![]() |
Wpuść chama do biura, to Ci atrament wypije.
2 Załącznik(ów)
Czego to człowiek nie robi, aby wyślizgać się z przedświątecznego pierdolca polegającego na lataniu pomiędzy hipermarketem, kuchnią i myciem okien.
Ja postanowiłem zaszyć się (he he ale tylko w przenośni) w garażu i pogrzebać przy Rydwanie Wpierdolu. Miałem wymienić olej i filtr powietrza, a wyszło jak zwykle. Poniżej plan czynności, które zamierzam przeprowadzić i tutaj mała prośba do Was - co jeszcze ogarnąć skoro już rozebrałem motura?. Najpierw lista czynności, które zaplanowłem: 1. Wymiana zębatki zdawczej (+smarowanie wałka) 2. Wymiana smaru w łożyskach kiwaczki (nie ma luzów)' 3. Wymiana smaru w łozyskach wahacza 4. Smarowanie łozysk tylnego koła. Nie wiem jak (i czy cokolwiek) robić z tylnym amortyzatorem? Jak go sprawdzić? Ewentualnie kto by go zregenerował? Pomóżcie niedorobionemu Słodowemu w ogarnięciu sprzęta przed kolejnym sezonem :) |
Linki mozesz wyczyscic i przesmarowac. Wymienic powietrze w detkach na swieze. :D
|
Co do amora, to możesz wstępnie sprawdzić tak jak jest to opisane w afripedii
http://150.254.222.97/wikiafri/index..._-_sprawdzenie Odnośnie regeneracji, możesz się skontaktować z PKS-em. Mi sprawdzał - regenerował Wp i byłem zadowolony. |
Linki smaruję regularnie :)
A powietrze w przedniej wymienie, bo opona już do wymiany i powietrza zaczyna czasem brakować (co prawda tylko na dole, ale zawsze) |
Raf - dzięki :)
Dasz mi namiar na PKSa? może być priv. |
Posłałem Ci PW :)
|
Sub - Dziękówa.
Amor teraz trzyma się na jednej śrubie, więc szkoda nie wyjąć i nie zweryfikować (choć jak ma 25 lat, to pewnie będzie do regeneracji) łożyska w kiwaczce i wachaczu całe, ale w środku woda ze smarem (wymieniałem już smar 4 sezony temu) szkoda łozysk. Coś jeszcze z tyłu jest do sprawdzenia? Może jakieś patenty, które warto zastosować? |
Też poproszę o namiary na PKSa .
|
|
w instrukcji jest rozdzial MAINTAINCE z tabela. zerknij sobie i porownaj z tym co zostalo zrobione.
krytych lozysk nie smarujemy tak samo jak linek w ukladzie stal-teflon-stal. |
Szynszyllu - mówisz o Afripedii? i rozdziale czynności serwisowe? (trudno mi się po tym poruszać)
Linki na ogół smaruję przy okazji smarowania osi obrotu klamek itp. Teraz to im już chyba nie zaszkodzi? A co zrobić z łozyskami wahacza i kiwaczki? jak wysuwam tulejkę, to łożyska są oki, ale smar jest z wodą :( |
Jeśli smar jest z wodą, to conajmniej uszczelniacze do wymiany. A tulejki jak wyglądają? Maja rowki.?
|
Sprawdzę dokładnie tulejki pod kątem rowków. Dzięki za wskazówkę.
Smar w niektórych łożyskach ma kolor mlecznej czekolady (to chyba z wodą?) Tylko w jednym łozysku kiwaczki jest ciemny i pachnie jak zyżyty smar z łożysk np w kołach. Da się gdzieś dostać uszczelnienia (po marce motocykla lub po wymiarach?) |
Cytat:
|
1 Załącznik(ów)
mowie o rozdziale MAINTANCE w instrukcji serwisowej
tu pierwsza strona |
Dzięki za namiar, poszukam serwisówki.
