![]() |
Kosz sprzęgłowy
Potrzebuje zregenerować porządnie kosz sprzęgłowy w mojej AT, stąd pytanie, czy ktoś korzystał z usług tej firmy ?
Piszą że znają się na robocie i wiedzą o co chodzi. http://www.moto-sprzegla.pl/ Na czym polega regeneracja i co dalej: Po wstępnej ocenie wszystkich elementów pod kątem nadmiernego zużycia kosz jest centrowany w kilku etapach. Kolejnym krokiem jest wykonanie nowego, ulepszonego ułożyskowania wewnętrznego kosza poprzez inny materiał niż odlewane aluminium, . Sprężyny zostają zmienione i dobrane odpowiednio do danego sprzęgła i motocykla. Niekiedy stosujemy dłuższe sprężyny aby nie uszkadzały podłoża sprzęgła , w tym celu stosujemy specjalne sprężyny które nie zmieniają stopnia tłumienia . W koszu sprzęgłowym wiele sprężyn ma inne twardości . Dobieramy je odpowiednio do danego kosza sprzęgłowego w którym występują minimum 3 twardości . . Oczywiście ta zasada nie tyczy się wszystkich motocykli ponieważ charakterystyka i praca silników są różne . Wiec w pewnych modelach luz na Tłumikach drgań czyli sprężynie musi występować i jest on uzależniony od charakterystyki danego silnika .Cześć aluminiowa poddawana jest uzupełnieniu materiału, rowki tarcz sprzęgłowych oraz uszkodzenia pod tłumikami drgań . Sprzęgło zostaje idealnie spasowane oraz wzmocnione . Wymianie podlegają wszystkie pierścienie wewnątrz , Naprawa bieżni części stalowej czyli napędowej od silnika . Całość zostaje idealnie wyczyszczona i sprawdzone na naszej maszynie która odzwierciedla prace silnika . Po regeneracji kosz sprzęgła , pracuję idealnie w osi swojego obrotu. Brak luzu powodującego jego decentrowanie. Sprężyny pracują tylko w takim zakresie jak powinny dzięki czemu motocykl będzie pracował poprawnie . Do naprawy osiowania sprzęgła używany bardzo trwałego materiału którym jest brąz Wypełnienia powstałe po uszkodzeniach części aluminiowej sprzęgieł są uzupełniane odpowiednim stopem aluminium dla danego producenta . Końcowym procesem regeneracji każdego sprzęgła jest odpowiednie jego wyważenie . Do tego używamy maszyny zaprojektowanej w porozumieniu z firmą CIMAT z dokładnością do 005 grama W praktyce giną w/w objawy czyli brak wibracji przy ruszaniu i w trakcie jazdy. Jednym słowem motocykl nabiera płynności w jeździe a różnica zawsze jest zauważalna nawet w przypadku pomiędzy koszem zupełnie nowym a zregenerowanym na plus regenerowanego. Nasza Firma Regeneruje każdy Element sprzęgła , Zabieraki sprzęgłowe , tarcze sprzęgłowe , przekładki sprzęgieł . Oferujemy również sprzedaż nowych części sprzęgieł . Oryginalnych oraz zamienników Zajmujemy się produkcją nowych wzmocnionych elementów oraz produkcją tarcz sprzęgłowych . Jeśli chodzi o kosze innych marek motocykli sprawa wygląda identycznie , nie raz różnią się delikatnie budową ale zasada działania jest zbliżona Na ile czasu/kilometrów wystarczy regeneracja?? Ograniczenia czasowego nie ma . Posiadamy specjalną ofertę w której wzmacniamy i przerabiamy sprzęgła do wyścigów motocyklowych w całej europie . Sami jeździmy na własnej produkcji bo oryginalne zawodziły . Przetestowane kosze na dystansie 35 tys km nie wykazywały jakiegokolwiek zużycia. Ich charakterystyka pracy jest identyczna jak bezpośrednio po regeneracji. Przypuszczalnie już nigdy nie powinien wystąpić problem wibracji z uwagi na wyeliminowanie inicjującego luzu na ułożyskowaniu wewnętrznym. Gwarancja obejmuję każdy zregenerowany kosz przez 12 Miesięcy bez limitu kilometrów. Każdy klient otrzymuję ją w formie pisemnej po nadaniu unikalnego numeru seryjnego dla każdego kosza jest on nabijany na części aluminiowej sprzęgła . |
Ja bym najpierw zapytał o cenę tej "regeneracji", może być drogo...
Ostatnia cena o jakiej słyszałem za regenerację afrykańskiego sprzęgła to 1200 zł. |
Robiłem u nich do swojej 07. Naprawa kompleksowa z wymianą łożysk.
