![]() |
Wałek zdawczy oraz uszczelnienie
Hej :)
Po wczorajszym powrocie na lawecie dziś od rana szybka akcja. Tak jak od razu zostało zdiagnozowane uszczelnienie wałka. Dla pewności wymienię na wałku zmiany biegów też. Ale skoro już zdjąłem obudowę to zapytam: wałek pojeździ jeszcze? :) https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...f3d7bc6fd6.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...9fe6a96908.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...084181bfba.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...e6290f88ba.jpg W sumie rozszerzę zapytanie, bo w trakcie powolnego toczenia słyszę jakby rytmiczne szumienie, tak sobie dedykuję, że może łańcuch jest zastany w jednym miejscu i wydaje jakieś dźwięki. U mnie motor stał ponad rok. U franca mógł stać kolejny. Próbować rozjeździć to co jest czy wymienić cały napęd przy okazji, wkleić zębatkę itd? Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...baa5d89bb8.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...c4e4a9be4c.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...cbeed1156c.jpg |
Wiesz, to taki fetysz tutaj: "pokaż wałka!" :) I jak przy fetyszu, każdy ma swoje zdanie. Moje: wiele osób by chciało mieć takiego wałka :) Cieszyć się i jeździć oraz dbać.
|
Czekaj - ale z tych zdjęć wynika, że ciśnienie wypchnęło uszczelniacz?
Jeżeli tak, to poszukaj przyczyny (zatkana odma?) |
Cytat:
Strona na forum nie działa o odpowietrzniku skrzyni korbowej. Orłem nie jestem w temacie. Jakieś przyspieszone szkolenie mógłbym prosić 😁 Ewentualnie link. Właśnie dotarł do mnie Haynes :D Z opisu wynika, że mówimy o tym zatkanym wężu pod motorem. Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...7cc8d3fa74.jpg |
Sprawdź , czy wypłynie syf.
|
Cytat:
A wczoraj cała sytuacja miała miejsce po mocniejszym odkręcaniu w terenie. Pompę paliwa ma podciśnieniową, jedyna modyfikacja nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale wspominam zawczasu. Uszczelniacze już zamówione w hądzie. Za 2-3 dni będą. Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka |
Jak CzarnyEZG pisze - jeżeli wywaliło uszczelnienie to poszukaj, co spowodowało podniesienie ciśnienia. Jeden z tropów to zatkana odma.
Już dawno nie widziałem bebechów ,ale chyba jest jeszcze jedno miejsce zaślepione, krórki. Czy był korek w tym przewodzie, czy był otwarty? Jak otwary to zatkaj. Nie dolewałeś oleju? Może przelałeś? |
co wy tu pier... to jest dren z airboxa. woda lub + olej z odmy może tamtędy spływać i to jest jak najbardziej normalne. zaleca się spuszczanie po jeździe w intensywnym deszczu lub po długotrwałym pałowaniu po autobanie.
jak chcesz wiedzieć czy masz zatkaną odmę to otwierasz airbox, wyjmujesz filtr i odpalasz moto - macasz czy odma pulsuje-dmucha. na 99.9 jest ok. uszczelnienie nie wiesz - może byś stare, wysrane, źle założone. wymień - zobaczysz. przy TAKIM wzroście ciśnienia w silniku miałbyś masę innych wycieków. pomyśl logicznie - ile bar musiałbyś mieć w karterze, żeby tak wypchnęło wargę trzymaną jeszcze sprężyną. . . do tego bardzo nie podoba mi się ułożenie blachy trzymającej uszczelniacz. tu ponownie - NIE WIERZĘ w takie ciśnienie, które odsunęłoby blachę o te dobre 5mm od kartera... chyba, że ktoś bardzo chujowo coś poskładał - odma zatkana w pi..du, bardzo niefachowo założony uszczelniacz. Co do łańcucha - postaw moto na centralkę i sprawdź jak napięty jest łańcuch mierząc metrówką do milimetra luz połowie. obróć o 1/4 biegu łańcucha i zmierz ponownie i tak jeszcze dwa razy. masz taki sam pomiar??? nierówne rozciągnięcie łańcucha zdarza się najczęściej po zbyt dużym napięciu łańcucha - wtedy rozciąga się śmiertelnie to co jest pomiędzy zębatkami. możesz jeszcze zmierzyć na przykład odległość między 15 ogniwami suwmiarką. w serwisówce na 99% jest podane jaka jest maksymalna odległość między określoną ilością rolek. łańcuch wygląda na bardzo zadbany, czysty... chyba, że ktoś mu przywalił karcherem dawno temu. wtedy może być wrak. przy okazji - na łożysku wałka nie ma luzów??? m |
Cytat:
|
Cytat:
Co do wałka-ma około 1mm luzu. https://drive.google.com/file/d/1gjQ...w?usp=drivesdk Jak odbiorę części to wtedy sprawdzę odmę chyba, że ten luz na wałku za duży i gruby remont się szykuje 😱. Łańcuch wygląda ok ale jest dosyć sztywny, czuć opór przy zginaniu go. Jak go zegnę to powoli wraca ale nie do końca. Dlatego też pytałem czy najlepiej wymienić wszystko. https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...ab2b008d79.jpg Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka |
Cytat:
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka |
Cytat:
odłóż kasę na remont pieca. łożyska na wałku brak. ktoś przeciągnął łańcuch i zabił łożysko. m |
Cytat:
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka |
Matjasku zuość pienkności szkodzi :D
Ja Ciebie też :) Wracając do tematu - to spotkałem się z takim przypadkiem, że zatkana odma spowodowała wypchnięcie uszczelniacza. Co prawda było to w innym moto, ale najlepsze co zrobiło ASO - założyli drugi (nie wymienili, tylko dołożyli) jeden z drugim, uszczelniacz (bo było miejsca mniej więcej na pół grubości) Patrząc po tym jaki luz ma wałek, to faktycznie Matjaskowa teoryja bierze gure - zabite łożysko zbyt mocno naciągniętym łańcuchem. Siewnik do remontu. |
zgodzę się, że może wypchnąć uszczelniacz jako CAŁY uszczelniacz ale nie podwinąć wargę do tego odpychając blachę trzymającą uszczelkę.
