Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   NAT - Warsztat (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=171)
-   -   wylacznik trakcji w CRF (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=31948)

szynszyll 23.05.2018 11:46

wylacznik trakcji w CRF
 
yo

Emek zasygnalizowal potrzebe stworzenia ukladu pozwalajacego odcinac cos z trkacji w CRF. ja sie za bardzo nie orientuje o co chodzi. napiszcie mi mozliwie jasno co i jak. cos sie po kluczyku wylacza cos po swiczu. opiszcie sprawe a ja to postaram sie rozgryzc i cos zaproponowac.

madafakinges 23.05.2018 11:58

Ja mam na to taki pomysł... kontrole trakcji ustawia i wyłącza sie(trzeba przytrzymać 3s) guzikiem na kierownicy tam gdzie zwykle jest blinda, niestety po każdym wylączeniu zapłonu kontrola ustawia się na max.
Są moduły za kilka stów zielonych które wpina się w modół motocykla. Pokrętłem ustawiasz 0-1-2-3 na którym poziomie ma być kontrola trakcji-fajnie, ale drogo i trudny montaż.
Ja proponuje zrobić coś wpinanego pod kostkę wychodzącą z lewych przełączników. Zamontować tam ustrojstwo które za każdym razem po przekręceniu kluczyka będzie wysyłało sygnał, że kontrola ma się wyłączyć.
Drugi sposób nawet łatwiejszy; mamy wspólny bezpiecznik od ABS i TC zrobić obejście które będzie odłączało ten bezpiecznik guzikem z kierownicy.
Za prawa autorskie poproszę jedną darmową sztukę na testy.

Emek 23.05.2018 12:10

Tylko wtedy pozbędziesz się też ABS a on na przodzie może się czasem przydać. Ja byłbym za tym aby wyłącznik odcinał tylko TC bez ingerencji w ABS.

Novy 23.05.2018 12:12

Mada - odłączenie ABS i/lub TC to dwie różne rzeczy. Może zrobić to w pierwszym proponowanym rozwiązaniu.

Moze znajdź film i wklej tu albo wyślij Szynszyllowi, żeby wiedział dokładnie, co masz na myśli.

madafakinges 23.05.2018 12:13

No tak ale wjeżdżając w teren wciąż będziesz musiał pamiętać o tylnym abs. A tak to przycisk OFF i nie ma ani TC ani ABS.
ps. tak naprawdę w offie potrzebujesz ABS z przodu...

Jestem co raz bliższy wywaleniu w pizdu tego abs i TC=5kg mniej. Do tej pory ngdy mi nie pomógł a kilknaście razy przeszkodził...

Emek 23.05.2018 12:15

https://thetenerist.wordpress.com/20...-installation/
Rzeźba trochu.

Novy 23.05.2018 12:16

Ale może ktoś by chciał ABS wyłączyć, a TC zostawić np. na pierwszym ustawieniu.

madafakinges 23.05.2018 12:18

Jest to kolejna rzecz która może się zepsuć, dlatego też zdemontowałem RapidBikea. To musi być proste jak dupcenie, dlatego ja bym obstawał za opcjąc wpinaną w miejsce bezpiercznika. To będą dwa kable na jednym bezpiecznik i włącznik. Jak coś się zjebie wypinasz i wkładasz bezpiecznik na swoje miejsce.

"Ale może ktoś by chciał ABS wyłączyć, a TC zostawić np. na pierwszym ustawieniu."
Tak wtedy włączasz sobie 'bezpiecznik' guzikiem i rzęcznie ustawiasz co chcesz. Wjeżdżasz w błoto to z TC nie najedziesz pyk jeden guzik i masz analogowy moto.

Emek 23.05.2018 12:18

Jak wyłączy tylko ABS na tyle to może być po Twojemu.

madafakinges 23.05.2018 12:23

Niestety bezpiecznik całkiem wyłącza abs.

LuckyStrike 23.05.2018 12:58

Próbował ktoś odpalać z wciśniętym przyciskiem od kontroli? Może wystarczy go przykleić :)

Emek 23.05.2018 13:00

Będzie przeskakiwał między trybami ;).

yeuop 23.05.2018 13:19

Ja tam prosty chlop ze wsi jestem, ale naprawdę nie mogę zrozumieć, ze komus chce się ingerować w motocykl, budowac ustrojstwa za ciężkie piniondze itd. itd. :D
Ilez to czasu zajmuje nacisniecie tego przycisku?
Pomnozone nawet przez 10 lat użytkowania - wyjdzie i tak niewiele w porównaniu do budowania i wpinania jakiegoś modulu.
Ale co kto lubi.....
Z zaciekawieniem będę obserwowal temat.

Emek 23.05.2018 13:31

Tu nie o to chodzi aby wcisnąć guzik. W terenie to upierdliwe i zapominasz. Ja 2 razy przez niewyłączenie TC z racji zapomnienia leżałem w tym raz w wodzie bo moto w strumieniu zdusiło na śliskich kamieniach. Goowniane uczucie jak prosty bród sprawia problem przez elektronikę.

madafakinges 23.05.2018 13:46

Nie wiem po uj ta trakcja... rozumię, że takie 1000rr co ma 200kuni na kole potrzebuje TC ale afra ledwo 82kunie na kole pokazuje... 950/990 milion razy agresywniejsze a jakoś nie przeszkadza ludzią w terenie, że TC nie ma...

motomax 23.05.2018 18:08

Podpiąć tylny czujnik pod przednie koło i po ABSie z tyłu i TC tak mi na myśl przyszło,tak głośno myśle sobie.. Ale pewnie dupa z tego będzie bo sygnał z tylnego czujnika bedzie do czegos tam potrzebny..

