Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Układ chlodzenia (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=5)
-   -   dogrzewanie (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=4390)

rambo 13.10.2009 11:31

dogrzewanie
 
Ogłaszam rozpoczęcie sezonu grzewczego :) chłodnica oleju owinieta foliopakiem DHL :D

szwedzkikucharz 13.10.2009 18:19

Nie żeby humoru zadać, ale czy robienie takich patentów nie oznacza, że coś z układem chłodzenia (termostat?) jest nie tak?
Czy może jednak wskazane jest poprawianie Pana Hondy, bo układ chłodznia w Afryce był policzony na Afrykę? A nie na chłodnawą Polskę o zimnej Szwecji już nie wspominając...

rambo 13.10.2009 18:30

Dokładnie jak piszesz Szwedzki. Po całym dniu pracy, gdzie obserwowałem wskazówke od temp, dało się zauważyć szybsze wpinanie się wskazówki na optimum i dłuższe jej tam pozostawanie :Thumbs_Up:

Dzieju 13.10.2009 19:21

Jako że układ chłodzenia Afryk jest dość wydajny to i podczas jazdy w chłodne dni odpowiednia temp silnika jest trudniejsza do uzyskania.
Sprawny termostat pomaga, ale latając przy ok 5*C stosuję cześciowe przysłonięcie chłodnic z możliwością regulacji również w czasie jazdy.
Warto bo odbija się to pozytywnie na pracy silnika jak i spalniu.

tr33 13.10.2009 21:28

kiedys uslyszlem rozmowe babci z wnuczkiem (autentyk!):
Babcia (rozprawiajaca ze swoja sasiadka, pyta przechodzacego wnuczka) : Adasiu, a co to znaczy DHL ?
Wnuczek (z lekkim ociaganiem, jak gdyby od niechcenia) Dokad H..u Lecisz!

A tak mi sie teraz ten dialog przypomnial :-)

Babel 13.10.2009 21:42

Cytat:

Napisał rambo (Post 79151)
:D:Thumbs_Up: czekałem kiedy tu zajrzysz :D:Thumbs_Up:

Sprzedam jutro w fabryce nowe zastosowanie foliopaka.
Jakby ktoś chciał mam w szufladzie parę nie używanych foliopaków reklamowanych przez Rambo ;):haha2:


Rambo w fabryce się domagają foty :D

samul 15.10.2009 21:56

U nas takich luksiusow ni mo. Kawalek kartonu tez daje rade! Termostat sprawny, tylko temperatury nie-afrykanskie :(

Dzieju: zrobilem proby i, przynajmniej w przypadku mojej, zasloniecie chlodnicy wody, a nawet obu przy temperaturach bliskich zera, nie dalo oczekiwanych rezultatow. Wskazowka ledwie przekraczala kreske minimum. btw: termostat sprawdzony. Pisalem o probach. Natomiast zasloniecie chlodniczki oleju daje efekt oczekiwany. Temperatura dochodzi do "normalnej" i tam zostaje. Czy tam jest jakis termostat :eek: w obwodzie oleju, czy co ? ? ?

Dzieju 20.10.2009 20:41

Samul
Różnica może polegać na braku chłodnicy oleju w 03.
Mając sprawny termostat nawet przy temp bliskich zera wskazówka powinna się wychylić na ok 1/4.
W przypadku Afryk z chłodnicami olejowymi stopień chłodzenia jest wiekszy o tą własnie chłodnicę.
Skoro przysłonięcie olejowej dało wystarczające efekty to tak zostaw.
Przy okazji jak będziesz miał termostat na wierzchu lub zakładał nowy, sprawdż dokładnie przy jakiej temp działa.Większość nie trzyma parametrów.

wieczny 21.10.2009 00:50

Czyli sugerujesz że zużyty silnik, mający przedmuchy oraz nagar w airbox'ie, będzie się szybciej przegrzewał i dłużej schładzał względem zdrowego motoru ze sprawnym termostatem...?

Dzieju 21.10.2009 08:43

hmm, raczej nic takiego nie sugerowałem ...
ale idąc Twoim tokiem myślowym to biorąc pod uwagę że zużyty silnik ma słabszą kompresję co przekłada się na niższą temp. spalania to raczej powinien się dłużej nagrzewać i uzyskać średnią temperaturę pracy ciut niższą.
Silnik szczelny z dobrą kompresją i sprawnym termostatem powinien szybciej się dogrzać i utrzymać lepszą temp pracy.
W tym momencie nie biorę pod uwagę czynnika w postaci chłodnicy oleju
która to ma wymierny wpływ na rzeczywistą termp. silnika.

rambo 21.10.2009 10:18

Zużyty silnik (stary) bardziej się grzeje bo ma też syf w układzie chłodzenia. Nie mam na myśli płynu. Wszystkie kanały chlodzenia ma poutleniane, może zżarte i to gorzej oddaje ciepło.
Gorsza kompresja = wiecej gazu = wieksza temp.
Ale nagrzewać powinien się w normalnym tempie. Tak mi się wydaje jeśli ma na bank sprawany termostat. Ten ostatni akurat jest najłatwiej sprawdzić :Thumbs_Up:

wieczny 21.10.2009 10:39

Pompa, chłodnice i inne bzdety, które bez rozbiórki silnika można obejrzeć mam w super stanie. Zero kamienia itd. być może trafiam już na 4ty z kolei trefny termostat...?

rambo 21.10.2009 10:51

jak odpalisz zimny motur i chodzi na ssaniu, to chłodnice są zimne jak ruszy się wskazówka od temp?

wieczny 21.10.2009 12:24

Teraz nie mam w ogóle termostatu.

samul 21.10.2009 12:42

Cytat:

Napisał Dzieju (Post 80300)
Samul
Różnica może polegać na braku chłodnicy oleju w 03.
Mając sprawny termostat nawet przy temp bliskich zera wskazówka powinna się wychylić na ok 1/4.
W przypadku Afryk z chłodnicami olejowymi stopień chłodzenia jest wiekszy o tą własnie chłodnicę.
Skoro przysłonięcie olejowej dało wystarczające efekty to tak zostaw.
Przy okazji jak będziesz miał termostat na wierzchu lub zakładał nowy, sprawdż dokładnie przy jakiej temp działa.Większość nie trzyma parametrów.

Dzięki :)

Rozpisywałem się kiedyś o termostatach.
Prawda, z grupy pięciu każdy otwierał się przy innej temperaturze,
choć różnice nie były duże.
Nie ma mowy o w sprzęcie stratach!

Zakrywając chłodnice kartonem
te od wody najpierw próbowałem,
ale okropnie się rozczarowałem
wiec zasłoniłem ta od oleju kartonem.

Wiec konkluzje spróbuję tu sklecić
sadzę, ze zgodnie z nazwą
Afri gotowa jest dopiero jazdą
w gorących klimatach się podniecić!

:haha2:

Lepi 21.10.2009 14:50

Witam, moje dwa grosze.
Przy sprawnie działającym termostacie zasłanianie chłodnicy wody nie ma sensu. Termostat nie otworzy się dopóki silnik nie osiągnie optymalnej temperatury wię chłodnica pozostanie zimna. A zasłanianie zimnej chłodnicy niema sensu, prawda?
Jazda bez termostatu zimą jest złym pomysłem. Niezależnieod tmperatury cześć wody będzie przechodziła przez chłodnicę.
Co do chłodnicy oleju to zapewne niema ona termostatu i dlatego warto ją zasłonić.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:49.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.