ktoś się ewidentnie bardzo popisał. już widzę jak taki macher robiłby jakiś bardziej skomplikowany sprzęt i mniej oczywiste awarie wymagające ruszania łbem a nie obuchem... m |
Jak to w życiu. Nie ma się co łamać. Siewnik się naprawi i będzie służył. Najważniejsze, że nie umarł całkiem albo ja nie zaliczyłem szlifa na zaolejonej gumie. Dobrze, że to się stało można powiedzieć przy domu a nie w jakiejś dalekiej trasie, bo korciło mnie aby jechać gdzieś na kilka dni gdzie oczy poniosą.
No to teraz zmiana i nie pytanie jak to zrobić tylko gdzie jest (najlepiej w Szczecinie) ktoś godny zaufania co to rzetelnie zrobi 😆?? Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka |
jak wyjmiesz piec sam i potem sam poskładasz pewnie zaoszczędzisz parę stów - stawiam że 5-7 a taki piec możesz wysłać luzem na palecie komuś w PL. zima idzie to będziesz miał czas :D hehehehe
|
Cytat:
Słyszał ktoś coś może o Moto Furman na ul. Przestrzennej w Szczecinie? Ktoś mi kiedyś ich polecał. Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka |
IMO NIE MA TAKIEJ OPCJI, żeby coś jeszcze nie wyszło po drodze.
tym bardziej, że ten sam mechanik mógł być jeszcze gdzie indziej :D do ceny łożyska/łożysk /na pewno pod koszem również i ogólnie wypieprzyłbym wszystkie będą już tam musisz zakupić pełen pakiet uszczelek na silnik. samo to to będzie lekko koło 500-600PLN kto wie czy nie będą łańcuszki rozrządu wyciągnięte... mając to już na wierzchu wymieniłbym uszczelniacze zaworowe, konieczne do wymiany będą uszczelnienia magistrali chłodzenia oraz wydechu w głowicach jak i tłumika /to może być w komplecie uszczelek/. przed rozbiórką sprawdziłbym na 100% kompresję i ew zaplanował jakieś prace pod tym kątem również. stawiam, że w częściach spokojnie pęknie tysiak - to tak lekką ręką licząc. wątpię bardzo, że znajdzie się ktoś kompetentny kto rozbierze i poskłada takie moto i da gwarancję na robotę z jakimś legalnym rachunkiem za mniej niż 2k w cenie robocizny ale naprawdę nie wiem jakie są w tej chwili ceny serwisowe bo od wielu lat robię wszystko sam. strzelam opierając się na strzępkach info od znajomych. do tego... jeśli nie znajdziesz nikogo w Szczecinie to licz się jeszcze z koniecznością transportu a to już zacznie się opierać o 4 z przodu... m |
Cytat:
Tak czy siak dziękuję bardzo za pomoc i diagnozę. A po cichu liczyłem, że dotrę na zlot w tym roku. Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka |
Jak nic nie wyjdzie poza standardzik, o którym pisze Matjas, no i to łożysko, to stawiałbym na wydatek rzędu 5-6 kpln razem z robocizną.
Najbardziej by mnie wkurzało pytanie: Silnik rozebrany, wałek PRAWIE nowy, wymieniać go czy zostawiać... :) |
No i wymieniając już tyle podzespołów, to żal nie zmienić wałka (były w granicach 850zł w internetach), zwłaszcza że łożyska nowe
|
Cytat:
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka |
Spokojne ? Może z silnikiem. A może zrobić elektrykę ? Warto by zajrzeć do układu hamowania. Gruntowny serwis gaźnika :) to się nie kończy
|
Cytat:
|
Cytat:
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka |
Pany a czy na pewno konieczne jest po łowienie silnika by wymienić łożysko? Ma kto fiszki? Cos mi się kojarzy że jest możliwość wymiany tego łożyska....
|
1 Załącznik(ów)
Nie patrzylem w kwity ale to zgrubienie wokół uszczelnienia to raczej miejsce posadowienia łozyska. Chyba że się mylę i w kanale w którym siedzi uszczelniacz jest seger i na nim opiera się łożysko a zgrubienie jest miejscem na zębatke.
