![]() |
NAT DCT - czy to norma?
1 Załącznik(ów)
Czy to normalne, że jak zwolnię i odpuszczę gaz, NAT z DCT toczy się w nieskończoność z prędkością ok 12 km/h.
Zerknijcie na filmik poniżej (prędkośc na liczniku jest w mph:D) https://www.youtube.com/watch?v=KtbpcvIAV3A Miałem poprzednio NC750X z DCT i tak się nie działo. Byłem 2 razy w serwisie zgłaszając to i szarpanie przy jeździe przy ok. 25-30 km/h. Podłączyli pod kompa (wyniki w załączeniu) i stwierdzili że nic się nie dzieje... A na wydruku sensor o2 poza zakresem... I co Wy na to? Jak wasze DCT się zachowują przy zamknięciu gazu? |
U mnie nie dzieje się tak.
Miałem NC 750X z DCT i też się nie działo. Czy jak puścisz hamulec to moto zaczyna się toczyć? |
Cytat:
|
A inaczej - jak jedziesz na szóstym biegu i puścisz gaz to trzyma prędkość czy zwalnia i zrzuca biegi i dopiero na jedynce trzyma stałą prędkość?
|
Cytat:
Zachowanie takie same, niezależnie od trybu (czy D czy którykolwiek z S). |
Motocykl nie był przypadkiem dopiero co odpalony? W sensie, że na ssaniu? Bo w moim takiego zachowania można by się było tylko w takim przypadku doszukać.
|
Cytat:
Filmik był nagrywany po powrocie z 2-godzinnej trasy. Jak się przyjrzysz to zauważysz wskazania temperatury na wyświetlaczu. Zdaję sobie sprawę, ze zimne moto ma wyższe obroty, które po rozgrzaniu opadają. Za wysokie obroty jałowe po rozgrzaniu też były moim pierwszym potencjalnym podejrzanym, ale jak widzisz z wydruku od dealera, obroty biegu jałowego na ciepłym silniku są w normie. |
A po tej Twojej ostatniej wypierdolce nie blokuje Ci rollgazu handbar?
|
Cytat:
|
Ewidentnie coś nie tak. Tak jakby obroty za duże miała. U mnie się zatrzymuje na płaskim .
|
W związku z tym, że okres letni rejestracji mi się kończy odstawiałem dzisiaj moto na przezimowanie. Sprawdziłem to o czym piszesz w pierwszym poście i... - u mnie jednak też tak jest! Wcześniej pisałem, że nie, ale chyba nigdy nie czekałem aż moto samo się zatrzyma. Tym samym myślę, że ze skrzynią DCT tak jest. Że się nie rozsprzęgli ni stąd, ni zowąd i zacznie się zatrzymywać. Sam już teraz zgłupiałem. Chociaż z drugiej strony jest logiczne, że moto się będzie toczyć, bo silnik ma swoje obroty.
I było to dokładnie 12 km/h. |
Zmienić na manual (:-))
Młodzi ludzie a na emeryckich wynalazkach jeżdżą. |
Ale mi to nie przeszkadza :D
To Radarman robi wojnę :p |
Moja się zatrzymuje sama z siebie ;)
|
Cytat:
Co mi przeszkadza to to, że szarpie przy zwalnianiu przy ok. 30-40 km/h i to mnie bardzo drażni przy filtrowaniu lub w jeździe z pasażerką (już mam poobijany tył kasku). W związku z powyższym staram się szukać odpowiedzi na te sprawy sam, skoro dealer twierdzi, że wszystko OK. Podejrzewam, że może to mieć coś wspólnego z Euro 4 i ubogą mieszanką, gdyż w styczniu 2016 miałem jazdę testową NAT, które normy Euro 4 chyba wtedy nie spełniały i moto się tak (szarpanie) nie zachowywało. Dopiero od modelu 2017 NAT jest zamulony przez Euro 4... |
Zainteresowałem się problemem od początku i czekałem na rozwój wydarzeń, jednak od pierwszego postu nurtuje mnie myśl:
W jakim pojeździe skrzynia automatyczna pozwala zatrzymać pojazd bez użycia hamulca ? Zaznaczę, że w życiu nie jeździłem motocyklem z DCT, ale dziesiątkami ciężarówek, osobówek, traktorów, koparek i wózków widłowych wyposażonych w automaty klasyczne czy dual clutche i w każdym pojeździe wymagane jest wciśnięcie hamulca w celu zatrzymania. Wybiorę się w końcu na testy CRF z DCT i zobaczę co tam za cudo pracuje. |
Już odpowiadam na twoje pytanie - potrafi to robić skrzynia konwencjonalna z takim nietypowym hamulcem pasowym - w moim peugeocie skrzynia AL4 DP0 zatrzyma pojazd bez hamulca w dosyć rozsądnym czasie :P :at: Bardzo to się przydaje w mieście - zjada mniej hamulców.
