![]() |
Czy iskra na obu świecach jest idealnie w tym samym momencie?
Witam.
Mam banalne pytanie, czy iskra na obu świecach (oczywiście na 1 cylindrze) występuje dokładnie w tym samym momencie? Zastanawiam się czy jest mocno odczuwalny brak iskry na 1 świecy. Wyaje mi się że czasmi silnik który w sobote zamontowałem do mojej afri nietypowo drży w różnym zakresie obrotów. |
Cytat:
Iskra występuje w tym samym momencie, no może nie idealnie ale przesunięcia czasowe są tak małe że na pewno nie będą miały wpływu na prace silnika . Co do braku iskry na 1 świecy to sadzę że dla kierującego nie jest odczuwalny i też nie wpływa na prace silnika . |
A i owszem, ma. Co prawda w XLV ale silnik podobny bardzo i dwie świece posiada. Miałem uszkodzoną kostkę i czasami jedna świeca nie pracowała. Czuć było spadek mocy i zwiększało się strzelanie w wydech (był pusty). Ewidentnie niedpalało mieszanki. Po załączeniu świecy ponownie wzrastała moc i kultura pracy. Wibracje na luzie też były większe. trochę było to upierdliwe.
|
Cytat:
A też cale zycie myslalem ze jest odwrotnie. |
A może ktoś wie dlaczego zastosowano dwie świece? Odpowiedź na to pytanie pomogłoby w ocenie wpływu awarii jednej z nich. Ja gdzieś słyszałem, że są dwie, żeby zwiększyć odpornośc na kiepskie paliwo ale to może być bujda!
|
Cytat:
Dwie świece i tak nie zapalają równo mieszanki bo i tak zawsze jedna z nich zaiskrzy pierwsza i zapłon zacznie się właśnie od tej świecy. Ale żeby być na 100% pewnym trzeba by test przeprowadzić. |
Trzeba by jeszcze poczytać gdzieś o tym.
Z tego co wiem to iskry zapodawane są w bardzo niewielkim odstępie czasowym. |
druga świeca jest dopalający niby, ta z boku :Sarcastic:
|
Cytat:
|
Cytat:
Ma sens , w latach w których projektowano owy silnik miało . Później już tego nie zmieniali bo nie było sensu . Zawsze 2 świece na garnek to o wiele większa niezawodność niż jedna. Dawało to możliwość częstego odpalania i gaszenia w rożnych warunkach , jeżdżenie na różnych paliwach w długie trasy.Inżynierowie Hondy o tym myśleli i zakładali ze jedna świeca może paść na jakiejś "pustyni" . Wiem że w dzisiejszych realiach najlepiej jakby wszystko dało się zrobić z plastiku ale w tamtych czasach (przełom lat 80 - 90 ) zwracano baczna uwagę ta takie niuanse bo konkurencja nie spała. Niejednokrotnie w latach osiemdziesiątych o powodzeniu sprzedaży danego modelu decydowały jakieś, jak nam się dziś wydaje pierdółki. Opinie użytkowników także nie zostawały bez echa. |
Cytat:
|
Spytajcie się Motormaniaka jak jeździ DR 750/800 na jednej świecy i zaraz będzie wszystko jasne...po temacie :)
|
Cytat:
Przedłużyć żywotność świecy najlepiej można wożąc ją (tą drugą) w kufrze ;) |
Cytat:
Strzał w tłumik jest spowodowany: a. za bogatą mieszanką b. za ubogą mieszanką Prawidłowa odpowiedzią było na bank "a" stąd - całe pokolenia błędnie wykształconych???? |
a nie strzelałeś nigdy z tłumika wyłączając i załączjąc zapłon :D wtedy do wydechu dostaje się niespalone paliwo? a dwie świece powodują szybsze i równomierne spalanie mieszanki. mieszanka zapala się równocześnie z dwóch stron. niektóre samochody też tak mają. troszeczkę więcej mocy, lepsze spalanie i minimalnie większa kultura pracy. zwłaszcza w cylindrach sprej pojemności. rozwiązanie raczej na wymarciu ze względu la lobby księgowych :)
|
no niby racja ze strzelaniem w tłumik. Przy calej fachowosci wspomnianego tekstu, gosc by strzelił takiego babola? I jeszcze zwracał na to uwagę? Hmmm...
|
Nie śmiem twierdzić, że autor nie ma racji bo wywód poczynił zacny. Zwracam tylko uwagę na fakt strzelania w rurę podczas pracy na jednej świecy. Wtedy, podobnie jak przy krótkotrwałym wyłączeniu zapłonu paliwo się niedopala. Miałem tak więc stąd tąd wiem :) Zwróć uwagę, że za bogata mieszanka nie ma w sobie tyle paliwa co niedopalona. Może właśnie dlatego nie strzela przy zbyt bogatej. Ilości niespalonego paliwa spowodowanego odłączeniem świecy są znacznie większe i ma co się zapalić.
|
Cytat:
|
Cytat:
|
No tak, większość z postów potwierdza, że chodzi raczej o kulturę pracy (tu honda rządzi) a nie o zawodność.
Pozdrawiam. |
Cytat:
|
To ja powiem tak dla sprawdzenia można zdjąć fajkę z jednej ze swiec i odrazu motor zmieni charakterystyke pracy - ale i tak chodzi ładnie - tylko zaczyna drżeć/wibrować delikatnie. Każdy może sprawdzić sam bo świeca po lewej stronie jest porzecież dobrze dostepna.
Faktycznie zdublowane świece dają dobry efekt - czy był zamierzony czy nie. Przy XTZ 750 jak wypadnie 1 świeca to praktycznie koniec jazdy, na początku brak mocy i potworne drgania a potem z zimnego jest nie do odpalenia a jak sie uda to strzela aż miło. nie na darmo Afryka to falgowe/wzorcowe rozwiązanie motoryzacyjne. |
Jest jeszcze mały plus , mając działające tylko po jednej zawsze da się wrócić.
Jako że AT została przewidziana do wypadów dalekiego zasięgu to zastosowanie 2 świec zdecydowanie jej w tym pomaga. |
Cytat:
Aby wrócić jak padną świece wystarczy wyminic te które są dobrze dostępne - a po 1 na cylinder jest dostępne bez koniczności rozbierania motocykla. za to 2 nastepne .... ja mam uspawany specjalny klucz oby rozbierać jak naj mniej a i tak trzeba wykonac niezłą gimnastykę z chłodnicą i zbiornikiem paliwa. |
Wiecie co mi to się te pojęcia za uboga / za bogata zawsze pierniczą bo nie wiem czy za uboga w paliwo czy za uboga w powietrze :dizzy:
|
Uboga to za mało paliwa a za bogata to za dużo paliwa w stosunku do powietrza a konkretnie do optymalnego składu który zapewnia najlepsze spalanie mieszanki.
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:48. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.