Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (https://africatwin.com.pl/index.php)
-   Hardware (https://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=113)
-   -   Zasilanie GPSa Becker 7926 z istalacji TA (https://africatwin.com.pl/showthread.php?t=3540)

petrosbike 16.06.2009 23:23

Zasilanie GPSa Becker 7926 z istalacji TA
 
Mam problem nastepujący: juz trzeci Becker odsyłam do gwarancji i może przyślą mi znów nowy. Objawy zniszczenia: mój motocykl posiada gniazdo do zapalniczki, zasilam tym GPSa , nigdy nie wyjmowałem zasilacza z gniazda i było ok aż za nastym razem przy rozruchu motoru zauwazyłem że ekran zaczyna tracic jasność. Po wyłaczeniu i przyniesieniu do domu jakos pod laptopem ozył. Nastepnie po kilku odpaleniach znów zciemniał tym razem na dobre. Odesłałem, otrzymałem drugi i potem trzeci. Teraz mam znów ten objaw : w niedziele wybierałem sie na wycieczke z żoną więc podłączyłem GPSa odpaliłem silnik i ekran pare razy zafilował i zgasł na dobre. Podejrzewałem zasilacz ze może daje za duże napiecie z instalacj na GPS. Zmierzyłem w motorze=14,5V dość stabilne. Wyjscia nie moge zmierzyc bo za małe USB i nie ma jak tam wsadzic końcówki miernika.
Wziałem pod lupę ten zasilacz zapalniczkowy a tam malenkimi literkami wypisane że " Unplug .....before starting auto..." Hmmm a to niespodzianka! Nigdzie w istrukcji tego nie było!
Co tu wymyslic?
Przeciez za kazdym razem nie bede wyjmował i wkłądał z powrotem tej wtyki w gniazdo a nawet gdybym to przeciez za któryms razem zapomne z róznych powodów i znów awaria w najbardziej potrzebnym momencie na przykład w środku wielkiego lasu lub w innym dzikim terenie.
Czy zastosowac jakiś stabilizator na 12V przed gniazdem zapalniczki czy tez stycznik na siłę uruchamiany sprężynowym zestykiem. Taki stycznik powinien sam sie podtrzymywac po uruchomieniu a po wyłączeniu motocykla i ponownym uruchomieniu sam nie powinien sie załączyc.
Rozumuje że załacze go po chwili jak sie napięcie w motorze ustali.
KOmbinuje że przy rozruchu silnika powstaje jakies kosmiczne napięcie które pali GPSa??
Prosze o pomoc i jakies sugestie.

rambo 17.06.2009 00:19

stabilizator nie pomoże na takie objawy i zjawiska moim zdaniem, ale wlutowanie go w gniazdko od niedawna traktuje niemal obowiązkowo.
Spaliłem dwie ładowarki do noki 12/24v i dwa garminy :cold:

petrosbike 17.06.2009 02:50

A czy po wlutowaniu stabilizatorka dalej pali co wlezie?

rambo 17.06.2009 10:01

nie nie pali, ale czasem ja dłużej postoi i włacze tylko samą navi, podświetlanie nie osiąga 100% swoich możliwości. Ale tak to działa wszytsko jak trzeba. Stabilizator 3A. 1.5A był za słaby

petrosbike 17.06.2009 20:35

Moze cos takiego by rozwi,azało problem? przetwornica powinna odseparować ewentualne piki a przy okazji obniżać napięcie do 12V
http://www.allegro.pl/item655915781_..._2_24v_1a.html

rambo 17.06.2009 22:25

1A to za mało.

PawelZDR 17.06.2009 22:27

pewnie będzie działać tylko 1A to mało ,przy większym obciążeniu pójdzie z dymem

zombi 17.06.2009 22:28

A czy ta przyczyna mogła powodować takie objawy: Mam GPS w telefonie Nokii i nigdy żadnych problemów, a dziś
"baba" się wściekła, przeliczam i przeliczam, potem nagminnie kazała mi zjechać wprawo do Wisły. :vis:

Rambo może warto wymienić soft bo to nie jest kwestia napięcia.

