![]() |
RD07 zgasła
Witam, odpaliłem AT pochodziła i zgasła, po chwili znowu odpaliłem po około 30-40 min jazdy zgasła i juz nie odpaliła, paliwo jest. Co może być przyczyną?
|
Paliwo w zbiorniku czy w gaźnikach? Bo to jest zasadnicza różnica i by wiele wyjaśniało.
|
W zbiorniku.
|
Pewnie pompa. Sprawdź styki.
|
Styki były wymienione 8tys km temu.
|
Nic to nie znaczy... paliwo ma być w gaźniku a nie w zbiorniku żeby motur działał
|
ok :) a jak sprawdzić czy jest w gaźniku?
|
Powąchać to co wylatuje z rury wydechowej podczas kręcenia - jak śmierdzi beną a nie spalinami to znaczy, że bena w garach jest a to jest dobrze.
Trudniej... odkręcić śrubki do spuszczania paliwa z komór pływakowych. |
Zanim w gaźniku zaczniesz grzebać zobacz czy pompa działa. zdejmij wąż z pompy, ten co do gaźników idzie i kręć rozrusznikiem.
aha, i jak wyciągałeś aku na zimę to jeszcze zobacz czy dobrze klemy masz dokręcone :D i poruszaj kosą kilka razy :D |
Załóżmy , że benzyna będzie w gaźniku, co dalej sprawdzać?
|
A kręci rozrusznikiem? Jak kręci to silnik by działał musi mieć paliwo, tlen z powietrza i jakiś zapłon. Afra to dziwny motur będize działać nawet jak wszystko jest rozstrojone, chujowo ale będzie działać. Jak nie ma iskry to padnięty moduł lub jakis czujnik wyłączył zapłon - np właśnie ten od stopki.
|
Kręci, a jak wciskam sprzęgło to mi się dodatkowy halogen zapala.
|
No to zwara... wyjmij jedną fajkę, wsadź coś do niej i zbliż do ramy - sprawdź czy jest iskra. Jak ta pompa?
|
Motor będę miał w poniedziałek, został na trasie, nie miałem go jak dzisiaj zabrać.
|
1. Za bogato
2. Instalacja zaplonowa 3. Wszystko inne :) p.s. strazoki to pijoki :) |
czy jest możliwość ,żeby pompa nie zadzialala przy słabym akumulatorze?
|
Jak jest jakies zwarcie to posprawdzaj bezpieczniki. Moze padl przekaznik pompy paliwa.Usuń pompę i sprawdź czy zadziała na grawitacji. 20 min roboty max, powinno się udać przerobić bez dodatkowych wężykow. Jak będziesz miał zdjęty bak podłącz paliwo z jakiejs banki. Ja używam strzykawki zanety 100 mll. Krec rozrusznikiem i szukaj przebicia na ramę z kabli vn i iskry na świecach, zdejmij fajkę i włóż jakaś stara świece. Sprawdź też przebieg przewodów od dodatkowego halogenu i czujnika pod klamka sprzęgła
|
albo kranik odkręć - żartowałem :)
|
:) odkręcony :)
|
na razie wszystko wskazuje , że pompa nie podaje paliwa , czy sprawę załatwi zestaw naprawczy?
|
Musisz rozkręcić pompę i sprawdzić jak wyglądają styki. Wtedy będziesz wiedział co się stało. Może odlutowal się kabelek po prostu.
|
Kup mitsu pompę. Pożycz i sprawdź.
|
pompa wyglada ok, wszystko przylutowane.
|
A przekaznik pompy?sprawdz kostke pod zbiornikiem od start stop-2 od lewej jak dobrze pamietam
|
A cyka jak kręcisz rozrusznikiem? Bo może to przekaźnik
|
No właśnie cyka tak jakoś, ja siedzę na moto to jest po lewej stronie .
|
Jak masz kogoś kto może Ci pożyczyć przekaźnik to spróbuj podmienić. Ale lepiej włóż swój do jego motocykla. Trzeba się zastanowić co spowodowało uszkodzenie przekaźnika. Może to zwarcie, które powoduje zapalenie halogeny przy wciskaniu sprzęgła? A może tak po prostu szlag go trafil. Swoją drogą elektromagnes w pompie tez powinien cykac. Na początek spróbuj odłączyć przekaźnik i wyczyścić piny. Może pomoże. Próbowałeś odpalać z pominięciem pompy?
|
Nie wiem niestety, w którym miejscu jest przekaźnik w rd07. Ktoś kto wie niech koledze podpowie.
|
jeśli to pompa cyka, to znaczy że do niej paliwo nie dochodzi.
Pompa przestaje cykać jak napełni gaźniki Pompa ma czarną kostkę . Jest ona pod zbiornikiem - między pokrętłem od odkręcania kranika, a siedzeniem. Trzeba tam włożyć rękę ! Pompę możesz podłączyć na krótko z akumulatora. Jeśli pompa popracuje i się zatrzyma to znaczy że napompowała paliwo do gaźników. Jeśli będzie pracowała szybko i się nie zatrzyma to znaczy że paliwo nie dochodzi do pompy. |
Na razie ustaliłem , że paliwo dochodzi do filtra, podstawiłem butelkę pod wyjście pompy i paliwo nie leciało ale akumulator miałem padnięty i nie za bardzo chciało kręcić.
|
Filtr jest przed pompa. Paliwo spływa do niego grawitacyjne. Naładuj akumulator i wtedy próbuj jak paliwo jest w filtrze, pompa, o ile działa prawidłowo powinna je przepompowac do gaznikow. Jak nie zadziała to podłącz na krótko tak jak pisał Slawekk. To na prawdę nie jest skomplikowany układ. Dasz rade
|
Afra zagadała, prawdopodobnie przyczyną był rozładowany akumulator, a włączanie się świateł przy jednoczesnym naciśnięciu sprzęgła było spowodowane tym , że dźwignia sprzęgła była na tej samej wysokości co przycisk passing i przy wciskaniu sprzęgla się zalączał :).
Dziękuję wszystkim za porady :) |
Skoro aku padł w trakcie jazdy po 30-40min znaczy, że nie miał ładowania...słaby styk na klemach, regulator - sprawdź jakie masz napięcie w trakcie jazdy.
|
W tej chwili pokazuje około 14v
|
Cytat:
|
Nie, ze światłami 13.1
|
No to kiepsko.:(
|
A ile powinno być?
|
Tu chyba nikt Ci nie da konkretnej odpowiedzi - zależy od regulatora- wymieniałem przed zimą u siebie regulator bo mi padł poprzedni i uwalił mi nówkę akumulator (ale wymienieli mi aku na gwarancji ...kupiłem regulator Tourmaxa tylko dołożyłem mu dodatkowy radiator) - i z tego co się zagłębiałem w temacie to bez świateł między 14,2 - 14,7 ze światłami od 13,7 -14,5 z tego co wygrzebałem mogą być jeszcze inne wskazania - ale pierw sprawdź aku (załóż od jakiegoś znajomka) i sprawdź wtedy jakie jest ładowanie, sprawdź masę na ramie i klemy na aku i porządnie je przeczyść. Jest pełno tego na forum nawet ze zdjęciami gdzie masz masę na ramie.
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:01. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.