![]() |
Potestowałem NAT w Grubszym terenie - wnioski :)
Przeklejam posta z Łowców.. bo wiem że nie wszyscy czują FB
być może się komuś przyda.. :) a i podyskutować można.. :) Cytat:
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net...9a&oe=5C0BE2D3 https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net...3a&oe=5BCBF19E https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net...9a&oe=5C09F569 |
Podjechales gore piachu?
|
Do mnie najbardziej przemawia za DCT a jednoszesnie zaskakuje mnie ze ktos kto tak jak ty i jak dlugo jezdzil SE chwali DCT. Dawaj wiecej fot ...:D
|
Tomek wklej to na forum bmw, ich małe zrobią sie mniejsze......
|
Cytat:
niestety fot więcej nie mam za bardzo.. przez 3 pełne dni kręciliśmy materiał dla Scigacza.. będzie z tego Film.. fotek nie było jak robić.. :) aa i telefon wziołem słaby.. ze strachu przez zgruzowaniem.. :D z trenów jakie przejechaliśmy było praktycznie wszystko... brody, błota, piachy, szutry, pola, a nawet single tracki.. DCT- moim zdaniem się nadaje w teren tak samo jak manual.. niektórym brak sprzegła wadzi.. ale przecież nie od dziś wiemy że fachowcy enduro często używają sprzęgła rekluse. :) |
Cytat:
wjazd tam na NAT jest prawie tak samo trudny jak na GS1200 ;) przeszkadza drogowa 2, opony TKC i miękkie zawieszenie.. :D. no i masa oczywiście... ale to jak by najmniej obecnie.. :D |
Nie rozumie zarzutów co do siedzenia wg mnie jest super wygodne. Dodał UM tylko jeszcze że NAT nie grzeje się tak jak lc8 co znacznie poprawia komfort podróżowania
|
Cytat:
|
Wreszcie rzeczowa obrona Dct. 😀
Wysłane z mojego H8324 przy użyciu Tapatalka |
Cytat:
|
Jeździłem GSem wodniakiem, przesiadając się w czasie jazdy, więc odczucia miałem sprzed chwili:
duża różnica w mocy, dla mnie przepaść duuużo lepsze hamulce, naprawdę mocno wyczuwalna róznica w zakrętach... no potrzebowałem z 30min by się do Gsa przyzwyczaić, potem nie zachwycał ale jechał ok ;) , nawet mnie przekonał, że w CRF też bym tyle KM chciał, ale nie kosztem masy :D ATAS – jakiegoś większego wrażenia na mnie nie zrobił, prześwit mierzony w amatorskich warunkach +4mm..., fotel miała akcesoryjny i w dolnym jego położeniu do ziemi miałem bliżej niż w zwykłej CRF w normalnej pozycji siodła. ATAS na asfalcie, w DCT – prowadzi się jak by inaczej, mnie wywalało z zakrętów, motocykl chciał z nich wyjechać w pole (lewy) lub na drugi pas ruchu (prawy zakręt)... dziwne, może kwestia przyzwyczajenia. Dodatkowych kg nie czuć – potwierdzam! Cieszy to! Jazda w piachu – ta maszyna idzie górą, wystarczy ruszyć, nabrać prędkości i jest kosmos różnica w porównaniu do Gsa, zrobiłem nią pewnie coś koło 500km po piachu (fakt – nie na TKC), znam takich co CRFą przejechali z 2000km po takich piaskach, że niektórzy na LC4 mieli kłopoty ;) Ja zmieniłem sobie teraz przełożenie ale nie ze względu na piaski, tylko by w łatwiejszym terenie zapiąć 3kę i sobie pyrkać ;) Tak lubię, jak emeryt :D Wszystkie wady wyłapane przez Exa potwierdzam, do tego chujowe uszczelniacze przedniego zawieszenia, prawy set kierowcy, łożysko tylnego koła które może rozpier*** piastę jak się w porę nie wyczuje , że łożysko się kończy, chu**** – kruche plastiki, to samo handbary - jakiś kiepski żart. Zgadzam się, że to połączenie LC8 i Gsa, dlatego jest to najbardziej uniwersalny motocykl, podobnie jak pewnie 1090 ale tego nie dosiadałem, bo mi się po prostu wizualnie nie podobał i bałem się, że się zakocham w brzydalu i będę skazany