![]() |
Problem ze sprzęgłem
Cześć wszystkim,
dwa tygodnie temu odebrałem swoją nową CRF 1100L z manulną skrzynią i quickshifter-em i byłem na małej przejażdżce w sobotę. Niestety afryka wróciła na lawecie bo padł napęd (jakby była cały czas wysprzęglona). Mogłem zmieniać biegi, poszczać sprzęgło i nic. Nawet wrzucić bieg i ją przepchać. Jakby coś się zawiesiło i sprzęgło było wciśnięte. Dziś rozmawiałem serwisem i wstępnie ocenili na spalone sprzęgło. Aż mnie zatkało bo nie takie rzeczy się robiło, a tu po minucie w błotku spalone sprzęgło, aż się wierzyć nie chce. Prędzej spodziewałbym się elektroniki. Nie czułem żadnej spalenizny, nie było kopanych dołów, ani wielkiego brodzenia. Jutro mają rozbierać i patrzeć co to za złoto. Napiszcie, czy były podobne przypadki? Czy faktycznie te sprzęgła są takie delikatne? Jak rozpoznać spalone sprzęgło? Tarczki powinny zwęglić się? Jak nie dać się naciągnąć serwisowi na wymianę sprzęgła? Dzięki za info. |
Dzień dobry Aron , zapraszamy do powitalni
Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka |
Mam 1100 z manualem i problemów ze sprzęgłem nie zaobserwowałem.
Dlaczego twierdzisz że serwis chce cie naciągać ? Jeżeli faktycznie sfajczyłeś sprzęgło to powinni jakieś fotki zrobić. Sprzęgło nie ślizgało się w czasie jazdy ? Osobiście nigdy w żadnym z posiadanych motocykli nie udało mi się spalić sprzęgła aczkolwiek widziałem na zlocie kolesia co zamiast gumy spalił sprzęgło :D |
Sprzęgło nie fajczy się nigdy tak od razu... czyli było i nie ma w jednej sekundzie.
Generalnie da się wyczuć ,że się nieprawidłowo wysprzęgliło w trakcie używania. Najpierw się trochę ślizga ale ciągnie .... potem ciągnie coraz mniej bo się coraz bardziej ślizga.... itd... przynajmniej ja mam takie doświadczenia. Ale jak to było ? ... pałowałeś ją na pół-sprzęgle ? Może ten quickshifter się jakoś podwiesił i sprzęgło pozostało rozsprzęglone? Nie gniewaj się .. nie chcę Cię ocieniać ale śmierdzi mi tu coś ... Nowym moto pierwszego dnia wbijasz w teren ? Nauczyłeś się tym sprzętem jeździć ? Zdążyłeś wyczuć już jak sprzęgło pracuje w nowym niedotartym moto ? Ja mam obecnie 2500tyś km i uważam, że jeszcze nie poznałem dobrze motocykla żeby pozwolić sobie na offroad. Żeby nie było ... też mam manual. |
W nówce sprzęgło się ślizga, no przepraszam ale jak to ?
Prędzej jazda na pół sprzęgle może spalić tarcze. ps.Kolego Syncronizator quickshifter nie robi sprzęgłem. |
Cytat:
Nie zaobserwowałem wcześniej żadnego problemu ze sprzęgłem. Dojechałem do kałuży na szutrowej drodze i chciałem spokojnie przejechać wybierając najlepszą drogę. Ciężka maszyna, małe doświadczenie z nią, nie chciałem się wyglebić i zarysować :). jechałem powolutku, zatrzymałem się i próbowałem dalej jechać. Parę razy zabuksowało i się skończyło. Czas trwania około 1-2 min. Jeżdżę też Betą 430 i ona dużo bardziej była męczona i działa. Spalone sprzęgło powinno choć minimalnie ciągnąć na utwardzonym terenie, a tu nic. Mogłem przepchnąć motocykl na biegu. Naprawdę nie chcę mi się wierzyć w spalone sprzęgło, ale czekam na info od serwisu i poproszę o zdjęcia. Pozdrawiam Cytat:
Dzięki za odpowiedź. Co do palenia się sprzęgła mam taką samą opinię. Pali się sukcesywnie i czuć, że jest słabsze, a jak ostygnie to jest trochę lepiej. Czuć specyficzny zapach, przynajmniej w samochodzie bo tam jest suche. Prędzej stawiam na jakieś zawieszenie quickshfter-a (wyłączyłem go później) lub kontrolę trakcji. Rozumiem znaki zapytania z nowym moto i terenem. Ogólnie trochę latam po offie Betę 430. Od czegoś trzeba zacząć, aby poznać nowe moto. Wybrałem się sam i nie wybierałem hard enduro. Jak już padło, to z tej kałuży wyciągnąłem go o własnych siłach, to powinno zobrazować trudność w terenie. 250kg, a kulturystą nie jestem. Fakt jestem stanie go podnieść jeśli położyłbym go na bok. Nie obrażam się, dzięki za opinię. Cytat:
pół sprzęgło- masz rację, ale wydaje mi się, że że nie w w ciągu 1 min. Nie wiem tego na pewno. Serwis rozbierze i się okaże. Quickshifer - tak masz rację i nie używałem go do wyjazdu z kałuży. Podejrzewam tylko może jakąś awarię, może elektroniki. Dzięki za odpowiedź, Pozdrawiam Cytat:
Pozdrawiam |
Jeśli było jak piszesz to spalone sprzęgło to bzdura. czas zmienić serwis.