PS. sorki za wpakowanie się w wątek, ale tematy są raczej podobne.

PawelZDR 17.06.2009 22:46

To raczej wina systemu w telefonie.Nokia to pewnie Symbian ,czasami lubi się przymulić a sama aplikacja nav jest dla niego dość dużym obciążeniem.

petrosbike 17.06.2009 22:49

Czy to obciążenie jest az tak duże? Na fabrycznym zasilaczu jest napis max 1000mA czyli Ok= czyli tyle samo co ten ukłądzik. Czy jeden głupi , mały GPS może brać az tak duże prądy?

zombi 17.06.2009 23:03

Cytat:

Napisał PawelZDR (Post 63000)
To raczej wina systemu w telefonie.Nokia to pewnie Symbian ,czasami lubi się przymulić a sama aplikacja nav jest dla niego dość dużym obciążeniem.

Dzięki poobserwuje, jak pisałem nie miałem problemów do dziś, a używam czasem a w aucie. Fakt że słuchałem jednocześnie muzyki. Pozdro

Astacus 20.06.2009 00:03

Cytat:

Napisał petrosbike (Post 62899)
Mam problem nastepujący: juz trzeci Becker odsyłam do gwarancji i może przyślą mi znów nowy. Objawy zniszczenia: mój motocykl posiada gniazdo do zapalniczki, zasilam tym GPSa , nigdy nie wyjmowałem zasilacza z gniazda i było ok aż za nastym razem przy rozruchu motoru zauwazyłem że ekran zaczyna tracic jasność. Po wyłaczeniu i przyniesieniu do domu jakos pod laptopem ozył. Nastepnie po kilku odpaleniach znów zciemniał tym razem na dobre. Odesłałem, otrzymałem drugi i potem trzeci. Teraz mam znów ten objaw : w niedziele wybierałem sie na wycieczke z żoną więc podłączyłem GPSa odpaliłem silnik i ekran pare razy zafilował i zgasł na dobre. Podejrzewałem zasilacz ze może daje za duże napiecie z instalacj na GPS. Zmierzyłem w motorze=14,5V dość stabilne. Wyjscia nie moge zmierzyc bo za małe USB i nie ma jak tam wsadzic końcówki miernika.
Wziałem pod lupę ten zasilacz zapalniczkowy a tam malenkimi literkami wypisane że " Unplug .....before starting auto..." Hmmm a to niespodzianka! Nigdzie w istrukcji tego nie było!
Co tu wymyslic?
Przeciez za kazdym razem nie bede wyjmował i wkłądał z powrotem tej wtyki w gniazdo a nawet gdybym to przeciez za któryms razem zapomne z róznych powodów i znów awaria w najbardziej potrzebnym momencie na przykład w środku wielkiego lasu lub w innym dzikim terenie.
Czy zastosowac jakiś stabilizator na 12V przed gniazdem zapalniczki czy tez stycznik na siłę uruchamiany sprężynowym zestykiem. Taki stycznik powinien sam sie podtrzymywac po uruchomieniu a po wyłączeniu motocykla i ponownym uruchomieniu sam nie powinien sie załączyc.
Rozumuje że załacze go po chwili jak sie napięcie w motorze ustali.
KOmbinuje że przy rozruchu silnika powstaje jakies kosmiczne napięcie które pali GPSa??
Prosze o pomoc i jakies sugestie.

A mi CROCODILA tak załatwiło. Na szczęście przysłali nowego! zastanawiałem się co jest nie tak... teraz już wiem. Ale co z tym zrobić? chyba jakiś włączniczek-pstryczek zainstaluję na szybko :dizzy:

R2D2 20.06.2009 10:35

A napiszcie proszę was czy uszkadzają się zasilacze , czy same nawigacje ?
Myślę że można coś poradzić na takie problemy .
Może jakieś foty tabliczek znamionowych tych zasilaczy ? byście dali.

petrosbike 23.06.2009 02:49

Próbowałem poszukac cos na allegro ze stabilizatorów/przetwornic i popytałem przed zakupem co o tym sadzic i tak mi odpisał
Cytat:

