Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   NAT - Warsztat (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=171)
-   -   Ładowanie przez odpalanie ? (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=38611)

GregoryS 28.11.2020 12:46

Ładowanie przez odpalanie ?
 
Zadziala, nie zadziala ?
Chodzi o klasyczne odpalanie moto na pol godziny powiedzmy co tydzien. Wystarczy zeby podladowac akumulator ?
NAT ma te swoje immobilajzery ktore jednak jakis prad ciagna, w dluzszej perspektywie wyciagna do zera. Mozna aku wyjac, co w moim wypadku wymaga mocnego "poluzowania" gmoli.
W zeszlym roky wyciagalem, w tym mi sie nie chce ;)
Zadziala ladowanie przez odpalanie ?

Zmyler 28.11.2020 12:51

Jak nie popracuje moto pod obciążeniem ( nie pojexdzisz troche) to na pewno świece szlag trafi po kilku takich sesjach.

ArturS 28.11.2020 13:09

Na YT jest kanał mrAkumulator https://www.youtube.com/channel/UCbS...7_8DMoTg8h23vw Poszperaj w jego filmach nt. doładowywania zimą. Dopóki nie oglądałem jego filmów nie widziałem sensu np. kupna dobrej/drogiej ładowarki, bo "przecież ta z Lidla też daje radę". Sporo cennych informacji.

GregoryS 28.11.2020 13:15

Damn it.. czyli nie ma zmiluj, trzeba aku wyszarpac.

Bałtrok 28.11.2020 13:22

A ładowanie przez gniazdo zapalniczki nie wchodzi w grę?

nabrU 28.11.2020 13:35

Cytat:

Napisał Bałtrok (Post 706806)
A ładowanie przez gniazdo zapalniczki nie wchodzi w grę?

Zakładam że kolega nie ma dostępu do prądu, jak mój przypadek poniżej.


Trzymałem moto jakiś czas w garażu podziemnym bez dostępu do 230V. Raz na tydzień czy dwa odpalałem moto na jakieś 20 min by się aku "podładował". Raz w tygodniu (w piątek mam casual day) jeździłem na moto do pracy. 2 - 3 razy do roku brałem aku do domu aby podładować.

Szlag trafił akumulator po 1,5 roku (moto od nowości). Z tym że ja mam tracker, który coś tam ciągnie więcej niż HISS. Więc ja nie polecam, bo chyba to nic nie da.

Rozwiązaniem u mnie były przenosiny pod inny adres z normalnym garażem, a aku wymieniłem na LiFePO4, który mogę podładować od prawie zera do pełna w 1,5 godziny.

GregoryS 28.11.2020 14:09

Kolega ma dostep do pradu :) Ale kombinuje czy da sie uniknac wyszarpywania akusa.
Ładowanie przez gniazdo zapalniczki byloby idealnym rozwiazaniem, ATAS ma fabrycznie zamontowane gniazdo. Ale podpytalem w innym watku i ogolnie odzew byl ze "nie da sie".
W tym modelu fabrycznie jest juz LiFePo, poswiece w takim razie chwile na demontaz gmoli, bedzie to znacznie tansze niz nowy aku jesli zdarzy mu sie umrzec.

ctomch 28.11.2020 14:26

Dostań się do akumulatora raz, przykręć kabel ze złączem SAE i po problemie. Wtyczkę wyprowadzisz sobie na wierzch lub pod kanapę i masz dwa w jednym, ładowanie i dodatkowe gniazdo w razie potrzeby.

pałeł 28.11.2020 17:25

Rozruch pobiera więcej prądu, niż ładowanie 30min dostarczy. Opowiadałem na podobne pytanie i odpowiedz jest ze sie da ale sa pewne problemy np do ładowania trzeba zostawic kluczyk w stacyjce lub zamontować gniazdo wpięte bezpośrednio pod akumulator.

CzarnyCzarownik 28.11.2020 18:46

A ja myślę, że po kilku minutach alternator naładuje to co poszło na rozruch.

Podczas odpalania jest duży pik poboru pradu podczas kilku pierwszych obrotów rozrusznika i dopiero jak się rozkręci to pobór pradu mocno spada - ale ten wielki pobor to ułamek sekundy.

Żaden samochód nie pobiera non stop 500A podczas kręcenia rozrusznikiem, to są wartości maksymalne, chwilowe.

A jak 2sekundy pobierzemy nawet to 500A to wystarczy prąd ładowania 5A przez kolejne 200s.

A 5 A to jedna żarowka H4 pobiera, a mamy 2 z przodu :)

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk

Tezla 28.11.2020 18:59

Odpalanie silnika do ładowania akumulatora w końcu sąsiada wkurzy można tylko na 1minutę.

garbaty 28.11.2020 19:26

i jeśli nie rozgrzejesz dobrze silnika to świece raczej długo nie pożyją

Tezla 28.11.2020 23:45

I jak jest taka pogoda że para leci z tłumika to w wydechu gromadzi się woda (byłem w szoku ile bo wylała się po demontażu kolanka) a w najzimniejszych miejscach silnika gromadzi masło do momentu wygrzania oleju.

Dzieju 29.11.2020 06:42

Przecież zimy nie ma to odpalanie i ładowanie na postoju nie ma sensu.
Biorąc powyższe negatywne skutki tego wskakuj na motocykl zrób ze 20km i wtedy to ma sens.
I przyjemnie i pożytecznie. Akumulator się naładuje , olej wygrzeje i nie obklei maślanką silnika a wydech nie nałapie wilgoci.
A jeśli już chcesz na postoju to jak zostało powiedziane wyprowadź na zewnątrz kable z wtyczką i będziesz miał temat z głowy na zawsze.
Ja tak zrobiłem i nie widzę lepszego rozwiązania.

wooocash 29.11.2020 09:15

Cytat:

Napisał ArturS (Post 706802)
Na YT jest kanał mrAkumulator https://www.youtube.com/channel/UCbS...7_8DMoTg8h23vw Poszperaj w jego filmach nt. doładowywania zimą. Dopóki nie oglądałem jego filmów nie widziałem sensu np. kupna dobrej/drogiej ładowarki, bo "przecież ta z Lidla też daje radę". Sporo cennych informacji.

