Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Uklad paliwowy i wydechowy (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=243)
-   -   Pojemność baku do wykorzystania (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=40990)

Rolob 12.09.2021 19:45

Pojemność baku do wykorzystania
 
2 Załącznik(ów)
Heloł

Dzisiaj w trakcie mojej małej wycieczki do korzeni „Ranczo” zaczęło lać … pogodziłem już się z tym, ze będę zmoczony jak za przeproszeniem kaczka, ale to nie był koniec problemów. Wyjechałem z deszczu i przy 40 km na komputerze skończyło mi się paliwo :D, kolebałem w przód, na boki ale nie pomogło - kilometr do najbliższej stacji, Trza było iść - zaczęło znowu lać, ale z cukru nie jestem. Po dojściu na miejsce zatankowałem do uprzejmie mi użyczonej przez obsługę stacji kanistra po wodzie 2 l benzynki i przespacerowałem się do motóru. Potem ( jakimś cudem już nie padało ) podjechałem na stacje i dotankowałem do pełna. 21,5 l.

I stąd moje pytanko - bak 25 l, zatankowałem w sumie 23,5 - 1,5 l paliwa jest nie do użycia ? Częściowo może być to spowodowane obniżeniem u mnie tylu zawieszenia w moto€. Podejrzewam, ze wlot paliwa jest gdzieś z przodu baku.

Jak to jest u was ? Ja już wiem, ze muszę odjąć 40 km od zasięgu :D

nocny 13.09.2021 12:58

A u mnie na odwrót. Komp okazuje 18 l a weszło do baku 16.79. Także literek zapasu.

pozdrawiam
Marcin Jan

matjas 13.09.2021 15:11

A nie macie w NAT na kompie ilościowego zużycia?
Jak wchodzi rezerwa to może się można przelaczyc i wtedy wiadomo kiedy skończy się wacha?
U mnie wiem ze 2.5l na kompie na rezerwie i jest sucho - kiedyś podjechałem pod dystrybutor i moto zgasło na wolnych.
W sumie skoro NC i NAT to Honda to może jest taka funkcjonalność? Wtedy wystarczy z
Kanistrem zlitrazowac moto raz spokojnie na bocznych drogach i mieć na przyszłość jasność co do realnego zasięgu.

colles 13.09.2021 15:19

Cytat:

Napisał matjas (Post 748075)
A nie macie w NAT na kompie ilościowego zużycia?
Jak wchodzi rezerwa to może się można przelaczyc i wtedy wiadomo kiedy skończy się wacha?

Jest ale komputer przekłamuje. Mnie brakło paliwa przy zasięgu ok 15km. Komputer pokazywał , że zużyłem ok 29 litrów :)

matjas 13.09.2021 15:22

A to lipa. Muszę powiedzieć ze moje maleństwo odrobiło lekcje z matmy i naprawdę liczy bardzo ale to bardzo poprawnie. Średnia z tankowania i kompa różnica Max 0.1l na circa 300km

colles 13.09.2021 15:38

Nie było tego problemu w Crf1000. Coś namieszali w 1100 zasięg stał się mało dokładny :)

Rolob 13.09.2021 15:44

no właśnie mi pokazywało zasięg 40 km i przy szybkim przyspieszaniu gasł. Definitywnie stanął przy zasięgu 32 km. Teraz po prostu wiem że od zasięgu musze 40 km odjąć ...

nabrU 13.09.2021 15:49

Cytat:

Napisał colles (Post 748091)
Nie było tego problemu w Crf1000. Coś namieszali w 1100 zasięg stał się mało dokładny :)

Chwilka, chwilka. Mam NAT 4 lata i jakoś wskazania 'zasiegu' nie zauważyłem

Emek 13.09.2021 16:04

Jak rezerwa się włączała to się pokazywał , nawet w mojej SD04.

Dario 13.09.2021 16:59

Cytat:

Napisał nabrU (Post 748098)
Chwilka, chwilka. Mam NAT 4 lata i jakoś wskazania 'zasiegu' nie zauważyłem

W wersji CRF 1000 po lifcie 2018 jest 'RANGE'.

matjas 13.09.2021 21:18

każda pliszka... wiadomo, ale w NC rozwiązali to super = w momencie wejścia w rezerwę zeruje się dzienny przebieg /tylko do tankowania/ i wyświetla się przebieg OD rezerwy i faktyczne zużycie w litrach od wejścia w rezerwę.
jeśli mamy zlitrażowane moto to wiemy, że jest tej wachy 2.5l a potem zostaje perpedes :D

Rolob 14.09.2021 08:30

to ja mogę powiedzieć, że swojego już zlitrażowałem :D

matjas 14.09.2021 10:52

tzw.: rozpoznanie bojem :D

muszel72 14.09.2021 11:00

ATAS 18
Range 30 i koniec jazdy:)

Danny 14.09.2021 11:12

Często tankuję swoją AT 2019 przy zasięgu ~40km. Kurła człowiek nawet nie wie ile razy wkładał jaja w paszczę lwa. Chyba przy jesieni zorganizuję sobie jakąś testową wycieczkę z kanisterkiem.

