![]() |
Ustawienia zawieszenia
Ciekaw jestem jak zmieniacie ustawienia zawieszenia w zależności od warunków , założenie główne 1 kierownik , bez bagażu:
1.asfalt 2.szuterek 3.mocne wyboje |
w ogóle.
|
Nie zmieniam bo się nie znam. Tylko na tyle skręcamy przy pasażerze i bagażem
|
|
A jak to się niby robi? Nie chciałbym czegos popsuc.
|
|
|
Może byś zaczął od podstawowych danych:
motocykl waga kierownika rodzaj zawiecha który masz |
tego rodzaju pytanie bez łyknięcia odrobiny teorii /jak koledzy sugerują/ jest wsadzaniem kija w mrowisko i otwieraniem puszki z Pandorą.
doedukuj sie nieco PO CO się to robi i JAK się to robi w zależności od CZEGO - a potem dopytaj jak zrobić to w swoim motocyklu. bez tego za chwilę zapomnisz po co i jak to robiłeś a setting zawieszenia to jest temaaaaaat, że ojapier..le począwszy od zmian nastaw w seryjnym zawieszeniu po akcesoryjne elementy za pierdylion cebulionów. Jak sądzisz - gdyby było to proste na jeden post ludzie wydawaliby 1500EUR na Ohlinsa??? m |
i to jest niestety prawda i tak wszyscy kończą na końcu u Szczepańskiego, Wysockiego itd, a wydanie grubej kasy nie gwarantuje zawsze zadowolenia z efektów.
|
ustawiał już ktoś w NAT pod człowieka 90kg ? :)
|
Ostatnio ustawiałem z kumplem jego ori zawias, tyłu nie ustawisz pod taką wagę żeby było dobrze, on sporo mniej niż 90 waży i bez runsztunku musieliśmy skręcić sprężynę na max żeby był dobry sag. Do tego tłumienie odbicia jest za słabe nawet pod tą sprężynę, ogólnie trzeba to zmienić albo dać do strojenia.
Ori amor na spręzynę twardości 0,75N/mm ja w wilbersie mam 1,15N/mm i na moją jazdę solo jest ok(105kg na golasa) ale już w dwie osoby wolałbym twardszą... |
Chciałbym trochę poteoretyzować.
Chodzi ogólnie o ustawienie SAG w motocyklach ADV i mam pytania: 1. Czy prawdą jest, że idealny SAG to 10% ugięcia moto na kołach bez obciążenia a 30% z obciążeniem? 2. Czy przód i tył ma to samo procentowe ugięcie? 3. Czy taki SAG jest tylko do ADV, czy w innych rodzajach motocykli też tak jest? |
Czy macie tez problem z nurkowaniem przodu przy hamowaniu przednim hamulcem. Czy to kwestia ustawienia przedniego zawiasu? Poprzedni właściciel mojej CRF-y przestawił ( być może ) zawias, trochę mi to nurkowanie przeszkadza 😉
Nataptane w talku |
W NAT zawiecha przednia jest słaba ale jakaś tam regulacja jest. Zacznij może od wyregulowania wg instrukcji.
|
Ja mam dosyć sztywno poustawiane a i tak zauważalnie nurkuje.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Jakieś porady na ustawienia at 2018 przy wadze 85kg i z 10-15kg bagażu ? W planie jest tet chorwacki
|
Witam wszystkich :) szukam szukam , kombinuje , próbuje . Powiedzcie czy macie już jakieś swoje typy ustawiania zawiasu przód i tył ?? 90kg w ciuchciach to z jakieś 100 kg będzie . Głównie asfalty . Tył mam skręconą sprężynę na max , przód też dałem na max ostatnio , resztę raz pod sport raz pod offroad , ponoć to i tak ustawienie pod jakieś 85 kg max Honda wymyśliła . Myślę docelowo nad nowymi sprężynami przód i tył ale póki co chciał bym coś na ustawieniach popróbować .. sam to jeszcze jakoś to daje rade ale jak wezmę pasażera ( córka ze mną śmiga ) 12 lat - to już czuje że tył jest dziwny :)
|
Jak nie chcecie żeby przód nurkował przy hamowaniu to rozwiązanie jest jedno ale nie mam śmiałości proponować :)
Te nowe elektrycznie sterowane zawiasy w NAT też są takie przeciętne? Strasznie to dla mnie słabe że moto turystyczne, wyprawoooowe ma tak miękki fabrycznie tył że 90kg kierownika wymaga dokręcenia sprężyny na maksa a i tak nie jest to wystarczające. A gdzie kufry, rolka no i być może pasażer??? Masakra. |
Cytat:
|
Honda zawsze szkłem doopę podciera w kwestii zawieszenia, ja w swoim crostorerze z tyłu zastosowałem sprężynę progresywną i jest mega poprawa, a przód to kwestia ustawienia dobicia i napięcia wstępnego sprężyny ale docelowo będę szedł w progresy na przód.
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:10. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.