Za to ukuzyna w Audi a8 z dsg silnik sam z siebie nie hamuje... tylko jak puścisz gaz to tak jakby na luzie jechał... |
A jak to jest w DCT? Włączam D, puszczam hamulec i moto zaczyna się toczyć czy też stoi dopóki nie dodam gazu jak w skuterze?
|
Cytat:
Stoi dopóki nie dodasz gazu, a na podjazdach się stoczy do tyłu. |
Muszę sprawdzić w swojej, ale wydaje mi się ,że to zatrzymywanie po odjęciu rolgazu , nie powinno doprowadzać do samoistnego zatrzymania w aucie czy motocyklu z automatem.
Od tego jest hamulec.Oczywiście to moje odczucie. W końcu tutaj mamy cały czas zasprzęglony 1 bieg. Co innego gdybyśmy zrzucili na N, co chyba w czasie jazdy nie jest możliwe. |
Sprawdziłem, moja hondzia po odpuszczeniu gazu, zatrzymuje się. Tak samo nie ruszy dopóki nie zwiększę obrotów. Całkiem inaczej niż w samochodach. Miałem CVT, tradycyjną hydrauliczną oraz DSG i jak to w każdej puszce, po wrzuceniu biegu na miejscu trzeba trzymać wóz hamulcem. CVT widać, że wysprzęgla całkiem gdy mocniej ciśniesz hamulec, widać że nawet obroty lekko spadają, po odpuszczeniu wzrastają cirka 100/min i czuć że już wóz chce ruszyć. Nie wyobrażam sobie, żeby tak miało to działać w motocyklu, nie sposób byłoby trzymać cały czas jakiegoś hamulca. Do tego, w puszkach nie zatrybi D ani R bez wciśniętego hamulca, w NAT DCT wrzucasz D bez tego.
|
Ta skrzynia podobno się uczy wiec jak kto ją nauczył to tak ma :D.
|
Emek rozkminił problem :) Czyli każdy ma na co zasłużył :D
|
Moja DCT nic się nie nauczyła do tej pory ;-). A poważnie - jest zaprogramowana zupełnie inaczej niż w większości samochodów, gdzie jest tryb pełzania (po puszczeniu hamulca samochód powoli rusza). W DCT przy włączonym 1 biegu sprzęgło sie załącza przy obrotach silnika minimalnie większych od obrotów bieg jałowego. Rozłącza tez napęd jak sie zwolni bardzo i to nieżelazne od tego czy hamując hamulcem czy z powodu oporów toczenia/wzniesienia.
To jest zresztą główne utrudnienie przy jeździe w terenie - przy bardzo powolnym manewrowaniu nagle rozłącza napęd i trzeba dodawać gazu co nie jest optymalne. Dużo bardziej precyzyjnie operowało sie sprzęgłem. Dlatego m.i. DCT jest dla twardzieli - manualem każdy potrafi. Jeśli sprzęgło nie rozłącza napędu przy puszczeniu gazu to może obroty biegu jałowego są za wysokie albo linka naciągnięta za bardzo? Luz na rollgazie powinien chyba być ok 10mm. |
Cytat:
Cytat:
Luz na rollgazie ma być 2- 6mm i u mnie też jest OK. Więc to też nie to... |
[QUOTE=Radarman;555233]Dwa razy był robiony reset DCT, więc to nie to :mur: .....
Przepraszam, że zapytam z ciekawości : jaki olej masz zalany? |
Cytat:
|
W moim DCT - jak postawię na centrala i wrzucę D(czy S1) to koło zaczyna się kręcić i mogę nasmarować czy wytrzeć łańcuch, (a na myjni kerszerem wymyć całe koło) ale jestem w stanie dociskając szmatę do łańcucha czy opony zatrzymać koło.