szynszyll 23.05.2018 19:08

ok. prosze napisac mi w punktach co chcemy uzyskac przy pomocy jakich srodkow.

madafakinges 23.05.2018 20:10

1. 20 koni więcej przy pomocy magnetyzera
2.

szynszyll 24.05.2018 08:58

Cytat:

Napisał madafakinges (Post 583185)
1. 20 koni więcej przy pomocy magnetyzera
2.

a to trzeba z ta Pania rozmawiac :D

https://www.youtube.com/watch?v=CFh4aUf3_7g

chemik 24.05.2018 09:06

Cytat:

Napisał madafakinges (Post 583185)
1. 20 koni więcej przy pomocy magnetyzera

2. 200 tys. przebiegu więcej przy pomocy ceramizera.

Michal 24.05.2018 09:52

W ktm mam takie pudeleczko https://www.ktm.com/powerparts/handl...2FKE4-16007249

Jak raz się ustawi abs i trakcje to tak zostaje, póki się nie wyłączy ręcznie.

Moze można cos podobnego skonstruować do afri ?

Uważam to za jedno z niezbędnych akcesoriów.

Emek 24.05.2018 09:55

Cytat:

Napisał szynszyll (Post 583178)
ok. prosze napisac mi w punktach co chcemy uzyskac przy pomocy jakich srodkow.

Za pomocą środka typu wyłącznik on/off chciałbym uzyskać.
1. Całkowitą dezaktywację TC niezależnie od wyłączenia moto kluczykiem.
2. Działający ABS na przód, wyłączony na tyle.
3. Bez prucia instalacji.

radiolog 24.05.2018 10:00

Cytat:

Napisał Emek (Post 583291)
Za pomocą środka typu wyłącznik on/off chciałbym uzyskać.
1. Całkowitą dezaktywację TC niezależnie od wyłączenia moto kluczykiem.
2. Działający ABS na przód, wyłączony na tyle.
3. Bez prucia instalacji.

Też tak chcę, 100% moich oczekiwań w projekcie Emka

bukowski 24.05.2018 16:13

Cytat:

Napisał radiolog (Post 583294)
Też tak chcę, 100% moich oczekiwań w projekcie Emka


No albo żeby "pamiętał" ostatnie ustawienie TC i ABS tył.

myku 24.05.2018 18:27

Moze tak powinniscie pocwiczyc pamiec....zenujace jest to rozwazanie nad trakcja i jej wylaczaniem...Wysiadam...:haha2:

Emek 24.05.2018 19:08

Wysiądź. Nie interesuje Cię temat to ok ale po co te uwagi.

Novy 24.05.2018 19:14

...o coś takiego:

https://youtu.be/IVtcc-69IOs


madafakinges 24.05.2018 19:14

Muku podobno turatech rzucił coś nowego. Sprawdź czy nie jest ci to konieczne żeby afra dobrze w garażu wygladala;)

colles 24.05.2018 19:18

Cytat:

Napisał Emek (Post 583402)
Wysiądź. Nie interesuje Cię temat to ok ale po co te uwagi.

Czasami niektórzy tak mają że pierd...ą bez sensu dla zasady :)

bukowski 24.05.2018 19:29

Cytat:

Napisał colles (Post 583406)
Czasami niektórzy tak mają że pierd...ą bez sensu dla zasady :)

...a jak nie widać, to nie ma sensu. Zero do lansu. Co innego fancy ramka do GPS albo carbonowa okleina na cokolwiek, tudzież olejarka że sterowaniem ze smarkfona. Mogą być jeszcze gmole w wersji chroniącej zbiornik płynu hamulcowego, bo jest na jutubie film, jak facet stracił ten zbiornik i odlamki amelinium wbily mu się w płat czołowy i stał się warzywem.

Kurde, tetryczeje na starość.

:D

Sent from my G8441 using Tapatalk

madafakinges 24.05.2018 20:03

Ale wzmocnienie podnóżka i podniesienie błotnika by ci się przydalo

bukowski 24.05.2018 20:31

Cytat:

Napisał madafakinges (Post 583415)
Ale wzmocnienie podnóżka i podniesienie błotnika by ci się przydalo

Z tym wzmocnieniem trochę się zastanawiam. Nietanio i ciężko, ale coraz więcej tych podnozkow potrzaskanych.

Sent from my G8441 using Tapatalk

luk2asz 24.05.2018 22:25

A tak na poważnie, jeżeli po wyłączeniu stopką boczną nie kasują się ustawienia, to może w jakiś magiczny sposób przenieść to do switcha. Dla jasności :-) nie jestem zainteresowany , ja mam wyrobiony odruch , po odpaleniu naciśkam trakcję 2x na pierwszy stopień i po sprawie - działa.

szynszyll 25.05.2018 08:37

gruby temat. z tego co widze bez cyfrowki sie nie obejdzie. nie zrobie tego zdalnie. moze na zime wpadnie jakies crf zeby sie popastwic. proste odciecie spowoduje pojawienie sie bledow - uklad niesprawny przy self-diagnostic. trzeba oszukac ECU. i nie popsuc przy okazji.

erem 02.06.2018 17:41

W przyszłym michu siądę i zrobię ... przekonałem się ostatnio, że tylko 1 tryb jest dobry :D pozostałe zabijają hehe....muszę tylko skończyć automat do crossturera ... oryginalny nie ma trybów S123...:(


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:22.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.