Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Silnik, sprzęgło, skrzynia (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=4)
-   -   Trzaski i stuki na czwrtym biegu (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=3408)

JuIo 27.05.2009 10:38

Trzaski i stuki na czwrtym biegu
 
Odkąd zakupiłem deflektor od kuby ( dzięki kuba) zaczęły do mnie dochodzić dziwne stuki, takie tłuczenie gdzieś z okolic silnika. Na początku pomyślałem że łańcuch więc poprawiłem naciąg, nasmarowałem i nic, dalej trzeszczy. Następnie wyczaiłem, że dziwny dźwięk słychać tylko na czwartym biegu, w każdym zakresie obrotów. Domyślam się, że nie jest to kosz sprzęgłowy, bo przeca było by go słychać na każdym biegu. Dodam jeszcze, że dźwięk i jego częstotliwość narasta wraz z obrotami. Proszę o cenne wskazówki i błagam żeby to nie była skrzynia :mur:

Misza 27.05.2009 14:09

Ja bym najpierw kopnął w osłonę i posłuchał czy coś nie lata :D

JuIo 27.05.2009 17:26

lata bo już kopałem, ale to nie to bo osłona napieprza zawsze po przekroczeniu 5tyś/obr a to walenie jest tylko na czwartym biegu bez znaczenia jakie ma obroty.

Misza 27.05.2009 17:44

Wrzuć na centralkę i wtedy będziesz mógł dokładnie osłuchać :) i chyba raczej ciężko będzie komukolwiek za pośrednictwem słowa pisanego zlokalizować usterkę :)

randal 76 27.05.2009 19:35

Julo nie naciągaj łańcucha tylko wymień na nowy.

7Greg 27.05.2009 21:04

zdejmij łańcuch i posłuchaj na centralce samego silnika

JuIo 27.05.2009 23:17

Cytat:

Napisał 7greg (Post 59924)
zdejmij łańcuch i posłuchaj na centralce samego silnika

Łańcuch mam oringowy, w połowie zakresu, więc jeszcze jest git, jutro spróbuje postawić na centralke i osłuchać serducho.

Babel 28.05.2009 10:11

Cytat:

Napisał JuIo (Post 59960)
Łańcuch mam oringowy, w połowie zakresu, więc jeszcze jest git, jutro spróbuje postawić na centralke i osłuchać serducho.

A to nic nie znaczy - zdejmij łańcuch jak koledzy radzą :oldman:

rambo 28.05.2009 11:17

W połowie zakresu regulacji to łańcuch może być już mocno albo nawet bardzo mocno zużyty i nieźle rzęzić

JuIo 28.05.2009 12:38

"Zdejmij łańcuch" łatwo powiedzieć, gorzej zrobić. Próbowałem dziś na centralce i nic nie słychu, dokręciłem wszystkie śrubki pługu i heja na test. Pod obciążenie znowu coś tam się odzywa ale jakby ciszej troszku, znaczy się nie ciszej a inaczej chyba, miałem na głowie inny kask niż zwykle i sam nie wiem już co słyszałem, jak przestanie padać, to zrobię jeszcze jeden test.

JuIo 28.05.2009 14:00

No i w pyte! dalej to samo wszystko oka do puki nie wcisnę czwórki. Bez znaczenia czy ma 3k czy 7k obr/min wali jak by zawory luz miały, oczywiście nie mają ale taki dźwięk jest podobny, fuck!

7Greg 28.05.2009 14:52

Próbowałeś bez tego łańcucha? Bo z wypowiedzi nie wynika.

JuIo 28.05.2009 15:23

Ty no ale co ma piernik do wiatraka jak wali tylko na tej pieprzonej czwórce, to co niby ze łańcuch wali na tym biegu? taki ma kaprys? mogę spróbować ale to i tak na nic bo na centralce jak patrzyłem to nie waliło. Napieprza tylko wtedy gdy jadę i tylko na czwartym biegu.

wieczny 28.05.2009 16:05

Nie dajesz sobie rady - oddaj mechanikowi. Stuki diagnozować przez neta, czyśta pogupieli?

7Greg 28.05.2009 16:13

JuIo, ja tam nie wiem co ma piernik do wiatraka. W pierwszym poście prosisz o pomoc, a potem ją negujesz.
Nie chcę tracić bezsensownie czasu na bezsensowne wymiany zdań.
Spróbuj jeszcze na tej centralce, jak Ci nie wali, naciskać tylny hamulec.
A poza tym to Wieczny napisał Ci co masz zrobić.

