![]() |
Motocykle EV od Zero Motorcycles
3 Załącznik(ów)
Taka ciekawostka
https://www.zeromotorcycles.com/de-de/model/zero-dsrx Załącznik 123078 Załącznik 123079 Załącznik 123080 110hp 225nm 247kg 15.4kwh |
100tyś netto da mnie Coś niedorzecznego
|
Cytat:
Miasto 290 km Autostrada, 89 km/godz 172 km łączny 216 km Autostrada, 113 km/godz 137 km łączny 185 km Rozporządzenie UE 134/2014, załącznik VII 172 km |
Ciekawe jakie są koszty utrzymania takiego moto przez 5 lat po zakupie. Czy serwis jest tańszy? Czy takie silniki potrzebują serwisu?
No i pytanie czy po 5 latach bateria jest do wyjebki? |
Cytat:
Baterie w autach wytrzymuja spokojnie kolo 10 lat wiec czemu inaczej mialo by byc z moto? |
Cytat:
|
Kolega mial do ubieglego roku Zero i byl mega zadowolony. Gdyby nie wypadek, to by nadal jezdzil, bo po okolo 4 czy 5 latach zasieg nadal byl w okolicach 120 km, a wiec z bateria nic sie nie dzialo. Przez ten okres nie mial zadnych napraw, a ladowal go z paneli na przyczepie kempingowej za free ;)
|
Wszystko fajnie pięknie tylko jakie to ma nędzne zasięgi , do miasta może i da radę lub na dojazdy z podmiejskiej wsi ale do latania na weekend raczej nie wyda
|
Może kwestia oddawania mocy czy cóś ;)
Oprócz klocków jeszcze przeniesienie napędu, płyn hamulcowy, oponki, kalibracja h.w.czego i coś tam jeszcze wymyślą co musisz zrobić w autoryzowanym i podpięty do kompa bo bez tego układ odłącza ładowanie, telewizor, abs, sretetes i wszystkie inne extrasy że składaniem lusterek włącznie. Ważne, patrząc na obecne ceny, że nie drogi. Jak trzeba będzie dołożyć do kompletu fotovoltaike to już gorzej. No co? Postęp ma swoją cenę. |
Jak Dubel pisze - zasięgi z dupy na tą chwilę, ale jak to poprawią, to będę brał nawet kredyt, żeby tylko bezszelestnie ( i niemal legalnie) polatać po lesie. Nie będzie mi brakowało zapachu etyliny, a FV juz jest i czeka na taki wynalazek.
|
Już wcześniej linkowałem - koleś jedzie przez Afrykę do Nowej Zelandii na Zero SR/F. Z tego wcześniej wydziałem to zasięgi ma na poziomie 200+ km. To z pewnością inna jazda, ale mi osobiście jedynie cena tych Zero nie odpowiada choć 100 kPLN to nie jeden spalinowy potrafi kosztować. Zwyczajnie mnie nie stać.
https://youtu.be/hBaBCWOtXKY |
A ja to nie wiem.
Do polatania w offie bajka, zakładam że moment vs. masa daje dużo frajdy. Ale na dłuższe, to jednak mocny e-rower będzie miał przewagę. No bo jednak range extender jest za free i nie do wyczerpania, takie 200 km dziennie dałbym radę bez problemu trzasnąć i aktualnym e-rowerem, w skrajnym przypadku doładowałbym zestaw batonami energetycznymi i też by dało radę. Albo przy użyciu drugiej baterii, która mógłbym wozić w sakwie. Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka |
Moim zdaniem, to kwestia kilku lat i będą akumulatory/źródła, które pozwolą na zwiększenie zasięgu, czy szybkości ładowania. Wtedy, wszyscy przesiądą się na elektryki. Oczywiście, będziemy/będę tęsknić za zapachem benzyny. Ale da się żyć, jak ma się silnik, który daje tyle funu. Teraz też jeszcze zapach dwusuwu porusza wspomnienia jazdy z moim tatą syrenką, no ale cóż, to w końcu tylko wspomnienia.
|
Cytat:
|
Cytat:
|
Motocykle ev fajne zabawki. Do turystyki tego teraz nie widzę ale wokół chaty, po mieście czy do kampera super sprawa. Codziennie pod biurem widzę elektryczny motorek jakiejś nieznanej mi firmy. Od kilku lat ktoś codziennie nim dojeżdża. Na ER24 testowałem surron storm bee. Fajny do zabawy wokół chaty albo żeby do busa wrzucić i eksplorować okolicę. Waży niedużo, moment obrotowy spoko, na koło nawet idzie.
p.s. zobaczyłem właśnie że kosztuje to 50 tyś. To na dziś jednak wolałbym exc :) ale jak by cena spadła to czemu nie. |
Cytat:
|
Z ciekawosci odpalilem norweskie ''allegro'' i mocno sie zdziwilem iloscia oraz roznorodnoscia motocykli i skuterow EV. Sami zobaczcie https://www.finn.no/mc/all/search.ht...PUBLISHED_DESC
|
No i ja właśnie latam taką CRF 1000 z DCT w terenie, zainwestowałem w zmianę zawieszenia, wrzuciłem dobre opony i chłopaki na KTMach nie muszą czekać na mnie, więc i "klocem" się da, Ex też pokazuje na filmach, że można.
Ronin nie chce, żeby ten ciekawy wątek stał się nowym miejscem gównoburzy, bo już się zaczyna... wiemy już dobrze, że Tobie nie pasuje dla zasady ta technologia, ale jak napisałem, teraz to rozwiązanie się dopiero rozwija i jeszcze nie na tym poziomie, ale jak będzie technologią tańszą, doskonalszą, lżejszą, to pewnie wtedy zdecyduje się na taki motocykl i nadal będzie to motocykl, tak jak elektryczne rowery, to dalej rowery itd. Tak tylko dla porównania zobacz rowery z początku ubiegłego wieku i obecne, technologia, cena i waga "troszkę" się zmieniła, wiec i w tym temacie zmieni się wiele na korzyść użytkownika. |
Cytat:
To bardzo ciekawy wątek, każdy kto latałby takim klockiem w lesie zasługuje na uwagę. Nic nie rozwalam, kibicuje wszystkim Pudzianom. |
Panowie, wybaczcie gorzkie słowo, ale: nikt nie siedział, nikt nie widział, ale już wiemy, że w teren się nie nadaje, zasięg za mały, cena za wysoka itp. (piję też do siebie).
Adwęczer adwęczerowi nie równy i można różnie podróżować - były wyjazdy, gdy 60 km na dzień to było dużo, a były i takie, gdzie 1000 km się robiło. Prawda? Pamietam jak na crf1000 się spieszyłem na niemieckiej autostradzie na włoski prom i musiałem tankować co 150 km. Zastanawiałem się czy nie zwolnić, żeby szybciej dojechać. W teren nadaje się tak samo jak pozostałe moto ADV. Jakby mnie było stać to już by takie Zero stało w garażu, bo przynajmniej jest to coś odmiennego od tych wszystkich „copy-paste” motocykli, które różnią się niuansami. |
BTW wszyscy anty DCT będą się i tak musieli przyzwyczaić bo w takim Moto ani sprzęgła ani wajchy od zmiany biegów.
pozdrawiam Marcin Jan |
Cytat:
|
A mi się zajebiście lata w terenie z automatem, mimo że ortodoksyjni motocykliści twierdzą że się nie da.
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:54. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.