Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Uklad paliwowy i wydechowy (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Zimny silnik gasnie na ssaniu a pali praktycznie bez ssania. (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=36925)

Drzewko91 23.03.2020 00:32

Zimny silnik gasnie na ssaniu a pali praktycznie bez ssania.
 
Witam
Wątków o ssaniu było już parę, większość przeczytałem i sie do nich zastosowałem tj linki, krućce, tłoczki i sprężynki sa ok.
Problem jest taki ze jak na zimnym odpalam i ssanie dam na maxa to nie gada, jakby go zalewa czy coś i potem ciężko juz odpalić, ale jak się da ssania tak tylko tylko to pali od strzała, nawet i bez ssania czasem chyba.
Jak juz odpale na tym "delikatnym ssaniu" to nie da sie go dodać tak by obyty były wyższe niz te 1100-1250 bo gasnie po dodaniu ssania, a silnik dopiero co odpalony.
Gazniki rozbierałem i synchronizowalem, sprawdzone membrany itp(glownie z tego powodu tam zajrzałem)
Jedyne czego nie uczyniłem to ustawienia skladu mieszanki i poziomów w komorach, ale moto chodzilo i chodzi ok ogólnie wiec tego nie tykałem, świece przy wymianie ciemno brązowe, a ale nie czarne i nie kawa z mlekiem.
Proszę o jakieś sugestie i z góry dziękuję.

ctomch 23.03.2020 05:47

Cześć,
Miałem dokładnie to samo co opisujesz z Afryką zakupioną w grudniu. Moto było i tak do totalnego odszczurzenia ale opiszę Ci pokrótce co uczyniłem. Oczywiście opisywany problem nie był moim jedynym :) zatem nie skupiałem się na tym, ale po całej akcji temat został zażegnany, a pacjent wyleczony:
- gaźniki wyciągnięte (inspekcja wzrokowa) - jedną nakrętkę od ssania już ktoś wymienił na mosiężną (są plastikowe w org.), linki, mimo że jakoś pracowały, gnój, syf i malaria, kubeł, nowe
- króćce ssące, niby całe, ale stare, sztywne i spękane, kubeł, wymiana
- membrany całe, widać że wymieniane jakiś czas temu, iglica bez śladów przycierania
- potem standard, rozbiórka, inspekcja, czyszczenie, wykręcanie dysz, wymiana wszystkich uszczelek, tu muszę dodać że w najgorszym stanie były o-ringi pod "pilot jetami" i zaworki w komorach pływakowych, te pierwsze totalnie twarde i nie były już "o" tylko "i" ringami, zaworki już nie zamykały dokładnie i paliwo dostawało się w ilości różnej, plus śruby spustowe komór pływakowych
- gaźniki dokładnie wyczyszczone, sprawdzony luz promieniowy na osi przepustnicy (ok)
- "piloty" były wykręcone na 3,5 obrotu, ja ustawiłem na 2,5 i tak działa dobrze
Tak złożony zestaw wylądował w moto i odpalił od strzała. Potem regulacja, synchronizacja i inne duperele. Mały pro-tip. Nie mogłem sobie poradzić z nadmiernym "strzelaniem" przy zamknięciu przepustnicy, ale tu w sukurs przyszła Afripedia :) Regulacja czujnika położenia przepustnicy zrobiła swoje i jest miodzio.
Moja rada....., sprawdź jeszcze raz to co już sprawdziłeś, może coś ci umknęło.......