|
Cytat:
Na razie to był pierwszy kontakt telefoniczny i opinia mechanika na postawie ubłoconego moto (co jest na minus) i rzekomo wąchali olej, i wyczuli coś przypalonego ( to też na minus). Stąd mój niepokój co do serwisu i jego opinii, i tego wątku. Mają dziś go rozebrać i zobaczyć jak to wygląda w środku. Jestem bardzo ciekaw, czy to faktycznie sprzęgło. Będę chciał zobaczyć jak to sprzęgło wyglądało. Na razie wierzę w uczciwość serwisu. Obym tej wiary nie stracił :bow: |
Nie daj się zrobić, widziałes kolor oleju ? Jeśli było tak jak opisujesz to nie ma takiej opcji co byś spalił, no chyba że było podparte .Ale to też nie Twoja wina bo brałeś nowy z salonu, nie ?
|
Co to za serwis, Aso ?
|
Jest werdyk serwisu
Cześć, fatalne wieści.
Sprzęgło spalone. https://drive.google.com/file/d/1OL_...ew?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1v0r...ew?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1FZk...ew?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1g78...ew?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1OL_...ew?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1v0r...ew?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1FZk...ew?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1g78...ew?usp=sharing Wyglądają faktycznie na spalone. To co zrobiłem źle, że spaliłem sprzęgło w tępię ekspresowym? To podważa cel zakupu takiego motocykla. Albo jestem totalnym lamerem w obsłudze afryki, albo są takie delikatne. Stoi w Honda Plaza na Malowniczej 29a w Warszawie. |
Ładne - takie adwentowe :D
JEŚLI - nie uda się założyć/udowodnić, że stało się coś w, prostym systemie dźwignia/wysprzęglik co spowodowało brak możliwości powrotu do pełnego zasprzęglenia to owszem możesz uznać swój udział. Kwestię lamerstwa bądź jego braku pomijam - sam sobie odpowiesz. Takie przypalenie tarcz to musiało być konkretne piłowanie lub jazda cały dzień na półsprzęgle plus gaz. Myślę, że tak naprawdę przy nieumiejętnym ruszaniu pod podjazd, lub wyjeżdżanie z jakiejś dziury półsprzęgło plus konkretny gaz jest w stanie ugotować również i mokre sprzęgło ale trzeba się postarać. Szedłbym w upewnienie się czy nie zawiesił/podwiesił się jakiś element wykonawczy bo trudno mi uwierzyć w to co widzę. m |
Kupiłeś nówkę sztukę czy demówkę?
Ile w sumie zrobiłeś kilometrów od kupna? |
Niebywałe, zwłaszcza, że jak piszesz masz doświadczenie z innymi moto:dizzy:
|
Porażka,
zostaje mi się tylko umówić z bardziej doświadczonymi afrykańczykami, najchętniej 1100l z manulalem w jakieś błotko, gdzie pod okiem wyjadaczy nauczę się jak to maleństwo obsługiwać. ps. Olej w skrzyni wymienia się oddzielnie od silnika? Ile litrów potrzeba do skrzyni? Pozdrawiam Cytat:
Naleciało 100km-130km. Cytat:
Tak mi się wydaje. Yamaha Virago 535 i tam czułem ślizgające się sprzęgło przy redukcji i odkręceniu. KTM Duke 790 latałem po Polsce i torze (Modlin, Lublin, Radom) PitBike też nie obce i Radom zaliczony, a w zime po torach gokartowych. Od ponad roku latam Betą 430 RR, po Górze Kalwarii, Kołbieli plus przejażdżki szutrami. Wydawało mi się, że ogarniam sprzęgło. |
Jak pisałem - mi to wygląda na niekompletne zasprzęglenie/uślizg.