Dziś przed pracą sprawdziłem tulejki łożysk. Nie mają wżerów ani rowków. Ogólnie cała powierzchnia tulejek wygląda na nieruszoną (sprawdzałem suwmiarką, to nie wyglądają na zowalizowane czy cuś) Planuję umyć wszystko (z zewnątrz w ropie, w środku WD40) i po osuszeniu nałożyć do pełna smaru. Jak nie dostanę uszczelniaczy, to planuję powtarzać taką czynność co zimę. Co o tym myślicie? ps: nakrętki składać na klej do gwintów? |
Nakrętki warto dać na klej
Uszczelniacze do kupienia w hurtoni . |
Nakrętki odnkiwaczki zawsze skręcalem na sucho tylko właściwym momentem. Lub nawet nie jeśli akurat nie po drodze mi było z dynamometrem. Nigdy nic się nie odkręciło.
|
A ja znam przypadek że dolna śruba mocowania amora w TA zgineła w terenie :)
W orginale były nakrędki z blaszką - kontrą ? |
U mnie były samokontrujące nakrętki z kołnierzem.
Sądząc po rozmiarach klucza, to ori, albo blisko ori. |
U mnie też samokontrujące z kołnierzem stalowym... Poza tym, tam nic się nie kręci nie drga jakoś specjalnie i dociska ramiona dogbonesów i amora do tulejek w łozyskach i jeśli łożyska nie zapieczone to jak to ma sie odkręcać niby jeśli skręcone dobrze?
|
Wymontowałem i sprawdziłem amor.
Według instrukcji, którą podesłał Raf, nowy ma wykazać nacisk 27 kg, limit serwisowy to 20 kg. mój wykazał 12 :/ Czyli leci do regeneracji. Sprężyna w stanie spoczynku ma 242 mm - czy dobrze czytam, że limit serwisowy to 231 dla nieobciążonej sprężyny? |
W ramach przedświątecznych przygotowań umyłem łożyska.
Gdy zacząłem składać łozyska elementu w kształcie litery U zauważyłem, że brakuje dwóch wałeczków :/ Pytanie - składać tak jak jest? (będzie brakowało po jednym wałeczku na łożysko) Jakie to może mieć konsekwencje? Lub gdzie kupić łożyska? (może ktoś ma rozleciane i sprzeda same wałeczki?) |
poszukam 'wałeczków :) jak coś dam znać
Tam siedzi to samo łożysko co w kiwaczce ? |
Cytat:
|
next22 - według oznaczeń tak (jak patrzyłem na wielkości to wychodzi na to samo)
Będę zobowiązany :) |
1 Załącznik(ów)
Na zdjęciu porzyczonym z forum zaznaczyłem w którym miejscu są feralne lożyska.
|
3 Załącznik(ów)
Dzięki Szynszyllowi dotarłem do łożysk i wałeczków i praca idzie dalej.
Wałeczków jest 25 i mają wymiar 2,5x 19 mm W jednym z łożysk kiwaczki są inne, tzn krótsze - 14 mm. Kolejna fota, to opona od Ramba. Pytanie - czemu stara jest tak dziwnie zużyta? |
Normalnie jest zużyta i to się nazywa ząbkowanie opony. Nie wiem jaka jest oficjalna teoria na temat tego zjawiska, ale moja jest taka, że kostki o większej powierzchni przylegania bardziej się nagrzewają i przez to szybciej ścierają. Zjawisko jest bardzo zauważalne podczas jazdy po rozgrzanym asfalcie z dużą prędkością.
|
1 Załącznik(ów)
Dzięki za info.
Zatem jak dojdzie zębatka od Rambo i wróci Amortyzator od PKSa zabieram się za przód. Udało mi się wyczyścić i ponownie nasmarować łożyska w wachaczu (wyglądały ok, choć smar już także był z wodą) Do wymiany idzie ślizg łańcucha (stary był w dwóch kawałkach i podcięty praktycznie do zera. Zaraz łańcuch jeździłby po wahaczu) Wymieniłem filtr powietrza i posmarowałem wszystkie złącza elektryczne znajdujące sie w tył od silnika, czy warto tutaj jeszcze do czegoś zajżeć skoro motur tak rozebrany? (płyn hamulcowy wymieniałem w zeszłym roku, wtedy też rozbierałem tylny zacisk, płyn chłodniczy ma dwa sezony) |
Do łożyska zabieraka bym zajrzał i generalnie skontrolował łożyska kół.
