![]() |
Handbary od Hepco Becker UWAGA na śrubę
Pisze tu dla przestrogi.
Zakupiłem handbary od Hepco Beckera. Te metalowe pręty , które mocuje się wraz z oryginalnymi osłonami rąk . Generalnie jestem z nich bardzo zadowolony. Nie miałem na razie żadnej gleby, a więc nie mogę ocenić ich skuteczności, ale mocowanie wydaje się solidne i przede wszystkim rozumnie pomyślane, bo plastik jest chroniony przez stalową ramę , która biegnie przed osłonami. http://www.motobagaz.pl/oslona-handb...in-p-7786.html Pisze post ze względu na jedną wadę, mianowicie, po złożeniu wszystkiego do kupy , powinienem chyba zabezpieczyć klejem śrubę , która skręca całość mocowania ciężarków i metalowego oczka handabra do rurki kierownicy. Nie kojarzę by w opisie produktu była taka informacja, ale moja śruba z jednej strony się wykręciła i niestety została przeze mnie zagubiona. Jest to śruba M18 o stożkowym łbie na imbus. Teraz musze poszukać czy takową dotanę osobno , czy może będę musiał jakoś dogadać się z dystrybutorem Hepco, by sprzedał mi osobno tę śrubę. Poza tym drugi mankament, to śruby mocujące owe handaby do riserów na kierownicy. Tutaj również dostarczone przez Hepco śruby z łbem stożkowym, mają twardość 8.8. Po przejechaniu z nimi ok 200 km, tak mocno się zapiekly w gwincie, że próba ich odkręcenia cudem zaończyła się sukcesem, bez rozwalenia łoża śruby na imbus (chyba 5). Udało mi się w końcu zdemontować wczoraj wszystkie śruby i będę teraz szukał zestawu do riserów o twardości 10.9 , a dodatkowo tej nieszczęsnej M18 . Poza tym myślę,że produkt przemyślany, ale śrubki niestety do wymiany. :mur: |
Nie rozumiem mechanizmu zapiekania się śrub w gwinci po przejechaniu 200km a tym bardziej w czym miałoby pomóc wymiana ich na śruby o zwiększonej granicy plastyczności i sprężystości.
Najlepszym wyjściem chyba byłoby po prostu zmienić handbary na normalne ludzkie Polisporty za 100zł. Nie dość że o półtorej tony lżejsze, o cału budżet środkowo afrykańskiego państwa tańsze to jeszcze nic się w nich nie zapieka... Chyba, że błoto jak jest wyjątkowo upalnie |
Miałem okazje montować wszystkie dostępne handbary.. i jedyne słuszne to Zeta pro armor...
Czy w enduro czy w turystykach,są najmocniejsze z nich i najtrwalsze..,do tego szeroki wybór listków.. i systemów montażu. W Nat Sw-Motech po glebie na trawie połamał sie plastik.. Brackbuster a SW-Motech to to samo różnią sie plastikami A śruby wymień na 10.9 albo nawet 12.9 wtedy jest małe ryzyko wyrobienia gniazda |
Cytat:
|
Barkusters jest pancerny podobnie jak zeta pro. Zeta jest lepsza jak montowana do półek ale w Nat takiej opcji nie ma.
|
Najlepszym testerem okazało sie drzewo... i tu najlepsza okazuje się zeta,barkbusters sie skrzywiły....
drugim testerem okazało sie imadło i prostowanie.. inny stop alu z którego są wykonane,dużo bardziej plastyczniejszy.. |
Cytat:
|
To handbary mają własne gmole? :dizzy:
NAT po zamontowaniu tych wszystkich osłon, rurek i akcesoriów zbliża się wyglądem do tego: http://defense-update.com/images/samara-stryker.jpg PS. Jak wygląda gleboodporność nowej Afry? |
Zależy od zestawu rurek, wyrżnąłem dość mocno w piachu ostatnio i tylko otrzepałem piach z owiewek,bardziej uciepiał bark
|
Ja bardzo lubię Cycre. Jeden zestaw objeżdża drugi motocykl, niezliczona ilość gleb nic się nie zdeformowało ani nie pękło. Dobrze wydane pieniądze. W NAT mam barkbustersy. Zimą mufki, latem listki. Nie testowałem przy glebie ale wyglądają bojowo :D
|
Hamerykańskie dlatego pancerne,hmm handbary nie mają sie wyginać gdyż chronią ręce kierowcy i osprzęt,a kierownica i tak sie wygnie.. ale każdy ma swoje zdanie..
