![]() |
..nawigacja bez wpinania sie w instalacje elektr.
Nigdy bardzo nie widziałem z blizsza nawigacji motocyklowej, nie znam się na tym itd.
Zebyscie wiedzieli, z jakim amatorem macie do czynienia, to dodam, ze nie mam komórki, a pierwszy komputer kupiłem po 30tym roku zycia :D Teraz do rzeczy - tak samo jak nie podobają mi się olejarki podpięte w podciśnienie, tak samo nie podoba mi się idea podlaczania nawigacji w układ motocykla. I stad pytanie - czy jest jakas opcja nawigacji motocyklowej poprzez baterie czy jakiś tam akumulatorek? Widzialem, ze ktoś tak zrobil przez jakiś powerbank, ale rzekomo to wytrzymalo tylko pare godzin. Czy może ktoś poszukiwal czegos podobnego? Nie chciałbym na to wydac fortuny, a w sumie tez nawet w podrozy nie korzystałbym z tego non stop - tylko podczas jakiś pogmatwanych przejazdow przez miasta, autostrady itd. |
|
Wszystkie nawi maja wbudowane aku, mozesz podlaczyc ladowanie pod gniazdo zapalniczki o na samym aku trzyma pare godzin. Nie podlaczenie stalego zasilania to totalny bezsens ale ....
|
To się nazywa blyskawiczna odpowiedz ;-)
Proszę wybaczyć niewiedze, ale czy to ustrojstwo posiada wbudowane mapy? Ja naprawdę nie znam się na tym absolutnie. No i ile to wytrzyma działania? Będzie przynajmniej z kilkanaście godzin? |
Przeciez wystarczy sobie zmajstrowac kabelek zasilający wtykany do gniazdka zapalniczki i, jezeli nie masz, rzeczone gniazdko. Przydaje się nie tylko do odpalania fajek i ładowania navi. Widziales juz gdzies kiedyś gniazdko zapalniczki? :)
Edit . O, byli szybsi:) Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka |
Wbudowane mają ale takie Zumo zeżre akumulator bez podtrzymania bardzo szybko. 64 spokojnie dzień, dwa nawigowania da radę. Z tym, że też nie rozumiem idei.
|
Z tym ze 64 na dzien dobry raczej nie będzie miala map drogowych, tylko topograficzne.
Fakt, idea niepojęta. :) Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka |
Ja mam mapy drogowe. Ale nawet jak ich nie ma można spokojnie ściągnąć i wgrać dowolne.
|
1 Załącznik(ów)
Cytat:
|
1 Załącznik(ów)
Za raz bede mial na sprzedaz Zumo 590 z uchwytem TT jesli bedziesz zaintereowany :)
O to Załącznik 80424 |
Dobra, to inaczej ;-)
Temat już był przerabiany pewnie z 1000x, ale i tak zapytam. Gdybym w takim razie chciał mieć nawigacje podpieta w motocykl, to co dokładnie musze zrobić? Zainstalowac gniazdko, kupic nawigacje i tyle? Jaki może być koszt robocizny w NAT, bo nie wiem, ile to może czasu zajac w jakims warsztacie? No i gdzie macie te uchwyty na nawigacje w NAT, bo tez nie do końca czaje......? Ja już za pare dni wyjezdzam w trase, wiec teraz na szybko tego nie ogarne, ale może przynajmniej na kolejna podróż cos zmajstruje ;-) |
Cytat:
Czy wgrywanie map jest skomplikowane? I jak w zasadzie się wgrywa te mapy? Podlaczam to ustrojstwo do kompa czy jak? Sorry, ale jak ktoś mi ostatnio dal swojego smarkfona i kazal odebrać dzwoniący telefon, to nawet tego nie potrafiłem zrobić :D |
Temat juz na tyle walkowany ze z szacunku dla nas uzyj przycicku szukaj, bo raczej nikomu nie chce sie pisac po raz 1001 tego samego. Szynszyl robi wiazki instalacja ich to plug & play .
|
Cytat:
|
Cytat:
I czy da się tego 64s ladowac z jakiegoś powerbanku? |
W liściu jadę na bateriach bo nie mam zasilania wyciągniętego. Ewentualnie zapasowe baterie mam zawsze pod ręką. Nie zdarzyło mi się żeby brakło prądu ale tylko jednodniowe wypady. W DR podpinam pod gniazdo zapalniczki.
|
@yeuop te garminy 62/64 wytrzymuja caly dzien na dwoch paluszkach. Nie musisz miec wiec podlaczenia do instalacji. Jest to wygodne, no i blyskawicznie mozesz zdjac i uzywac jako recznej nawigacji.
