![]() |
Regulacja Gaznika po wymianie filtra powietrza
Witam Szanowne Grono. Mam Załozony W Rd04 Filtr K&n I Chcialbym Wyregulowac Gazniki. Czy Moze Ma Ktos Takie Zestawienie W Swojej Afryczce I Moze Mi Podpowiedziec Ile Pełnych Obrotów Srubą Regulacyjną Nalezy Wykonac Na Przednim I Na Tylnim Cylindrze. Podobno Na Tylnim Musi Byc O 1/4 Obrotu Wiecej..?
Z Góry Dziekuje Za Podpowiedz;) |
Mamrot, co Ty masz z tym pisaniem ?? A do regulacji gaźników, używa się wakuometrów.... a nie na oko....
Tutaj je kupisz http://www.marek-sklep.com.pl/Wakuometry_slupkowe_4cyl-58.html A tutaj znajdziesz instrukcję http://faq.africatwin.com.pl/Synchro...5%BAnik%C3%B3w |
hmm,,a te sruby na gaznikach z prawej i z lewej strony nie sa od dawki paliwa??
|
Wakuometry to do synchro, ale skład mieszanki to druga sprawa. No i faktycznie robi się ją często na oko, znaczy na wygląd świecy.
|
Cytat:
|
Cytat:
|
czytale;) synchro mialem zrobione. chodzi mi o ustawienie dawki. od ilu obrotów mam zaczac;)
|
zacznij od fabrycznych nastawów , a jako ze założyłeś nie filtr tylko wyłapywacz większych latających obiektów jakich jak muchy to zmniejszasz podcisnienie w gaźnikach a tym samym zubożasz mieszankę.
Dlatego od fabryki wzbogać skład o 1/4 do 0.5 obr, potestuj , pojeździj , pogladaj świece i doświadczalnie ustawisz optymalnie. Do tego ( kiedyś słyszałem) że po 100000km powinno się nieznacznie wzbogacić skład z racji zużywania się elementów gaźnika ale to sprawa indywidualna . |
Może ja tam sie nie znam, ale... synchro jest tylko do obrotów jałowych i lekko wyższych. Śruba skłądu mieszanki także. Wyższe obroty reguluje się położeniem pływaka i iglicy.
|
dziekuje za odpowiedz. a jaki jest fabryczny nastaw??? nie mam serwisówki dlatego pytam. i czy powinienem na tylnim cylindrze dac o 0.25 obrotu wiecej??? pozdrawiam
|
[QUOTE=LukaSS;73871 Wyższe obroty reguluje się położeniem pływaka i iglicy.[/QUOTE]
a to ciekawe :dizzy: co masz konkretnie na mysli? Cytat:
|
ok. serdeczne dzieki. pozdrawiam;)
|
np przy gorszej kompresji spowodowanej wiekiem przebiegiem mozesz dać wiecej obrotów ale równo na obydwa.
I sciagnij sobie serwisówkę - przyda Ci sie. Naprawdę. Pomozemy jak nie bedziesz rozumiał jezyka albo nie umiał znaleść ale minimum pracy wykonaj. |
dzieki. staram sie sam wsio robic ale czasem lepiej zapytac zeby pozniej nie załować bo jak wiadomo człowiek uczy sie na błędach;) jeszcze raz dzieki.
|
aha, tak informacyjnie u siebie dołożyłem po 0.25 obr a i tak nadal potrafi mało spalić....
oprócz gorszej kompresji wyrobienie się np przepustnic gażnika tez powoduje ssanie bokami powietrza co wychudza mieszankę |
ja wlasnie załozyłem przpustnice z membranami od hondy vf 1000f. wygladaja jak nowe takze nie ma zbytniego luzu. własnie sciagam serwisówke haynesa takze moze cos zdzialam;)
|
i nie dokręcaj na siłę srubek od składu - leciutko d pierwszego oporu!!!!
|
Dzieju, teoria ta dziłała na kilkudziesiecu naprawianych przezemnie motocyklach, zawsze wszystko było ok.
Skład miesznki regulujesz śrubą najczęsciej od spodu gaźnika. Regulujesz powiedzmy jedna dysze (w uproszczeniu), robisz to przy zamkniętej przepustnicy. Synchro robisz też przy zamkniętej przepustnicy. Zrób synchro przy otwartej do połowy przepustnicy lub do 2/3 jej otwarcia, tak samo skład mieszanki wyreguluj. Uda się? Masz powiedzmy do połowy otwarty gaz, iglica się podnosi i to ona reguluje wypływ paliwa z komory pływakowej, nie śruba od składu miesznki. Regulacja śrubą składu mieszanki była mozłiwa w powiedzmy całym zakresie obrotów w gaźnikach mechanicznych (Pegaz, stare Mikuni itd.) a nie w podciśnieniowych. W podciśnieniowcach reguluje się najpierw iglicę, pływak, a na końcu skład mieszanki i dopiero synchro. |
wiem wiem;) delikatna to sprawa. biorąc pod uwage filr k&n oraz przebieg odkrece po 2,5 obrotu i przetestuje...
|
Cytat:
taaa, a wiesz ze w Afrykach sa stałe iglice i pływaki i niczego sie nie reguluje? |
Nie grzebałem się jeszcze w Afryce (niestety). Kiedys, dawno w jakimś VT czy podobnym chopperze jedynie.
