![]() |
Parę pytań przed zakupem nowej Afryki
Witam wszytskich forumowiczów. Jako nowy użytkownik forum oraz wielce prawdopodobny użytkownik nowej Afryki mam do Was parę pytań. We wrześniu mam zamiar zakupić dwie Afryki dla mnie i brata(manual i automat) i jako to u mnie zwykle bywa lubię przed zakupem wiedzieć czego mogę się spodziewać po nowej zabawce. Od kilku dni wertuje fora i już sporo wiem ale często gęsto rozmowy w głównym wątku schodzili ma bok i ciężko znaleźć jedno miejsce w którym opisane były by pozytywne i negatywne opinie na temat nowej Afry. Przy konfiguracji motocykla zdecydowałem się na oryginalne kufry ale widzę że nie cieszą się dobrą opinią. Gdzieś przeczytałem też o problemach z drobna korozją ,pocacymi się lag ami, średniej jakości oleju, itp itd. Fajnie byłoby znaleźć w jednym wątku opinie osób które już trochę polatal i mają wyrobiona opinie. Motocykl do tanich nie należy więc chciałabym aby zakup był trafiony gdyż nie planuje zmieniać maszyny przez najbliższe 5lat i więcej. Zapraszam wszystkich właścicieli do dyskusji. Mam nadzieję że utwierdzicie mnie ze to najlepszy dla mnie wybór.
Pozdrawiam Jacek Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka |
Korozja? jeżeli chodzi o szprychy, to może coś tam tracą połysk, ale bez przesady, jak odpryśnie lakier z ramy to tam może pojawić się korozja, ale do opanowania hammerritem.
Mnie lagi się nie pocą, ale jak pojedziesz w błoto, albo ciężki off to mogą popuścić, ale to chyba każdy uszczelniacz tak ma. Olej to nie wiem, miałem motula , a teraz castrola i jeździ podobnie. Odnośnie kufrów nie wiem, ba sam mam TT. Będziesz Pan zadowolony, ja się przesiadłem z 1200 GS i ciągle nie żałuję decyzji :) |
Leć do przywitalni.
Ja do minusów dodam kiepskie "kitowe" opony! |
...i jak kupujesz automat to od razu 'będzie Pan zadowolony' :)
|
A mnie dzisiaj zagadywał Pan zadowolony z KTM 1290 Adventure, że bardzo mu się podoba NAT. Kręcił się dookoła motocykla kila minut i czekał aż odpalę 😀
D Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka |
Nie bierz oryginalnych kufrów bo to szmelc. Mam kufer centralny który kosztuje katalogowo prawie 2k pln a jest gorzej wykonany niż Givi za 300 pln. Gdybym nie dostał go gratis do motocykla w ramach promocji to bym się nieźle zirytował.
|
Jeśli chodzi o kufry boczne to może faktycznie nie są pancerne, ale dużym plusem jest to że odpinasz je i nie wystaje zbędne żelastwo, bardzo pakowne i praktyczne, mi osobiscie bardzo odpowiadają.
Motocykl sam w sobie jest świetny, u mnie wystąpił problem z podgrzewanymi manetkami i szprychami, za manetki po 3-4 akcjach serwisowych w ciagu 2ch lat dostałem zwrot kasy :) Szprychy utleniją się czy tam korodują, nie idzie tego doczyścić także coś jest nie tak, rozmawiałem z serwisem w Siedlcach i faktycznie wiedzą o tym że jest akcja serwisowa i chętnie mi to zrobią, czego np. nie wiedzieli w Plazie, ale to są pierdoły. Obecnie mam niecałe 21kkm więcej powiem we wrześniu na temat Afry jak wróce na kołach z Mongolii 😎 :at: Z obecnego doświadczenia to bardzo polecam, bezawaryjne moto, mocne, zrywne itp... (ale to już co użytkownik to inna opinia) :) |
Bardzo dziękuję za pierwsze komentarze. Zaraz lecę do topica przywitać się. Grzechu2012 zgadzam się z Tobą bardzo podoba mi się system mocowania oryginalnych kufrow jest prosty i nic nie wystaje kiedy jeździmy "golasem" i to bardzo za mną przemawia bo poza długimi tripami będę wozić się tylko z kufrem centralnym. Myślicie że pojawią się nowe ulepszone wersje ori kufrow lub czy można liczyć że inne firmy wykorzystują oryginalne wieszaki z Afry?. Mam jeszcze pytanie odnośnie szyby słyszałem w honda plaza że montaż wysokiej szyby nie koniecznie polepszy przyjemność z jazdy.
