![]() |
Wyrobione krzywki wałka rozrządu.
Hej.
Kumpel poskładał właśnie Hondę VT500, po wymianie wałka rozrządu. Wymiana wałka była spowodowana wyrobieniem krzywek, lecz w nietypowy sposób, bo tylko części z nich. Szukamy przyczyny takiego wyrobienia i przyszła nam do głowy myśl, że było to spowodowane częstą praca motocykla stojącego na kosie (wyrobione są te krzywki, które są wtedy wyżej) Czy to dobra droga? Spotkał się ktoś z Was z czymś takim? |
to problem znany z intruderow, ktore na bocznej stopce leza wyjatkowo mocno na lewa strone. w hondzie sie nie spotkalem. pierwsze VT 500 mialy problem z rozklepywaniem trzonka zaworu na 'grzybka'.
|
Sprzęt o którym mówimy, tez dosyć mocno leży na lewą stronę (kosa jest chyba spawana i nieoryginalna) Dzięki za odpowiedź. Zatem nie szukamy dalej miodu w dupie.
|
Wszystkie stare vt i wariacje na temat tego silnika to bardzo nieudana konstrukcja hady tak że raczej spodziewajcie się jeszcze innych niespodzianek.... Żeby odbudować zaufanie klientów honda wypuściła vfr.
|
i rozrząd na kołach zębatych
|
2 Załącznik(ów)
Cytat:
te silniki z kasatorami rowniez byly bardzo trwale - zla opinia brala sie z tego ze Polske zalewala fala trupow z Kanady i USA i w polaczeniu z buraczanym serwisem tak skomplikowany mechanizm sie poddawal. w starszych modelach dochodzilo tez do uszkodzen cewek zaplonowych a wlasciwie tylko jednej z nich. na fotkach honda vt1100 w wersji USA i EU. to sa inne silniki. ten ktory byl w VT500 nie mial kasatorow i przeksztalcil sie w silnik z TA vh-06 z glowicami na luzach 0.1 - w 1988 juz te glowice zmieniono na 13-22. te silniki sa niemal identyczne. jedyna problematyczna seria hondy jaka znam to pierwsze magny. bardzo zlozona konstrukcja bez dobrego serwisu i materialow eksploatacyjnych potrafila przyspozyc klopotow. ale pokazany w 1982 (!) vt500 ma silnik blizniaczo podobny do TA i AT. o jakich wiec 'nieudanych' konstrukcjach tu mowimy? mocna teza jak na forum Africa Twin :D |
jeżeli krzywka nie ma smarowania od wewnątrz mogło mieć to wpływ na zatarcie ale nie musiało.
zdjecia wałka macie? Które krzywki? Ssąca? Raczej słabe smarowanie i jakość oleju miały na to wpływ Zmora amatorów czoperowania... https://s1.cdn.autoevolution.com/ima...OW-13084_1.jpg |
Cytat:
|
Cytat:
|
Cytat:
|
Rzeczywiście chodziło mi o vf
|
1 Załącznik(ów)
ale ze wygladaja mega kozacko to fakt. trzeba pamietac ze to byl poczatek lat 80! kolesie wyskoczyli z mega zaawansowanym i skomplikowanym sprzetem. nikt wtedy tak wysoko nie latal. bmw w najlepsze tluklo swoje popychaczowe cudo 2v :) a japonce w takie wypasione zegary sie bawili :) gwiezdne wojny :)
https://youtu.be/FguLW4jRVxg tu pokazane jaki to byl wypasiony sprzet: https://www.youtube.com/watch?v=sI1_Me4eXT0 |
1 Załącznik(ów)
o taka anegdotka.
dzis przez telefon pan sie smiertelnie obrazil bo grzecznie odmowilem naprawienia Jego wymarzonej Magny 750 z 1983. a przeciez to tylko takie drobiazgi :D linke sprzegla naprawic ( tam jest silownik) i zsynchronizowac gazniki - bo tak mu kolega powiedzial :D gazniki w Magnie 1983?! aaaaaaahhhhhhhaaaaaaa... ile siwych wlosow na ogonie sobie oszczedzilem? APAGE SATANAS! |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:36. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.