Z Zety zresztą mają fajne produkty do enduro i chętnie korzystam z ich oferty często. I nie polecił bym czegoś jeżeli bym sie dobitnie nie przekonał iż jest to warte polecenia,a miałem ku temu wiele okazji.. |
Wybór Hepco padł z tego powodu co opisałem. Jak to dobrze opisał ktoś powyżej, to są takie gmole dla oryginalnych osłon plastikowych. Może i bojowe, ale ręce akurat są mi bardzo potrzebne, zatem jak to w jakiejś reklamie : "jestem w stanie zaakceptować, te skutki uboczne".
Kłopotem śrub mocujących do riserów nie jest zapiekanie sie gwintu, tylko słabość łoża imbusa. Wielkość 5 jest mała i przy dużej sile koniecznej do odblokowania śruby z gwintu łoże zaczyna się skręcać. Nie daj bóg jeszcze jak jest źle spasowany klucz. Stąd chęć zmiany na twardsze. A śruba boczna , którą zgubiłem , musi chyba być zablokowana klejem. Tam łoże imbusa jest chyba na klucz 12, więc można tworzyć dobrą dźwignię i spokojnie ruszyć śrubkę, nawet z kleju. Nie mam doświadczenia w innych handbarach, ale te jak dla mnie wyglądają ok. Nie wiem jaka siła musiałaby być przyłożona , by te Hepco zmiażdżyć, a co za tym idzie zgnieść rękę, ale na pewno dużo większa, niż w przypadku zwykłego giętkiego handbara, który może i się ugnie , ale ręki nie ochroni. Każdy musi sobie sam odpowiedzieć, czego oczekuje.Dla mnie NAT , to taka krowa, której już ten handbar wiele wagowo nie zaszkodzi. P.S. Mam przed oczami sytuację z ostatniego powrotu z ITT 2017 Transalpów. Jeden z Niemców wracał do domu i spotkał się na czołówce z motocyklistą z naprzeciwka . Jeden z kierowców stracił 3 palce. Myślę,że taka osłona mogłaby mu zwiększyć szanse na uratowanie palców . |
Ate Hepco współpracują np. Z podwyższeniem kierownicy?
|
nie wiem, ale jeżeli górny risers nie ulega zmianie , to raczej tak. Podwyższenie, rozumiem,że różni się chyba tylko dolną częścią risersa.
|
Od razu powiem,że mam kłopot z dostaniem takiej śruby M18. Niestety gwint na niej jest 1,5 , a więc gęsty. Co za tym idzie straszny problem z zakupem takiej śruby. Póki co mam dwie opcje. Pierwsza , to sprzedawca towaru obiecał załatwić mi takową w ramach reklamacji. Druga opcja, można zakupić śruby innego rozmiaru , lub ze zwykłym gwintem ,ale niepełnym tylko dłuższe i dotoczyć wymagany gwint na gołym trzpieniu.
Śruby M8 , które pisałem,że są słabe udało mi się zakupić w twardości 10.9 i to w ilości bagatela 200 sztuk ;-) . Zatem, gdyby ktoś chciał kupować takie handbary i chciał zmienić te śrubki na twardsze, to chętnie odstąpię za drobną rekompensatą komplecik z zapasem :D. Powiedzmy za 5 zeta 6 sztuk (potrzebne są 4) + przesyłka. |
to widzę że w wlkp nie ma slepów z śrubami tylko sa hurtownie i hurtowe ilości..