Rolob 14.09.2021 11:17

pocieszające jest, że to standard a nie tylko u mnie :D

Najgorsze (poza spacerkiem w deszczu - ale to tak dla zdrowia ;) ) jest to, że wyprzedasz samochody i w trakcie maszyna po prostu staje na moment - delikatny szok wtedy następuje - stresujące :D

nocny 14.09.2021 11:44

jak już jesteśmy przy temacie braku wachy to jak to wygląda przy DCT? Czy po pierwszym zdławieniu przerzuca od razu na N podczas jazdy? Czy jednak brak zapłonu musi być ciut dłuższy? Ktoś przetestował :)?

Rolob 14.09.2021 11:58

no ja niestety - nic mi nie zrzucał - po prostu na moment odcina moc - szarpnięcie potężne przy szybkim przyspieszaniu.

Tak sobie myślę, że przy szybkim przyspieszaniu paliwo mu ucieka z punktu poboru na tył baku, silnik się zdławia na chwilkę, po czym paliwo napływa na miejsce i pompa może znowu je pobierać ... Wolna, statyczna jazda nie powoduje zdławiania - przynajmniej jak w moim przypadku przez następne 8 km. Potem już zdławił się na maksa :D

colles 14.09.2021 14:13

Cytat:

Napisał nabrU (Post 748098)
Chwilka, chwilka. Mam NAT 4 lata i jakoś wskazania 'zasiegu' nie zauważyłem

Widocznie za często tankujesz :)
A tak poważnie przy zapaleniu się kontrolki "komornika" pojawia się informacja ile zostaje paliwa i przybliżony zasięg ( od sposobu jazdy było to u mnie 66-80km)

nocny 14.09.2021 18:47

Cytat:

Napisał Rolob (Post 748328)
no ja niestety - nic mi nie zrzucał - po prostu na moment odcina moc - szarpnięcie potężne przy szybkim przyspieszaniu.

Tak sobie myślę, że przy szybkim przyspieszaniu paliwo mu ucieka z punktu poboru na tył baku, silnik się zdławia na chwilkę, po czym paliwo napływa na miejsce i pompa może znowu je pobierać ... Wolna, statyczna jazda nie powoduje zdławiania - przynajmniej jak w moim przypadku przez następne 8 km. Potem już zdławił się na maksa :D

Chodziło mi o to że w przypadku zwykłej skrzyni wciskasz sprzęgło i siłą rozpędu zjeżdżasz na pobocze lub możesz zrobić jeszcze inne manewry Wykorzystując pęd. W DCT jak nie zrzucić na N to nie wiem...

pozdrawiam
Marcin Jan

ArEZ 14.09.2021 20:46

W NC'ku z DCT silnik gaśnie a wtedy automatycznie jakby wysprzęgla. Dzieje się tak najczęściej z górki więc można się jeszcze kulać w dół. A pod górkę jeszcze zapali i trochę pociągnie. Ja miałem farta i doturlałem się pod instrybutor :D

Wysłane z mojego RMX2155 przy użyciu Tapatalka

Fizolof 14.09.2021 20:53

Cytat:

Napisał ArEZ (Post 748425)
W NC'ku z DCT silnik gaśnie a wtedy automatycznie jakby wysprzęgla. Dzieje się tak najczęściej z górki więc można się jeszcze kulać w dół. A pod górkę jeszcze zapali i trochę pociągnie. Ja miałem farta i doturlałem się pod instrybutor :D

Wysłane z mojego RMX2155 przy użyciu Tapatalka

Farta miałeś, żeś pompy nie spalił :Thumbs_Up:

Romano 14.09.2021 21:43

U mnie było tak że RANGE zeszło do 10km, po pewnym czasie dycha znikła i pojawiły się w jej miejscu dwie poziome kreski -- a moto dalej jechało jeszcze kilka kilometrów, dojechawszy do stacji jakieś tam delikatne chlupanie było słyszalne w baniaku.
Kumpel miał identyczną sytuację, także można ufać temu RANGE.

Rolob 14.09.2021 22:12

Cytat:

Napisał ArEZ (Post 748425)
W NC'ku z DCT silnik gaśnie a wtedy automatycznie jakby wysprzęgla. Dzieje się tak najczęściej z górki więc można się jeszcze kulać w dół. A pod górkę jeszcze zapali i trochę pociągnie. Ja miałem farta i doturlałem się pod instrybutor :D

Wysłane z mojego RMX2155 przy użyciu Tapatalka

Nie wysprzeglilo mi w 1100 …. Tylko gwałtowne hamowanie silnikiem


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:35.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.