JuIo 28.05.2009 16:36

W sumie wieczny ma racje, to jest bez sensu takie gdybanie, może to a może nie. Mam jeszcze parę pomysłów na to stukanie i spróbuje coś pogrzebać, jak by co to opisze. 7greg no stres, doceniam i dziękuje za twój czas...

Kazmir 28.05.2009 21:30

Jeśli dźwięk jest cykliczny i występuje tylko na czwartym biegu, może być uszkodzone koło zębate IV biegu. Wykruszony ząb, lub jakiś kawałek wbił się w ząb i teraz sobie stuka. Wiem, że nie to chciałbyś usłyszeć, ale i taką ewentualność trzeba brać pod uwagę. Zrób sobie rachunek sumienia w jaki sposób zmieniałeś biegi:) Przyczyny mogą też nie wynikać z eksploatacji sb.

7greg dobrą radę daje:Thumbs_Up: Lekko naciskając hamulec na IV biegu sprawiasz, że dajesz obciążenie (jak na hamowni) i wtedy powinno nasilić się stukanie.Weź jakiegoś pomocnika i osłuchaj na spokojnie.

Powodzenia ......oby nie skrzynia

JuIo 29.05.2009 11:48

Tak też zrobiłem i na czwartym biegu stojąc na centralce wcisnąłem hebel i... no i słychać ten trzask, nie jestem pewien skąd on dobiega ale gdzieś tak z okolic skrzyni właśnie. Czyli lipton...?

rambo 29.05.2009 11:57

czyli kupiłem okazje, czy po jakimś czasie to wyszło..? nie masz w oleju trocin..? ;)

JuIo 29.05.2009 12:42

Nie, olej jest czyściutki a zacząłem słyszeć ten dźwięk dopiero gdy założyłem deflektor, bo po prostu zrobiło się wtedy cichutko i wtedy dopiero słyszałem jak silnik pracuje w trakcie jazdy. Nie jest to jakiś uciążliwy hałas ale wielu z was coś by z tym zrobiło.

Franz 29.05.2009 12:57

Usunięcie usterki polega na zdjęciu deflektora :p

Kiedyś dano mi się przejechać BMW Adventure z wysoką szybą. Byłem strasznie zniesmaczony. Powód - zamiast uspakająjącego szumu wiatru słyszalem wszystkie odgłosy silnika , hałas opony i bąka ktory mi się wymksnął
Wcześniej tego bąka tylko czułem :)

hubert 29.05.2009 13:01

Franz jeśli czujesz bąki puszczone na moto podczas jazdy to na prawdę muszą być toksyczne :haha2:

JareG 29.05.2009 13:12

Cytat:

Napisał hubert (Post 60244)
Franz jeśli czujesz bąki puszczone na moto podczas jazdy to na prawdę muszą być toksyczne :haha2:

Wystarczy jechac w szczelnym kondonie, a raczej szczelnym poza zapieciem pod broda.. :D:D

Franz 29.05.2009 13:55

Cytat:

Napisał hubert (Post 60244)
Franz jeśli czujesz bąki puszczone na moto podczas jazdy to na prawdę muszą być toksyczne :haha2:


Czułem inaczej :)
( Popuszczenie zwieracza bez słyszenia charakterystycznego dźwięku )

Post niespecjalnie pasuje do tematu hałasującej skrzyni
( jaki związek ma zwieracz odbytu z hałasującym biegiem w Afryce . mam NADZIEJĘ ,że nie znajdzie się Afripedii :haha2:)

Kazmir 29.05.2009 16:37

Cytat:

Napisał Franz (Post 60256)
Czułem inaczej :)
( Popuszczenie zwieracza bez słyszenia charakterystycznego dźwięku )

Post niespecjalnie pasuje do tematu hałasującej skrzyni
( jaki związek ma zwieracz odbytu z hałasującym biegiem w Afryce . mam NADZIEJĘ ,że nie znajdzie się Afripedii :haha2:)

Ha..... jeśli już tak daleko zawędrowały rozważania o sb. to można by ten zwieracz odbytu porównać do przesuwki w sb. która też w pewien sposób zwiera koło zębate z w/w przesuwką:haha2:

PS.
Widzę, że deszczowa pogoda "wyzwala naukowe teorie"

