![]() |
Problem z tripmasterem
Witam
Mam problem z moim tripmasterem, a mianowicie włącza się kiedy obroty przekraczają 5000 a gaśnie jak spadną poniżej tej wartości. Podświetlenie działa cały czas (oczywiście po włączeniu świateł). Po każdym włączeniu jest zrestartowany (liczniki idą od zera a zegar wymaga ustawienia). Dodam,że nigdy w nim nie grzebałem, nie przerabiałem, żeby pokazywał prędkość itp. Sprawdziłem również prąd ładowania, ale wyglada, że wszystko jest w porządku. w całym zakresie obrotów prąd ładowania wynosi około 14,4 - 14.6 V. Może miał ktoś podobny problem i może mi pomóc??? |
Przejrzyj schemat elektryki, musi być jakieś zasilanie tripa po wyłączeniu stacyjki.
Reset wskazuje ze tego brakuje, co do obrotów to pomyślimy później. Sprawdź to napięcie na wtyczkach. |
Coś z połączeniem tripa (w samym tripie albo na kostce/kablu) ?
|
Cytat:
Tam trzeba szukać, reset to brak zasilania na postoju, brak licznika to brak + na sensorze obrotów linki. /gniazdka, bezpieczniki, przycięte kabelki/ Może też byc brak masy ale maniej prawdopodobne - z dużo mas w okolicy. |
Cytat:
|
To i ja się podłączę pod temat, choć jak wskazują eksperymenty, to u mnie chyba chodzi o problem z elektryką... Restartuje mi się tripmaster w trakcie jazdy, na postoju się nie zdarzyło. Głowy nie dam, bo zwykle patrzę przed siebie a nie na trip, ale mam wrażenie, że restartuje się zwykle podczas hamowania lub przy utrzymywaniu przez dłuższy czas stałej prędkości. Podejrzewałem właśnie tripmaster, ale pożyczony od Artuditu i zamontowany u mnie ma te same objawy. Mój zamontowany u Niego się nie restartuje. Zatem z pewnością to nie trip.
Co proponujecie sprawdzić, bo ja na elektryce za bardzo się nie znam. Gdyby ktoś był tak uprzejmy i wypisał w punktach co i w jakiej kolejności powinienem sprawdzić? Jeżeli coś trza zmierzyć miernikiem, to prosiłbym bardzo o napisanie jakie wartości są standardowe i jakich należy się spodziewać. Z tego, co potrafiłem sam organoleptycznie sprawdzić, to kostki elektryczne - jak się okazuje są w dobrym stanie. Innych elektrycznych nieprawidłowości nie zauważyłem. Akumulator naładowany. Zawsze podczas jazdy mam włączone światła. Bardzo proszę o pomoc, bo bliski jestem depresji ;) Ja zbyt drobiazgowy jestem, żeby z takim "zepsutym" urządzeniem jeździć, no i oczywiście nie sposób na nim polegać... |
Cytat:
Może byc tak że od drgań gdzies cos się pojawia. Przejrzyj schemat, są chyba dwa plusy do tripa i masa - każdy kabelek trzeba przebadać - bardzo mozolne. |
przyczyn może być kilka, zważając na fakt, że trip nie ma żadnego podtrzymania napięcia nawet krótkotrwały brak napięcia powoduje reset. obadaj: klemy przy aku, skrzynkę bezpieczników, stacyjkę, ostatecznie duża kostka pod bakiem z wieloma pinami (nie pamiętam, która to, więc zobacz wszystkie) czy nie maja luzów. więcej chyba nie ma nic po drodze skoro trip jest ok. z resztą zobacz na chemat i po kolorze kabla pojedź.
|
na bank kostka zasilająca ;)
|
Na potwierdzenie, że to kostka - ostatnio rozbierałem kilka tripów bo monowałem w nich voltomierze. Część z nich miała zaśniedziałe styki na kostce.
Cytat:
|
Pytanie do R2D2: a to sie wogóle da naprawić. wiem że nie sprawdziłęm tych zasilań na kostce, ale tak na wszelki wypadek chciałbym wiedzieć.
I jeszcze jedno jeżeli napięcia na kostce będą w całym zakresie obrotów to trip jest do wymiany lub naprawy ??? |
Świadom tego,że pytasz R2D2, sugeruję prosty test: Podłącz do swojej instalacji innego tripa. Jeśli zadziała to znaczy że przyczyny szukasz w swoim tripie.
I jeszcze jedno, jeśli z kostkąjest ok, to rozkręć tripa i sprawdź ścieżki do których przylutowane są przewody zasilające do tripa. Coś czuję, że to banał ale dobrze ukryty. |
Witam, na wstpie dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Problem został rozwiązany, na szczęście nie kosztem rozebrania połowy motocykla ;) Sprawdziłem kostkę przy tripie, sprawdziłem klemy aku, pudełko z bezpiecznikami. Zamieniłem nawet bezpiecznik tripa zapasowym. I jak się później okazało problemem był właśnie bezpiecznik, a właściwie dwa bezpieczniki - tripowy i zapasowy. Były tak samo uszkodzone. Nie były przepalone, po prostu blaszki wewnątrz były pęknięte i nie zawsze stykały. Makabra, tego się nie spodziewałem. Bezpieczniki już wymienione, trip reaguje jak należy. Powód nieużywania tripa kuriozalny - uszkodzony bezpiecznik. Ehhhh...
Dziękuję zatem za uwagę i polecam rzut okiem na swoje bezpieczniki ;) |
Tak u mnie też to był tylko bezpiecznik. Dzięki za podpowiedź
|
Panowie, a który to jest bezpiecznik tripa?
|
No wlasnie, Panowie, napiszcie dla potomnych o ktore dokladnie chodzi.
|
Na temat zasilania tripa zostało napisane już chyba wszystko.
Jeden plus stały , drugi po stacyjce , trzeci po pozycji na żarówkę podświetlania. Najczęściej pada sam trip , 2 usterka to znikniecie stałego plusa - zazwyczaj spowodowane spaleniem a raczej zgniciem bezpiecznika, którego dokładnie nie pamiętam. |
Bezpiecznik tripa w RD07 oznaczony jest literka E i opisem CLOCK wartość - 10A.
|
Poszukiwzny Magik
Cześć Wszystkim
Jestem nowy na forum. Myślę, że powtarzam się z pytaniem ale mój digitalTip w 07 z 1996r nie wyświetla informacji jedynie funkcjonuje podświetlenie. Podeśle ktoś jakiś namiar na osobę, która to ogarnie?? Z góry dzięki |
Cytat:
Dwa posty wyżej widnieje R2D2 napisz do niego priva! A przy okazji zajrzyj do powitalni skrobnąć conieco. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:41. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.