|
Afryka, nawet ta nowa to nie jest sprzęt, który można załatwić w 1,5 min w kałuży.
|
Cytat:
Jak wisiało, a ja kombinowałem, to dupa i sprzęgło spalone. |
Kumpel też zjarał sprzęgło w 1100.
W serwisie powiedzieli mu, że to przez chińskie klamke. Prawda jest taka, że "chwilę" walczył na górze piachu. https://youtu.be/vC6JVbjfP_0 |
Ale spalić sprzęgło na piachu to dopiero trza być zdolnym :D :D :D
|
Przy odbiorze moto z serwisu sprawdż co wymienili, może tu znajdzie się przyczyna. Nie bardzo wierzę że to Twoja robota a wiemy jak jest z jakością teraźniejszych motocykieli.
|
Nie chcę dobijać kolegi, ale było se kupić DCT i problem z głowy ;)
Już uciekam, nie bijcie....:bow: |
Cytat:
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka |
Cytat:
Napisałem mój post ciutkę żartobliwie, więc po co się od razu spinać. |
Cytat:
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka |
No to niezłe jaja.
Trochę dziwne. Daj znać proszę ile kosztuje komplet tarcz w ASO. Może trzeba kupić zapas na wyjazd .. żeby potem nie sprowadzać z PL jak się wysypią gdzieś po trasie. Czyli nie zdążyłeś jeszcze zrobić przeglądu po 1000km...a to znaczy, że spaliłeś sprzęgło na oleju zalewanym przez fabrykę. Ciekawe jaki olej jest lany przez hondę na pierwsze zalanie... może to kujawski był a nie olej do moto? |
Cytat:
|
W cenie jednego mandatu 51+ prawdopodobnie się kolega zmieści.
|
Cytat:
|
Cytat:
Potem się spaliło, czy już miało objawy ślizgania? Gości w serwisie podawał jako powód spalenia sprzęgła, że wystarczy palec trzymać na klamce, wyśmiałem go. Ale przyczyną uszkodzenia, według niego to zła eksploatacja. Czy są jakieś lepsze sprzęgła do afryki? Był taki teścik: https://www.youtube.com/watch?v=9tQ_VVxYWuI dla mnie to jakiś fake, po moich doświadczeniach. Gdzie kałuża z błotem do kostek, a pociągnięcie tira. Cytat:
Chyba trzeba będzie się przeszkolić w tym zakresie: Wymiana sprzęgła 782 zł demontaż/montaż gmoli 170 zł Uszczelka, P.Pokrywy skrzyni korbowej 184,50 zł materiały pomocnicze 24,60 zł Olej 10W-30 (MA - 208L) 4 x 65 = 260 zł Faktycznie wchodzi 4 litry? Disk Set, Clutch 339,75 zł Filtr oleju Moto 57,81 zł Podkładka 12 MM 2 x 7,4 = 14,80 zł Suma: 1893,46 zł brutto |
Dalej twierdzę, że to się nie powinno było wydarzyć.
|
Cytat:
Nie wiem, czy nie wyszłoby drożej z DTC. Ta kałuża by nie ominęła afryki. Następnego dnia Beta tylko ją bzyk zrobiła i nawet nie poczuła. Przeszła przez gorsze. 100 m dalej była zalana droga przez łąkę momentami z wodą co najmniej po kolana, ale nie zatrzymywałem się sprawdzać. Cytat:
Nie udowodnię jak było według mnie. |
Czy złożyli dobrze będziesz musiał sam sprawdzić. zapinasz szóstkę przy 60km/h i pi...da. Nie ma prawa być żadnych uślizgów.
|
Z tą pi.... ą to bym uważał.