Z tego jednak co pamiętam to nie ma tak dobrze. Dla tych co mają problem z samym wałkiem jest takie bardzo dobre rozwiazanie: M |
Budowa cepa...
|
zrób, zahartuj i sprzedawaj.
|
Kolego, jest dwóch chłopaków z miasta paprykarzy, co robili silnik.
Postaram ich nakierować na ten temat. Pomogą. ALE odkręć zabezpieczenie symeringu i wydłub go. Łożysko na 99% można wymienić od strony wałka. Jak sam nie dasz rady to podejdź do najbliższego mechanika samochodowego. Potem tylko przyczynę pod filtrem powietrza poszukasz i :at: |
Cytat:
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka |
Jak wcześniej wspominałem, nie jestem pewien ale o ile pamiętam wprawna ręka jest w stanie to łożysko wydłubać bez rozbierania silnika.
Kto ma dostęp do fiszek to sprawa będzie jasna? Jeśli łożysko faktycznie ma taki konkretny luz to ono najprawdopodobniej jest przyczyną takiego uszkodzenia zemeringu. |
2 Załącznik(ów)
Wa pamięci miałem, że uszczelniacz da się z zewnątrz, ale łożysko tylko z wewnątrz - i tak jest.
Więc o ile faktycznie jest tam za duży luz to rozbiórka. PS. Z drugiej strony silnika - łożysko pod koszem sprzęgłowym można wydłubać z zewnątrz. |
2 Załącznik(ów)
Tu chyba lepiej jeszcze...
|
No to się nie napijemy:dizzy:
Jutro podrzucę temat Pabinowi i QbieRd07. Wydłub ten uszczelniacz. To kwadrans roboty i wszystko będzie wiadomo na 100%. |
Nie wyjmie się tego lozyska od zewnątrz.
M |
Hej Wampirze,
dzisiaj przedzwonię do swoich magików od spraw o których nie mam pojęcia. Ja już wałek wymieniałam i sprzątałem co nieco w śmietniku. Afra ma się dobrze i nie kosztowało to 6 tyśków. Prześlij jakiś tel do siebie będzie łatwiejszy kontakt. Do mnie 695 sześc piec dwa dwa 74 |
Dokładnie tak jak napisał Matjas i Mallory - wymiana od wewnątrz.
A uszkodzenie simmeringu nie spowodowało żadne ciśnienie, tylko padło łożysko, w którym prawdopodobnie pękł koszyczek i on sam lub jego elementy toczne go wypchnęły. Z filmiku - luz osiowy wałka koło 1 mm to normalny luz, który wynika z samej budowy przeniesienia napędu. Luz poprzeczny jest niedopuszczalny i świadczy o uszkodzonym łożysku. |
Gdyby było po separAtorze to byłby znaaaacznie grubszy śmietnik.
|
Nie zapominajcie, że łożysko z drugiej strony wałka tez dostało po dupie.
|
Cytat:
|
Cytat:
|
Cytat:
|
Da się :) nawet przez tłumik :)
|
3 Załącznik(ów)
zieeeeeew...
juz sie tu kiedys z jednym Kosmonauta zakladalem o to czy sie da to wymienic bez rozbierania silnika i sie skonczylo bajaniem o cieciu bloku i nastepnie jego spawaniu. raz na zawsze ( o swieta naiwnosci!) tego łozyska NIE DA SIE WYMIENIC bez rozpolowienia silnika . amen. jest wbite w loze od WEWNATRZ!!! juz widze ten 'zmyslny sciagacz'. cala polska mechanika motocyklowa jest 'zmyslna'. taki juz z nas 'zmyslny' narod - majtki przez glowe i podniesc sie za wlasne uszy. a odma w tych silnikach jest tu: |
1 Załącznik(ów)
Cytat:
Wydrukować, powiesić w garażach, nad łóżkiem, lub wstawić do afripedi;):D |
Dobry ściągacz, odpowiednia siła i by wyszło. Nie ma innej opcji :D
Z tego co wiem normalne uszczelniacze są w stanie utrzymać około 3 bar. |
CzarnyCzarownik - też mi to przyszło do głowy, ale chłopaki mówią, o wymianie, a nie o wyjęciu (bo wyjąć to się da bez rozpoławiania silnika, ale byłoby jak u tego wesołego Chirurga "Operacja się udała, niestety pacjent zmarł")
Czyli przez samo złe naciągniecie łańcucha (zbyt mocne) można zabić element, którego wymiana wymaga rozpołowienia silnika - dobrze czytam? Czy tam się jeszcze coś musiało dołożyć? |
Najczesciej to przeciagniecie lancucha. 1% to pechozol pospolity i wada lozyska. Silnik w mak - tak nie najmadrzej pan honda to zorganizowal. Od strony sprzegla wymienisz bez rozbierania.
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:44. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.