Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Silnik, sprzęgło, skrzynia (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=4)
-   -   Zdławiona 07emka (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=3211)

JuIo 02.05.2009 18:34

Zdławiona 07emka
 
Znalazłem pewną afrykę 07 z 93r i gość pisze że ma 37kw-50km czy to możliwe i jeśli tak to jak przywrócić nominalną moc, czy to jakoś wielce skomplikowane? dodam, że afra z niemcowni. pozdrawiam.

giziu 02.05.2009 19:45

Oczywiście że to możliwe, moja też była zdławiona ale niemiec pojechał do serwisu i mu od dławili. W gaźnikach są zamontowane jakieś blaszki i trzeba je wyciągnąć, ot cała filozofia tyle tylko że nie mam pojęcia gdzie ona się znajdują.

matjas 03.05.2009 10:55

z tego co wiem a mogę się mylic /jak cos to niech mnie ktos poprawi/ chodziło o gumiane zwężki w kroccach dolotowych. sciągasz krociec, wycinasz to badziewie i po robocie.
matjas

giziu 03.05.2009 11:48

Chyba o to chodzi :)

JuIo 03.05.2009 14:18

Czyli nie ma z tym problema. Tylko teraz jak ktoś jeździł taką zdławioną królową to silnik pewnie często wkręcał się powyżej 7k obr/min co może nadszarpnąć nieco jego stan techniczny. Wiem, że to tylko gdybanie, które nie wiedzieć czemu biorę pod uwagę.

Mecia 03.05.2009 17:02

Silnik moze być w lepszym stanie niż oddławiony, takie moje zdanie, oczywiście jezeli ktos jezdził z umiarem. Takie zdławienie przewaznie jest odczuwalne na predkosci maxymalnej. A dławienie następuje po przez zwęzenie krućców dolotowych miedzy gaznikiem , a głowicą, czyli bez filozofii, wywalasz to ustrojstwo i cieszysz sie 10 KM wiecej.

samul 04.05.2009 19:17

Zobacz http://africatwin.com.pl/showpost.ph...6&postcount=35

Do "oddlawienia" najlepiej nadaje sie dremel albo inne podobne narzedzie. Operacja sprowadza sie do wyciecia calego przewezenia na rowno z reszta rury. Metalowy pierscien jest zatopiony w gumie, ale nie siega az do scianek, tak ze mozna go objechac cienkim frezem. Albo jakims bardziej hamskim narzedziem ? Uwaga na reszte powierzchni, bo ma byc szczelnie :)

Zdejmujac zapamietaj polozenie tych rur na cylindrach (foto?), bo wszystko da sie zlozyc tylko na jeden sposob :D

konrad1f 04.05.2009 23:11

Cytat:

zyli nie ma z tym problema. Tylko teraz jak ktoś jeździł taką zdławioną królową to silnik pewnie często wkręcał się powyżej 7k obr/min co może nadszarpnąć nieco jego stan techniczny. Wiem, że to tylko gdybanie, które nie wiedzieć czemu biorę pod uwagę.
no raczej odwrotnie
jeśli kanały są przewężone to piec nie będzie miał siły żeby wkręcić się do czerwonego pola pod obciążeniem

Artuditu 05.05.2009 00:47

w weekend rozbiorę to i zerknę jak to u mnie wygląda. Wynik z hamowni (53KM) to coś mało.

wieczny 05.05.2009 08:19

Coś tamta hamownia była zbyt optymistyczna ;). Pokazała 89KM na sprzęgle... Bandita 600 :). Jaki masz Vmax?

samul 05.05.2009 19:22

Cytat:

Napisał giziu (Post 56396)
Oczywiście że to możliwe, moja też była zdławiona ale niemiec pojechał do serwisu i mu od dławili. W gaźnikach są zamontowane jakieś blaszki i trzeba je wyciągnąć, ot cała filozofia tyle tylko że nie mam pojęcia gdzie ona się znajdują.

