Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (https://africatwin.com.pl/index.php)
-   Układ elektryczny i zapłonowy (https://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Różnice okołosilnikowej elektryki 07 i 07a (https://africatwin.com.pl/showthread.php?t=3633)

newrom 29.06.2009 15:13

Różnice okołosilnikowej elektryki 07 i 07a
 
Hejka. Poszukuje informacji czy coś się zmieniło między tymi wersjami jeśli chodzi o elektrykę wychodzącą z silnika. Knuję przekładkę silnika 07a do 07, a jeśli kupię ten silnik to będę musiał zamianę zrobić 'w locie' czując na plecach wzrok mojej kochanej Inkwizycji i nie chciałbym żeby operacja się przedłużyła bo mnie jakiś kabelek zaskoczy ;) TIA pozdr newrom

Misza 29.06.2009 15:48

Różnice w elektryce silnika: inne koło magnesowe, różnice w cewkach impulsatora (w jednym dwa w drugim jedna cewka). To wszystko. Co się stało w starym silniku?

newrom 29.06.2009 18:10

Hmm, koło magnesowe nie powinno mieć wpływu na kabelki, ale dwie cewki na impulsatorze chyba tak. Czy się mylę i wymiana silnika nie spowoduje konieczności prucia instalacji i szukania modułu od 07a?
Z silnikiem się stało że zębatka lata 'jak Żyd po pustym sklepie', skończył się czujnik luzu i silnik przejechał X00*tyś km. Krótka kalkulacja i mi wychodzi że koszty zakupu lub remontu silnika będą porównywalne o ile nie wyskoczy mi jakieś uszkodzenie o którym teraz nie mam pojęcia (jak np oglądany na forum wał z ukruszonym zębem).
No i ciągle będzie to silnik z przebiegiem X00tyś.
Dzięki za info i proszę o jeszcze ;)

* - za X podstaw sobei dowolną cyfre >= 1 ;)
pozdr
newrom

Misza 29.06.2009 18:16

Koło magnesowe jest inne - impulsy inaczej podawane. Trzeba przełożyć ze starego silnika - potrzebny ściągacz (do dorobienia przez tokarza).

Jakaś plaga remontów/wymian silnika nastała :)

newrom 29.06.2009 18:56

Dzięki raz jeszcze. No to teraz pozostaje mi wyjaśnić lepszej połówce dlaczego nie pojedziemy na wakacje i mogę się brać za zakupy ;)

Xargo1 29.06.2009 20:00

Cytat:

Napisał Misza (Post 64631)
Trzeba przełożyć ze starego silnika - potrzebny ściągacz (do dorobienia przez tokarza).

A ja mogę jedynie podpowiedzieć, że ściągacz pasuje od koła magnesowego od... komara :p. Ściągałem nim koło u siebie w 03 i w dwóch silnikach NTV - o dziwo daje radę:)
Cytat:

Napisał Misza (Post 64631)
Jakaś plaga remontów/wymian silnika nastała :)

To ja zgłaszam jeszcze jeden przypadek - mój - panewka na korbie się obróciła... :mad:

newrom 30.06.2009 09:03

Żeby nie zakładać nowego wątku, ktoś zrobił remont silnika i podsumował koszty ? :)

Misza 30.06.2009 10:28

Materiały:
-tłoki+pierścienie 1200zł
-uszczelniacze zaw 32złx6
-komplet uszczelek 330zł
-łańcuch rozrządu 200złx2

Robota:
-szlif cylindrów 70złx2
-regeneracja głowic 120zł
-rozłożenie/złożenie silnika - zależnie :)
-wyjęcie/włożenie silnika - zależnie :)

Do tego:
2x wymiana oleju z filtrem

Więcej grzechów nie pamiętam aktualnie...

ramires 30.06.2009 11:31

AT i generalnie te silniki nie mają nikasilu - jest tuleja żeliwna.

newrom 30.06.2009 11:51

No i nicasilu się nie szlifuje tylko odsyła do firmy które się zajmują nakładaniem takiej powierzchni. Dla crossów 125-250 to koszt bodaj 600zł i czasami jeszcze trzeba sporo czekać bo AFAIK w .pl się tego nie robi i wszystkie zlecenia lecą do CzechóSłowacji. Dla afri (gdyby tam był nicasil) pewnie byłoby spooooro więcej :( Misza, na razie wygląda nieźle, ja wczoraj podliczyłem na zsf-moto.de części i wyszło mi sporo więcej (ale przyjąłem że jak już robić to wszelkie łożyska, uszczelniacze, napinacze trzeba wymienić) i podsumowanie mnie trochę zabiło (bez wymian tłoków, cylindrów ok 1k eur). A jakby coś mi jeszcze miało wyskoczyć to bym się chyba pociął szarym mydłem w płynie ;) Dlatego się zastanawiam czy ktokolwiek zrobił taki remont na nowych częściach z założeniem że silnik ma się przekulać kolejne 200kkm bez ruszania.

newrom 14.07.2009 09:04

Cytat:

Napisał Misza (Post 64614)
Różnice w elektryce silnika: inne koło magnesowe,

Te różnice to pewna sprawa ? Bo ja za cholerę nie mogę znaleźć różnic w kole magnesowym.
http://picasaweb.google.pl/n3wrom/Temp#

sambor1965 14.07.2009 13:16

Cytat:

Napisał newrom (Post 64630)
Hmm, koło magnesowe nie powinno mieć wpływu na kabelki, ale dwie cewki na impulsatorze chyba tak. Czy się mylę i wymiana silnika nie spowoduje konieczności prucia instalacji i szukania modułu od 07a?

