![]() |
Różnice okołosilnikowej elektryki 07 i 07a
Hejka. Poszukuje informacji czy coś się zmieniło między tymi wersjami jeśli chodzi o elektrykę wychodzącą z silnika. Knuję przekładkę silnika 07a do 07, a jeśli kupię ten silnik to będę musiał zamianę zrobić 'w locie' czując na plecach wzrok mojej kochanej Inkwizycji i nie chciałbym żeby operacja się przedłużyła bo mnie jakiś kabelek zaskoczy ;) TIA pozdr newrom
|
Różnice w elektryce silnika: inne koło magnesowe, różnice w cewkach impulsatora (w jednym dwa w drugim jedna cewka). To wszystko. Co się stało w starym silniku?
|
Hmm, koło magnesowe nie powinno mieć wpływu na kabelki, ale dwie cewki na impulsatorze chyba tak. Czy się mylę i wymiana silnika nie spowoduje konieczności prucia instalacji i szukania modułu od 07a?
Z silnikiem się stało że zębatka lata 'jak Żyd po pustym sklepie', skończył się czujnik luzu i silnik przejechał X00*tyś km. Krótka kalkulacja i mi wychodzi że koszty zakupu lub remontu silnika będą porównywalne o ile nie wyskoczy mi jakieś uszkodzenie o którym teraz nie mam pojęcia (jak np oglądany na forum wał z ukruszonym zębem). No i ciągle będzie to silnik z przebiegiem X00tyś. Dzięki za info i proszę o jeszcze ;) * - za X podstaw sobei dowolną cyfre >= 1 ;) pozdr newrom |
Koło magnesowe jest inne - impulsy inaczej podawane. Trzeba przełożyć ze starego silnika - potrzebny ściągacz (do dorobienia przez tokarza).
Jakaś plaga remontów/wymian silnika nastała :) |
Dzięki raz jeszcze. No to teraz pozostaje mi wyjaśnić lepszej połówce dlaczego nie pojedziemy na wakacje i mogę się brać za zakupy ;)
|
Cytat:
Cytat:
|
Żeby nie zakładać nowego wątku, ktoś zrobił remont silnika i podsumował koszty ? :)
|
Materiały:
-tłoki+pierścienie 1200zł -uszczelniacze zaw 32złx6 -komplet uszczelek 330zł -łańcuch rozrządu 200złx2 Robota: -szlif cylindrów 70złx2 -regeneracja głowic 120zł -rozłożenie/złożenie silnika - zależnie :) -wyjęcie/włożenie silnika - zależnie :) Do tego: 2x wymiana oleju z filtrem Więcej grzechów nie pamiętam aktualnie... |
AT i generalnie te silniki nie mają nikasilu - jest tuleja żeliwna.
|
No i nicasilu się nie szlifuje tylko odsyła do firmy które się zajmują nakładaniem takiej powierzchni. Dla crossów 125-250 to koszt bodaj 600zł i czasami jeszcze trzeba sporo czekać bo AFAIK w .pl się tego nie robi i wszystkie zlecenia lecą do CzechóSłowacji. Dla afri (gdyby tam był nicasil) pewnie byłoby spooooro więcej :( Misza, na razie wygląda nieźle, ja wczoraj podliczyłem na zsf-moto.de części i wyszło mi sporo więcej (ale przyjąłem że jak już robić to wszelkie łożyska, uszczelniacze, napinacze trzeba wymienić) i podsumowanie mnie trochę zabiło (bez wymian tłoków, cylindrów ok 1k eur). A jakby coś mi jeszcze miało wyskoczyć to bym się chyba pociął szarym mydłem w płynie ;) Dlatego się zastanawiam czy ktokolwiek zrobił taki remont na nowych częściach z założeniem że silnik ma się przekulać kolejne 200kkm bez ruszania.
|
Cytat:
http://picasaweb.google.pl/n3wrom/Temp# |
Cytat:
|
A to nie rozbierałem do środka, acz dziwność mnie ogarnia bo przecież tam są tylko magnesy. A gdyby miała być różnica to byłaby również w tym co jest zamontowane na deklu. A nie ma.
Sambor, o module wiem, gaźniki nie mają znaczenia bo różnią się TPSem (powiązanym z modułem) i rozmiarami dysz (powiązane z TPSem). Poza zasilaniem to taki sam silnik. |
Dodam, że 07a przeznaczona na rynek szwajcarski ma elektrykę identyczną z 07
|
Dzizas, dzięki za info. Czyli podsumowując, żeby ustalić czy do przeszczepu konieczne będą jakieś podmiany należy porównać u siebie bo nigdy nic nie wiadomo ;)
|
Nie no, impulsatory tylko potrzebujesz przełożyć ze swojej 07 do nowego silnika 7a. I tyle. Jesli chcialbys tp[s to musialbyc przelozyc tez kompletną wiązke z modulem włącznie. Byc moze tez z cewkami.
|
Nie przełożyłem, silnik bangla. Na razie zrobiłem testowe 500-600km. Poza ciągle wysokim spalaniem wszystko pięknie działa, ale to pewnie kwestia gazników i filtra.
|
Cytat:
Odgrzejemy kotleta. Ma ktoś zdjęcie tego kółka magnesowego? Bo u mnie trwa próba adaptacji updejtu pomyłkowego zapłonu w TA. Przejscie z dwumodułowych starych modułów na moduł CDI czy jak go zwą. Czujnik wału zostaje strary. Ale trzeba zmienic to koło magnesowe. TPS można oszukać. Pytanie czy cztery cewki bedą działac zamiast nowszych cewek dwucewkowych. |
2 Załącznik(ów)
Ja mam...
|
1 Załącznik(ów)
I ściągacz...
znaczy szpilka od 30dziechy:D |
No to pomylilismy kółka magnesowe czy jak je zwał.
Mi chodziło o to coś magnesowe co lata i wzbudza sygnał na czujnikach zapłonu. http://i690.photobucket.com/albums/v...r/IMG_1177.jpg Czyli pomyliłem nazewnictwo. Ale dziekuje za zdjęcie. Może kolega spowrotem poskładać silnik :) Z tego co sie zaglębiam. Na zdjęciu wyzej bedzie taki okrągły bajer. |
AAAaaaaaa widać trampion i Afryni z innego źródła biorą impulsy do zapłonu... bo w afryczanym silniku magnesiki sa na kole magnesowym prądnicy a w trampim na wale z prawej strony silnika na zębatce...
|
Cytat:
|
1 Załącznik(ów)
Poskładać to se poskładam ale przyjdź i go wsadź z powrtem:dizzy:
Afra ma inaczej... |
Cytat:
Poniekąt to inny silnik... A mowa o tym co różni 7 od 7a? jestem ciekaw bo mam przejściówkę 96r. i sam nie wiem co mam? Bo niby że to siódemka ( w papiurach) a jednak już "A". |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:07. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.