![]() |
Jakie wybrać opony?
Cześć:at::at::at:
Planuje zmienić opony w swojej africe xvr750 Spodobały mi się Mitas e07 Dakar 50% na 50% coś o nich powiecie jakieś rady? Czy warto brać te wzmacniane Dakar z żółtym paskiem? Czy zwykle?2x:bow::confused: |
Wszystko zależy od tego po czym jezdzisz i czego oczekujesz od opony. Informacji na ten temat jest tu dużo
|
Jak zmierzasz jeździć w terenie to najlepszy zestaw Afrykański to: przód Continental TKC 80, tył Mitas e09 zwykły. Na takim latałem pewnie z 9 lat w mojej RD04 i było spoko.
Był też Motoz ale ten znikał zdecydowanie szybciej. Na Mitasie E09 jak jest nówka trzeba ostrożnie przez pierwsze 100km bo jest bardzo śliski na mokrym, ja zazwyczaj po założeniu szlifowałem troszkę kostki grubym papierem żeby zetrzeć wierzchnią warstwę poślizgową z produkcji (naprawdę to bardzo pomagało). Mitas E07 w zasadzie jest bardzo słaby w terenie, ale przebiegi robi całkiem duże. Ja nie jestem zwolennikiem Dakara wolę zwykłe. |
Który motoz znikał szybciej?
e09 z tyłu przy 10 kkm miała dość, motoz adv robił dwa razy tyle! akurat te dwie opony znam dość dobrze. Tak czy inaczej zestaw optymalny czy z e09 czy motoz adv, motoz droższy, ale dłużej się ściera. własności trakcyjne i odporność na przebicie porównywalne. Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka |
Kolego Wesoly1993 polecam używać opcji wyszukiwania na górze. Na forum jest ogrom przydatnych informacji, których nie trzeba już 253-ci raz powielać. Myślę że mało jest afrykańskich problemów, których tu nie znajdziesz.
|
Cytat:
Zastanawiam się teraz też nad MOTOZ TRACTIONATOR ADVENTURE do CRF. |
Cytat:
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka |
Kolego a fro bau w wyszukiwarce coś wpisuje odrazu mi wywala, nie wiem czy wirus czy co
Kupiłem mitas e07 Dakar nowy komplet polatam zobaczymy dzięki 👍 pozdrawiam :at: |
Nic nie musisz wpisywać. Wystarczy że przeszukasz dział w którym napisałeś ten temat. Czytania na kilka wieczorów.
Jednym w minusów twardych opon jest to, że starczają na długo i tracisz możliwość potestowania innych. Bardziej jadowitych. No ale co kto woli:) |
Cytat:
Wtedy wpisujesz interesujące Ciebie słowo (bądź jego cześć), ale dłuższe niż trzy litery. Następnie klikasz na samym dole czy chcesz, żeby 'szukajka' szukała w postach lub wątkach i SZUAKJ :) |
Wyszukiwarki na forach są zazwyczaj słabe, ja polecam wpisać w google:
Kod:
site:http://africatwin.pl opony Co do opon to nic nie zastąpi testów i wyrobienia sobie własnej opinii ;) :at: |
Cytat:
Jak ktoś głównie w terenie i po emerycku to pewnie będzie kontent. |
Nie opowiadaj bajek. To, że się obsrałeś jadąc powyżej 120 na motozach nie znaczy że wszyscy tak mają i że takie zjawisko wogóle występuje. Nigdy nie miałem takich akcji na motozie i nie znam nikogo oprócz Ciebie kto by na nie narzekał. Wręcz przeciwnie większość chwali i ja również byłem zadowolony.
|
Cytat:
|
Cytat:
|
Przez pierwsze 5 tys km prowadziła się fantastycznie. Teraz kiedy wyząbkowała to faktycznie przy wyższych prędkościach, o których mówisz, przód jest niestabilny.
|
Bo motoza adv na przód się nie zakłada, wiadomo że ząbkuje po 5 tysiącach :P
|
Która kostka się nie ząbkuje po 5 tys?? ;)
|
Wiosno przyjdź :)
|
Cytat:
|
Cytat:
Nie wspomnę faktu, że z motozem kontrola trakcji włączała się nawet na suchym,czego na innych oponach przy podobnym stylu jazdy nie było. Nie jest to opona w żadnym wypadku na asfalt |
Wróć do swojego postu i zobacz co napisałeś.
