![]() |
Szyba turystyczna do RD03
Czy ktoś z forumowiczów miał doświadczenie (albo zna kogoś, kto miał :) z którąś z poniższych szyb turystycznych w XRV650:
- MRA VT (Vario Touring - ze zintegrowanym deflektorem) https://www.bikehps.com/acatalog/Hon...g_Screens.html - Ermax E4837 www.xlv.ch/XRV/hohe_ScheibeErmax.html Szukam dobrej, wysokiej szyby dla siebie. Dotychczasowa, Five Stars, mimo ładnie wyprofilowanej górnej krawędzi była nieco za niska do moich 195cm wzrostu i struga powietrza nieprzyjemnie trafiała w wizjer. Ewentualnie jakieś inne sugestie...? :) |
Ermaxa masz obecnie za 149zł na OLX;
co do deflektorów to jest kilka osób na forum co sprzedaje fajne- poszukaj |
MRA plus deflektor przy moim 180cm wzr nie zdaje rezultatu. Jest głośno i strumień powietrza trafia w kask. Także nie polecam. Ermaxa zamówiłem właśnie. Jak pojeździe to napiszę odczucia.
|
Cytat:
Cytat:
Cytat:
|
Napisałem do mixmoto w sprawie szyby. Mam nadzieję że fotka z aukcji jest tylko poglądowa i będzie pasowała do Rd03.
|
Cytat:
|
a mam pytanie czy faktycznie w RD03 trzeba iść 'w górę'????
ja mam doświadczenia takie, że najciszej w kasku jest na golasach, lub jeśli szyba jest nisko. przedłużanie szyby, deflektory, z reguły kończą się turbulencjami i dążeniem do budowy jakiejś zajebistej szyby przed sobą jak w turystyku. tylko moje 3 grosze. orginał był tak niski, że może nie powoduje turbulencji ale przyznam, że 'trójka' jeszcze nie stała u mnie w garażu. m |
Turbulencji na kasku nie ma, bo zbierasz wszystko na korpus przy ori szybie.
|
Cytat:
|
Wysoka szyba powoduje giecie czachy przy predkosciach ok 120km/h. W rd04 jest juz stelaz. Takze warto pomyslec o wspornikach w rd03 przy wysokiej szybie. Mialem kiedys bardzo wysoką na zamówienie do wysokości oczu. Bez stelaża nie robiła w ogóle i była za ciężka na czache która ma mało punktów mocowania.
|
ja miałem w RD04 wysoką turystycznom... stelaż się może i nie giął za to moja czacha była tak wywachlowana, że po 200km miałem zawroty głowy.
nie wspominam dobrze i z tego doświadczenia jak również z kilku innych /i obecnego moto mać/ wiem, że wolę brak szyby niż szybę, która daje zawirowania wokół łba. najlepsze są takie które dają powietrze tak na cycki - szyja i głowa są wtedy w spokojnej strudze powietrza. m |
2 stówy afryką? Matjas, kto w to uwierzy.:D
Też wolę niskie szyby z tych samych powodów co Pan na tej szybkiej afryce :D |
SERIO :D jeszcze mogłem manetę nawinąć ale się bałę i prosta testowa się kończyła :D
|
Ciął z Was ktoś szybę? Mam wysoką i łamie mi się powyżej stówy. Zanim kupię niską pomyślałem, że można przyciąć. Jak myślicie flex czy ręcznie nożówką ?
|
Cytat:
|
Marek flex, jak najciensza tarcza (są dostępne 0.8mm,)ale i dobra jedynka też da radę. W TA tak zrobiłem i było ok.