Podczas odpalania motoru występuje bardzo duży skok prądu... napięcie faktycznie pozostanie na 14,5V i będzie stabilne ale prąd przekroczy swoją normalną wartość kilka/kilkanaście razy.
Dla tak delikatnych układów jest to praktycznie zabójcze, zasilacze zazwyczaj nie zabezpieczają przed takim zjawiskiem.St

Stabilizator jedynie Panu może zmniejszyć napięcie ale nie uchroni układu przed tym przeciążeniem prądowym.Ra

Radziłbym szukać układów ograniczników prądu podczas rozruchu które w początkowej fazie pochłoną nadmiar prądu lub pozostawią urządzenie wyłączone do czasu zaniku przeciążenia.

Nie bardzo wiem z czym to jeść, ale może pomóc w rozważaniach. Jesli chodzi o sam zasilacz to diabli go nie biorą tylko sam komputerek czyli GPS(w środku jest pewnie jakis mikrocostam czuły na duże prądy albo cos koło tego)

polo 23.06.2009 11:01

Cytat:
Podczas odpalania motoru występuje bardzo duży skok prądu... napięcie faktycznie pozostanie na 14,5V i będzie stabilne ale prąd przekroczy swoją normalną wartość kilka/kilkanaście razy.
Dla tak delikatnych układów jest to praktycznie zabójcze, zasilacze zazwyczaj nie zabezpieczają przed takim zjawiskiem.St

Stabilizator jedynie Panu może zmniejszyć napięcie ale nie uchroni układu przed tym przeciążeniem prądowym.Ra

Radziłbym szukać układów ograniczników prądu podczas rozruchu które w początkowej fazie pochłoną nadmiar prądu lub pozostawią urządzenie wyłączone do czasu zaniku przeciążenia.


W czasie rozruchu faktycznie w chwili początkowej bedzie pobierany praktycznie prąd zwarciowy ze wzgledu na to ze wirnik rozrusznika jest nieruchomy a co za tym idzie napięcie wcale nie utrzyma sie na stałym poziomie tylko spadnie (przysiądzie) w zalezności od kondycji akumulatora.Najlepiej byłoby zbadac napięcie za zasilaczem/przetwornicą i mozna by cos ustalic.

R2D2 23.06.2009 22:17

A weźcie wstawcie na + zasilania z motocykla zwykłą diodę prostowniczą taką na 2A lub więcej w zależności ile kto pobiera z gniazdka zapalniczki.
Spadek napięcia na diodzie to ok 0.7V wiec na prace urządzeń nie powinno wpływać.
Zapobiegnie ona zasysaniu prądu z zasilacza ( innych urządzeń ) do rozrusznika.

petrosbike 23.06.2009 23:13

Jestem jeszcze tylko niezmiernie ciekawy dlaczego to samo urzadzenie używane w moim samochodzie nie ulegało zniszczeniu? Dopiero spaliło sie podczas używania w motocyklu.
Tu i tam nie mam najnowszego akumulatora.

Komar 25.06.2009 20:20

W moim poprzedni motocyklu- CB500, zamontowałem gniazdko zapalniczki by używać GPSa- Mio. Do tej pory nie wiedziałem dlaczego po 1 tygodniu jazdy padła mi ładowarka.
Powiedźcie słowami laika jak zabezpieczyć w prosty sposób wczepioną ładowarkę przed skokiem napięcia przy uruchamianiu motocykla bez wyciągania co chwilę urządzenia?

rambo 25.06.2009 21:12

http://allegro.pl/item664023647_78t1...cena_2szt.html

Kuba 27.06.2009 00:00

Cytat:

Napisał rambo (Post 64264)


lepiej 8A, w każdym sklepie z elektroniką taki dostaniecie. Powiedziałem Pani z za lady, że potrzebuję stabilizator, żeby dawał stałe napięcie 12V i już :D

