![]() |
Gaźniki do RD 03 czy da się zastąpić innymi
Hejas
Rozchodzi się o to, że cuś nie teges z moim motórem... mimo wszelkich myków , które robiłem ciągle strzela w tylny gaźnik no i troszkę za wolno schodzi z obrotów... o dziwo wkręca się bardzo dobrze... wiadomo gaźniki jak i cała motong sporo już przeszły, zatem tak myślę , że może dałoby się założyć gaźniki od Trapa 650 albo NTV ... macie jakieś doświadczenia z takimi przeszczepami ? |
Ok widzę, że odzewu ni ma zatem znowu trza samemu szlaki przecierać... póki co byłem dzisiaj u facia który prowadzi serwis Chądy i zamówiłem u niego krućce łączące gaźniki z głowicami od Shadowa ... z jego katalogu części wynikało, że to takie same krućce jak w xrv 650 ... niebawem się okaże...oczywiście oryginalne krućce do rd 03 są dostępne , ale za sztukę liczą sto ileś zeta, a za zamienniki sztuk 2 zapłaciłem 46 zeta ...z gaźnikami od Trapa 650 sam nie wiem... bo zdaje się , że średnica gardzieli w Trape to 34 mm a w Afri 32mm ale gaźniki z Trapów do roku 95 mają gardziel 32mm ... zatem może trza takich gaźniorów poszukać...
|
NT650 88-92 podchodzą od razu bez przeróbek.
w BB poznałem ostatnio użytkownika RD03 z mocno zmodyfikowanym silnikiem, ma właśnie te gażniki założone, rozwiert i pare innych cudów. a przy okazji zapoznaj się ze stronką http://factorypro.com/ |
Cytat:
|
Ja w mojej Rd04 mam gaźniki od 07 więc nie widzę problemu na pewno będą pasować też do Ciebie mam tylko zmienione dysze na oryginalne od 04
|
Cytat:
Nie wiem jaki to model bo ja pojechałem na bazjel z suwmiarką, a nie z głową naładowaną teorią. Wymieniłem dysze które trza i moto: 1. ma power'a 2. mało pali 3. nie strzela Tps oczywiście zdemontowany Motormaniak ma wiedzę jakie typy TA i roczniki |
Gaźniki nie są dedykowane do jedgo silnika. Generalnie jakie by nie zalozyc podcisnieniowe to moto bedzie latac. Srednica 2mm mniej czy wiecej, nic nie poczuje sie. A czy ma tps czy nie to bez znaczenia jesli modul tego nie potrzebuje.
Takie moje dwa grosze. |
Ale średnica dolotu to nie wszystko, liczą się rozmiary dysz.
|
Cibor, odezwij sie na maila to ci podam numer do czlowieka jaki juz zrobil kolo 30kkm na tym zestawie.
jedyne co ja moglem sie pomylic to model, ale skoro mowil, ze ma zestaw od Hawk-a to z tego co pamietam to NT650 |
Ja miałem w rd04 gażniki z NTV revere z 2000r. pasują bez przeróbek- tylko dysze. Będą pasować tez do rd03. Miałem również gaźniki od XL650 transalp po 2000 roku - tylko dysze trzeba mniejsze , bo na oryginalnych 132 za dużo pali. Gażniki od xl 650 wymagaja tez redukcji od strony filtra powietrza bo mają bodajże 5mm mniejszą średnicę zewnętrzną. Zarówno gażniki od xl 650 jak i od NTV wymagają podłączenia dodatkowych przewodów dostarczających powietrze do układu ssania - przewody fi 10 mm zakończone bądz filterkami o duzym przepuście bądz podłączone do puszki filtra powietrza.
Takich zabiegów nie wymagają gażniki od Transalpa pd 10 rocznik 1996-1999 - zastosowane prawdopodobnie przez KAZMIRA. jak by ktoś był zainteresowany to mam gdzieś fotki porównawcze... pozdr |
Cytat:
|
ja mam od Transalpa pd10 1998-1999(moge sie mylic) dysz nie zmienialem jeszcze. chodzi to bardzo przyzwoicie:)
|
No wreszcie ruszyłem temat gaźników w swojej rd 03. Zapodałem funkiel gaźniki od Trapa 650, które są prawie identyczne z gaźnikami Afry, średnice od strony filtra i głowicy, wymiary membran. Zmieniłem tylko dysze główne, bo w Trapie siedzą 132 tak więc pewnie apatyt na paliwo byłby większy. Dodatkowym urządzeniem w gaźnikach Trapa jest system dolotu powietrza do zdaje ssania, warto je czymś przytkać, bo na niskich obrotach silnik będzie się dławił, ale po minięciu 2 tys obr dostawał kopa, przytkałem te doloty gąbką i jest cacy. Afra pracuje równo i w końcu nie strzela z wydechu przy schodzeniu z obrotów.
|
132 mają odpowiednio dobrane iglice, więc ja bym zostawił. Reszta jest lux, będziesz Pan zadowolony :).