Wcale mnie nie wkurza Twoje doświadczenie tylko to, że stwierdzasz jakis fakt (w wątku kolegi szukającego porady) na podstawie Twojej jednej jedynej opinii. A dokonałeś tego w taki sposób jakby to była oczywista oczywistość i prawda objawiona jasna dla wszystkich. Trudno znaleźć inną opinię na potwierdzenie Twojej tezy a większość jest przeciwstawnych. Skoro bukowski na Twoich gumach nie widział problemu (i kupa innych użytkowników Motozów) to nie ma co generalizować. Oczywiście, że na asfalt są lepsze opony niż Motoz. A Ty je kupiłeś na asfalt? Z tego co zrozumiałem kolega szuka czegoś 50/50 i tutaj motoz to dobry wybór. Oczywiście to moja całkowicie subiektywna opinia ;). |
Cytat:
Jest to porada wynikająca z tego jak się sprawowała u mnie i jak ja ją odbrałem . Cała kupa to pewnie będzie z 10 osób. Nie zmienię swojego zdania i kropka. Kolega szuka i to jest mój kamyczek do ogródka, może wziąć pod uwagę, lub nie, ale dyskredytowanie innej opinii, jako bajka jest co najmniej niegrzeczne. Forum jest po to , żeby szukający odpowiedzi poznał wszystkie oponie , a nie , ze jak bywalcy stwierdzą , ze jak tak to tak, a jak nie to nie |
Radio, to się po prostu nie trzyma kupy i tyle. Przypomnij sobie że zgłaszałeś problemy z szimą na Motozach w Afryce. Ty i tylko Ty. Nikt inny. Zgłaszałeś problemy z shimą w 1290. Opony chyba były już inne. Może po prostu jesteś przewrażliwiony lub może inaczej, wyjątkowo wyczulony na jakieś drobne wibracje, które w pojazdach mechanicznych po prostu wystepują.
Czepiłeś się Motozów, które inni chwalą. OK. Tutaj kolejny przykład Twojej opinii. Cytat:
To ino moje zdanie :umowa:. |
Niektórym się psują sprzęty i mówią ,ze szajs, inni dostają odpady produkcyjne, a inni żyją w wiecznej szczęśliwości , uważam temat za zamkniety, a wpisy można pousuwać jak komuś nie podchodzą
|
Nie spodziewałem się tyle wpisów ale wszystkim dziękuję za rady i opowieści o swoich doświadczeniach miło było poczytać
Zdecydowałem się i kupiłem nowy komplet mitas e07 Dakar Za jakiś czas dam znać jak się sprawują teraz konkretny serwis (garażowy) pozdrawiam! â.ď¸ |
Radio, czasem problem z shimą ma swoje przyczyny nie tylko w oponie. Czasem nie ma z oponami nic wspólnego.
U mnie wymiana łożysk z tylu, praktycznie wyeliminowała zjawisko latania kierownicy przy szybkiej jeździe. Dodatkowo wymiana sprężyny z tylu poprawiła geometrię. No i problem nie występuje niezależnie od opon. Wcześniej na pireli str miałem trochę. Na motoz ADV więcej. Teraz, czy problem się nasilił wraz z postępującą demolką łożyska, czy ze skłonnością opony i narastającym problemem, kto wie!? Teraz motoz ma 4 tysie, jest lekko wyząbkowały i mogę lecieć i 160 nic nie lata. |
W XRV miałem przez wiele sezonów tył mefo stonemaster a przód różnie. MT21 chyba najlepsze były na przodzie. Dla mnie opona MEFO najlepszy wybór jak lubisz skręcić w bok.
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:22. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.