![]() |
Pojemność baku do wykorzystania
2 Załącznik(ów)
Heloł
Dzisiaj w trakcie mojej małej wycieczki do korzeni âRanczoâ zaczęło lać ⌠pogodziłem już się z tym, ze będę zmoczony jak za przeproszeniem kaczka, ale to nie był koniec problemów. Wyjechałem z deszczu i przy 40 km na komputerze skończyło mi się paliwo :D, kolebałem w przód, na boki ale nie pomogło - kilometr do najbliższej stacji, Trza było iść - zaczęło znowu lać, ale z cukru nie jestem. Po dojściu na miejsce zatankowałem do uprzejmie mi użyczonej przez obsługę stacji kanistra po wodzie 2 l benzynki i przespacerowałem się do motóru. Potem ( jakimś cudem już nie padało ) podjechałem na stacje i dotankowałem do pełna. 21,5 l. I stąd moje pytanko - bak 25 l, zatankowałem w sumie 23,5 - 1,5 l paliwa jest nie do użycia ? Częściowo może być to spowodowane obniżeniem u mnie tylu zawieszenia w moto. Podejrzewam, ze wlot paliwa jest gdzieś z przodu baku. Jak to jest u was ? Ja już wiem, ze muszę odjąć 40 km od zasięgu :D |
A u mnie na odwrót. Komp okazuje 18 l a weszło do baku 16.79. Także literek zapasu.
pozdrawiam Marcin Jan |
A nie macie w NAT na kompie ilościowego zużycia?
Jak wchodzi rezerwa to może się można przelaczyc i wtedy wiadomo kiedy skończy się wacha? U mnie wiem ze 2.5l na kompie na rezerwie i jest sucho - kiedyś podjechałem pod dystrybutor i moto zgasło na wolnych. W sumie skoro NC i NAT to Honda to może jest taka funkcjonalność? Wtedy wystarczy z Kanistrem zlitrazowac moto raz spokojnie na bocznych drogach i mieć na przyszłość jasność co do realnego zasięgu. |
Cytat:
|
A to lipa. Muszę powiedzieć ze moje maleństwo odrobiło lekcje z matmy i naprawdę liczy bardzo ale to bardzo poprawnie. Średnia z tankowania i kompa różnica Max 0.1l na circa 300km
|
Nie było tego problemu w Crf1000. Coś namieszali w 1100 zasięg stał się mało dokładny :)
|
no właśnie mi pokazywało zasięg 40 km i przy szybkim przyspieszaniu gasł. Definitywnie stanął przy zasięgu 32 km. Teraz po prostu wiem że od zasięgu musze 40 km odjąć ...
|
Cytat:
|
Jak rezerwa się włączała to się pokazywał , nawet w mojej SD04.
|
Cytat:
|
każda pliszka... wiadomo, ale w NC rozwiązali to super = w momencie wejścia w rezerwę zeruje się dzienny przebieg /tylko do tankowania/ i wyświetla się przebieg OD rezerwy i faktyczne zużycie w litrach od wejścia w rezerwę.
jeśli mamy zlitrażowane moto to wiemy, że jest tej wachy 2.5l a potem zostaje perpedes :D |
to ja mogę powiedzieć, że swojego już zlitrażowałem :D
|
tzw.: rozpoznanie bojem :D
|
ATAS 18
Range 30 i koniec jazdy:) |
Często tankuję swoją AT 2019 przy zasięgu ~40km. Kurła człowiek nawet nie wie ile razy wkładał jaja w paszczę lwa. Chyba przy jesieni zorganizuję sobie jakąś testową wycieczkę z kanisterkiem.
|
pocieszające jest, że to standard a nie tylko u mnie :D
Najgorsze (poza spacerkiem w deszczu - ale to tak dla zdrowia ;) ) jest to, że wyprzedasz samochody i w trakcie maszyna po prostu staje na moment - delikatny szok wtedy następuje - stresujące :D |
jak już jesteśmy przy temacie braku wachy to jak to wygląda przy DCT? Czy po pierwszym zdławieniu przerzuca od razu na N podczas jazdy? Czy jednak brak zapłonu musi być ciut dłuższy? Ktoś przetestował :)?
|
no ja niestety - nic mi nie zrzucał - po prostu na moment odcina moc - szarpnięcie potężne przy szybkim przyspieszaniu.
Tak sobie myślę, że przy szybkim przyspieszaniu paliwo mu ucieka z punktu poboru na tył baku, silnik się zdławia na chwilkę, po czym paliwo napływa na miejsce i pompa może znowu je pobierać ... Wolna, statyczna jazda nie powoduje zdławiania - przynajmniej jak w moim przypadku przez następne 8 km. Potem już zdławił się na maksa :D |
Cytat:
A tak poważnie przy zapaleniu się kontrolki "komornika" pojawia się informacja ile zostaje paliwa i przybliżony zasięg ( od sposobu jazdy było to u mnie 66-80km) |
Cytat:
pozdrawiam Marcin Jan |
W NC'ku z DCT silnik gaśnie a wtedy automatycznie jakby wysprzęgla. Dzieje się tak najczęściej z górki więc można się jeszcze kulać w dół. A pod górkę jeszcze zapali i trochę pociągnie. Ja miałem farta i doturlałem się pod instrybutor :D
Wysłane z mojego RMX2155 przy użyciu Tapatalka |
Cytat:
|
U mnie było tak że RANGE zeszło do 10km, po pewnym czasie dycha znikła i pojawiły się w jej miejscu dwie poziome kreski -- a moto dalej jechało jeszcze kilka kilometrów, dojechawszy do stacji jakieś tam delikatne chlupanie było słyszalne w baniaku.
Kumpel miał identyczną sytuację, także można ufać temu RANGE. |
Cytat:
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:35. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.