Aha... powiedziała jeszcze tak "od lepiej wejście, masa, wyjście- żeby pan nie pomylił" :p

rambo 27.06.2009 01:24

4.3 cala lcd w navi ciagnie nie wiecej niż 1A. Ale można i 8A :)

petrosbike 27.06.2009 02:05

Stabilizator to rzeczywiście tania rzecz- ale ... czy w takim razie w samym zasilaczu to juz nie ma stabilizatora? Pewnie że musi być wiec zdublowanie stabilizatorów czy cokolwiek da? Dostałem dzis swój czwarty z kolei po serwisie i znów nowy Becker no i mam pieruńskiego stresa czy to włączyc czy nie. Przecież to zakrawa na jakieś tragikomedie lub groteskę. Dam nawet 50 zł za sprawny i sprawdzony układ cobym w środku lasu nie został znienacka bez gps. Wiem , wiem mozna z mapą jeździc ale po co jak jest gps? Acha serwis przysyła nowy gps bez zdania żadnej racji i bez wykretów. Może to kicha jest w samym zasilaczu czy co?
żeby nie gołosłownie to pokazuje dane z tabliczki zasilacza (oryginalny Becker'a)
http://picasaweb.google.pl/petrosbik...02937169198386

lub (pusto) noooo cos nie działa obrazek wklejany z marszu
http://picasaweb.google.pl/petrosbik...02937169198386
http://picasaweb.google.pl/petrosbik...02937169198386

rambo 27.06.2009 10:58

Motocyklowa instalacja nie jest tak stabilna jak w aucie. Tym bardziej jak masz zamontowane zasilanie pod aq to poleci ci znowu. Kwestia czasu.
Niczym się ten zasilacz nie różni od zwykłej ładowarki do telefonu, no może poza napięciami i natężeniami.

petrosbike 27.06.2009 14:34

A u siebie jak to masz rozwiązane? może wymiana na jakis lepszy zasilacz pomoze? Gniazdo zapalniczki mam podłaczone przez stycznik sterowany postojówkami.

PawelZDR 27.06.2009 15:38

R2d2 Dał dobrą radę-zamontuj diodę w odpowiednim kierunku zasilania i powinien być spokój.

rambo 27.06.2009 15:53

Cytat:

Napisał petrosbike (Post 64457)
A u siebie jak to masz rozwiązane? może wymiana na jakis lepszy zasilacz pomoze? Gniazdo zapalniczki mam podłaczone przez stycznik sterowany postojówkami.


http://allegro.pl/item648190501_78t1...d_1_20pln.html

Kuba 27.06.2009 17:55

Cytat:

Napisał rambo (Post 64440)
4.3 cala lcd w navi ciagnie nie wiecej niż 1A. Ale można i 8A :)


co Ty tam wiesz ;)

Komar 27.06.2009 20:02

Dzisiaj zamontowałem stabilizator 3A, za radą Rambo, plus przed nim bezpiecznik 2.5A co by nie spalić przypadkowo tej kostki. Nie podłączę tam mikrofalówki ale na nawigację, małą latarkę czy ładowarkę do telefonu wystarczy. Test wytrzymałości zacznie się od wtorku przez cały okres trwania wyjazdu wakacyjnego.

Kuba 28.06.2009 00:10

Cytat:

Napisał Komar (Post 64471)
Dzisiaj zamontowałem stabilizator 3A, za radą Rambo, plus przed nim bezpiecznik 2.5A co by nie spalić przypadkowo tej kostki. Nie podłączę tam mikrofalówki ale na nawigację, małą latarkę czy ładowarkę do telefonu wystarczy. Test wytrzymałości zacznie się od wtorku przez cały okres trwania wyjazdu wakacyjnego.

elegancko :)

Astacus 30.06.2009 23:44

W sklepie internetowym Beckera pojawił się zasilacz motocyklowy... tylko ta cena...

rambo 18.07.2009 09:39

no i jak? działa becker normalne?