na to patrzeć ;) Dla tych co wybierają się w błoto - radzę założyć podwyższenie błotnika- bez tego pękają mocowania błotnika, w XTR nic nie pękło po przejechani tego samego odcinka, za to zaklejało przednie koło... każdy wie czym to się kończy ;) https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/924/5Jt143.jpg https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/921/TmsKlr.jpg Na koniec kilka fotek, uwielbiam patrzeć na te kształty... ten motocykl wygląda równie dobrze jak jeździ ;) Nie wiem jak Wy, ja nie mogę się oprzec by go focić, focic, focić. Mam tak tylko z CRF1000 i.... . . . . . . . ... GS 1200ADV ;) : https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/922/CAl6RO.jpg https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/921/Chfo66.jpg https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/924/FFuD9a.jpg https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/923/GangV9.jpg https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/923/PCeEsS.jpg https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/923/gJOuUa.jpg https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/923/AmKQ3v.jpg https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/924/ZYNqFk.jpg https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/922/zN2sOO.jpg https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/923/sTUf9g.jpg https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/921/PyHfdz.jpg https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/922/HdQxGx.jpg https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/924/enDfxJ.jpg https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/924/OlKmzX.jpg https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/921/1nQ0fi.jpg https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/921/1AlfQy.jpg https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/924/HvjjN0.jpg https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/923/TCWtvV.jpg |
Przejedz się z Ex-em w terenie i napisz wtedy co kogo dyskwalifikuje :D
|
Potestowałem NAT w Grubszym terenie - wnioski 😊
Hm.. Autorytet pozytywnie o DCT. Świat się kończy 😉. Super!
I choć nie mam doświadczenia w terenie to DCT moim zdaniem jest lepsza niż manual. I to nieprawda, że nie ma półsprzęgła - na niskich obrotach i przy zmianach biegów szczególnie w trybie G jest zauważalny uślizg o ile jest opór toczenia. A w trenie zwykle jest. Po 2 latach i 35 kkm znalazłem 2 wady DCT: 1. Przy jeździe poniżej 3-4 km/h chyba i bez oporów toczenia jest taki moment, że rozłącza sprzęgło i trzeba dodawać lekko gazu i się jedzie zero-jedynkowo. Tu jedynie manual i półsprzęgło byłyby lepsze. 2. Jak jest słaba bateria i zgasi się na włączonym biegu (nie naciskając wcześniej N) to później może być problem z uruchomieniem silnika bo nie ma prądu by siłownik wrzucił na luz. 👍 |
Cytat:
|
Cytat:
druga kwestia to kwesia masy... tak masz rację jest 10kg wiecej.. ale masa jest bardzo nisko.. gmole, stelaże i centralna stopka, czy jakas płyta pod silnik i masz ze 20kg więcej.. o wiele gorzej rozmieszczonej.. mówimy o pewnej wygodzie kosztem masy.. oczywiście.. :) czy z tego powodu dyskwalifikuje.. no właśnie nie..podobnie jak nie dyskwalifikuje motocykla z ternu posiadanie tysiąca Rur po bokach czy pod silnikiem.. ;) |
Nie miałem przyjemności jeździć (mam nadzieje to zmienić) ale obiektywie to na prawdę piękny motocykl choć enduro (i jego pochodne) wcale nie musi taki być.