P.S. pacjent to RD07 '98 rok; poziomu paliwa w komorach nie ustawisz, jeśli jest nie ok, to znaczy że z jakiegoś powodu się pływaki zwichrowały i trzeba wymienić (są plastikowe)

Drzewko91 23.03.2020 11:05

Dzieki ctomch za wyczerpującą odpowiedź, moja afri kupiona w listopadzie tez zapuszczona byla i postanowiłem o nia zadbać.
Tak jak piszesz, mogą to być któreś gumki bod zaworkami bo tych nie sprawdzalem reszta jak i same gaziory w ładnym stanie, zobacze jak to bedzie jeździć i ile palic bo już nie chce mi się tego znowu rozbierać, gmole, osłony, halogeny itp itd. No chyba ze spalanie wzrosnie do 12-15 l to będę pruć i regenerować gazniczki.
Pozdrawiam

ctomch 23.03.2020 15:44

Pamiętaj o jednym. To że coś ładnie wygląda nie oznacza, że musi dobrze działać. Te sprzęty mają już po dwadzieścia i więcej lat. Zachęcam do grzebania teraz, a nie jak będziesz chciał jeździć, i/lub coś ci się roz*****oli. Wtedy będziesz sfrustrowany i jeszcze bardziej będziesz narzekał na konieczność rozbierania wszystkiego. Przemyśl to.

Drzewko91 23.03.2020 23:52

No dokładnie tak jest zgadzam sie,kurcze miałem na wierzchu wyciagniete te gaziory, dzwonilem juz do mechaniora zeby je oddać na sprawdzenie i na myjkę ultradźwiękową ale jakos tak sie życie poukładało że ciągle coś, ciągle malo czasu. No ale chyba wyrwe je raz jeszcze kupie zestawy do regeneracji i bede miał czyste sumienie ��
A może kolego ctomch jestes gdzieś z okolic kielc i bys to ogarnoł za sakwę złota. ��

ctomch 24.03.2020 05:15

Pomógłbym Ci i bez sakwy złota :), ale dzieli nas zbyt duży dystans. Zwracaj uwagę na jakość zestawów naprawczych. Jeden zestaw zamówiony w necie okazał się gówno warty. Uszczelki nie trzymały wymiaru i były z gównolitu. Po złożeniu wszystkiego okazało się że komora pływakowa cieknie....
P.S. oczywiście z całego serca Ci tego nie życzę, ale czasu to teraz raczej większość ma w nadmiarze, jeśli sam wyszarpałeś gaźniki to tym bardziej poradzisz sobie z ich czyszczeniem, to nie technologia rakietowa, trzeba po prostu być skrupulatnym
P.S.2 uważaj na śruby krzyżakowe, jak we wszystkich japońskich sprzętach, są w standardzie JIS (mała kropeczka na łbie śruby), nie mając odpowiedniego krętaka można je łatwo uszkodzić, zalecam ostrożność lub zakup wkrętaków JIS (Japan Industrial Standard), i tak się przydadzą

Galar 24.03.2020 06:58

Przy czyszczeniu zwróć uwagę na śruby składu mieszanki. Po ich wykręceniu w kanale potrafi pozostać sprężynka, podkładka i oring. W trakcie przedmuchiwania potrafi to wystrzelić i ciężko je znaleźć w czeluściach garażu.

Marcin-BB 24.03.2020 10:30

Ostatnio taki problem ze ssaniem miałem w xt225. Pomogło dokładne ustawienie iglicy.
Tak jak pisał przedmówca- wszystko do gruntownej weryfikacji, bo to ma ponad 20 lat i w zasadzie każdy element może zawodzić.
Ostatecznie gaźniki w pudełko i do fachmana- popytaj na forum kto i gdzie robi to kompleksowo i z głową.

Cassini 24.03.2020 13:39

A kolega Szynszyl by mu tego nie zrobił ?
Jest ze świętokrzyskiego , ma zestawy naprawcze, myjkę ultradźwiękowa i wiedzę o gaźnikach afry.

Jaro-Ino 24.03.2020 19:17

Takie zachowanie motocykla przy odpalaniu to typowy objaw zużycia iglic ssania. Nie trzymają jak trzeba, przez co paliwo i tak idzie w zbyt dużej ilości, czego dowodem jest kolor świec. Jeśli jednak są ok, to po prostu ma za dużo paliwa i trzeba wyregulować skład mieszanki. Wtedy przy rozruchu więcej ssania będzie działało poprawnie, a Afra będzie mniej palić i kolor świec będzie ok.

