![]() |
Stopiona dętka-dlaczego ?
Mialem dziś taki przypadek.
Wyjazd w dłuższą trasę, ale sam i nie zapakowany na maxa. Przejechałem ok 100 km autostrada z szybkością ok 100km/h, nagle motocykl wpadł w wibracje, zjechałem na pas awaryjny. Zeszło powietrze z tylnego kola. Znalazłem 5 dziur. Parę godz później, ściągnąłem w domu oponę. Dętka była prawie stopiona, wentyl urwany, no i skąd się wzięły dziury miedzy bieżnikami? Czy ktoś miął już coś takiego? Czy to dlatego ze wentyl się urwał i dętka obracała sie na feldze? http://s10.ifotos.pl/mini/opona-1jp_qpwrnnp.jpg http://s5.ifotos.pl/mini/opona-2jp_qpwrnnr.jpg |
Podobna sytuację mieliśmy w zeszłym roku. Na parkingu spotkaliśmy gościa na husce z kapciem na tyle. Po rozbombieniu koła dętka wyglądała jak od roweru. Można ją było nałożyć na oponę a średnica to parę cm cała wymietolona
|
Powietrze schodzi powoli i ileś tam kilometrów gnieciesz praktycznie już na kapciu
opona się grzeje prze okrutnie aż się wszystko topi |
Niewielka odległość przejechana na kapciu powoduje już masakryczne zagrzanie opony i dętki. Na MZ przejechałem może z kilometr i mnie opona prawie oparzyła.
|
Cytat:
|
Czasami dętka przeciera się bo opona nie jest potalkowana. Swoją drogą wszystkie swoje koła ładuję azotem (w puszce też).
|
Cytat:
|
Cytat:
|
Cytat:
|
Cytat:
|
Cytat:
|
W Krakowie teraz pusto, narodu mało bo wakacje, sezon grzewczy zamknięty więc i powietrze ciut lepsze. Byłem w piątek i nawet się dało oddychać :D.
|
Cytat:
Wulkanizator: Napompować koła azotem? Klient: A po co? W: Bo azot to taki gaz, co nie rozszerza się jak się opona nagrzeje. K: To poproszę. Niech pan napompuje do 2,3 atm. bo tyle podaje producent. W: To ja panu napompuję do 2,1, bo jak się opona nagrzeje to akurat będzie 2,3. Ręce, szczęka i fajka opada. (Wrocław, ul. Kowalska 112, zakład Ulda, rok 2016 na wiosnę) |
Cytat:
|
Panowie i Panie, myślę że rozwiązałem zagadkę.
Otóż: dziś znów wyruszyłem w tą samą trasę, już z inną oponą, a dokładniej mówiąc była to autostrada na Berlin. Już za Świeckiem zaczyna się Niemiecka część, i jest ona zrobiona z lanego betonu. Nie powiem teraz dokładnie ile km, ale są na niej podłużne wyżłobienia, i to one są powodem. Dziś po zrobieniu 40 km ta autostrada, zjechałem na parking żeby sprawdzić moja myśl, i dotknalem opony. Wierzcie lub nie, ale ledwo mogłem ja dotknąć. Dodam że mam teraz "metzeler Saharę", więc średnie kostki. Praca tych kostek na kole napędzającym, sprawia że nagrzewają się do niesamowitej temperatury, i dochodzi do tego że dętka się prawie topi, i odkleja się wentyl. Przednia opona też była mocno rozgrzaną, a jest tam profil podobny do tck80. Teraz jestem jakieś 500 km dalej, które zrobiłem "zwykła" droga, i jakieś 70 km "czarna" autostrada. Opony w normalnej temperaturze, nic się nie działo. Więc moja teoria by się zgadzała. |
Ooo proszę dętkę można naprawić bez zdejmowania koła https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...42f83d4cc8.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...1565638c5d.jpg
|
Taka wymiana ma jedną wadę - zapomina się/ciężko znaleźć w oponie to, co przebiło dętkę.
|
Cytat:
Trzy razy jechałem na kapciu. Przednim - kilka km. Tylnym - Nowy Dwór Maz. -Piaseczno ok 50km z prędkościami ok 100km/h , na zakrętach trochę wolniej bo nieco rzucało. Opona nie zeszła z rantów( 150ka). Tylnym - Nadarzyn - Piaseczno prawie 20km , prędkość ok 50km/h z powodu zejścia opony z rantów felgi i sporym rzucaniu na boki ( 140ka). W żadnym przypadku nie stwierdziłem gorąca graniczącego z oparzeniem. |
A mi niedawno zerwało wentyl na leśnej drodze , africa koło tył , opona tourance , ciśnienie 1,2. koło bez trzymaka.
Bez powietrza jechałem bardzo krótko , opona i dętka nagrzały się tak , że ledwo dało się ręką dotknąć. |
Chyba sensu nie ma z dętką schodzić poniżej 1,5 atm, żeby właśnie wentyla nie urwać
|
Cytat:
|
Cytat:
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:45. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.