Dalej nie ma sensu kupować drogiej ładowarki ;) Za 50zeta można kupić prostownik(oczywiście nie w Lidlu), który będzie działał równie dobrze jak prostownik za 300zeta(albo nawet lepiej biorąc pod uwagę mały prąd ładowania)

Dzieju 29.11.2020 09:45

Ale tu działa magia wiedzy z internetu i sposobu jej przekazania , a jak do tego użyjesz paru magicznych/nieznanych określeń to każdy laik to kupi :)

Kaem 29.11.2020 10:06

Cytat:

Napisał wooocash (Post 706914)
Dalej nie ma sensu kupować drogiej ładowarki ;) Za 50zeta można kupić prostownik(oczywiście nie w Lidlu), który będzie działał równie dobrze jak prostownik za 300zeta(albo nawet lepiej biorąc pod uwagę mały prąd ładowania)

Podpowiesz więcej?
Ja bym chętnie nabył taki

garbaty 29.11.2020 10:44

a czy nie można da Afry wsadzić Li-Ion lub LiFe? mam Li-ion i zapomniałem o doładowywaniu aku

GregoryS 29.11.2020 11:31

W nowej juz jest LiFe. Normalny sie nie zmiesci. Dlatego jak padnie, to boli. Bardzo :)

radiolog 29.11.2020 12:46

Cytat:

Napisał GregoryS (Post 706935)
W nowej juz jest LiFe. Normalny sie nie zmiesci. Dlatego jak padnie, to boli. Bardzo :)

A w takim KTM nic nie boli, zwyklą kwasówka i jeszcze dostępna jak w BMW, w NAT ten schowek na aku to porażka, żeby wymienic to gmole trzeba odkręcać

nabrU 29.11.2020 19:05

Cytat:

Napisał radiolog (Post 706948)
w NAT ten schowek na aku to porażka, żeby wymienic to gmole trzeba odkręcać

Zależy jakie gmole. U mnie przy Heed bunkier nic nie trzeba odkręcać

radiolog 29.11.2020 20:22

Cytat:

Napisał Radarman (Post 707013)
Zależy jakie gmole. U mnie przy Heed bunkier nic nie trzeba odkręcać


Może, ja miałem OM i tam nie przeszły takie ruchy, co nie zmienia faktu, ze mogliby jak w większości pod siedzeniem

wooocash 29.11.2020 21:36

Cytat:

Napisał Kaem (Post 706921)
Podpowiesz więcej?
Ja bym chętnie nabył taki

Choćby taki Hi-Tronic

https://www.bto.pl/produkt/28915/lad...nic-al-300-pro

pałeł 30.11.2020 12:51

Cytat:

Napisał wooocash (Post 707040)

0,3A czyli ten z crf musisz ładować ile czasu?. poza tym aby naładować lifo4 musi być 14,2V

wooocash 30.11.2020 16:48

Cytat:

Napisał pałeł (Post 707083)
0,3A czyli ten z crf musisz ładować ile czasu?. poza tym aby naładować lifo4 musi być 14,2V

Im mniejszy prąd ładowania tym lepiej dla akumulatora - najważniejsza zasada obsługi aku. Ile ładuje? Nie wiem... ;) Podpinam go w zimie jak nie jeżdżę i zapominam.

Ten prostownik nie jest przeznaczony do "litówek"

Dzieju 01.12.2020 07:28

Cytat:

Napisał wooocash (Post 707040)

Do telefonów są mocniejsze , ale na delikatne podładowania 0.3 wystarczy.
Najciekawsze z opisu ładowareczki "Natychmiast po osiągnięciu końcowego napięcia ładowania układ elektroniczny automatycznie redukuje prąd ładowania"
Przy jakim napięciu zaczyna redukować wiedząc że większość elektroników zbyt wcześnie kończy proces ładowania? Takie z lidla to chociaż wyświetli mniej lub bardziej dokładne napięcie a tu nic po prostu nic , żadnej informacji po za magiczną kontrolką.
Jak możesz to posprawdzaj V i A podczas ładowania oraz napięcie przejścia na redukcję prądu.
Odważny jesteś , ja nigdy bym takiej nie zawierzył bo nie wiadomo co zrobi.

Wczoraj podładowywałem akumulatory 2 po 100Ah ( z jachtu), rezerwowy 85Ah , motocyklowy AGM , mały kwasowy i trochę AGMa w Afryce 03 .
Wszystko zwyczajnym transformatorowym prostownikiem , redukując amperaż żarówką 21W i kontrolując miernikiem A i V .
Cóż jakoś nie lubię chodzenia na łatwiznę i systemu podłącz i zapomnij ......
A na wiosnę kup akumulator :)

Kaem 01.12.2020 17:36

Taki znalazłem do LiFo polecany przez Panów z tego kanału:
https://www.sklep.akubiz.biz/pl/p/-6...00-Lithium/385
Ale wciąż ponad 200zl, a prąd 1.1A.
Do moto wystarczy ale jakby go użyć do aku 85Ah to pewnie tydzień zejdzie

pałeł 01.12.2020 18:11

za 250zł mozna mieć 10A ładowarkę pisałem o tym w inym temacie


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:28.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.