatego też konkretne odpowiedzi na pytania z mojego postu może pomogą komuś w decyzjach jaką drogą iść z przewidywanymi skutkami końcowymi. A powyższe dylematy mogą się pojawiać z uwagi że przebiegi ciągle rosną. Nie mówię tu o AT na docieraniu czyli ok 100tyskm tylko o konkretnych przebiegach. Jeśli powyższe działania z pierścieniami są skazane na niepowodzenie , możliwością dodatkową jest używany świeży cylinder z tłokami to gdzieś na końcu cały silnik. Możliwe że te informacje przydadzą się komuś z dużym przebiegiem. No widzisz BMW pewnie dłużej produkowało graty. |
Brakuje mi z całym Twoim pisaniu informacji jednej istotnej i aż dziw mnie bierze ze ktoś kto Ci to honował jej nie podał: zużycie cylindra gora/dół jak również jego owalizacja.
Na jajo i stożek nowe pierścienie nie siądą. |
A ja zapytam o kąt honowania, który odpowiada też za zużycie oleju. Powinno być między 45 a 55 stopni.
Honowaniem nie nazwę wjechania w cylinder kamieniami i zrobieniu poziomych rys. To się nazywa zniszczenie cylindra i kolejny szlif. |
Ja może się nie znam ale 0.18 to chyba za dużo pasowanie robi się na setki a dycha to już śmietnik a jak kol piszą honownica baryłki ani stożka nie wyrownasz a pierścienie z następnego szlifu będzie jeszcze gorzej.
|
Temat ruszyłem by się przekonać czy komplet cylindry z tłokami od NTV z kompresją 11 atm to dobry kierunek.
Oraz by zebrać praktyczne informacje na przyszłość. |
Gerade bei #Kleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?
https://www.kleinanzeigen.de/s-anzei...nt=app_android Znalazłem przypadkiem świeże ogłoszenie |
Cytat:
Pytanko o króćce ssące , mam nieco już sztywne. Larsson nie ma, od czego jeszcze pasują? |
no a od NTV właśnie nie podejdzie???
|
W Larsonie warszawskim chyba nie pracuje kumaty pracownik.
Na moje pytanie czy mają do AT03 odpowiedział że nie a jak zapytałem czy nie mają do NTV bo może być to samo to powiedział że nie ma pojęcia. Jemu muszą się cyferki na monitorze zgadzać , wiedzy praktycznej chyba nie ma wcale. |
I tak i nie. Nie każdy musi się znać na oznaczeniach i nazwach wszystkich marek. Później by ci coś wysłał to byś miał pretensje że nie pasuje.Chciałbyś zwrócić a chłopek by się tłumaczył dlaczego wysyła coś nie do tego motocykla.
Każdego trzeba próbować zrozumieć... |
Tutaj trochę chyba padamy ofiarami naszej pasji.
Zasadniczo chyba nie znam Czarnucha, który jeździ na XRV i nie miałby choć elementarnej wiedzy o tym moto. Niestety dla większości to pstrokate, stare coś, o czym nie mają zielonego pojęcia. Sam się na tym łapałem. |
kup z olx z opcją zwrotu i przymierz. ile można to wałkować.
|
Mam jedną sztukę NTVkową w garażu, przy okazji porównam z oryginałem , będzie wiadomo czy jest alternatywa.
|
Dzieju króćce są od Tourmaxa. Zmieniałam 2 lata temu na nowe.
|
Tak , wiem że ta firma. Tylko chciałem się upewnić czy pasują od innych modeli jak w systemie do 03 im nie wyskakuje.
|
Mam krocce od ntv... nie wiem od którego rocznika i nie pasują do rd03. Te Tourmaxy dają radę.
|
Podeślij model/numer tych tourmaxów.
|
Gdzieś wrzucałem na forum.
|
Ciekawostka , silniczek obecnie spala w dwie osoby 5.35/100 a w pojedynkę spokojna trasa wyszło mi 4.55.
|
Cytat:
|
No wiesz nie każdy jeździ na czerwonym polu obrotomierza :)
|
Króćce ssące są dostępne w intercarsie, tourmaxy CHH18 za 53 zł 2 sztuki.
Niestety jak wszystko obecnie gumy coraz mniej a plastiku coraz więcej. Nie są jakoś szczególnie dużo bardziej miękkie niż 35 letnie oryginały mogli się bardziej postarać i nie dziadować. |
Trafne spostrzeżenie Dzieju. w gumie najdroższa jest ... guma i plastyfikatory a najtańsze jakieś wypełniacze.
W pracy borykam się z wieloma reklamacjami na pękające elementy gumowe/metalowo gumowe bo są zrobione z czegoś co po roku staje się plastikiem i pęka od temperatury, UV, ruchu i wibracji. taki lot. |
Wychodzi na to że te tourmaxy po 2-3 latach mogą być twardsze niż hondowskie po 35.
Cena niska ale jakość tak samo. Dbajcie o oryginalne. |
U mnie po 2 sezonach jest spoko także luz.
|
U mnie 4 sezony i jest ok
|
Do XRV też są dostępne króćce i dysze do oblokowania pełnej mocy?
|
Cytat:
|
Szynszylu 07 z Austii. W papierach ma chyba 50KM o ile się nie mylę.