Astacus 19.07.2009 22:29

odłączam wtyczkę od nawigacji przed odpaleniem afryczki i jest ok... przynajmniej do tej pory, a troszkę poużywałem :-)

petrosbike 22.07.2009 02:37

Cytat:

Napisał tomekraczek (Post 67288)
odłączam wtyczkę od nawigacji przed odpaleniem afryczki i jest ok... przynajmniej do tej pory, a troszkę poużywałem :-)

No cóż i ja tak usiłuje robic ale... wiecie jak to jest- człek w gorączce no i czasem sam z siebie zapomina.
Krótko mówiąc zastosowaałem taki ukłąd:
-filtr z radia samoch(dławik +kondensator 10mikro
-przed tym filtrem stabilizator 12V 3A jak w aplikacji z pdf
-przed stabilizatorem dioda transil
-dioda 2A w kierunku przewodzenia na kablu+
Czy coś jeszcze można w to wsadzić? hehehe
Sprawdzałem kilkanaście razy rozruch i OK.
Pojechałem w kilka tras kilkugodzinnych i za 4 trasą zapomniawszy wyjąc z gniazda zasilacz(no po to przeciez te wynalazki!) doczekałem sie po kilkunastu sekundach czarnego ekranu w Beckerze. Jakos odłączyłem zasilacz-ozyło. Włączyłem na chodzie zdechł. Wyłaczyłem i wróciłem do domu na baterii. W domu znów włączyłem zasilacz i chodzi.
No i co Wy na to? Moim zdaniem dupa zbita i tajemnica.
Noooooooo przeciez niemożliwe żeby az takie jaja sie w motorze działY
Przede mna jest wyprawa w Bieszczady i jestem mocno niespokojny.

rambo 22.07.2009 11:51

NO JAK DLA MNIE TO JAKIEŚ WOODOO :confused:

BartekJ 22.07.2009 20:27

Wymyśliłem sobie, że bezpieczniej byłoby gniazdo zasilania nawi podłączyć przez przekaźnik.
Działanie: przekręcamy kluczyk na ON, napięcia na gniazdku brak, odpalamy, napięcia dalej brak, bo nie wcisnęliśmy naszego guziczka "chwilowego", żeby przekaźnik zamknął obwód. Gdy się go wciśnie to wtedy dopiero pojawi się napięcie.ALE..napięcie na na gniazdku zanika wraz z przekręceniem kluczyka na OFF, ew. w przypadku zaniku sygnału z modułu do pompy, czyli gdy wyłączymy silnik czerwonym psztyczkiem.
Upierdliwe jest za każdym razem włączanie gniazdka, gdy odpalamy moto. Ale...jak mają wciąż dziać się cuda, to warto sie pobawić w nieco kabelkologii....

petrosbike 23.07.2009 01:36

Takie kombinacje tez brałem pod uwagę ale... kto w momencie niespodziewanego zgasnięcia silnika (w terenie, skrzyzowaniu, pomyłkowego ruszenia z 2 biegu itp itd) przekręca kluczyK na off ?? Po prostu naciskamy czerwony guzik i jazdaaaaaa dalej prawDA? No i tutaj brak nam braku zasilania na Twoim zwartym przekażniku a tym samym nadal w gnieździe prąd jest obecny i takie odpalenie z guzika da nam efekt jak w poście powyżej. Mozna by zastosowac przekażnik rozwierający prąd w przypadku naciśnięcia na guzik i tym samym odcinający gniazdo do czasu ponownego umyslnego włączenia jakims extra prztyczkiem. Nie jestem jednak pewien co zadziała szybciej: czy ten przekaźnik czy jakiś WOODOO IMPULS niszczący nam Beckera czy innego gps'a.
I znowu dupa zbita.

rambo 23.07.2009 09:53

Może trzeba zamontować przetwornice z 12v na 220V i taką zasilać zasilaczem domowym jeśli jest, albo w tą przetwornice wepchnać to :) i jazda w las

http://www.allegro.pl/item690632902_...2v_fv_wro.html

Lepi 23.07.2009 20:52

Cytat:

Napisał rambo (Post 67818)
Może trzeba zamontować przetwornice z 12v na 220V i taką zasilać zasilaczem domowym jeśli jest, albo w tą przetwornice wepchnać to :) i jazda w las

http://www.allegro.pl/item690632902_...2v_fv_wro.html

link akurat podałes do odwrotnej przetwornicy.

rambo 23.07.2009 21:48

to z aukcji wepchnąć w przetwornice i będzie 12v :)