Sie znajduja w tzw. kroccach, czyli niestety pomiedzy gaznikami a garami. Czyli trzeba sciagnac gazniki, co nie jest takie trywialne. Latwo cos przy tym urwac albo ulamac (np. plastikowe "cosie" od ssania - wiem, bo ulamalem :haha2:) Przy zakladaniu gaznikow jest taki moment, kiedy wydaje sie, ze juz nigdy sie nie uda :lol8:

JuIo 06.05.2009 19:14

Cytat:

Napisał matjas (Post 56415)
sciągasz krociec, wycinasz to badziewie i po robocie.
matjas

A nie można by zmienić króćce na nówencje bo po co je kroić, zostały mi jakieś po trampku będą pasowały?

Franz 07.05.2009 10:04

Zapewne z trampka mają mniejszy przekrój
Trampek ma 600 ccm ,afryka 750 ccm ( czyli również zwężka )
To tak jakbyś startował z jednym płucem w maratonie :)

samul 07.05.2009 11:29

Ciezko powiedziec. Musialbys wziac w reke i pomierzyc. One sa takiego pop... ksztaltu, ze jak nie beda idealne, to nie zalozysz :(

Takie nieoddlawione i tak nikomu do niczego. Moze, zeby zarajestrowac Afri jako 25kW?

Poza tym nie "kroic" kroccow tylko rozfrezowywac wnetrze. Zewnetrzna srednica jast +/- stala, tylko wewnatrz sie zweza. Trick polega na wyrownaniu tak, zeby przekroj wewnetrzy byl tez +/- staly.

Pytanie do znawcow: prawda, czy nieprawda?

1. Oddlawienie zmienia objetosc mieszanki, ktora moze byc zassana jednorazowo do cylindra (w jednostce czasu przez wiekszy przekroj przeleci wiecej mieszanki)

2. w/w spowoduje zubozenie mieszanki (powietrze jest zasysane wolno, a paliwo dozowane) wiec trzeba przeregulowac gazniki

3. dobrze jest przy tym zmienic swiece na te "goretsze" dostepne do Afri albo wrecz na "irydowe"

To juz nie jest pytanie: trzeba zalozyc nowy czysty filtr powietrza, chyba ze dopiero co sie zmienialo! Moj _wygladal_ zupelnie OK, a zapchany byl jak worek w odkurzaczu jakims drobnym pylem :(

bartol 07.05.2009 13:50

Cytat:

Napisał samul (Post 56850)
Ciezko powiedziec. Musialbys wziac w reke i pomierzyc. One sa takiego pop... ksztaltu, ze jak nie beda idealne, to nie zalozysz :(

Takie nieoddlawione i tak nikomu do niczego. Moze, zeby zarajestrowac Afri jako 25kW?

Poza tym nie "kroic" kroccow tylko rozfrezowywac wnetrze. Zewnetrzna srednica jast +/- stala, tylko wewnatrz sie zweza. Trick polega na wyrownaniu tak, zeby przekroj wewnetrzy byl tez +/- staly.

Pytanie do znawcow: prawda, czy nieprawda?

1. Oddlawienie zmienia objetosc mieszanki, ktora moze byc zassana jednorazowo do cylindra (w jednostce czasu przez wiekszy przekroj przeleci wiecej mieszanki)

2. w/w spowoduje zubozenie mieszanki (powietrze jest zasysane wolno, a paliwo dozowane) wiec trzeba przeregulowac gazniki

może daltego np. w RD04 (nie wiem jak jest w RD07) trzeba jeszcze wymienić dwie dysze w gaźnikach- przedniego cylindra i wolnych obrotów.

