![]() |
Ładowarka / Prostownik - jaki?
Hej. Szukam uniwersalnej do moto i auta z systemem Start-Stop. Ma reanimować stare aku - mały z Lidla tego nie potrafił :/
Wybrałem wstępnie cztery: AEG WM6 https://allegro.pl/oferta/aeg-profes...21a14291fbf951 Lidl - wersja ze starterem: https://www.lidl-sklep.pl/p/ultimate...CABEgJURvD_BwE Bosch C3 https://allegro.pl/oferta/prostownik...54c4701b8c0118 BAHCO BBCE612-2 https://allegro.pl/oferta/bahco-bbce...rka-9719389391 Waham się najbardziej pomiędzy Lidlem ze względu na rozruch i bardzo duży wachlarz amperarzu i bahco - bo ich jakość znam i cenię. Ma ktoś tego Lidla? |
Miałem bezpośredni kontakt z tym Lidla.
Działa. Tyle mogę powiedzieć. W jednym przypadku zdiagnozował zdechłą baterię, w innym rozruchał padniętą. Wydaje mnie się, że co miał zrobić zrobił. Czyli działa. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Tu chyba nie będzie lepiej niż na małej ładowarce z Lidla, patrząc na parametry.
Jak rozumiem, reanimacja aku (poza programem optymalizującym charakterystykę napięcia i natężenia ładowania) potrzebne są dwa parametry: a) podjęcie pracy przez ładowarkę przy małym napięciu aku oraz b) możliwość zagęszczenia elektrolitu (czyli dostępność w programie ładowania czy ustawieniach dużego napięcia rzedu 16V. Te, które podesłałeś chyba niekoniecznie mają wszystko, co trzeba. Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka |
żadna z tych małych nie zreanimuje aku jak należy, zacznij od CETEK 10 jeśli chodzi o elektroniczne albo poszukaj Kulona, mam model 912 i działa jak złoto. Podładuje, popieści i elektrolit zagęści
|
Lidl - prąd bezpośredniego rozruchu 75A ? Żart? W motocyklu owszem to zadziała ale rozładowany samochód potrzebuje i 500A.
Minimalny prąd ładowania 2A to dla motocyklowego akumulatora za dużo mimo że wzrastająca oporność to zmniejszy. Bosch- max 3,8A , bez sensu , zdecydowanie za mało do samochodu ale 0.8A do motocykla dobrze. Bahco - prąd ładowania 2A , do czego ci to? Ani do moto ani do żadnego samochodu. Kupowanie prostownika do samochodowych akumulatorów poniżej 6A nie ma sensu , najlepiej 10A . Prostowniki mocniejsze nie mają z kolei małych prądów potrzebnych do akumulatorów motocyklowych ale za to możesz puścić napięcie przez żarówkę 21W i zmniejszysz prąd poniżej/ok 1A. Nigdy bym nie zawierzył prostownikowi bez wyświetlania aktualnego napięcia. Żadne kreseczki czy kontrolka nie załatwia sprawy ponieważ cwaniaki oszukują i ustawiają koniec ładowania na zbyt niskie napięcie. A wtedy mamy wiecznie niedoładowany akumulator. Szukaj takiego co będzie ładował do 14.7-14.8V choć to niemal niewykonalne w tych automatycznych , znalazłem jeden taki. Reszta kończy na 14.4V a to za mało. Ważną funkcją jest minimalne napięcie startowe , szukaj takiego co wstaje z kilku V z nie jak większość z ponad 10V. Tan ponoć ładuje do 14.6V , lepiej choć to nadal o 0.2 przymało. https://www.olx.pl/d/oferta/bjc-pros...tml#2946fe3330 Za to brak opisu technicznego więc produkt w sumie niewiadomy. |
Niedawno mialem podobny dylemat, w dodatku chcialem miec cos co da rade naladowac litowca. Cteki bardzo mi sie podobaly ale zaden w normalnej cenie nie chcial byc uniwersalny... i znalazlem/kupilem takie cos co dziala.
https://allegro.pl/oferta/ladowarka-...YTExMGZhYTY%3D |
W opisie "motocyklowy" a w danych technicznych żadnej o tym wzmianki już nie mówiąc o parametrach obniżenia prądu do małych akumulatorów.
|
Kup pan se zasilacz laboratoryjny taki jak tu na forum Paweł sugerował i będziesz zadowolony. Wszystko ogarnia, wolne ładowanie,szybkie ale nie ma rozruchu ale za 250zł czego wymagać.