Modul na bank jest inny w rd07a. Gazniki zreszta tez...

newrom 24.07.2009 08:53

A to nie rozbierałem do środka, acz dziwność mnie ogarnia bo przecież tam są tylko magnesy. A gdyby miała być różnica to byłaby również w tym co jest zamontowane na deklu. A nie ma.
Sambor, o module wiem, gaźniki nie mają znaczenia bo różnią się TPSem (powiązanym z modułem) i rozmiarami dysz (powiązane z TPSem). Poza zasilaniem to taki sam silnik.

czosnek 24.07.2009 11:35

Dodam, że 07a przeznaczona na rynek szwajcarski ma elektrykę identyczną z 07

newrom 27.07.2009 10:06

Dzizas, dzięki za info. Czyli podsumowując, żeby ustalić czy do przeszczepu konieczne będą jakieś podmiany należy porównać u siebie bo nigdy nic nie wiadomo ;)

podos 03.08.2009 11:12

Nie no, impulsatory tylko potrzebujesz przełożyć ze swojej 07 do nowego silnika 7a. I tyle. Jesli chcialbys tp[s to musialbyc przelozyc tez kompletną wiązke z modulem włącznie. Byc moze tez z cewkami.

newrom 03.08.2009 11:47

Nie przełożyłem, silnik bangla. Na razie zrobiłem testowe 500-600km. Poza ciągle wysokim spalaniem wszystko pięknie działa, ale to pewnie kwestia gazników i filtra.

NaczelnyFilozof 23.06.2010 19:27

Cytat:

Napisał Misza (Post 64614)
Różnice w elektryce silnika: inne koło magnesowe, różnice w cewkach impulsatora (w jednym dwa w drugim jedna cewka). To wszystko.


Odgrzejemy kotleta.

Ma ktoś zdjęcie tego kółka magnesowego?

Bo u mnie trwa próba adaptacji updejtu pomyłkowego zapłonu w TA. Przejscie z dwumodułowych starych modułów na moduł CDI czy jak go zwą.

Czujnik wału zostaje strary. Ale trzeba zmienic to koło magnesowe.
TPS można oszukać.
Pytanie czy cztery cewki bedą działac zamiast nowszych cewek dwucewkowych.

JuIo 23.06.2010 19:57

2 Załącznik(ów)
Ja mam...

JuIo 23.06.2010 20:01

1 Załącznik(ów)
I ściągacz...
znaczy szpilka od 30dziechy:D

NaczelnyFilozof 23.06.2010 20:49

No to pomylilismy kółka magnesowe czy jak je zwał.

Mi chodziło o to coś magnesowe co lata i wzbudza sygnał na czujnikach zapłonu.

http://i690.photobucket.com/albums/v...r/IMG_1177.jpg

Czyli pomyliłem nazewnictwo.

Ale dziekuje za zdjęcie. Może kolega spowrotem poskładać silnik :)

Z tego co sie zaglębiam. Na zdjęciu wyzej bedzie taki okrągły bajer.

Misza 23.06.2010 20:57

AAAaaaaaa widać trampion i Afryni z innego źródła biorą impulsy do zapłonu... bo w afryczanym silniku magnesiki sa na kole magnesowym prądnicy a w trampim na wale z prawej strony silnika na zębatce...

NaczelnyFilozof 23.06.2010 21:28

Cytat:

Napisał Misza (Post 120953)
AAAaaaaaa widać trampion i Afryni z innego źródła biorą impulsy do zapłonu... bo w afryczanym silniku magnesiki sa na kole magnesowym prądnicy a w trampim na wale z prawej strony silnika na zębatce...

No wlasnie bardzo dziwne. Bo na focie silnik 650tka :)

JuIo 23.06.2010 22:51

1 Załącznik(ów)
Poskładać to se poskładam ale przyjdź i go wsadź z powrtem:dizzy:
Afra ma inaczej...

JuIo 23.06.2010 23:03

Cytat:

Napisał NaczelnyFilozof (Post 120960)
No wlasnie bardzo dziwne. Bo na focie silnik 650tka :)

Nic w tym dziwnego.
Poniekąt to inny silnik...
A mowa o tym co różni 7 od 7a?
jestem ciekaw bo mam przejściówkę 96r. i sam nie wiem co mam?
Bo niby że to siódemka ( w papiurach) a jednak już "A".


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:07.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.