![]() |
Przegląd 1000km
Hey.
Gdzie i za ile robiliście serwis w Wwa? Czy lepiej jechać po za, np do Lublina, gdzie odbierałem moto? Jaki olej macie zalany? |
Ja robiłem w Honda Plaza. Koszt ok 420 pln. Zalewali chyba motulem.
|
Ja robiłem u swojego sprzedawcy, koszt 430 czy 450pln. Po zlaniu starego oleju zleciłem dodatkowo płukanie silnika olejem półsyntetycznym hondy (było co oglądać po zlaniu) i zalałem syntetykiem hondy.
|
Na czym polega płukanie?
Zalewanie chwila pochodzi i zlewanie czy cos jeszcze? |
Mnie bardziej interesuje cel takiego zabiegu. Płukanka bardziej mi się kojarzy z preparatem na bazie nafty, który ma na celu rozpuszczenie i usunięcie zanieczyszczeń. Płukanie półsyntetykiem syntetyka w nowym moto? Nie kumam. Ktoś przybliży o co chodzi?
|
Z tym przepłukaniem silnika chodziło mi o usunięcie syfu i resztek oleju fabrycznego (bo do końca nie wylata) z komory silnika. Po zlaniu pierwszego oleju (po 1000km; fabryczny olej to nie syntetyk, nawet nie wiadomo jakie ma parametry) w misce widać było dużo zanieczyszczeń. Dlatego zalaliśmy silnik nowym olejem (półsyntetyk - mniejszy koszt, i może być mieszany z syntetykiem) odpaliliśmy, trochę pochodził przy eksploatacyjnej temperaturze, następnie krótka przejażdżka - radocha dla Pana mechanika i zlaliśmy go dla pozbycia się pozostałości "pierwszego syfu" i resztek pierwszego oleju. Następnie zalaliśmy docelowego syntetyka. Zawsze tak robię przy nowych silnikach, taka szkoła. Przy kolejnej wymianie, po 10 000km, olej był "czysty", klarowny.
|
Dobre samopoczucie po takim zabiegu to ważna rzecz i dla właściciela i mechanika ( dodatkowa robota i materiał).
Operacja nie zaszkodzi na pewno , kasy w kieszeni mniej też na pewno , więcej u mechanika też na pewno , a dla silnika........raczej obojętne. Czyli trzy pewniaki i jeden neutral :) , co tam kto lubi. |
Cytat:
|
Ważne aby oba korki odkręcili.
|
Ważne też, żeby po zabiegu korek właściwie dokręcili, bo inaczej dupa zbita..
|
A jakiego rodzaju koszty sa przy kolejnych regularnych przeglądach? Zwlaszcza ten przy 24 tys. km?
|
Pytanie z innej beczki. Jak jest z docieraniem silnika w Africe? ....istnieje jeszcze takie pojęcie? Czy normalny tryb jazdy?
|
w instrukcji jest napisane coś tam,
w sumie to aby nie pałować do odcinki ;) |
Dokładnie ma się wszystko ułożyć, czyli jedziesz na kręte i górskie drogi i dociera nie wchodząc na czerwone pole, często zmieniasz biegi i nie jeździsz że stałą prędkością obrotową.
W BMW pamiętam było ile obrotów przy jakim przebiegu |
Gość w salonie stwierdził przez pierwsze 500 km nie przekraczać 4000 tys obrotów i nie gazować na zimnym silniku ile w tym prawdy nie wiem
|
Sprzedawca powiedział żebym do pierwszego przeglądu na 1000km nie przekraczał szybkości 80km/h. Ale tez mi się wydaje żeby nie przekraczać bardziej jakiegoś zakresu obrotów. Instrukcja mówi o unikaniu otwierania przepustnicy w pełni, gwałtownego przyspieszania i hamowania, jeździć zachowawczo i tyle. Zauważyłem tez, że termometr coś zawyża o jakieś 4 stopnie:( w porównaniu z samochodem. Takie pierwsze wrażenie po pierwszych 70 kilometrach...nie mówiąc o bananie pod kaskiem:) ...dziękuje za wskazówki
|
Tak ma, że zwyża, odejmuj w pamięci i będzie git.
Sprzedawca z tymi 80 km/h to lekko się urwał z choinki |
U mnie też zawyża dokładnie o 4 st
|
Cytat:
"Pierwsze 500 km - unikać gwałtownego przyśpieszania i nie odkręcać manetki na na maxa", jeździć zachowawczo (zanim nie poznasz się z motocyklem, bo banan pod kaskiem może szybko zniknąć). Po tych pierwszych 500 km (dla pewności) sprawdzić dokręcenie najważniejszych śrub - zawieszenie, koła itp. Starsi mechanicy hondy mówią, żeby unikać przekraczania 6000 obr/min do 3000km |
Hej. Mam pytanie . Właśnie zrobiłem 1005 km i podobno po 1000 km miała świecić jakaś kontrolka ze serwis konieczny a nic nie świeci ? Dzięki za info
|
Nic Ci się nie zaświeci. Musisz sam ogarnąć, że czas na serwis.
|
Cytat:
|
Mam trochę inny problem.