Z tego widać na filmiku z początku, na ciepłym silniku a więc i oleju - wygląda na nie wyregulowane, ciągnące sprzęgło - chyba, że Twoje opory toczenia są równe "0", a u nas nieco tarcze i łożyska trzymają tak że motor sam nie ruszy a i po puszczeniu gazu się zatrzyma. Jak masz centralną to sprawdź czy zatrzymasz koło dociskając szmatą czy kołkiem łańcuch. |
Hej
Sprawdzałem u siebie i ma to się tak: Stoję i klikam D i moto ma bieg zapięty, ale nie próbuje nawet ruszyć.Dopiero po dodaniu minimalnie gazu rusza i to tak jak byś Sam powoli wysprzeglał.Gdy się toczę to i się zatrzymuje jeżeli nie dodam gazu.Moim zdaniem może jednak za wysokie obroty silnika skoro w Hondzie nic nie znaleźli. A i na filmiku Ty masz blisko 2k i jak stajesz obroty jednak zwalniają. |
Cytat:
A co odpowiada za to, że w dct sprzęgło "wysprzęgla" ten pierszy bieg" lub "rozpina" czy jak kto woli daje na ślepy luz pozwalajac motkowi się zatrzymać? - bo samo się to nie dzieje. Na samochodzie alfa ze skrzynią dwusprzęgłową za pracę sprzęgła odpowiadają dwa czujniki i moduł. W afryca jest coś takiego jak moduł PCM(jeden z elementów odpowiadający za pracę sprzęgła), który po wymianie lub demontażu/ lub wymianie sprzęgła trzeba od nowa zaprogramować - tzw. procedura inicjowania sprzęgła . Przy okazji, producent zwraca uwagę, ze po wywróceniu motka moduł PCM może uledz uszkodzeniu.jak również jeśli złącze zostanie odłączone, gdy przepływa prąd, może dojść do nadmiernego napięcia uszkodzajacego PCM. Moze sprawdzić ten PCM i ponownie go zaprogramować, serwis wie o tym ? sprawdzał PCM? procedura opisana w SHOP MANUAL CRF1000 - CLUTCH INITIALIZE LEARNING (PCM) str. 13-82 to tylko sugestia. |
Napisałem wyżej że ta procedura, którą opisujesz, była robiona dwa razy. Może źle się wyraziłem nazywając ją resetem DCT...
Jak widzisz nic to nie pomogło. |
Cytat:
|
Czołem! U mnie przebiegało to w kolejności tak, moto od nowości na postoju wysprzęglało jak należy, czyli po dodaniu gazu ruszał do przodu (bez gazu stał). Przy przebiegu ca 15 tys. zapodałem kpl Akrapa i po założeniu bez zmian, czyli w porządku. W ostatniej trasie Afra dostała ostro po garach (całych dwóch ;-) ) przy temp ok. 35 st. Wg mnie Akrap wypalił się odrobinę, co wpłynęło na poziom wolnych obrotów, które zaczęły oscylować ok 1800. Moto zaczęło ciągnąc na "D" podczas postoju. Obroty skakały czasem do 1900, co powoduje brak możliwości wpięcia "D". Myślę, kombinuję, a co tam zleję olej z odmy. Faktycznie nazbierało się w wężyku co nieco. Odpalam silnik a obroty poszły jeszcze wyżej, na szczęście na chwilę, po kilkunastu sekundach unormowały się na poprzednim poziomie, czyli 1800. Za dużo. pozostało mi skręcenie obrotów przy przepustnicy (klucz 6mm i imbus2,5 ), lecz nie mając pod ręką "szóstki" postanowiłem wcześniej wyjąć dBkillery, które założyłem na trasę. Odpalam silnik aby posłuchać melodii.... a tu wow! Obroty jak należy, moto nie ciągnie na "D", wszystko jak należy. Skrzynia pracuje wzorcowo, silnik równo cyka.
Wcześniej regulowałem manetkę, zwiększając luz, myślałem że to coś zmieni. Błąd. Jeżdżę na min prawie zerowym luzie, takie przyzwyczajenie ze sportów i wszelkich szkoleń, na których jako pierwszą czynność kasują luz manetki. Dozowalność i czucie moto znacznie lepsze. Powyższe u mnie pomogło, okazała się "pierdoła". Wg mnie na ciągnięcie na postoju wpływ mogą mieć jedynie niewłaściwe obroty biegu jałowego, choć może macie inne doświadczenia. |
Na filmiku poniżej fajnie widać jak się zachowuje DCT po zapięciu "D".