Oddaję ją na wiosnę na serwis bo dławi się i szarpie poniżej 3tyś. Po dłuższej jeździe 100-120 jakby sie odmula i idzie dobrze ale nie wiem co tam zastanę dlatego pytam. Jeszcze ssanie ciężko działa i jak odpale na ssaniu to jakby zalewalo jeden cylinder. No trzeba tam po prostu zajrzeć. |
2 Załącznik(ów)
jak jest 50KM to mamy 38kW. tylko w austrii stosowano krucce o numerze 16210MY1660, ktore mialy wybite na dole literki AR ( zapewne Austria Reduced). tu lista gdzie to szło:
XRV750 AFRICA TWIN 1993 (P) AUSTRIA XRV750 AFRICA TWIN 1994 (R) AUSTRIA XRV750 AFRICA TWIN 1995 (S) AUSTRIA XRV750 AFRICA TWIN 1996 (T) AUSTRIA XRV750 AFRICA TWIN 1997 (V) AUSTRIA XRV750 AFRICA TWIN 1998 (W) AUSTRIA XRV750 AFRICA TWIN 1999 (X) AUSTRIA XRV750 AFRICA TWIN 2000 (Y) AUSTRIA i tylko tam reszta europy miala kruciec nr 16211MY1000. oba na fotkach. wałki masz takie same jak inne afry, dysze powinienes miec glowne 118 i 120 a wolne 40. sanie w AT popieprzone jak to w V-kach. zwroc szczegolna uwage na prawą strone, czesciej tam sa problemy. lubi tam przegnic sprezynka. pasujace rozmiarem a nieco mocniejsze i silniej cofajace tłoczek są w zestawie Yato YT-06875. a cała reszta klasycznie. koniecznie nowe zaworki iglicowe. i ma jezdzic. |
Nie rozbierałem tego nawet jeszcze. Musze poszukać kogoś u nas co sie na tym zna.
Da się dokupić nowe króćce do wersji odblokowanej? Ile taka przyjemnośc i ile ewentualnie zestaw naprawczy gaźników? |
caly zestaw naprawczy Ci nie potrzebny. Larsson:
zaworki Nr kat.: 724.20.27 krucce - ale najpierw sprawdz moze juz ktos dal otwarte Nr kat.: 724.02.15 |
Szynszylu a ceny?
|
ceny Larsson Polska
zaworki: Cena detaliczna:28.29 PLN brutto sztuka krućce: Cena detaliczna:231.01 PLN brutto za komplet oba brendowane przez Tourmax-a |
Skoro tourmax to OlekMotocykle na miejscu tez powinien mieć.
Dzięki Szynszylu. |
Pokażcie te zaworki.
|
1 Załącznik(ów)
klasyka Tourmax Keihin typ3
|
Na zdjęciu nie ma drucika , czy sprzedawane są bez?
|
2 Załącznik(ów)
tam nie ma drucika. to kompletny zaworek. w tym gazniku nie ma mozliwosci regulacji poziomu paliwa. plywak jest jednym odlewem i zaworek sie wsuwa. zasadniczo w RD07 nie ma praktycznie ŻADNEJ możliwości 'regulowania' gaznika. można pokręcic srubka od skladu na wolnych i zrobic synchro. wiec cale bajanie na forach o magicznej swiecy colortune i 'dopieszczaniu gaźnika' nalezy wsadzic sobie w buty.
p.s. według katalogu taki zaworek stosowany jest w 650-ciu modelach/rocznikach - Derbi, Gilera i Honda. |
Myślałem o 03.
|
Cytat:
|
Dla potomnych , o ile można zastosować do 03 cylindry i tłoki z NTVki to pierścienie olejowe są nieco innej konstrukcji w wyniku czego nie powinny być zamieniane.
Falista sprężynka w AT jest ciutek niższa i po zastosowaniu w tłoku NTV źle się układa i może doprowadzić do kleszczenia się pierścienia i braku jego pracy czyli brania oleju w dużych ilościach. Nawet jak się nie zakleszczy to osadzenie obydwu pierścieni olejowych w tłoku na sprężynce jest zbyt głębokie co zmniejsza ich skuteczność. Sprężynka NTVkowa jest ciut wyższa , lepiej siedzi w tłoku NTV , nie powoduje klinowania i ma lepsze osadzenie obydwu pierścieni olejowych. Doprowadzenie oleju z pompy do głowicy też jest nieco inne ale głowice 03 działają z cylindrami NTV. Trzeba tylko ewentualnie dopasować/sprawdzić uszczelki pod głowicę i cylinder. |
A jam ciekaw, jak wygląda sprawa zamiany dołu silnika. Mam w piwnicy oba silniki, ale czasu by to pomierzyć/porównać brak.
|
Cytat:
|
Nie sprzedam! Zostawię sobie coś do roboty na zimę:p "Złoto" to już sprzedałem: nową kratkę na lampę i gaźniki;) zgrzytam zębami do dziś...
Kiedyś któreś z chłopaków na forum już przekładał wał między karterami. Ale szczegółów nie ujawnił. Mnie ciekawi kompatybilność obu silników od strony prądnicy. Sprzęgło od ntv i transalpa 650(wraz z zębatką wału) jest zamienne, choć ciut zmienia się przełożenie. I ciągle chodzi po głowie: czy można wsadzić wtrysk do starej afry? |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:14. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.