BartekJ 23.07.2009 22:04

Cytat:

Napisał petrosbike (Post 67785)
Takie kombinacje tez brałem pod uwagę ale... kto w momencie niespodziewanego zgasnięcia silnika (w terenie, skrzyzowaniu, pomyłkowego ruszenia z 2 biegu itp itd) przekręca kluczyK na off ?? Po prostu naciskamy czerwony guzik i jazdaaaaaa dalej prawDA? No i tutaj brak nam braku zasilania na Twoim zwartym przekażniku a tym samym nadal w gnieździe prąd jest obecny i takie odpalenie z guzika da nam efekt jak w poście powyżej. Mozna by zastosowac przekażnik rozwierający prąd w przypadku naciśnięcia na guzik i tym samym odcinający gniazdo do czasu ponownego umyslnego włączenia jakims extra prztyczkiem. Nie jestem jednak pewien co zadziała szybciej: czy ten przekaźnik czy jakiś WOODOO IMPULS niszczący nam Beckera czy innego gps'a.
I znowu dupa zbita.

Czyli..najlepiej odcięcie zasilania uzależnić od sygnału idącego do pompy paliwa. Silnik stoi, nawet na włączonym zapłonie, ale nie pracuje, więc brak napięcia na pompie. Dopiero przy pracującym silniku możliwe byłoby włączenie gniazda.

petrosbike 23.07.2009 22:08

Niestety u mnie pompy NIET.

BartekJ 23.07.2009 22:16

Oszszsz...fucktycznie .. Przeca masz Trampka. To wobec tego pozostaje niskie napięcie idące do cewki WN. To może być jakiś prosty układzik, który tylko stwierdza, że jest napięcie albo go nie ma i pozwala, lub nie, włączyć gniazdo.

Lepi 24.07.2009 08:37

Nie nie! Te kombinacje z odcinaniem są bez sensu. Jasne, że w czasie rozruchu mogą występować stany nieustalone. Najlepiej zastosować filtr. Idealnie byłoby podpiąć oscyloskop cyfrowy i porównać przed i po.

petrosbike 24.07.2009 20:05

Jasny gwint w ten sposób to by trzeba całe laboratorium elektroniczne zatrudnic. To jakis nieprawdopodobny numer. Musi przecież jakis prostszy sposób byc. Co do filtra to mu załozyłem już megafiltr przecież.
Osłabiony juz jestem z lekka.

petrosbike 08.09.2009 03:47

Gwoli porzadku i obowiązku chce zakomunikowac o sukcesie mojej walki z GPSem.
Mój megawypasionywszystkomający filtr spełnił swoje zadanie. Wyprawa w Bieszczady w róznych warunkach i ok 2000km nie zniszczyła ostatniego egzemplarza Beckera.
Powiem tylko ze to nie jest w porzadku ze strony firmy aby takie badziewne zasilacze dodawac do w sumie bardzo fajnego gpsa.
Polak potrafi..... ehhhh az łza sie w oku kręci jak pomyslę gdzie dzisiaj bylibysmy gdyby nie te 45 lat......

7Greg 02.04.2010 22:28

1 Załącznik(ów)
Nie wiem czy to właściwy temat, ale rozmowa o zabezpieczaniu gpsa była.

Może komuś się przyda.

Astacus 07.04.2010 00:28

i ten schemat wydaje mi się najbardziej słuszny... Dziękuję 7Greg pozdrawiam!
Tomek

Africa 17.03.2011 12:10

hej, czy ktoś mógłby wrzucić fote jak wygląda taki stabilizator i gdzie i jak go dokładnie monotwać? Pozdrawiam

krzysimirn 21.03.2011 19:03

a czy w firmowych stacjach dokujących navi BECERa, LARK-a lub GARMIN-a, nie pomyśleli o zastosowaniu układów przeciwdziałających takim uszkodzeniom?? Rozumiem że problem jest w chwili gdy zasilamy navi z gniazda zapalniczki?? Pytam bo dziś miałem montować navi LARK35AT a tam jest w komplecie stacja dokująca.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:57.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.