2 tyg temu ledwo wyszedłem z poślizgu tylnego koła. BTW... bazując na powyższym doświadzeniu kolegi zamówiłem dziś komplet tarcz... na wyjazd który mnie czeka w kwietniu i na ewentualne wszystkie inne wyjazdy. Nie wiem jak to się u Ciebie stało... ale faktem jest ze sprzęgło masz zfajczone.... Normalnie gdy wymieniałem sprzęgło to najpierw do oleju na kilka godzin wkładałem aby tarcze nasiąkły. W manuału masz napisane ile jest oleju i w jakich sytuacjach. Można Ci współczuć tylko. Niemniej jednak nie znajduję innego wytłumaczenia dla tego spalenia sprzęgła jak pałowanie na pół sprzęgle. Kiedyś byłem na Ukrainie i koleś zgodził się dać mi przejechać krazem wyładowanym drewnem. Wsiadłem zacząłem jechać i po minucie właściciel kraza mi podziękował twierdząc że zaraz mu spalę sprzęgło... On to odrazu widział a wg mnie wszystko było ok. Noi jeszcze mi się przypomniało coś. Jest taka yotuberka niemiecka (mieszkająca w Szwajcarii) która jeźdź z gościem ktory jeździ na Nat. No i koleś też spalił sprzęgło w piaskach Mauretanii.... a przecież nie był to jego pierwszy dzień na tym moto. Być może nat w manualu jest dość wrażliwa na obciążenia i ten moment obrotowy który ma. |
Cytat:
Po chwili, jak wracaliśmy przez las, to już nie podjechał pod większy pagórek ( co zostało uwiecznione na filmie). Poczekaliśmy godzinę, żeby tarczki "schudły" i pojechaliśmy dalej. Kolega tak jeszcze zrobił koło 500 km... czasem, jak odkręcił manetkę do końca to odczuwał uślizgi. Ps.A Pana matjasa zapraszam na górę piochu w Białym Borze takim 200kilowym motorem. HiHIHi:Dw środku lata i bez butelki wody.:D:D |
|
Cytat:
Zostaje teraz tylko z klamki strzelać w błocie i piachu. Cytat:
Cytat:
|
Syncronizator mnie wyprzedził ale moje przypuszczenia też szły ww kierunku braku luzu
na klamce sprzęgła. Wielokrotnie spotkałem się z przypadkami kiedy ludzie przyjeżdżali na zajęcia i twierdzili że moto jest po serwisie. W 80% sprzęgła mieli podparte. Można przypuścić, że mógł wyjechać tak z serwisu. Ja jak odbierałem nowy motocykl na Malowniczej to kazałem zaprowadzić się do niego i na oczach mechanika poprzestawiałem parę elementów sterujących aby działały prawidłowo. Wywalił gały i powiedział, że pierwszy raz spotyka się, że by klient przychodził na warsztat i grzebał przy motocyklu. Przecież on wszystko zrobił zgodnie z manualem. Jak się przekonał jednak nie wszystko. |
Cytat:
Jakieś rady co jeszcze sprawdzić pomijając sprawę sprzęgła, aby znów nie wtopić. |
I ja spawdzę "free play" klamki sprzegła bo przyznam, że zaufałem dealerowi od którego brałem moto i uznałem, że skoro kupuję nowy to wszystko musi być ok.
Sprawdz, szprychy... uderzając w nie śrubokrętem.. porównuj dźwięki. Luźne szprychy będą miały inny dzwiek. Poproś o starą uszczelkę od dekla... będziesz miał pewność, że została wymieniona. Ja bym zabrał spalone tarczki dla celów naukowych. Po pierwszym przeglądzie poprosiłem o filtr aby go rozkroić dla celów ponawczych. Ponieważ nigdy wcześniej nie miałem nowego motocykla to oblukałem sobie ile opiłków wygenerował silnik po pierwszym tyś i powiem, że delikatnym brokatem poświeciło na harmonijce. |
Niektóre motorki mają taką dużą nakrętkę regulacji luzu sprzęgła, żeby sobie w czasie jazdy luz kontrolować, bo sprzęgło w czasie walki lubi sobie czasem spuchnąć.
Jadąc w "teren" należy sprawdzać luz na kłamce także w czasie upalania sprzęta.! |
Cytat:
Droga ta moja nauka, ale może innym taniej wyjdzie i kosztów zaoszczędzi. Dzięki wszystkim za wskazówki. |
Dlatego w instrukcji podają POZORNIE duży luz na klamce sprzegla.
|
Mam prawidłowy luz.
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:08. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.