JuIo 30.05.2009 16:57

Oprócz zdjęcia deflektora można jeszcze nie jeździć na czwartym biegu:mur:. Przestańcie już o tych zwieraczach, jak narazie nie przeszkadzają mi odgłosy puszczanych bąków, choć jak do tej pory jadąc z plecaczkiem mogłem je puszczać bez obaw, teraz cza się będzie wstrzymywać:haha2:

JuIo 04.06.2009 22:17

Wymieniłem łańcuch i zębatki na nówencje i dalej ten przeklęty stukot na nieszczęsnej czwórce. Teraz już wiem, że to skrzynia. Ale chromole to! będę jeździł dopóki się nie rozsypie, bo szkoda mi trochę rozpoławiać serducho w środku sezonu zwłaszcza.

JareG 05.06.2009 09:17

Cytat:

Napisał JuIo (Post 61412)
(..) Teraz już wiem, że to skrzynia. Ale chromole to! będę jeździł dopóki się nie rozsypie, bo szkoda mi trochę rozpoławiać serducho w środku sezonu zwłaszcza.

To lepiej wykup sobie jakis assistance.. bo jak cos sie sypnie tysiac km od domu, bedziesz zalowal tej swojej niefrasobliwosci.

JuIo 07.12.2009 22:15

7 Załącznik(ów)
Oki, więc ożywiam temat jako że udało mi się zdiagnozować przyczynę. Nie obyło się przy tym bez wybebeszenia silnika, no ale co zrobisz. Od razu wszystkim dziękuję za cenne ale niestety nie celne wskazówki, otóż stało się najgorsze.Pewnie legenda bezawaryjnej skrzyni a aferce lekko zostanie nadszarpnięta ale nic nie mówię bo przyczyna nieznana. Poniżej zamieszczam fotosy jak to wygląda. przypomnę, że chodzi o czwarty bieg a dokładnie jego walenie w trakcie pracy. Toteż na fotosach ten właśnie 4 tryb. Jestem ciekaw dlaczego? . Wstępnie szanowne grono oceniło na wadę materiału ale ciekaw jestem co wy na to :confused: .

JuIo 07.12.2009 22:26

1 Załącznik(ów)
No i gwóźdź programu...

rambo 08.12.2009 00:41

No cóż, wyjątek potwierdził tylko regułę. Którym jesteś właścicielem, ile ma przebiegu, i jaki stan rozrządu..?

Artuditu 08.12.2009 01:02

No cóż. Spójrzmy prawdzie w oczy. NIC NIE JEST WIECZNE. Nie jestem zdrajcą. Zwykły realista ze mnie:)

JuIo 08.12.2009 07:14

Kurna własnie po silniku a raczej jego bebechach nie widać najmniejszego zużycia, jestem 3 właścicielem przebieg 67k rozrząd cacy napinacz w połowie zakresu. Wszystko jest git tylko nie ten trybik. Ten drugi współpracujący też w jednym miejscu jest taki lekko przytarty, ale chyba nie będę go wymieniał.

podos 08.12.2009 09:24

Oj.
Ktoś wsteczny chyba wrzucił po piątce...
Kupuj trybik i dzida. Wybity ząb poczynił jakieś szkody?

JuIo 08.12.2009 10:04

Cudem chyba się miną z innymi trybami bo jak nie to fiu-fiu, trociny ze skrzyni by zostały. Chociaż jak tak na niego patrzę, to widać, jest taki jakiś zbity. Jakby właśnie gdzieś go coś przygniotło. Cały układ nie nosi znamion uszkodzeń więc chyba jest ok, jeszcze jak wszystko poczyszczę to się przyglądne dokładniej.
Sprawdzałem i ten trybik kosztuje ponad 3 stówki do tego jak bym chciał ten pomocniczy który stoi przeszło 500PLN razem daje ~900zł. Tak sobie myślę... ma ktoś silnik na sprzedaż?

puntek 08.12.2009 10:06

powiem tak , pierwsza diagnoza dobra była :( co oznacza że nieźle słyszysz :)

podos 08.12.2009 10:36

Cytat:

Napisał JuIo (Post 87726)
Cudem chyba się miną z innymi trybami bo jak nie to fiu-fiu, trociny ze skrzyni by zostały. Chociaż jak tak na niego patrzę, to widać, jest taki jakiś zbity. Jakby właśnie gdzieś go coś przygniotło. Cały układ nie nosi znamion uszkodzeń więc chyba jest ok, jeszcze jak wszystko poczyszczę to się przyglądne dokładniej.
Sprawdzałem i ten trybik kosztuje ponad 3 stówki do tego jak bym chciał ten pomocniczy który stoi przeszło 500PLN razem daje ~900zł. Tak sobie myślę... ma ktoś silnik na sprzedaż?

pokaż ten "pomocniczy"?

masz swój pewny silnik, rozebrałeś zajrzałeś i wiesz co masz.