PS: ja jednak połączyłem te króćce z dolotem. Bez tego podłączenia świece miałem jasne - na niskich obrotach otwierałem przepustnicę ale membrany się nie podnosiły i mieszanka była zbyt uboga. Można albo patentem dorobić wężyki do airbox'u albo, jak ja, wywiercić otwory w korpusie gaźnika, które sa fabrycznie w AT (a przynajmniej w RD04). |
Cytat:
|
a skoro doświadczenie Wasze w przeróbkach jest tak bogate, niechaj Ktoś mnie oświeci: czy gażniki od rd07 nadają się do rd03???? proszę!
|
Dołączam się do pytania?
|
Co do gaźników TA 650 w Rd03 to takie spostrzeżenia. Jak już kilka osób miało okazję stwierdzić, samo przerzucenia gaźników nie daje oczekiwanych efektów... w przedziale 4-5 tys obr. powstaje dziura, podczas przyśpieszania. Powodem tego zjawiska jest zbyt mała masa powietrza którą zasysa Afryka...a to z racji innej konstrukcji filtra powietrza w porównaniu z TA 650. Airbox i filtr Afry przpuszczają mniej powietrza, z racji na mniejszą powierzchnię filtra, co powoduje, że mieszanka jest za bogata, świece w moim sprzęcie byłe okopcone na czarno. (dysze główne TA 132 czyli większe niż w Afrze). Dodatkowo Trap posiada doprowadzenie dodatkowego powietrza do układu ssania, która to ilość (masa) tego powietrza też jest określona przez dodatkowy filtr. Zatem, żeby było cacy trzeba albo jak radzi nasz dzielny kolega Wieczny wywiercić dodatkowy otwór w korpusie gaźnika (na obwodzi gardzieli patrząc od strony airboxu) tak jak jest w gaźniku Afry, albo po prostu zwiększyć przepustowość filtra powietrza, co też ja zrobiłem (bo po prostu mniej z tym roboty). Tutaj chcąc wykorzystać oryginalny airbox pozostaje tylko zastosowanie filtra o mniej restrykcyjnym przelocie, no ale to może wiązać się z mniej dokładnym filtrowaniem tego powietrza, na forum advrider.com widziałem starego Trapa z silnikiem od 650 i zmodyfikowanym airboksem która to modyfikacja polegała na wywierceniu w nim kilku dodatkowych wlotów powietrza. Póki co zamierzam przetestować filtr gąbkowy. W tym celu bierzemy stary oryginalny filtr Afry wywalamy papier i zastępujemy go gąbką ( pasuje od suzuki LTZ400, na oko podszedłby od Kawy kle 500, zephyra 1100 i może od Suzuki GN250, można też kupić filtr od Citroena BX 1,9 Diesel i wykorzystać dwuwarstwową gąbkę 25 zł tylko trzeba by tu przyciąć, tam podkleić). Ja w przewodach do ssania zastosowałem dławiki ograniczające w pewnym stopniu dolot powietrza do ssania, a na próbę poświęciłem stary oryginalny filtr powietrza dziurkując go cieniutką szpilką efekt jest taki, że silnik wkręca się w całym zakresie obrotów, bez dławienia się i bez żadnych dziur, ponadto wykazuje przyzwoitą dynamikę.
|
1 Załącznik(ów)
Właśnie zrobiłem taką rzeźbę z filtrem powietrza. Dwuwarstwowa gąbka z większymi porami na zewnątrz i mniejszymi w wewnątrz zapożyczona z filtra od citroena bx koszt 25 zł. Trza było tylko przyciąć i skleić klejem, ja użyłem Megaprenu. Jutro testy, oczekuję, że będzie puszczał więcej powietrza od oryginału i filtrował na podobnym poziomie jak oryginał.
Zgodnie z oczekiwaniami filtr wpuszcza więcej powietrza do silnika, motocykl wkręca się równo w całym zakresie obrotów, mam też nadzieję, że filtruje równie skutecznie jak oryginał. |
Na sucho czy nasączasz?
|
Cibor do końca odkręca bez czkawki czy są jakieś załamania?? można również zastosować filtr powietrza - gąbkowy od pierwszych modeli Hondy Vt500(roczników nie pamiętam) :)
|
Filtr powietrza w cytrynie robi na sucho zatem u mnie też bez nasączania, po całym dniu offa było troszkę syfu na gąbce, wystarczyło wytrzepać :) można też będzie przetestować z nasączonym. Z fabrycznym filtrem była czkawka w okolicach 4-5 tys obr. teraz nie ma, żadnych załamań ani czkawek. W przewodzie od ssania zaimprowizowałem filterek z pończochy..działa równie dobrze. Nie wiem jak spalanie, ale chyba Afryczka wpierdala więcej niż norma przewiduje.
|
U mnie po rozbiórce sprzęta okazało się że mam gazniki od trampa. Spalanie owszem było spore :). Ale po opuszczeniu iglicy na pierwszym baniaku (czarna świeca) i przeregulowaniu gaźników udało się to ogarnąć. W łikend udało się zrobić 340 km na zbiorniku i nawet się rezerwa nie zaświeciła :). Filtr powietrza standardowy, nie ma żadnych czkawek itp.
|
Masz na myśli czerwoną rezerwę?
|
Tak do czerwonej, pomarańczowa się naprawia ;). Prędkości +- 60-80-90, 2 osoby + kufer centralny, opony kostki.
|
Gaźniki ntv
Hej mam zapytanie odnośnie gaźników bo do afry rd03 załozyłem gaźniki od ntv z 2000roku i działa miodzio tylko nie mam ssania tzn załączam ssanie silnik wchodzi na obroty przez jakieś 5 sekund po czym się dławi i gaśnie. Te dotadkowe powietrze mam połaczone do trójnika zakończonego filterkiem o dużej przepustowości ale ssanie działa na 5 sekund i silnik gasnie. Planuje podłaczyc wężykiem do airboxu ale nie wiem czy ma to sens czy coś się zmieni??? Dodam że nie robiłem żadnych przeróbek odnośnie dysz i filtra powietrza moto chodzi równo i zapier.... w całym przedziale obrotów jedynie przy 7, 8 tyś obrotów dostaje małej czkawki. Jedynie co mnie martwi to to ssanie bo za krótko chodzi. Jakies propozycje???
|
Cytat:
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:02. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.