Ło taki se kupiłem https://botland.com.pl/zasilacze-lab...d-30v-10a.html |
To ja polecę polski Stef-Pol. Mam i nie odnajduję żadnych wad. Dobre i w normalnych cenach.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Jak możecie to dawajcie linki do konkretnych. Mi mały lidlowy ładował i auto i moto, ale nie ładuje systemu S-S i nie ładuje padawek. Ten co pokazany podobno to robi. Co do bahco - ma sąsiad i do padniętego aku nowego auta nadaje się.
|
Siema. Po wielu ładowarkach lidlowych + jakimś polski motocyklowym chcialbym kupić coś "dobrego" Do auta, do motocykla, do wszystkiego. CTEK CS ONE czy jest sens dopłacać do tego? W czym będzie lepszy od takiego np. MXS 7.0 czy nawet 5.0?
|
Ja sporo rozkmin prowadziłem i wybrałem NOCO Genius 5. Działa bez zarzutu i ładuje wszystko.
To taki odpowiednik cteka 5. |
A w czym jest od niego lepszy?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Ja z kolei zdecydowałem się na victrona bluesmart 12/15A. Przy ładowaniu motocykla ograniczam max prąd do 3A a 15A wykorzystuje w samochodach, w większości mam akumulatory 100Ah. Do samych samochodów brał bym nawet 20A ale tu budżet nie pozwolił na szaleństwa. Tańsze są akcesoria do Victrona niż u konkurencji, panele, złącza, końcówki. W każdym pojeździe mam zamontowane hermetyczna złącza do podpięcia prostownika. Wpinasz i zapominasz. Komputerek ogarnia resztę. Podgląd na telefonie procesu ładowania dla ciekawskich.
Dodatkowo zimą wykorzystuje ładowarkę jako zasilacz do obsługi chinbasto garażowego. Jedyną wada jest słabo osadzony miękki przewód zasilający, myślę że bez dodatkowego z kawalka choćby węża ogrodowego wzmocnienia przy ładowarce szybko pęknie tam izolacja. |
Noco 10 mam.
Lepszy jest pewnie od innych i od innych gorszy. Ani jednych ani drugich nie znam z nazwy. Czuwaj. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Cytat:
A on nie jest za mocny do motocyklowych takich około 10-12ah? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Do takich pojemności podłączam ładowarkę Stef-Pol EST-507. Obie sprawdzone i robią co mają robić.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Mam cteka MXS 5 i ogarnia mi dwa duże AGMy w autach i motocykl. Działa bez problemu i bezawaryjnie juz prawie dwa lata.
|
Stef-pol też mam już 15 lat😉 działa.
Chodzi mi po głowie ten Ctek Cs One. Trochę głupio że sterowany aplikacja- wolę prostotę działania. Ale z drugiej strony podobno ten ich nowy system inteligentnego dostosowania ładowania jest super. I Ctek podobno jako jedyna z tych wszystkich ładowarek mikroprocesorowych doładowywane do pełna aku. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
To że chcesz kupić nowy prostownik z aplikacją okej. W czym ma być lepszy od tego co używasz, pytam bo też jestem w posiadaniu Stef pola i ładuje nią wszystko co popadnie. Ze niby alternator w aucie to jakiś sajens fikszen w technologii NASA co bada i dobiera programy podczas ładowania akumulatora ? Żeby za ładowarkę do baterii wydawać prawie tysiaka to musi ona być, no właśnie jaka ?
|
No właśnie. Jeśli to nie jest tylko marketing to ta ładowarka ruszy z "martwym' akumulatorem. Małym prądem naładuje 12Ah z moto i też nie będzie potrzebowała 12h żeby naładować aku z auta z dieslem. Ma też funkcję podtrzymania na czas wymiany bateri np. w aucie.