Wysłane z mojego Moto G (5) przy użyciu Tapatalka |
matjas, Artek - na pewno macie sporo racji w kwestii niskich szyb. Z racji utrącenia swojej dotychczasowej, wysokiej, w sezonie jeździłem ze standardową i tak, jak mówicie - było równo, ale w strudze :) Czyli tak, jak ma motocyklu w zasadzie powinno być ;) Tu w kwestii hałasu zasadniczego znaczenia nabiera jakość kasku i dopasowanie kurtki. Mój niestety jest duży i nie jest najcichszy (LS2 z obracaną szczęką), a i z kurtki robi się balon. Wiem, czas kupić lepszą. Miałem jednak okazję przejechać się wiadrem kolegi, ze standardową szybą i niewielkim deflektorkiem i wiem, że nawet przy moim wzroście potrafi być cicho i przyjemnie. Stąd poszukiwania. Ja jakoś skłaniam się ku temu ermax'owi. Jest smukły, mocno wyprofilowany, zwęża się ku górze i sprawia wrażenie, że nie będzie pchał powietrza jak szeroka MRA.
mareksz007 - co planujesz ciąć...? :) |
Tylko zeby mieć taka ciszę jak na wiadrze to musisz założyć niemal żagiel na trójkę...
M |
Cytat:
|
1 Załącznik(ów)
Cytat:
file:///home/marek/Pulpit/fc47feb847089f3d636eab1d206e3f78.jpeg Paweł, mam jak na zdjęciu to jest chyba mra Załącznik 86120 |
Skoro i Ty, i majo piszecie, że MRA plus deflektor nie robi roboty to chyba nie będę się pchał w tym kierunku :( Albo zaryzykuję z tym ermax'em, albo pozostanę przy standardowej szybie (i lekko pękniętej owiewce, bo przy krótkiej szybie widzę, ze to nie pracuje) i zafunduję sobie porządną kurtkę :)
majo - Ty będziesz miał tego ermax'a, czy chciałeś mnie ubiec w zakupach na olx...? ;) |
Zamówiłem sobie kiedys do trójki wysoką szybę , która miała chronić od wiatru i robić na +. Niestety , robiła na- cały wiatr zbierałem na kask i była lipa gorsza niż na standardowej.Do tego ch..wo się w terenie jęździło. https://photos.app.goo.gl/K3Ktnz5VhJ8k8yJj7
Przyciąłem ją dremelkiem z małą tarczą do metalu( średnicy 5 zł ) do rozmiaru oryginału, później wygładzenie krawędzi papierkiem ściernym i jest OK . |
Podeślij fotkę z lasu jak się kamufluje Rd03.
|
Cytat:
Wszystko zależy od wzrostu i przy takiej samej szybie różne wzrostem osoby będą miały różne odczucia. Do swojej zrobiłem sobie dokładkę coś koło 15cm+ ponad krawędź , wtedy jest cicho przy kasku ale brak wsporników czachy powoduje przyginanie całości powyżej 120km/h . Tak naprawdę sztuka polega na tym by na wysokości kasku struga powietrza była spokojna a niestety dokładki zrobione na oko i nie zbadane w tunelu będą powodowały bałagan i hałas powietrzny. Z resztą porównajcie sobie co słyszycie siedząc a co stojąc , nawet przy 160km/h na stojąco jest ciągle cicho. Dlatego nauka o opływaniu powietrza jest tak ważna. Jeśli komuś nie przeszkadza większy napór wiatru na klatę to seryjna krótka szyba będzie cicha a i w upał też się sprawdzi. Jak ktoś chce ochrony przed wiatrem i dodatkowo w chłodne dni to trzeba poeksperymentować z szybami , nie sugerować się na 100% odczuciami innych tylko robić przejażdżki i samemu oceniać a do tego po testować różne dokładki pod względem kształtu wielkości jak i odcięcia strugi powietrza. Czy ktoś mówił że będzie łatwo? Ale jak ma być dobrze to inaczej się nie da. PS, dokładkę zakładam okazjonalnie. |
To tylko tłumaczy że pierwsza najlepsza Afryka była bardziej off niż pozostałe modele.
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:36. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.