I chyba lepiej sobie zakupić za ok 50 zeta nowe króćce (z wersji niezdławionej) a nie bawic sie w jakieś wycinanki

zdrowia

JuIo 14.05.2009 22:47

Jeszcze mam jedno pytanko. Wklepałem swój Vin i wyskoczyło mi że mam zdławiony silnik, ale poprzedni właściciel nic mi o tym nie mówił i ja sam mam wrażenie że ma to 60kucy czy tak też jest u was? czy ja mam faktycznie zdławiony a może był a już nie jest i poprzedniemu właścicielowi umkną ten fakt?. ( jeśli ona jest zdławiona, to jak ją oddławię to przeca będzie rakietu!)

konrad1f 14.05.2009 23:52

ja w papierach także mam że dławka
ale dławką raczej nie jest:p

rambo 21.05.2009 11:09

Cytat:

Napisał wieczny (Post 56574)
Coś tamta hamownia była zbyt optymistyczna ;). Pokazała 89KM na sprzęgle... Bandita 600 :). Jaki masz Vmax?

oj, to 53 konie jak optymistycznie wyszło to... :confused:

98 koni wyszło z gs800 bmw :drif:

wieczny 21.05.2009 12:32

Nie wiem, nie było mnie, głosu zabierać w sumie nie powinienem. Dla mnie trochę dziwne :).

Rambo 666 posty sataaaaan!!!!

ramires 25.05.2009 13:58

Cytat:

Napisał rambo (Post 58905)
oj, to 53 konie jak optymistycznie wyszło to... :confused:

98 koni wyszło z gs800 bmw :drif:

ten co przed Tobą był to ST był a nie GS

Artuditu 26.05.2009 02:15

1 Załącznik(ów)
O to chodziło?

rambo 26.05.2009 02:35

no o to :drif:

szkoda że silniki składa teraz rotax w chinach :)

JuIo 28.05.2009 14:16

Cytat:

Napisał JuIo (Post 57909)
Jeszcze mam jedno pytanko. Wklepałem swój Vin i wyskoczyło mi że mam zdławiony silnik, ale poprzedni właściciel nic mi o tym nie mówił i ja sam mam wrażenie że ma to 60kucy czy tak też jest u was? czy ja mam faktycznie zdławiony a może był a już nie jest i poprzedniemu właścicielowi umkną ten fakt?. ( jeśli ona jest zdławiona, to jak ją oddławię to przeca będzie rakietu!)

No i rozbebeszyłem królofej serducho ale żadnych dławików żem nie uświadczył.

Krzych_BBI 25.11.2014 22:33

Pozwolę sobie odkopać temat i zapytać: czy ktoś z forumowiczów zakupił Afri zdławioną do 25kW, a następnie przywrócił jej "pełną moc" Czy były jakiekolwiek problemy w czasie wymiany, regulacji, naprawy...? Czy wcześniejsze zdławienie do niższej mocy nie wpłynęło na obecny stan motocykla/silnika? :bow:

next22 26.11.2014 01:26

Cytat:

Napisał Krzysek (Post 406094)
Pozwolę sobie odkopać temat i zapytać: czy ktoś z forumowiczów zakupił Afri zdławioną do 25kW, a następnie przywrócił jej "pełną moc" Czy były jakiekolwiek problemy w czasie wymiany, regulacji, naprawy...? Czy wcześniejsze zdławienie do niższej mocy nie wpłynęło na obecny stan motocykla/silnika? :bow:

Kupiłem dwie i chodziły super
jedna ciągle w rodzinie
jak kto nie wie że dławiona to nie zauważy

Franz 26.11.2014 06:59

1 Załącznik(ów)
Zdlawienie, to tylko krocce o zmniejszonym przekroju miedzy cylindrem a gaznikiem.
Bez ingerencji w sam silnik.
Krocce te sa czesto wymieniane na wlasciwe mimo ze w papierach stoi silnik o zmniejszonej mocy
Wlasnie przez znikomy koszt i prostotę zmiany
Kupisz na allegro i wymienisz samemu
Zdlawienie jeszcze nie zaszkodzilo zadnemu silnikowi. Wrecz na odwrót

Evvil 26.11.2014 14:59

Moja (teraz się Rumun cieszy) miała w papierach dławienie a w rzeczywistości oddławiona była. Latało toto jak wściekłe.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:31.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.