Pozdrawiam Jacek Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka |
Ja mam 186 wzrostu i mam ori szybe + deflektor i jest ok, bez deflektora urywa leb i jest glosno a mam cichy kasek ;)
|
Szyba to jest indywidualna sprawa jednym wystarczy oryginalna co kto lubi pojeździsz zobaczysz bedziesz zmieniał nie ma co sie przypalać na starcie a wybór jest i zapewne coś dobierzesz. Zastanawiam sie jak te "wieszaki" z kuframi beda wyglądały po parkingówce albo szlifie... ile z nich zostanie ? Osobiście wybieram stelaże. Pozycja za kierownicą bajka, skrzynia manual świetna, moc wystarczająca, opony do wymiany, gmole koniecznie, światła mega można tak wymieniać bez końca ogólnie na tak i jak już wsiądziesz i pojeździsz to banan będzie cały czas możesz spać spokojnie dobry wybór!
|
Z tymi oponami to niewiem o co chodI?!
Ja zrobilem 16kkm i bylem bardzo zadowolony, balkny, Norwegia, deszcz, mroz, upaly, winkle, wytrzymaly wszystko szuterki lekkie tez :) Nie skrealaj ich na starcie :) |
Cytat:
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka |
Mam 185cm i jak dla mnie orginalna niska szyba jest super.Nie chce innej.Co do kufrow to jak kto chce,ale ja bym ich za darmo nie wzial.
|
Im głębiej w las tym więcej drzew. Studiuję forum i widzę że pojawia się sporo przychylnych opinii na temat kuferkow adpuro na stronie producenta prezentują się bardzo solidnie
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka |
Cytat:
|
Jest cos w tym co pisze Pirania,ale cena....:vis:
|
Nie bierz 1290. Poza mega sterydami, których niestety pewnie nie wykorzystasz, nie ma nic ponad to co oferuje 1090. Jeśli nie NAT (jest świetna), to moim zdaniem jedynie 1090R.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Rafał, pogadaj z mechanikami zanim zaczniesz polecać 1290. To nie jest 1190 czy 990.
|
Cytat:
Tia, a jaki był topić? I skąd wziąć tych mechaników , speców od 1290...skoro sprzedało się tego w PL 17 szt? Wysłane za pomocą Nokii 3310 |
Cytat:
Topic Wysłane za pomocą Nokii 3310 |
Cytat:
Widziałem ostatnio kilka na trasie z HR i.. same ochy i achy..;) |
Cytat:
|
A wracając do tematu....
Ja podpowiem jeszcze w kwestii kufrów. Mam co prawda na razie nakulane lekko półtora tysia km. Ale nie zdecydowałem się na kufry oryginalne, bo miałem Monokeye aluminiowe. Zakupiłem stelaż demontowalny GIVI, który koledzy na forum opisywali jako szitowy. Mnie on na razie bardzo się sprawdza. Zaliczył dwie gleby i nie było kłopotu. Osobiście polecam z założeniem,że to nie są gmole tylko stelaże. Jeżdżę z nimi mimo łatwego demontażu przy pomocy specjalnego klucza , nawet gdy nie mam kufrów. Zawsze mogę to zdjąć, ale ... No właśnie. Jak chcesz jechać w teren , na krótkie wypady i chcesz poprzypinać do motocykla np. namiot, albo torbę na tylne siedzenie, albo coś przy pomocy pająka, to nie ma sensownych zaczepów do tych haków. Stelaże tradycyjne dają za to wiele możliwości. Jestem bardzo zadowolony z ich posiadania, mimo ,że nie ma już tak zgrabnej dupki. Przy czym ja ten motocykl kupiłem nie dla wyglądu, ale do roboty. Poza info o stelażach, potwierdzam ,że gmole sensowne super potrzebne. Polecam HEED'a , są mocne , sensownie wykonane i nie za drogie. Inne albo sensowne trzykrotnie droższe, albo nie chronią , albo wyglądają jak balkoniki dla niepełnosprawnych. Manetki bierz nie akcesoryjne ori , tylko np. Oxfordy. Sterownik się fajnie mieści. Szyba wg wzrostu. Jak co, mam jedną wysoką na sprzedaż. Używana dwa dni. Dla mnie za duża. |
Cytat:
|
Cytat:
Ale dostałem zwrok kasy od Hądy :bow: |
Przypadek raczej. Grzeją słabiej niż bym się spodziewał ale przynajmniej nie mają średnicy rury od kibla jak w Oxfordach :D.