|
Dzięki za wyjaśnienie, ja od lat używam z zadowoleniem EST-303, małym prądem ładuje również aku motocyklowe. Nie wierzę że reanimuje trupa i będzie dobrze działał po takim zabiegu. Niech dobrze służy i spełni oczekiwania.
|
Ja będę nudny i jak zwykle polecę mxs5 . Uważam że jakość -cena-funkcj na świetnym poziomie
|
Apropos - bo też mnie interesuje takie ładowatko do pary sprzętów najlepiej - to ostatnio wskrzesiłem chyba skutecznie aku AGM - SRV SLA czyli zamknięte. Ino musiałem dolać wody destylowanej. Po dwóch cyklach ładowania trzyma 12.75. Zobaczymy jak z mocą rozruchową. Tak więc chyba nie ma co skreślać aku co padły.
Sa jakieś tendery coby miały parę wtyczek do paru moto? Nie za milion :) |
Największym problemem akumulatorów zamkniętych to brak możliwości uzupełnienia odparowanego elektrolitu , gdyby nie to 10 lat nie było by problemem.
Sekcja zwłok 7 letniego akumulatora wykazała brak 30% elektrolitu , no to jak to ma pracować? Drugim problemem jest oszczędność na ołowiu a różnice widać stawiając akumulator dziadowski i dobry na wadze. Przy 64Ah to 2.5kg różnicy. Dlatego akumulatory trzeba kupować nie tylko na pojemność i prąd czy cenę ale też "na wagę". Już ze 4 lata używam prostownika BASS 12/24V https://fixem.pl/prostownik-elektron...24v----bp-6702, działa , robi dobrze swoją robotę i kosztował 125zł. Obecnie trudny do zdobycia , zastąpili go gorszym modelem. Szkoda że nie kupiłem wtedy 2 szt , by mieć na zapas lub dla potrzebującego. |
Baza, noco5 ma jakieś tam funkcje więcej niż ctek mxs5 oraz droższe kabelki i złączki...
Ogólnie to to samo, bardzo zbliżone do cteka 5. Bardziej podobała mi się czarna obudowa :D |
Od wielu lat używam Oxforda Oximiser-900. Robi robotę.
W starym siedmioletnim akumulatorze kwasowo-ołowiowym raz na rok dolewam tylko wody destylowanej i działa do dzisiaj. W zimie podłączam do dwóch motorów na zmianę w trybie podtrzymania - miesiąc jeden, miesiąc drugi. |
ja wymyśliłem, że podłączę zegarem zwykły prostownik samochodowy na dwie minuty ładowania dziennie i jebał pies. też będzie dobrze :D nie chce mi się kupować kolejnego urządzenia.
w BMW jest o tyle dobrze, że każde ma zewnętrzne gniazdo DIN przez które można ładować aku - wystarczy parę wtyczek i trochę kabla i temat zimy załatwiony. tak sobie myślę. Węgrzyn mi ostatnio pokazał jakąś ładowarkę za tysiaka z kilkoma wtyczkami. Geeeeez. TZN chyba dobre takie coś jest ale matko... |
wszystko juz było zadna nowa ładowarka nie da nic nowego oprócz nowego dizajnu ładnej obudów i wyświetlacza :D
reszta to te same napięcie ładowania i ten sam prąd ładowania wynik jacy z prawa oma matias ja mam ładowarkę zakończona dwoma (trzema bo jeszcze ziemia) gniazdami bananowymi i na końcu kabla albo żabki albo wtyczka zapalniczki ale możesz dowolnie sobie zrobic kabelek jaki ci potrzebna nawet przez obd2 mozna ładować :) kiedyś nawet specjalny watek załozyłem :D |
Szukałem tego tematu bo wiem że był a nie mogłem namierzyć. Więc nie ma conpezeplacac i brać dobre sprawdzone Ctek mas 5.0? Doczytałem już ze program na ładowanie ma znacznie lepszy niż ten Noco czy jak mu tam.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
kliknij na mój nik i pokaz wszystkie rozpoczęte watki.
według mnie kup tanszy :D |
Cytat:
https://de.elv.com/p/dino-kraftpaket...3x-2a-P251588/ Ja uzywam Noco 10 i jestem mega zadowolony. Do motocykla, auta i kampera. Ladowarka sama ustala prad ladowania zaleznie od temperatury zewnetrznej. Stary akumulator z przyczepy kempingowej tez uratowala. Ma program naprawy akumulatora. https://www.youtube.com/watch?v=2pOKFTvlj68&t=3s |
Po przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw, kupiłem.