sruby których dostać nie możesz... https://allegro.pl/listing?string=%C...a-aut-1-2-0511 |
A ja widzę ,że w okolicach Rzeszowa ciężko ze zrozumieniem tematu :Sarcastic:
Śruba M18 nie jest problemem i nie jest problemem gwint 1x1,5 , tylko problemem jest to aby śruba miała łeb stożkowy, najlepiej na imbus. Cały bajer w tym,że musi ona się ładnie chować w obrębie metalowej osłony, która ma łoże przetoczone do takiego łba. Na dzień dzisiejszy zakupiłem śruby M20 o nieco większym łbie i zawiozłem do tokarza,żeby mi przetoczył je na M18 , a łeb stoczył do podanego wymiaru. Jutro mam odebrać, zatem zobaczę co z tego wyjdzie. Później zostanie mam nadzieję tylko ocynk lub anodowanie. |
Cytat:
Podobny miałem problem z samymi ciężarkami w Bandycie. Dostałem w prezencie nierdzewne, ale zupełnie się nie nadawały bo stykały się z kierownicą. Jednak fabryczne (czarne) są zamocowane w sposób nie powodujący przenoszenia drgań. Przerobiłem na tokarce, a śruby (jak to żeglarz) użyłem z kwasiaka A4:D Daj fotkę tego problemu, bo rozmiar gwintu jakiś wielki? |
Zrozumieć cos co jest niezrozumiale napisane jest cieżko,chcę pomóc bo z rynkiem śrub mam dośc dużą styczność,fotka najlepiej by to zobrazowała..
Są specjalistyczne sklepy w których cuda można dostać. stalowych śrub nie da sie anodowac,zostaje ocynk i jeśli juz to tylko żółty bo jest odporniejszy na korozję i trwalszy. |
ok.
zatem tak. Sklepy ze śrubami u nas są. hurtownie także. Byłem i tu i tu. Nie ma w żadnych katalogach takiej śruby. Z tego co widzę po śrubie jaką dostałem od Hepco &Becker była ona raczej przetaczana, zatem nie brali oni nic co jest "fabryczne". Obecnie nie mogę Wam podesłać fotek, bo zwyczajnie towar jest u tokarza. Rzeczywiście palnąłem coś o anodowaniu, a przecież to stal a nie amelinium. Temat z przetaczaniem śrub podpowiedzieli mi włąśnie w sklepie specjalizującym się w śrubach. Zasadniczo można taki trzpień wytoczyć z kwasówki, ale koszt byłby chyba dużo wyższy. Na razie za dwie śruby M20 zapłaciłem coś ok. 17 PLN. Zobaczę ile skasuje mnie tokarz. Potem dam to do galwanizacyjnego pokrycia ocynkiem. Oczywiście najchętniej na złoto, ale cynkownia w pobliżu robi tylko srebrne. Twardość śrub M20 to 10.9 , zatem będę miał nieco mocniejsze niż oryginał od H&B, bo te były 8.8 . Motomax , napisz proszę co jeszcze mam objaśnić ,żeby było jaśniej. Może rzeczywiście czegoś nie widzę ? pzdr |
Nie wiem o co chodzi... ja wszystko kumam. Popatrzyłem z ciekawości na swoje dłonie... no są. Handbary polisporta też są... fakt lekko niedomagające i zamisst śrubek małych są trytki... i nadal działają. Za 100zł komplet. Trytki nie wiem jaką mają granicę plastyczności i sprężystości ale gwarantuję, że dużo mniejszą, dostępne w każdym sklepie i to plug&play - nie trzeba ich przetaczać.
|
Cytat:
|
Cytat:
|
2 Załącznik(ów)
Cytat:
Proces galwanizacji elektrolitycznej śrub nie obniża twardości śruby,chyba że jest to proces galwanizacji termicznej czyli ocynk ogniowy wtedy śruba utraci swoją pierwotną twardość. Zanim coś napiszesz sprawdz dokładnie czy masz racje :umowa: A z tą śruba to jest problem bo są ale na zamówienie tylko...,wiec na pewno szybszy i łatwiejszy patent z przetoczeniem istniejących.. Barkbusters wygląda to tak,a śruba jest 12,9 |
Colles ma poniekąd rację. Cynkowanie galwaniczne zwiększa ryzyko kruchości wodorowej, dlatego tych naprawdę odpowiedzialnych śrub się nie cynkuje. End ot :-)
|
tym samym sprzedawanie cynkowanych śrub klas wyższych niż 5.8 było by oszustwem..
trochę wiedzy na temat śrubek tam mam bo też dane mi było pracować w zakładach które śrubki klepia hartują i cynkują :) kwestia w jakich kapielach jeszcze sie to odbywa kwaśnych czy alkalicznych.. |
Ok. Motomax, podaj mi proszę cenę za sztukę i czas oczekiwania.
|
A propos handbarów jak upadniesz, to co Ci pęka najpierw w tym busterze?
|
1 Załącznik(ów)
Takie nie dałyby rady? Mnie uchroniły. Gruby płaskownik alu w tworzywie.
