![]() |
GUMY ZABIERAKA ZĘBATKI - serki (dot. CRF i XRV)
Wymienialiście już "serki" w swoich Afrykach, przy jakim przebiegu wyrobił się na nich luz?
Kupowaliście ori u Hondy, czy np. firmy TourMax, które są na allegro? Ja mam 40tyś i już chyba pora na nie... |
Gdzieś na forum wyczytałem, że te gumy w crf 1000 i xrv 750 są takie same. Czy ktoś mógłby to potwierdzić? Nie mam w tej chwili dostępu do kompa, żeby samemu poszukać.:)
|
Cytat:
|
wymieniłem w okolicy 90.000km na tourmax, miały niewielki luz ale bardziej mnie irytowały urwane gumki łączące i każdorazowe kompletowanie tego gdy się rozsypie.
|
Cytat:
|
2 Załącznik(ów)
Cytat:
takie same sa w Varadero 1000 i VTR 1000 FS do XRV Tourmax wychodzi drozej niz oryginal - 274pln do 225pln - ceny Larsson kontra Enduro7 nr OEM dla CRF to komplet dla XRV kupuje sie na sztuki |
Nie wiem jak w Afrykach ale np w DL1000 z nalotem 60 tysi zmiana gum zabieraka zdziałała bardzo dużo. W DL650 po 50 tys wymienilem i też była różnica.
Tylko DL1000 to totalnie inny silnik niż w AT. W Trampku przy 100kkm nie było potrzeby zmiany. Myślę że powyżej 60 tys na szafie można się zainteresowac jak kasa jest a moto ma zostać dłużej. |
Jakie są objawy oprócz wyczuwalnego (?) luzu przy zmianie obciażeń?
|
Szarpanie na niższych obrotach, drgania, zwiększę wibracje. Przynajmniej w DLach. W trampkach i afrach zawsze dla mnie piec i napęd chodziły tak aksamitnie że nie zwróciłem przez lata uwagi na to.
Dl1000 był w tym temacie wyjątkowo wrażliwy bo silnik umiarkowanie kulturalny tam na niższych obrotach. |
nie zwalajcie na szarpanie które może mieć inne przyczyny do diagnozy wystarczą rękawice i próba obrócenia kołem łańcuchowym
|
właśnie wrzuciłem nowe serki Tourmax i jest duża różnica do tego co było po 40 tys.
Wcześniej zębatka wchodziła luźno i można było ją obracać jakieś 2mm -przód /tył, teraz ledwo wcisnąłem zębatkę i zero ruchu po założeniu. Nie wiem czy wyczuje to podczas jazdy, ale różnica podczas montażu była spora. |
1 Załącznik(ów)
Cytat:
Cytat:
|
Cytat:
Może wstawisz na forum tekst i zdjęcia, a z czasem można by i w Afripedii umieścić? Chodzi mi o to, żeby z czasem Twój .pdf nie 'wygasł'. |
hy, nigdy tego nie wymieniałem, ani w xrv ktora ja sam zrobilem ponad 100k, ani w CRF.
czy to nie jest taki element, którego wymiana poprawia głównie samopoczucie? |
Jak te gumy się wypierdzą to szarpie napędem. Osobiście też nigdy tego nie wymieniałem w żadnym motocyklu ale problem może występować i miałem z nim do czynienia.
|
Cytat:
Cytat:
@Novy - nie potrzebuje czasem jakichś specjalnych uprawnień aby to zrobić? Podpowiedz, najlepiej na PW aby nie zaśmiecać wątku. |
Dawno dawno temu jeden ze speców hondowskich powiedział, że gdy łącznik się zrywa sam z siebie (pomiędzy małym a dużym elementem) to jest znak, że sama guma już nie jest tej twardości/świeżości i powinno się to wymienić aby mieć tak naprawdę sprawny "tłumik".
Na ile w tym prawdy tego nie umiem stwierdzić, ale guma niestety twardnieje i traci swoje właściwości krusząc się, potem zamiast dobrego wibroizolatora staje się kawałkiem starego gumowego klocka, który po prostu jest. W innych pojazdach sprawdzana jest również data ważności przed montażem i przy każdym przeglądzie określone elementy tłumiące są wymieniane niezależnie od stanu (zastosowanie wojskowe). Jak ktoś ma szoromierz/durometr skali D to łatwo można porównać twardość tego. Tak czy owak, wymieniłem to chyba dwa razy u mnie i ZAWSZE czułem różnicę w szarpaniu napędu. |
nie wiem jak w afri czy takim trampku ale np. w DL650 a jeszcze bardziej DL1000 te gumy mają ogromne znaczenie.
W DL1000 jak je wymieniłem to różnica w szarpaniu napędu była bardzo znaczna i odczuwalna. Stare miały luz że wylatywały i były twarde. Nowe musiałem posmarować żeby wcisnąć w koło. DL1000 ma daleko mniej kulturalny silnik (no i 100km 100nm) niż honda i to tam robi różnicę. W trampku i AT silniki tak miękko chodzą że może być to mniej odczuwalne. |
Inna sprawa, zakonserwować to przed zamontowaniem jakąś wazeliną techniczną, aby nie wysychało, to też przeniesie się na wolniejsze twardnienie i wydłuży żywotność.
|
Cytat:
|
wiesz, nie twierdzę, że ma tam być kilogram... mówię po prostu o posmarowaniu, jakby taki film na powierzchni stworzyć z wazeliny.
|
Cytat:
A jak wiemy, miękka i elastyczna guma która nie stwardniała lub nie pęka w wielu zastosowaniach jest po prostu...lepsza :) Tyczy się opon, membran i paru innych życiowych rzeczy ;) |
Miesiąc temu zamieniałem na OEM-owe zabieraki w siódemce. Nic nie smarowałem. Na końcu trzeba było tylko użyć trochę siły, żeby ostatnie 2-3 mm doszło. Nie wiem czy wazelina techniczna będzie miała wpływ na te zabieraki. To element, który cały czas jest narażony na działanie sporych sił. Trochę czułości i się powinno zmieścić bez :)
|
wystarczy woda z mydłem lub płyn do naczyń, smaru/oleju nie powinno się stosować na te gumy
|
to tylko dodam, że po zmianie tych gum na nowe czuć wyraźną różnicę przy ruszaniu, zniknęło takie szarpnięcie, które się czasem pojawiało, więc chyba warto było je wymienić.
|
ile Wam wytrzymuję te gumy ? u mnie zamiennik tourmax nawet 20.000 nie wytrzymał i znowu jest luz ok 5mm na zębatce w osi obrotu.
Kupowanie nowego zestawu jest bez sensu. Może OEM są lepsze... |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:16. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.