Kupiłem nowy włącznik ABS ponieważ motocykl był po małym szlifie i nie było plastiku z włącznikiem. Teraz ABS działa cały czas i mimo przyduszania włącznika nie chce się rozłączyć. Bezpieczniki sprawdzone łącznie z tym pod bakiem od ABS |
A z innej beczki , po 1 tys przegląd a po ilu następny ?
|
Cytat:
|
Książkowo. Filtr u mnie nie wytrzymał tak długo.
|
I chyba nie regulacja, a sprawdzenie luzów zaworowych. Jeśli coś nie gra to wtedy regulacja.
Ale takiego patentu z zaworami dawno nie widziałem. Z manuala wynika, że wydechy na śrubki a ssące na płytki. |
Pół motocykla do tej operacji trzeba rozebrać.
|
Cytat:
|
Z docieraniem /było wcześniej ale nie zdążyłem dopisać/ to są dwie przeciwstawne szkoły: jedna zeby zamulać a druga zeby od samego początku dawać w gwizdek.
Przeciwnicy drugiej oczywiście obawiają się awarii lub zatarcia, w najlepszym przypadku skrócenia żywotności pieca. Przeciwnicy pierwszej twierdzą ze zamulanie powoduje kantowanie korbowodow /fakt/, niedokładne spasowanie pierścieni w rowkach i słabsza kompresje oraz fenomen LAZY ENGINE - czyli silnik, który mimo ze sprawny po prostu nie jedzie tak jak kolegi. Na pewno trzeba zmieścić się z cyklem docierania w pierwszej wymianie oleju. Nie mam pewności ale ten olej imo bankowo jest specjalnym olejem aby silnik się ułożył i wymiana na nowy o nominalnych parametrach powoduje zahamowanie kontrolowanego zużycia. Jeśli silnik będzie popierdywany ino ino w okresie docierania po wymianie oleju proces układania się części zająć może kolejne 2-3-5? Tys km. A wtedy nikt się już nie cacka. Ja jestem zwolennikiem nieistniejącej teorii środka. Jeździć oszczedzajaco, nie zamulać na niskich obrotach na wysokich biegach, często zmieniać biegi, dużo hamowania silnikiem z intensywnymi redukcjami. Do tego od czasu do czasu niezbyt intensywna odwijka na trójce w okolice czerwonego pola. |
Ja po 33k kontrola luzów zaworowych nie trzeba było robić żadnej korekty.
Przy jakim przebiegu wymienia się świece ? https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...892dd3f17b.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...43b5d16c71.jpg Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
A tak spytam off-topic: czemu sterownik grzanych manetek po prawej stronie?
|
świece o ile dobrze pamiętam 48.000km czyli co drugie spr. luzów...więc warto było jeszcze poczekać bo rozbierania sporo,
u mnie pierwsze sprawdzenie zaworów było przy 72.000km już nie pamiętam dobrze ale jeden czy dwa wydechowe były w okolicy min. reszta ok |
Cytat:
|
Cytat:
|
Cytat:
ps. jedno mogę przyznać że dla serwisu to bardziej skomplikować tego motocykla już się nie dało..., po zaworach w BMW to niemal rozpacz :) |
a tak na poważnie to ciesze się, bo z tego raczej wynika, ze przy trasie rzedu 30-40k km obejdzie się bez kontroli zaworow....
|
Wcale z tego to nie wynika. Ja robiłem 2 razy i regulacje były. Nie trzymam się serwisówki tylko jak moto i tak jest rozebrane to po prostu uważam że warto tam zajrzeć a nie potem specjalnie rozbierać.
|
Przypuszczam, ze ty motocyklem akurat jeździsz o wiele 'ostrzej' (cokolwiek to znaczy) niż ja. Możemy do tego tematu wrocic w lipcu, wtedy będę po serwisie po 24k km.
|
Nie wiem czy styl jazdy ma na to wpływ ale Afryką jeżdżę raczej spokojnie.
|
przypomnę jeszcze moją prośbę do wyszstkich robiących zawory w swoich CRF zmierzcie rezystancję długich fajek zapłonowych od końcówki fajki do obojętnie której końcówki zasilania cewki powinno być ok 35-37kohm, ciekaw jestem czy to ja mam takiego pecha, czy one wszystkie to są bublofajki, u mnie obie były przepalone
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:36. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.