Trochę to u ciebie ciężkawo wygląda;) |
Mam podróbki takich acerbisów w drz niezniszczalne.
Teraz będę testował takie. http://allegro.pl/oslony-dloni-super...814110950.html Oglądałem je i są też kopie acerbisów https://cdn3.volusion.com/kudtr.juwp...jpg?1330704005 byłem w sklepie i miałem w ręce acerbisy i chinole. Stwierdzam, że to chyba jest to samo. Podejżewam, że po godzinach fabryka która klepie acerbisy robi takie noname. Z plastików od środka znaczki acerbisa są po chamsku zeszlifowane, i aluminiowe rdzenie są troszeczkę gorzej wykończone. Plasik w dotyku jest identyczny. |
1 Załącznik(ów)
Pęka plastik osłona,co do handbarów każde będą lepsze od fabrycznych,choć to trzeba by raczej nazwać wiatrołapami..
Ok wysłałem zapytanie odnośnie twoich śrubek Nat to nie liść więc przy wywrotkach duża siła dziala na handbary stąd sugestia by zakładać te pancerne... Do Dominatora mam zwykłe acerbisy bez rdzenia,w XRce Zeta PRO Armor ale ten motor lekko nie ma.. |
Mam taką klamkę w Drz zajebisty nigdy się tak klamką nie cieszyłem
|
Cytat:
Zanim kogoś skrytykujesz i odeślesz do materiałów to sam poczytaj |
Ryzyko... to nie tupolew czy przęsło od mostu że kruchość wodorowa ma jakieś znaczenie to śruba od handbara która nie ma naprężeń i jest na tyle gruba że szukanie specjalnej powłoki to marnowanie czasu..
Zanim napiszesz mądrość zastanów się czy w danym przypadku ma to sens,no chyba że chciałeś błysnąć wiedzą... Uraziłem cię.. Przepraszam nie miałem zamiaru |
Motomax, mówiłeś,że te śruby są na zamówienie. Cały czas czekam na cenę i czas oczekiwania. Może być mniej więcej. Oczywiście chętnie też poznam twardość przed zakupem.
|
Jutro będzie wiadomo czy są do sprowadzenia,jaka cena itp dam znać.
|
Widzę,ze taki sam kłopot jak w Wlkp.
A propos handbarów, to dzisiaj zaliczyłem dwie ładne gleby i osłony hepco ani drgnęły. Handbary i klamki całe,a wywrorka była na błoto z kamieniami. Jestem zadowolony. |
No i co Motomax , nie jest łatwo , ha ?
|
No nie jest to dostępne w każdym sklepie z grabkami,ale cierpliwości bedą te śrubki prosto z fabryki
|
Panowie.. a możę ktoś ma na sprzedaż org. handbary do Afry.. białe..?
|
Po co ci taki szit? to przy oparciu moto o drzewo się rozpierdziela...
|
Czarne mam.
|
Cytat:
|
ex, na co ci to ja mam ori u siebie już spawane, i myślę o buck busterach czy jakoś tak, ale to dopiero jak te zajade ;)
|
Daj spokój z oryginałami.
Mi moto upadło na plaży (piękny miałki piaseczek!!!!), bo się stopka zapadła pomimo poszerzenia - niestety coś tego nie przeżyło... zgadnij co ? ;) |
Tom się nie obala hehe
|
Cytat:
:D |
Cytat:
|
Ex wie ze w Afrze nic sie nie popsuje jak w Kacie to przynajmniej handbary chce połamać żeby ponarzekać.
|
Cytat:
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:03. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.