Artuditu 08.12.2009 10:41

Ostach sprzedaje silnik ze zdrową skrzynią. ma kiepski wałek i bierze olej. cena bodaj 700zł.

wieczny 08.12.2009 11:14

Cholera, rzadka usterka, ale widzę, że nie omija żadnego producenta z Wielkiej Czwórki. Ja jedynie słyszałem o takich defektach. Zawsze tłumaczone były wadą materiału.

Zobacz, czy nie uszkodziły się tryb współpracujący, czy sprzęgło kłowe nie jest jakoś uszkodzone i możesz spróbować naprawić wymieniając tylko jedno koło. Nikt oczywiście nie zagwarantuje, że taka naprawa nie zemści się po kilku kkm, ale trzeba mieć żyłkę hazardzisty czasem ;).

JuIo 08.12.2009 11:50

3 Załącznik(ów)
Pomocniczy...
Jest tam taka rysa na jednym z zębów, właśnie tym który sie zazębiał w miejscu wyszczerbienia.

LukaSS 08.12.2009 13:12

Nie przejmuj się. To normalne zużycie tribologiczne czyli pitting. Popatrz na pozostałe zęby - też mają podobne zużycie. To nie wina syfów w oleju.
Krawędz rysy o której piszesz jest już stępiona, więc uszkodzenie powstało dawno.
Można i wymienić skrzynie na nową mniej zużytą.

Kazmir 08.12.2009 15:45

Cytat:

Napisał JuIo (Post 87692)
Oki, więc ożywiam temat jako że udało mi się zdiagnozować przyczynę. Nie obyło się przy tym bez wybebeszenia silnika, no ale co zrobisz. Od razu wszystkim dziękuję za cenne ale niestety nie celne wskazówki, otóż stało się najgorsze.Pewnie legenda bezawaryjnej skrzyni a aferce lekko zostanie nadszarpnięta ale nic nie mówię bo przyczyna nieznana. Poniżej zamieszczam fotosy jak to wygląda. przypomnę, że chodzi o czwarty bieg a dokładnie jego walenie w trakcie pracy. Toteż na fotosach ten właśnie 4 tryb. Jestem ciekaw dlaczego? . Wstępnie szanowne grono oceniło na wadę materiału ale ciekaw jestem co wy na to :confused: .

Ranisz moje serducho.....
http://africatwin.com.pl/showpost.ph...4&postcount=17

JuIo 08.12.2009 18:06

hehe kazmir, zwracam honor, oczywiście trafnie zdiagnozowałeś przyczynę. Miałem to napisać wcześniej ale jakoś wyleciało mi to z głowy. Jeszcze raz dzięki.

ostach 08.12.2009 22:23

Cytat:

Napisał JuIo (Post 87726)
Tak sobie myślę... ma ktoś silnik na sprzedaż?

ja mam silnik na sprzedaż,tak jak pisał artuditu bierze olej ,wałek słaby,ale skrzynia ok..silnik w motocyklu jeszcze siedzi więc można sprawdzić jak wszystko chodzi..700pln

podos 09.12.2009 08:51

Ja bym wymienił to jedno koło.

puntek 09.12.2009 11:41

Cytat:

Napisał podos (Post 87856)
Ja bym wymienił to jedno koło.

ja też zawsze mniej zapłacisz i wiesz co masz - różnie z nabytkami jest ...

JuIo 17.12.2009 17:07

Więc stało się, na święta zamiast bombek na choince powiesze sobie nowiuteńkie tryby prosto z dżapan, a pod tą że choineczką znajdę jakże piękną czopkę śliwek!!!
Tym samym chciałbym podziękować Ostachowi za chęć odsprzedania całego silnika.
Wymienie oba te tryby żeby nie mieć złudzeń i najmniejszych nawet wątpliwości. Wszak grunt to święty spokój.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:28.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.