Dziś wyciągnąłem z packzomatu Ctek MXS 5.0;) |
Będziesz zadowolony
|
Cytat:
|
Cytat:
|
Ctek MXS 5.0 - jest też wersja polar. Czy biorąc pod uwagę, że akumulator zazwyczaj niedomaga jak jest duży mróz i ładowanie jest też w tej temperaturze - warto dopłacić do wersji polar, czy to marketing?
|
Zawiń zwykły w polar :)
|
Cytat:
porównaj instrukcje i wiesz! jakoś ja nadal nie kumam po co aż tyle płacić za ładowarkę 5A skoro zasilacz labortoryjny o 2krotnie większej mocy kosztuje tylko 60% ceny ładowarki jak wydrukujesz sobie instrukcje takiej ładowarki obojętnie czy noco czy cetec czy inny prodcuent to nastawy napięcia masz podane :D masz wszystkie tryby jakie ci sie zamarza z aktualnym wskazaniem V i A :D ustawiasz co chesz i juz |
Cytat:
Cytat:
|
Cytat:
|
Tryb zimowy to po prostu wyższe napięcie maxymalne ładowania, raptem o 0,5V. W sumie max jest ok 14,8V.
|
1 Załącznik(ów)
Za 115pln mozna kupic takie cos i dziala doskonale, ma tez czujnik temperatury, wg ktorego zmienia parametry ladowania i laduje wszystkie typy aku, ktore na codzien uzywam... to nie jest klasa wykonania CTEK - cos za cos...
|
Sorry że nie w temacie prostowników.
Mój booster dziś powiedział żegnam. Przyglądam się na Allegro i jest tego od zatrzęsienia. Nawet o podobnej mocy do tego który używałem : https://allegro.pl/oferta/formula-1-...0w-16798424615 Może coś innego ? Tylko nie proponujcie urządzeń po kilka tysiaków . Dzięki. |
kilka lat temu kupiłem taki wynalazek. Mały, poręczny, odpala wszystko co posiadam i kilka razy dupę ratował.
KLIK |
Cytat:
https://allegro.pl/oferta/jump-start...QaAkswEALw_wcB |
Używam czasem noco 1000.
Drogi. Działa. Szkoda, że nie ładuje się przez usb C. Tu fajna i niedroga opcja. Ale tego modelu nie znam osobiście. https://allegro.pl/oferta/noco-gbx55...66fdd6604cf017 |
1 Załącznik(ów)
Raczej skłaniam się ku większemu urządzeniu jak to z linku z dużą baterią. Mam coś podobnego o czym piszecie i nie było to w stanie odpalić motocykla poj. 600 cm, pewnie kupiłem dziadostwo, ale w opisach też mlaskali z zachwytu i pisali że odpalają tym dwu litrowe dizle .
|
1 Załącznik(ów)
Cytat:
Poszukałem aku o tych parametrach i .......??? Nie nadążam za taką nowoczesną elektroniką:confused: Jeszcze nie podali ile czasu ta przetwornica napięcia popracuje pod obciążeniem 200W? Co można zrobić prądem zwarciowym przez 0,5 sekundy? |
Ja też tego nie ogarniam, używałem przez wiele lat urządzenia rozruchowego Intec, które miało prąd rozruchowy 4000 A i prąd szczytowy 1250 A spora skrzynka ważąca z 10 kilo. W jego instrukcji było napisane że może uruchamiać silniki do 2500 cm pojemności a kable były grubości półtora centymetra i zaciski mogące uszkodzić palec tak mocne. Dziś oferują zabawkę wielkości dwóch paczek fajek i piszą że odpali silnik w dizlu trzech litrów, to jest dla mnie jakiś sajens fikszen. Obecnie za nowszy model takiego jak mój trza położyć na stole 400 euri w IT żeby zabrać.
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:45. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.