|
Mi w każdym salonie Hondy odradzali ogi manetki. Podobno przepalał się sterownik i podobno poprawili to w roczniku 2017.
|
Ja mam model 2015, pierwyj wypust. Ori manetki od nowości. Nic mi się nie przepaliło. Najechane mam trzydzieści parę tysi i nic się nie dzieje.
|
Cytat:
|
Grzechu to psuj i tyle ;). O motocykl trza dbać i wszystko działa :D.
|
1 Załącznik(ów)
Hehe ja? Toć to moja niunia :)
Zawsze ją głaszczę jak jedziemy w trasę :) To pewnie przez ten mój nr Afry |
No i wszystko jasne.
|
Szczęśliwy numerek.
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka |
No dobra widzę że lekko odjechaliscie na bok. Co do ktm no cóż nie porywa mnie wizualnie dodatkowe kunie nie są mi potrzebne bo już swoje wylatalem na szlifierkach. Afra porostu mi się bardzo podoba, nie mam żadnego doświadczenia w off więc spokojnie wystarczy mi to na 5lat.
|
Emek,nie mów,że nie wiesz o kłopotach z manetkami. Jesli Twoje działają to jest to ten wyjątek potwierdzający regułę.
Sam bym je kupił nawet za te kasę,ale jest tyle reklamacji,ze żal dupe ściska. |
Cytat:
ale teraz w porównaniu do oxfordów to widzę że lekko ciepłe były, bo o grzaniu nie było mowy przy temp. 0 stopni i niżej, także nie widzę sensu inwestować prawie 1600pln gdzie oxford to wydatek 200pln :dizzy: a gniazdka ori nawet nie używam, też wydatek bez senu! |
Tak jest :-)
|
A akcesoryjne gniazdko byś używał?
Dla mnie gniazdko to podstawa, http://allegro.pl/4ride-gniazdo-zapa...734550783.html Ja kupiłem takie. Idealnie pasuje w ori otwór, a kabelki wystarczają, żeby podłączyć pod ori kostkę. Wykorzystałem zaślepkę ori kostki, wstawiłem małe piny i mam podłączone jak ori. Koszt 40zł+2godz roboty. Najwięcej zajęło mi ściągnięcie plastików, bo pierwszy raz. Następnym razem będzie szybko. Dramatyzowali że przejebanie się ściąga, ale jak człowiek sobie obczaji gdzie te piny to wcale nie jest źle, za to składa się w 5 min. Jednak ta hąda nie taka głupia. https://www.youtube.com/watch?v=bchAlzBt36o&t=1109s Tu jest instrukcja. Gniazdo wpina się pod dwa dolne piny. Czerono/żółty i obok po prawej to chyba był niebieski. |
Mam wrazenie ze powoli ten watek zaczyna byc maslany.Wszystko zostalo powiedziane,reszta jest w tym dziale.Jak zaczniemy dywagowac o gniazdku w aspekcie czy kupic czy nie i co warto wiedziec przed zakupem to bedziemy troche smieszni.Przejedz sie,sprawdz czy ci pasuje i jak tak to kup.Jak nie to nie kupuj
|
Ale jak ma wydać 2000 na akcesoria ktore moze kupic za 500 to chyba dobrze jest chlopu podpowiedzieć :)
|
Cytat:
No chyba, że będziesz jeździł po słonecznej Italii, gdzie asfalt jest rozgrzany jak pupcia hiszpańskiej konczity ;) 2. Grzałki, grzane rączki czy podgrzewane manetki, jak wolisz - utarło się, że grzeją słabo i psują się. Sam miałem ori w poprzednim NC750X i zrypały się raz albo dwa. Teraz wziąłem No Name i też nie za dobrze grzeją - bierz Oxfordy, 3. Kufry - sprawa dyskusyjna jak wszystko zresztą. Ja mam Hepco&Becker. Ori ponoć są wątpliwej jakości, chociaż dobrze siedzą w ori mocowaniach. Moim zdaniem jak masz że stelażem to masz dodatkową ochronę - to moje zdanie, 4. Gmole - mam DCT, więc wziąłem górne i dolne, żeby chroniły skrzynkę. Na pewno nie bierz ori, bo nawet handlarz mówił i w katalogu też jest napisane, że jest to DEKORRAHMEN - tłumaczyć chyba nikomu nie trzeba. 5. Gniazdo 12V ori kosztuje kosmiczne pieniądze, więc lepiej albo samemu albo dedykowane dokupić. 6. Wrzuć sobie podwyższenie kiery i będzie już miodzio. 7. Zaopatrzenie się w Batzen'a - poszukaj na forum, było o tym - możliwość regulacji niskiej, ori szyby. Ja mam 183 cm i mam w połowie ustawień. 8. Warto zmienić handbary. Ale jeśli nie będziesz śmigał po ciężkim terenie to chyba nie warto - Twoja decyzja. To chyba tyle :o |
To i może ja swoje 3 grosze dorzucę :
1. Przede wszystkim wypiernicz OD RAZU kitowe opony Dunlop! - jeździłem w niedzielę po szutrach , kamieniach i asfalcie ( nie miałem trudności z opanowaniem motka ale jest to typowo asfaltowa opona ) 2. Grzałki, grzane rączki czy podgrzewane manetki, jak wolisz - utarło się, że grzeją słabo i psują się. - mnie ori zwaliły się już 2 razy więc zdecydowanie odradzam 3. Kufry - sprawa dyskusyjna jak wszystko zresztą. Moim zdaniem jak masz że stelażem to masz dodatkową ochronę - to moje zdanie, - tak jak kolega pisze akcesoryjne mają stelaż więc dodatkowa ochrona, świetną robotę robią Apduro 4. Gmole - mam DCT, więc wziąłem górne i dolne, żeby chroniły skrzynkę. Na pewno nie bierz ori, bo nawet handlarz mówił i w katalogu też jest napisane, że jest to DEKORRAHMEN - tłumaczyć chyba nikomu nie trzeba. - też się zgadzam , są to "uchwyty na halogeny" a nie gmole polecam Heed 5. Gniazdo 12V ori kosztuje kosmiczne pieniądze, więc lepiej albo samemu albo dedykowane dokupić. - mam ori ale oczywiście można tańsze 6. Wrzuć sobie podwyższenie kiery i będzie już miodzio. - zależności od wzrostu :) 7. Zaopatrzenie się w Batzen'a - poszukaj na forum, było o tym - możliwość regulacji niskiej, ori szyby. Ja mam 183 cm i mam w połowie ustawień. -mam polecam ale mam 192cm 8. Warto zmienić handbary. Ale jeśli nie będziesz śmigał po ciężkim terenie to chyba nie warto - Twoja decyzja. - gównolit :) |
Cytat:
|
To może ja sprostuję na temat opon - naczytałem się na temat ich dziwnego zachowania na mokrym. Dodatkowo podczas wybierania wyposażenia dodatkowego w Hondzie, handlarz sam mnie ni stąd, ni zowąd zagaił czy wymieniamy od razu opony. Spytałem czy da mi jakiś spory rabat, gdy zostawię mu Dunlop to powiedział mi, że ich nie chce, bo nikt tego od niego nie kupi. Wnioski można wyciągnąć samemu.
