Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (https://africatwin.com.pl/index.php)
-   NAT - Warsztat (https://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=171)
-   -   Rodzaj oleju a wypociny z odmy (https://africatwin.com.pl/showthread.php?t=29755)

mdxmd 17.07.2017 23:11

Rodzaj oleju a wypociny z odmy
 
ponieważ niektórzy piszą o zbierającym się oleju w wężyku puszki filtra powietrza pomyślałem aby spróbować to powiązać z producentem ew. lepkością oleju silnikowego, dlatego może jeżeli obserwujecie u siebie ( lub nie) takowe zjawisko napiszcie jaki dokładnie olej stosujecie ew. co ile km rurka wymaga oczyszczenia z oleju.

sebastian_j 17.07.2017 23:48

10W40 i sucho.
Trzeba było czyścić po tym jak barany w serwisie za dużo oleju nalały nie wiedząc że w NAT 2 korki do spuszczania oleju są.

GONZO 01 17.07.2017 23:49

Co to ten wężyk puszki filtra powietrza? Sorki jestem słaby. Słyszałem to i owo o wężykach odpowietrzenia skrzyni korbowej, ale o wężyku puszki filtra .... . Może mi zajeb... w serwisie :)

mdxmd 18.07.2017 07:21

Cytat:

Napisał sebastian_j (Post 540073)
10W40 i sucho.
Trzeba było czyścić po tym jak barany w serwisie za dużo oleju nalały nie wiedząc że w NAT 2 korki do spuszczania oleju są.

a marka oleju? różnych firm mogą mieć inną parowalność i jeden może się zbierać inny nie.

Emek 18.07.2017 08:47

10w30 i 10w40 zbiera się. Raz mniej raz więcej. Po glebie więcej.

PiotrekAT 18.07.2017 09:01

Mam dwie nat, 10w40, przy spokojnej jeździe zbiera się malutko oleju, przy ostrym śmiganiu więcej... olej nalany do prawie max na bagnecie, wymiana co 6tyś km

sebastian_j 18.07.2017 09:52

Cytat:

Napisał mdxmd (Post 540085)
a marka oleju? różnych firm mogą mieć inną parowalność i jeden może się zbierać inny nie.

motul 7100 10w40, choć szczerze powiem nie widzę związku.

radiolog 18.07.2017 14:25

Cytat:

Napisał Emek (Post 540098)
10w30 i 10w40 zbiera się. Raz mniej raz więcej. Po glebie więcej.

Takie same doświadczenia, na mokrym i autostradzie też więcej, ale tylko jedna, w pozostałych dwóch sucho od poczatku, jak mi mówił Madafakinges w ktmie to uchodzi do komory spalania, tu do wężyka, pewnie o ochronę środowiska chodzi.
Najpepiej odpuszczać jak jest mało, wtedy mniejsze szanse na usyfienie silnika,bo rurka za krótka
Moul i Castrol

Tank 18.07.2017 18:53

Na Ilosc skroplin w odmie kazdego silnika ( oczywiscie w dobrym stanie technicznym i bez bledow konstrukcyjnych) wplyw ma aura i styl jazdy (tzn gdy zimno i wilgoc i jazda na krotkich dystansach) a nie marka oleju.

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Zmyler 18.07.2017 23:10

Mam podobne przekonanie jak Tank.

Jarczoq 19.07.2017 00:00

Cytat:

Napisał sebastian_j (Post 540112)
motul 7100 10w40, choć szczerze powiem nie widzę związku.

Ano jest. Większość olejów na papierze wygląda podobnie, ale na jednej firmie (ten sam typ) silnik chodzi cicho, a na innej, jak młockarnia. Na jednej marce skrzynia pracuje płynnie - na innej haczy się i wbijają się miedzybiegi, albo trzeba kopać się ze skrzynią (Honda akurat nie ma z tym problemu). Dlatego mniej ważne, czy syntetyk, czy minerał (który notabene jest wytrzymalszy), tylko producent. Po za tym, dany silnik (a każdy ma przedmuchy do kartera) jeśli pracuje na cięższym oleju o wyższej temp. zapłonu, wydmucha mniej oparów. Podpięcie odmy do airbox-u ma tylko jedną zaletę - mokra obudowa dodatkowo filtruje, wyłapując (do pewnego momentu) kurz. Obecnie używam RoyalPurple 20W50 i w zależności, czy dam w palnik czy kulam się w terenie, obudowa lekko spocona.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:26.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.