|
Neno - 1090 jedzie jak lc8... w sumie niewiele się od niego różni.. tyle że jest nowocześniejsze.. :) taka sama pozycja, zawias, waga, sposób oddawania mocy podobny.. jest to rasowy KTM
|
Cytat:
Tak zgadza się - tylko ja piszę o takiej specyficznej sytuacji choć może to niekoniecznie aku (kilku osobom się przydarzyło i mi dwa razy ostatnio): Przy włączeniu NAT standardowo odpala sekwencję startową rodem z myśliwca - światełka, kontrolki, pompa paliwa i m.in. zrzuca bieg o ile nie był N. Mierzyłem i to potrafiło brać do 7A przez kilka sekund. Zdarzyło mi się, że nie mógł zrzucić biegu i reszty nie wykonywał pokazując błąd DCT poprzez migającą „-„ na wyświetlaczu biegów. Wykonywałem serię przesunięć przód/tył i zostawiałem na kilka minut wyłączony zapłon. Pomogło - jak zrzucił bieg to wykonywał resztę sekwencji i można było odpalić. Może to faktycznie niekoniecznie kwestia aku bo do rozruchu przecież dużo A trzeba ale u mnie zbiegło się z padającym powoli akumulatorem. Pożyjemy, zobaczymy. Nie zaśmiecam już. |
nie zaśmiecasz... dyskutujemy..
mnie natchnęło aby coś więcej napisać.. bo ostatnie 3 dni dzięki uprzejmości ścigacza i Hondy potestowałem sobie bardzo dogłębnie Hondzine.. zarówno DCT jak i manual. w wersjach ATAS. w domu mam niską.... do tego przez ostatanie tygodnie dosiadałem chyba wszystkiego co jest w tym segmencie do kupienia... bardzo dużo osób mnie podpytywalo o opinię o nowej afrze.. właśnie w ujęciu offu.. no i o DCT :) stąd taki temat.. :) |
Ex moze opowiesz,pokazesz jak sie doglebnie testuje Afrykę :lol8:
|
Cytat:
|
Cytat:
Mówimy tutaj o pełnej kontroli w terenie a nie wygodzie pyrkania po łące. p.s. a coś tam rzeźbić w "terenie" to się i da nawet skuterem... http://www.eco-friendly-africa-trave...s/IMG_9935.jpg |
Cytat:
dziwną postawę stosujesz.. na zasadzie coś tam rzucę ale mało mnie obchodzi co ma kto inny do powiedzenia.. nie chcesz dyskutować to może poprostu tego nie czyń.. wiesz każdy ma własne odczucia i własne doświadczenia.. szanujmy je! jeżeli masz takie doświadczenia że dla Ciebie sprzęgło jest konieczne w terenie (przypomnijmy w Afryce) to zechciej proszę to uzasadnić... tylko w ten sposób.. pokażesz że za Twymi wypowiedziami stoi coś więcej niż tylko dziecinne nie bo nie.. jestem otwarty na argumenty.. :) (przypomnę piszemy o Cieżkiej maszynie Dualowej jaką jest NAT) :) |
To może do dyskusji DCT/nie DCT dorzucę taki punkt: naturalnym przeznaczeniem/środowiskiem NAT jest wyprawa czy inna daleka podróż. Wtedy masa całkowita to jak nic 390kg (240 moto + 10 gmole, płyty i inne pierdoły + 40 bagaż + 100 kierownik w odzieniu). Masa DCT stanowi więc ok 2,5% masy całkowitej i niecałe 3% gdy jedziemy na lekko - bez bagażu.
No szacun dla tego kto to wyczuje. Śmiem twierdzić wręcz, że te 10kg poniżej środka ciężkości działa stabilizująco i ułatwia prowadzenie bardziej niż 10kg nadwagi kierownika położone pół metra nad środkiem ciężkości. No że nie pomaga przy podjeździe pod górę piachu to inna sprawa ale to jest kwestia masy o 100kg za dużej, a nie o 10kg. Dlatego prędzej schudnę o 20kg niż zamienię DCT na manuala. A klamka? Klamka to fetysz - jedni wolą z inni bez. Za parę lat w elektrykach klamek nie będzie raczej... |
Cytat:
ps. bez kierowcy wygląda lepiej ;) |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:29. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.