Serio nie ma jakiejś blaszki do regulacji poziomu paliwa na pływaku? Ok, zateoretyzowałem, przepraszam. Ale tak czy siak da się bardzo często regulowac iglice nie posiadajaca regulacji. |
Mamrot, gażniki w AT są ustawione pod NORMALNY filtr, a nie pod K&N. Przerabiałem temat, i jak ustawisz 2,0 obrotu to dół będzie jako tako (na papierowym lepszy) ale w górne obroty będzie się wkręcał gorzej. Jak dasz 2,75 bedziesz miał super środek i góre ale muła do 3500 rpm gdzies tak. Ja bym na K&N ustawił jeśli już koniecznie chcesz psuć motocykl 2,0 obrotu na obu po równo, chyba że kompresje masz już słabą, i różna dla ob u cylindrów.
ot taka moja historia, K&N poszedł na allegro po paru wycieczkach |
Noo jak Rambo się przekonał że łapacz owadów pod tytulem K&N nic dobrego nie daje to już coś mówi.
Podoba mi się też stwierdzenie /" ....jesli już koniecznie chcesz psuć motocykl......"/ :Thumbs_Up::brawo: Panowie, wynalazek K&N stworzono do wyczynowego wydobywania kilku % resztek mocy z silników które nie mają długo i bezawaryjnie jeździć... tylko mają dać z siebie wszystko na wyścigach, torach itp... a potem śmietnik lub remont i na nastepny wyścig..... No cóż jak zwykle reklama jest po to żeby zarobić, i producenci tych wynalazków napiszą wszystko co tylko klient chce usłuszeć/przeczytać. Życzę zdrówka dla silników z K&N -ami bo bedzie im kiedyś potrzebne, no chyba że nowy nabywca będzie się już tym martwił. Ale nic na siłę,wolny wybór. Gdybym miał kupić moto wiedząc że latał sporo na K&N to bym się zastanowił nad stanem silnika i czy warto. się rozgadałem..... |
Jak wciąga olej, to będzie wciągać go jeszcze wiecej :D
taki morał, z nutką złośliwości :D |
W 04 można ustawiać poziom paliwa i proszę w błąd kolegi nie wprowadzać. Ja również uważam, że śruba jałowych jest od jałowych i podaje paliwo do pewnego położenia przepustnicy. Przy większym otwarciu przepustnicy dawkę paliwa reguluje iglica w przepustnicy.
Tak mnie uczyła książka, tak tez mnie uczył praktyk. |
a jak sie ma filtr k&n do filtra gąbkowego??? czy ich skutecznosc nie jest podobna??? bo taki mam tok rozumowania...w wielu motocyklach sa seryjnie montowane filtry gąbkowe...i potrafią na tym przelatac sporo kilometrów..jesli zle mysle to prosze mnie sprostowac...
|
Bąbel kombinował z gabkowym, opisał przeróbkę, nawet ubota z AT robił na testach...
zapytaj go lub poszukaj tematu. Tylko raczej nie testował w pustynnych warynkach. A propo pustyni to chyba Ropuch ( o ile dobrze pamietam) pojechał do Maroka z K&N i po powrocie z komór pływakowych i gażników wysypał po łyżce piachu........ a ile poleciało na cylindry.....nie do przeliczenia..... |
Tu Masz Racje..ale Mysle Ze W Naszych Warunkach Spokojnego Uzytkowania Mozna Uzywac Takiego Filtra;) W Razie Czego Mam Papierowy;) W Samochodzi Odłaczyłem Egr I Załozylem Wkład K&n..rezultat..wieksza Elastycznosc I Brak Dziury Pomiedzy 2700 A 3000obr. Mowa O Doładowanym Td. Takze Pozyjemy..zobaczymy..ale Dzieki Za Podpowiedzi. Pozdrawiam
|
Chłopie weź nie pisz jak dziecko Neo, ok?
|
TD z EGR to nie AT wolnossąca. Zmień to jebaną klawiature bo kurwica szczela !! dla mnie to możesz bez filtra jeździć, po co się bawic w półśrodki :D:Thumbs_Up:
|
Cytat:
|
Ktoś tu pisał, że śruba regulacji mieszanki jest do regulacji na wolnych i średnich obrotach. I ma rację. Przy wyższych obrotach to wysokość i kształt iglicy ma znaczenie. I ktoś mówi, że się nie reguluje. Nie bo się po prostu wymienia. Zresztą poziom paliwa też zawsze można zmienić.
Osobiście jestem przeciwnikiem K&N w normalnej eksploatacji. Ale dobrze zestrojony gaźnik + K&N może dać lepsze osiągi w pełnym zakresie obrotów. Ale nie zrobi to z Afri potwora ;) |
Amę...
|
1 Załącznik(ów)
Cytat:
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:54. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.