|
2 Załącznik(ów)
Łożyska kół okazały się oki, tak samo jak łożysko zabieraka (gumy zabieraka i łożyska wymieniałem dwa sezony temu)
Dziś doszła zębatka od Rambo. Zatem montarz :) Po raz pierwszy mam taką z tłumikiem drgań i chyba już nigdy nie założę pełnej. Teraz wiem, dlaczego wałek dostaje w dupę (górna zdjęta po powrocie z Albanii, ta z lewej po przejechaniu 6 kkm) Apropo wałka - jak to wygląda? Ciąć się? Wieszać? (jeżeli tak, to jak wysoko?) Złożyłem na smar do łożysk mobila - czy to dobry pomysł? |
Wklej, zużycie wałka zatrzymasz na obecnym poziomie. Smar do łożysk nie ma właściwości tłumiacych uderzenia. W bmtfu do wielowypustow stosuje sie spec pastę - staburgas nbu30. Bardziej opłacalne w Twoim przypadku jest klejenie.
Zdrowia |
Dzięki za info, zatem rozbieram i wkleję.
Czym to kleić (i jaka jest później technika rozbierania? grzanie?) |
jest wszystko szczegółowo na forum, ze zdjęciami z montażu i demontażu i jak trzyma dany klej po danym przebiegu... wszystko jest...
|
Mallory - znalazłem Twoją pracę doktorską odnośnie klejenia wałków :)
Zatem stosuję się do zawartych w niej wskazówek. |
A jak wygląda sprawa demontażu takiej klejone zębatki?
|
Cytat:
|
1 Załącznik(ów)
Amortyzator wrócił z regeneracji u PKSa.
Polecam jakby ktoś potrzebował przeprowadzić kurację odmładzającą w swoim sprzęcie. Majo - kolega Mallory zrobił kawał porządnej roboty. Są foty wałka przed wklejaniem zębatki, opisane krok po kroku jak wklejał i czym. Są opisy jak sprawa wygląda po kolejnych przebiegach motocykla i jak ściągać zębatkę. Wpisz w szukajkę: " wklejanie zębatki zdawczej" i w wątku o wałku zdawczym jest cały opis jak to robić. |
Dzięki Czarny:)
|
1 Załącznik(ów)
Poskładałem całość, dokręcając nakrętki na niebieski klej do gwintów z momentem - przed urwaniem przestać.
Łącznie z wahaczem. Czy coś z konfiguracji wahacz, amortyzator, kiwaczka wymaga specjalnych momentów dokręcania? (Nie mam klucza dynamometrycznego :/ ) Zębatka wklejona razem z patentem Malloryego z oringami :) |
Michał podjedź dam Ci klucz dynamometryczny.
Ciał |
Będziesz miał porównanie ile to wg Ciebie jest 30Nm a ile wg klucza, zdziwisz się :D
|
Stopa - wbiję się :)
Zadzwonię wcześniej. |
1 Załącznik(ów)
Tył poskładany i przetestowany :)
Niebo a ziemia. Polecam nawet tym, którzy uważają, że ich dwudziestoletni zawias jest spoko, bo nie ma wycieków. Korzystając z powrotu zimy rozebrałem przód w celu wymiany opony. Teraz pytanie - Trzy tłoczki hamulcowe wciskają się palcem, a jeden wymaga pomocy małego śrubokręta. Rozbierać zacisk i czyścić? czy poczekać do końca sezonu/klocków i wtedy? Co myślicie? |
wysun go, wyczysc i przesmaruj. jak nie pomoze to pewnie przeciwpylowy sie podwinal a z tym juz lepiej nie bedzie. wtedy koniecznie pelny serwis bo bedzie sie zacinal, przegrzewal itd.
|
Oczyszczone i przesmarowane - gdy naciskam klamkę równo się wysuwają i cofają jak puszczam.
Wymieniłem też przednią oponę. Pytanie - wyważać? (TKC) bo na ośce postawiłem i poprzyklejałem ciężarki tak żeby się nie kręciła. |
oczywiscie ze po zmianie wywazyc. kostki potrafia miec wielogramowe asymetrie
|
Ale tak samemu, czy dawać do wulkanizacji?
|
Odpowiedz sobie na pytanie czy to jest rusek którym będziesz jeździł do 50 km/h? A potem weź koło do wulkanizatora, który zrobi to od ręki za parę złotych i porządnie. Są dylematy których naprawdę nie rozumiem..
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:48. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.