Drzewko91 25.03.2020 07:10

Dzięki wszystkim za zainteresowanie :)
Czy taki zestaw naprawczy ze sredniej półki sie nada w razie czego, bo raczej nie popadam w skrajności i nie kupuje ani najdroższych ani najtańszych części no chyba że ma to uzasadnienie jakieś itd.
A odnośnie kolegi Szynszyla to faktycznie jeśli by doszło do czegoś to oczywiście ze wole dać swojemy zarobić, choć np kiedyś dobre wrażenie zrobił na mnie mlody chłopak lubujący się w dawniejszej mechanice motocyklowej w ck, chyba Gołyga na sandomierskiej jsk się na Cedzyne leci, moze ma ktoś opinie o nim szerszą.
Co do składu mieszanki to na zbyt bogatej cjyba po rozgrzaniu pojawiały by się strzały itd, nie mam analizatora ani innych wynalazków ale może spróbować delikatnie zubożyć mieszankę?
Trzeba się spieszyć bo sytuacja w kraju obecnie robi się nieciekawa i może sie na moto nie użyje, bo albo nas w domach pozamykają albo kopyta człowiek wyciągnie tfu tfu tfu na psa urok, dzięki za odpowiedzi i powodzenia w walce z zarszą i pamiętajcie że w prewencji przed zarażeniem najważniejsza jest zdrowa wątroba :)

Cassini 25.03.2020 13:27

Strzelanie będzie od za ubogiej mieszanki, od nieszczelności na króćcach miedzy głowicą a gaźnikami.Ja ostatnio naprawiałem motocykl na wtrysku i wszystkie świece były czarne jakby była za bogata mieszanka a była prawidłowa, oleju nie palił- ot zagadka.
Na ile miałeś wykręcone pilot jet - tak jak w serwisowce dla twojego rocznika ?

Galar 25.03.2020 13:35

Cytat:

Napisał Cassini (Post 673817)
Strzelanie będzie od za ubogiej mieszanki, od nieszczelności na króćcach miedzy głowicą a gaźnikami.Ja ostatnio naprawiałem motocykl na wtrysku i wszystkie świece były czarne jakby była za bogata mieszanka a była prawidłowa, oleju nie palił- ot zagadka.
Na ile miałeś wykręcone pilot jet - tak jak w serwisowce dla twojego rocznika ?

Dodałbym jeszcze brak synchronizacji gaźników.

ctomch 25.03.2020 16:39

Albo jak w moim przypadku czujnik położenia przepustnicy. Oczywiście może być też combo :)

Drzewko91 25.03.2020 17:17

Nie ruszałem pilot jetów, a co do synchro to zrobiłem.
Musze przejechać pare km i zobaczyc bo filtr powietrza byl tez wiekowy, a co do koloru swiec w moto to jak mialem horneta na wtrysku PC41 to po wszystkich regualcjach itd itd tez świecom bylo blizej do czarnych w kolorze oleju grama nie brała tez.

Jaro-Ino 25.03.2020 19:00

Samo synchro gaźników jest przereklamowane. Jak nie zrobi się pełnej regulacji to ciągle coś będzie nie do końca dobrze i gdybanie co robić ;)

Galar 25.03.2020 20:03

Czyli nie zrobiłeś nic. Weź zrób to tak jak wyżej masz opisane a efekty pojawiają się same.

Drzewko91 26.03.2020 16:21

No ja wiem wiem Panowie jak robić to porządnie, gaziory tylko przejżałem w sumie, glownie chodziło mi o ssanie bo komorach tłoczków było sporo rdzy z linek ktore rozebralem wypłukałem i wyczyściłem, plus membrany obczaiłem itd, teraz wiem ze to nie wina syfu tylko trzeba rozebrać i zaimplementować nowe gumki, oringi, uszczelki.
Polecacie jakieś zestawy do regeneracji?


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:54.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.