https://youtu.be/69pmImkyN5g?t=3m2s |
Cytat:
|
Koledzy. Pozdrawiam wszystkich i witam jednocześnie bo nowy jestem. WieniuZiel opisuje coś co mnie się zdarzyło i z czym jest problem i to duży. NAT z DCT, nalot 29000. Do 25000 wszystko OK. Zimny silnik po odpaleniu gaśnie..... zapyrka i stop. Trzeba przytrzymać delikatnie na gazie i wówczas za kilka sekund się ustabilizuje i już ok. ALE ! Jak dasz za dużo to wskoczy na 1900 ( WieniuZiel ) i na skarby świata nie wrzucisz D. Pomaga TYLKO podpięcie kompa serwisowego i reset. Następna taka akcja i znowu to samo. Jak dupa stałem kilka godzin na Sardyni czekając na transport do serwisu. Dodatkowo skrzynia zaczyna świrować. Podejrzewam ze ma to związek z problemem jak powyżej. Biegi jakby się kleiły zmiana z szarpnięciem, potrafi w trybie D dojechać do 80 na 3 biegu i dopiero zmienić. Po przejściu na manualna zmianę klawiszami chodzi jak burza. Jeżeli jest gdzieś w Polsce serwis który ogarnia DCT i NAT to poproszę o informacje. Generalnie jestem mega zadowolony z moto ale ostatni wyjazd i przysiady w trasie były BARDZO...... frustrujące
|
A dziś moja CRF 1000l , odpaliła , po miesiącach mieszkania w garażu i jakież było moje zdziwienie,nie da sie zapiąć żadnego biegu przy DCT.Gasiłem, sprawdziłem czujnik z stopki,i nic.Jakieś pomysły.? zamarzł?
Tomek |
Przy zbyt wysokich obrotach biegu jałowego nie ma możliwości załączyć biegu.
Przyczyną często jest zanieczyszczony silnik krokowy przepustnicy biegu jałowego. Przyczyną może być zbyt wysoki poziom "syfu" w odmie. |
Nie otwieram nowego tematu więc napiszę tutaj. Od trzech dni mam problem ze skrzynią DCT. Przy zagrzanym silniku jak stanę w korku i włączy się wentylator to rozłącza skrzynie i wyskakuje "-" na wyświetlaczu. Nie da się wrzucić N ani żadnego biegu. Nie ma znaczenia czy jechałem na D, S czy manualu. Pomaga wyłączenie zapłonu i odczekanie 2-3 minut, zapalam i jedzie. I tak przy każdym skrzyżowaniu.
ATAS z listopada 2018, przebieg 6500 km, temperatura w normie, olej pełny stan, reset ustawień DCT nie pomógł, obroty na jałowym 1600-1800 obrotów. Może ktoś ma jakiś pomysł zanim wstawię moto do serwisu? |
Cytat:
Później powiedzą, że sam zyebaueś :umowa: Na moje oko to czujnik płynu chłodniczego albo nie został prawidłowo wpięty gdzieś na kostce i rozłącza skrzynię, bo są zbyt wysokie obroty. Nie zauważyłeś czy nie zaczęło się to dziać po zrobionym serwisie albo rozbieraniu moto? Mimo wszystko zrób jak napisałem w pierwszym akapicie. |
Cytat:
|
Cytat:
|
Panowie pytanie!
Czy Wasze DCT (2017) również potrafi tak zredukować(1-2), że idzie się przewrócić a tył kasku już macie obity od pasażerki? Nie wiem o co chodzi ..na pusto tego nie ma... ale jak załaduje sprzęt posadzę żonę i ćwiczę albańskie winkle to mnie krew zalewa i modle się o manual z każdą redukcją w wykonaniu dct... Ta skrzynia na codzie chodzi nie zauważalnie... pod dużym obciążeniem zachowuje się jak by nie był półsprzegła... ja rozumiem, że najlepiej nie schodzi poniżej 4 tys ale czasem na nawrocie się nie da z nachyleniem 21% na śliskiej nawierzchni... Normalne to? Jak u Was ten automat zmienia biegi przy prędkościach spacerowych pod obciążeniem.... |
DCT można resetować. W necie są instrukcje do konkretnych modeli i roczników.
Robiłem to u siebie (NC 750X DCT) i mam wraże, że po resecie przekładnia pracuje płynniej. Nie wykluczam autosugestii :D |
7 dni w Rumunii z żoną, trzema kuframi i drybagiem nie robiło żadnego wrażenia na DCT, więc za bardzo nie wiem o co kaman. Moto też z 2017 roku.
Cytat:
|
Cytat:
|
Procedura, którą zastosowałem w swoim NC'ku (750X DCT, rocznik 2016):
Nie namawiam, a tym bardziej nie biorę odpowiedzialności za ewentualne skutki zabawy z DCT :umowa: |
Cytat:
Nie za bardzo rozumiem pkt 9 Restart engine, allow it to idle. |
9. Ponownie odpal silnik i pozwól aby pracował na wolnych obrotach.
|
Wiem że było ale czy mógłby ktos podac jeszcze raz procedurę do deseru rocznika 2016 DCT
I kiedy to stosować? |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:17. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.