Dość drogo , po roku gwarancji zaczęło klepać na zimnym na wciśniętej klamce cisza. Jeżeli chodzi o samo działanie sprzęgła to zaczęło działać jak nowe. Czy zrobił bym naprawę ponownie ? - mocno bym się zastanawiał. |
Powiem tak, w mojej ocenie nie ma możliwości napawania i frezowania otworów w aluminiowej części kosza. Właśnie te które wyrabiają sprężyny, osłabia i powoduje że materiał od temperatury się odkształca i traci twardość. A oni tak wykonują naprawy, rozmawiałem z człowiekiem z tej firmy telefonicznie i za 1200 zł regenerują kosz, dają nowe tarcze i przekładki, czyli całe sprzęgło gotowe do montażu. Wyswatają gwarancję na dwa lata. Regenerowałem sam kilka koszy sprzęgłowych w AT, ponieważ kiedyś dużo jeździłem po krzaczorach i kosz po dwóch moich sezonach był tak wytupany jak w innych moto po 100 tysiakach. Ktoś się orientuje ile kosztuje nowy i czy jest jeszcze dostępny?
|
Niedostępny z tego co patrzyłem kiedyś po necie. Nie jest oferowany. Chyba że ktoś ma stare zapasy.
|
Kosz sprzęgłowy
1700 na olx jest nowy
https://www.olx.pl/d/oferta/kosz-sprzegla-sprzeglo-honda-xrv-750-nowy-CID5-IDDFPR7.html Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Czasowo niedostępny u Pana Hądy
Ale jest wątek o regeneracji gdzie ktoś dorabiał nadwymiarowe nity, żeby skasować luzy. |
Jak możesz to podrzuć link, opacze czy jest może jeszcze jakiś trik o którym nie wiem .
Dzięki. |
|
Mierzyłem się z tematem w zeszłym roku i z tego, co pamiętam nowy kosz sprzęgłowy z tarczami i zabierakiem u Hondy był kosmicznie drogi, coś w okolicach 6000 - 6500 zeta. Teraz nie wiem, czy są jeszcze dostępne. Udało mi się trafić silnik z rozbitka z małym przebiegiem i wziąłem całość z niego. Gdybym teraz miał problem z koszem i sprzęgłem pewnie bym skorzystał z tej oferty regeneracji, bo za wiele opcji raczej nie ma.
|
|
Po naszej porannej rozmowie dałeś mi do myślenia z tą Japonią. Napisałem do syna kumpla co tam mieszka żeby pogrzebał w ichniejszym necie. Pisze że nowy kosz kosztuje na nasze 1300 zł, czyli tyle samo co regeneracja w firmie z linku. Tak że temat kosza chyba mam ogarnięty.
|
Robiłem u Ołdakowskiego w Oleśnicy u mnie klepie ale AT. tak mają chyba że walniesz z gumowymi amortyzatorami. Pełną kapitalke silnika robiłem w serwisie Hondy i do kosza nie mieli zastrzeżeń
|
Rozprułem wczoraj sprzęgło i to luźny łańcuszek pompy olejowej robił największą rozpierduchę. Kosz ok, łożysko igiełkowe bez luzów, łożysko na wale również. Nowe nity, dorabiam sprężyn, montuję nowe tarcze, przekładki, sprężynki i powinna nastać cisza.
A te nity to z jakiego materiału najlepiej zrobić ? |
Adagiio,potwierdzam.
Byłem w weekend u kolegi co bał o sprzęgło a po rozbiórce wyszło dokładnie to samo. |
1 Załącznik(ów)
Odpaliłem dziś motorek i nastała cisza. Sprężyny kosza 243 zł z przesyłką, robione w firmie z linku.
W wigilię zjeżdżam z podnośnika, fajny prezent na imieniny. |
Jakby ktoś myślał regeneracja czy zakup nowego kosza w IMPEX Japan albo innego Pana Hondy to przestali produkować kosze/skończyły się stocki i tyle w temacie. Można już tylko regenerować lub robić przeszczepy. :vis:
|
Skąd info, że już nie robią i nie będę? Jak ktoś ma parcie to tu jest.
https://www.olx.pl/d/oferta/kosz-spr...5-IDDFPR7.html |
2 Załącznik(ów)
Cytat:
|
|
Cześć, od miesiąca jestem właścicielem Afryki RD07 i już zacząłem słyszeć "dżwięki"....nie zawsze ale na ciepłym silniku stukot z kosza sprzęgłowego, przy wciśniętym sprzegle ustaje jakby nigdy nic. Czy we wspomnianych na forum przyczynach tego stanu, któryś z nich jest najbardziej prawdopodobny, czy konieczne jest rozebranie kosza i weryfikacja? No i drugie pytanie ile moge na tym jeżdzić aby mi sie nie rozsypało po drodze? Wolałbym robić to poza sezonem....
|
Rozbierz i zweryfikuj stan, innej opcji nie ma.
|
Cytat:
|
W innych hondach też słychać. W Rd03 chyba najmniej klekocze...he...he...he...beka
|
Cytat:
Jak już jest agonia to można próbować regeneracji ale to już polecam lekturę Forum co do sposobów i efektów. |
naparza tzn. jest. do 100-150 tys km jest cisza. a potem sie to olewa. w zimie sobie zagladniesz ale na cuda lnie licz - ani na sciemniaczy co to 'regeneruja'. ten typ tak ma.
|
Cytat:
Przy 225 na razie cisza. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:19. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.