Osobiście też nie miałem z nimi problemów. Na Hochalpenstraße zamknąłem z obydwu stron, jadąc obładowany jak wielbłąd, ale asfalt aż się kleił tak było gorąco. Do tej pory zrobiłem na nich niecałe 7k. Ale w deszczu, lecąc na Monte Cassino trakcja cały czas mrugała. Także tego, no - taka sytuacja... ;) |
Mnie się ori grzane manetki ani raz nie zepsuły, a jak jechałem na Tommiego, to oxforda się cały czas przekręcały. Niektórzy mówią,ze nie grzeją wystarczająco, ale z zimowymi rękawiczkami nie ma probkemu
|
A mi to forum coraz bardziej przypomina forum BMW. :D Sorki za zlosliwosc. :* ;)
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka |
Zgadzam sie w calej rozciaglosci wypowiedzi :haha2::haha2:
|
Tank, kup sobie NAT i zmieni się Twoje stestwo :D Jeeeaaa :D
|
Moje trzy grosze.
1. Handbary do wymiany, to atrapa. 2. Osłona silnika jeśli latasz w terenie - nie wiem dlaczego, nie pomyślano w OEM o chronieniu prawej strony (wydech). O gmolach w ogóle nawet nie wspominam - to podstawa. 3. Śruby tylnych setów (przygotuj się na zaopatrzenie w zapas) - ale to akurat na plus, lepiej że one się gną, niż sety za 1500 zł. I nie zdejmuj tych setów, one chronią wydech i zadupek. 4. Szyba - ja tam wolę OEM (mam 184 cm) - lubię jak mi wieje, zwłaszcza jak jest 30 st. C. W terenie rysuje się jak cholera. Mi to nie przeszkadza, i tak przez nią nie patrzę. 5. Uważaj na montaż ciężkiej NAVI na mocowaniu szyby, mi nie strzeliła ale podobno w terenie może się złamać. Teraz nawet na czarnym patrzę na NAVI i czekam aż mi się na zegarach położy. W terenie zdejmuję. 6. Nie daj się zmącić w temacie podnóżków - są ok. Nie wiem po co komu podnóżki na pół metra. No chyba, że masz nogę w okolicy 48. 7. Od razu załóż blokadę wygięcia hamulca tylnego. Szkoda kasy na nowy albo stresu na prostowanie. Ja zmontowałem swoją z linki stalowej zapiętej do ramy. 8. Nie panikuj przy zgiętej kierownicy (raisery). Lekko w drugą stronę i już jest prosta. 9. Nie mam pojęcia jak ustawić zegar, serio. 10. Kufrów nie mam, nie wypowiadam się. 11. Zestaw z narzędziami od razu przenieś pod siedzenie. Umiejscowienie OEM jest jakimś nieporozumieniem - zwłaszcza, jak nie wiesz gdzie szukać klucza do... kluczy. Sam zestaw też jest jakiś nieprzemyślany. Ale po uzupełnieniu mieści się pod siedzeniem, plus multitool. Co wsadzisz w pudełko OEM, nie wiem. Ogranicza Cię tylko wyobraźnia i BHP. 12. Lagi mi się polały już. Mam to za sobą. Podobno sprężynki uszczelniaczy są za słabe. Robią to na gwarancji. 13. Szprychy łapią jakiś nalot - przyznaję. Coś będę z tym robił. Na razie tylko tył. 14. Zajebiste moto. Latam tym po mieście, po bezdrożach, po czarnym, szarym, pomarańczowym, zielonym. Wszędzie. EDIT: pkt 7 - tylko jak latasz w terenie oczywiście. |
ad.7 można poprosić jakieś foto , ossochozi ?
ad.9 patrz instrukcja obsługi. Po włączeniu kluczyka na ON przytrzymaj SET i strzałkę w dół . Po chwili zacznie migać godzina , którą możesz zmienić. Tak wchodzisz w możliwość ustawień podstawowych. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:10. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.