Minusem jest maly ekranik, i czasami to utrudnia nawigacje. Wgrywanie map jest bardzo proste. Sciagniete pliki map po prostu wrzucasz do pamieci urzadzenia lub na karte. Tyle. |
Dobra, to jeszcze inaczej.
Czy przykładowo tego Garmina 64s da się podpiac pod przenosny panel słoneczny? Będzie hulac? I nie pytajcie, dlaczego szukam takiego rozwiązania ;-) |
Da się.
https://shop.boxwave.com/products/ga...000mah-battery Można też podpiąć pod agregat prądotwórczy albo akumulator. Tylko po wuja.... |
w NAT jest to o tyle proste ze nad lampa masz dedykowana kostke 4pin z napieciem pojawiajacym sie po kluczyku. do zasilenia GPS wystarczy zupelnie okolo 2A. mozesz kupic wiazke w Hondzie jako czesc zamienna OEM albo Ci taka wiazke sklece za pare pln.
robilem ostatnio koledze takie cos dla garmina: http://africatwin.com.pl/showpost.ph...1&postcount=75 zasilacz 12V na 5V usb katowe 90 stopni tak by wpinac sie w plecy Garmina numer 16 https://sc01.alicdn.com/kf/HTB1WXbmJ...Xq6xXFXXXs.jpg |
Cytat:
|
Cytat:
|
Cytat:
|
Cytat:
Do tego albo gniazdko USB (ja tak mam) i wtedy akumulatorki, albo pakujesz parę zestawów paluszkow i masz prądu na miesiąc. Jesli nie chcesz targac dużo, weź litowe, para wystarczała na 4 dni po 8h jazdy. Sent from my G8441 using Tapatalk |
Ja to jestem z innej epoki.
Dalej mam tego starego Garmina 60. Teraz byłem na objazdówce Bałkanów. Zużyłem JEDEN komplet baterii paluszków na 10 dni. No ale ja nawigacji używam tylko do korekt kursu, orientacji, szukania stacji paliw lub miejsc na nocleg. Uchwyt rowerowy dedykowany i mapy z neta :) CO ten zestaw zwiedził już świata to świat nie widział :) |
Ja używam garmina 62st jeżdżę tylko na bateriach. Próbowałem kiedyś z podtrzymaniem z ładowarki ale w singlu często mi się rozłączało napięcie.
Taki garmin to bardziej styl życia niż nawigacja bo nie podpowie do ucha na który pas zjechać. Ja sobie chwalę i nie zmienię na nic innego. Uchwyt touratecha na poprzeczkę kierownicy sprawdzą się dobrze. |
Do takich garminów można pakować zwykle baterie czy raczej tylko akumulatorki nimh?
Kupiłam raz do Oregona 600 baterie nimh, wytrzymały pół dnia. |
W menu jest opcja na aku i baterie.
|
Cytat:
|
[QUOTE=Marulin;584390]
Taki garmin to bardziej styl życia niż nawigacja bo nie podpowie do ucha na który pas zjechać. Właśnie! Przed zakupem tego typu GPS trzeba pamiętać, że jadąc z nim musimy myśleć i śledzić oznakowanie prawie jak z papierową mapą(którą i tak zawsze warto posiadać), z tym ułatwieniem, że mamy podaną pozycję. To nie jest odmóżdżające urządzenie typu samochodowego co wsio wizualizuje i prowadzi za rękę. "W takim razie nie umiem tego znaleźć. Grzebię grzebię ale nigdzie nic nie ma nt źródła zasilania." Wejdź w ikonę "system" (widnieje na niej obraz GPSu), tam znajdziesz opcję -TYP BATERII, po kliknięciu pojawi się wybór: alkaliczne, litowe, bateria NiMH -czyli akumulatorki, Także polecam LITOWE, bardzo długo trzymają i są odporne na niską temperaturę. |
[QUOTE=kylo;584403]
Cytat:
Sent from my G8441 using Tapatalk |
mój 62st na aku 2500 wytrzymuje ok 1,5-2 dni jazdy .
|
skladam teraz dla jednego z Was rozdzielacz do NAT w wersji 4.0 7/10A. 10A podzielone na trzy linie idzie miedzy innymi zasilac garmina. linia 7A bedzie w kufrze do turbo ladowania. zrobie to wrzuce opis. ta wersja nie wymaga podpiecia do aku - jedynie we wtyk 6pin pod siedzeniem.
|
[QUOTE=kylo;584403]
Cytat:
Forum jak zwykle pomogło.😉 https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...75e913ca43.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...1954183bca.jpg |
62 chodzi na zwyklych bateriach w 64 potrzeba zablokowac pstryczek lub uzyc dedykowany zasobnik garmina
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:45. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.