Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (https://africatwin.com.pl/index.php)
-   Układ elektryczny i zapłonowy (https://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=10)
-   -   RD07 zgasła (https://africatwin.com.pl/showthread.php?t=28597)

Marcin3City 04.03.2017 16:52

RD07 zgasła
 
Witam, odpaliłem AT pochodziła i zgasła, po chwili znowu odpaliłem po około 30-40 min jazdy zgasła i juz nie odpaliła, paliwo jest. Co może być przyczyną?

Misza 04.03.2017 17:04

Paliwo w zbiorniku czy w gaźnikach? Bo to jest zasadnicza różnica i by wiele wyjaśniało.

Marcin3City 04.03.2017 17:20

W zbiorniku.

raf 04.03.2017 17:21

Pewnie pompa. Sprawdź styki.

Marcin3City 04.03.2017 17:31

Styki były wymienione 8tys km temu.

Misza 04.03.2017 17:38

Nic to nie znaczy... paliwo ma być w gaźniku a nie w zbiorniku żeby motur działał

Marcin3City 04.03.2017 17:49

ok :) a jak sprawdzić czy jest w gaźniku?

Misza 04.03.2017 18:02

Powąchać to co wylatuje z rury wydechowej podczas kręcenia - jak śmierdzi beną a nie spalinami to znaczy, że bena w garach jest a to jest dobrze.

Trudniej... odkręcić śrubki do spuszczania paliwa z komór pływakowych.

hellwoot 04.03.2017 18:02

Zanim w gaźniku zaczniesz grzebać zobacz czy pompa działa. zdejmij wąż z pompy, ten co do gaźników idzie i kręć rozrusznikiem.
aha, i jak wyciągałeś aku na zimę to jeszcze zobacz czy dobrze klemy masz dokręcone :D i poruszaj kosą kilka razy :D

Marcin3City 04.03.2017 18:11

Załóżmy , że benzyna będzie w gaźniku, co dalej sprawdzać?

Misza 04.03.2017 18:17

A kręci rozrusznikiem? Jak kręci to silnik by działał musi mieć paliwo, tlen z powietrza i jakiś zapłon. Afra to dziwny motur będize działać nawet jak wszystko jest rozstrojone, chujowo ale będzie działać. Jak nie ma iskry to padnięty moduł lub jakis czujnik wyłączył zapłon - np właśnie ten od stopki.

Marcin3City 04.03.2017 19:28

Kręci, a jak wciskam sprzęgło to mi się dodatkowy halogen zapala.

Misza 04.03.2017 19:30

No to zwara... wyjmij jedną fajkę, wsadź coś do niej i zbliż do ramy - sprawdź czy jest iskra. Jak ta pompa?

Marcin3City 04.03.2017 19:53

Motor będę miał w poniedziałek, został na trasie, nie miałem go jak dzisiaj zabrać.

szynszyll 04.03.2017 19:55

1. Za bogato
2. Instalacja zaplonowa
3. Wszystko inne :)

p.s. strazoki to pijoki :)

Marcin3City 06.03.2017 16:16

czy jest możliwość ,żeby pompa nie zadzialala przy słabym akumulatorze?

szymon25 06.03.2017 18:03

Jak jest jakies zwarcie to posprawdzaj bezpieczniki. Moze padl przekaznik pompy paliwa.Usuń pompę i sprawdź czy zadziała na grawitacji. 20 min roboty max, powinno się udać przerobić bez dodatkowych wężykow. Jak będziesz miał zdjęty bak podłącz paliwo z jakiejs banki. Ja używam strzykawki zanety 100 mll. Krec rozrusznikiem i szukaj przebicia na ramę z kabli vn i iskry na świecach, zdejmij fajkę i włóż jakaś stara świece. Sprawdź też przebieg przewodów od dodatkowego halogenu i czujnika pod klamka sprzęgła

Sławekk 06.03.2017 19:31

albo kranik odkręć - żartowałem :)

Marcin3City 06.03.2017 20:06

:) odkręcony :)

Marcin3City 06.03.2017 20:13

na razie wszystko wskazuje , że pompa nie podaje paliwa , czy sprawę załatwi zestaw naprawczy?

szymon25 06.03.2017 20:48

Musisz rozkręcić pompę i sprawdzić jak wyglądają styki. Wtedy będziesz wiedział co się stało. Może odlutowal się kabelek po prostu.

jorge 06.03.2017 20:56

Kup mitsu pompę. Pożycz i sprawdź.

Marcin3City 06.03.2017 21:14

pompa wyglada ok, wszystko przylutowane.

marekw 06.03.2017 21:48

A przekaznik pompy?sprawdz kostke pod zbiornikiem od start stop-2 od lewej jak dobrze pamietam

szymon25 06.03.2017 21:55

A cyka jak kręcisz rozrusznikiem? Bo może to przekaźnik

Marcin3City 06.03.2017 22:07

No właśnie cyka tak jakoś, ja siedzę na moto to jest po lewej stronie .

szymon25 06.03.2017 22:17

Jak masz kogoś kto może Ci pożyczyć przekaźnik to spróbuj podmienić. Ale lepiej włóż swój do jego motocykla. Trzeba się zastanowić co spowodowało uszkodzenie przekaźnika. Może to zwarcie, które powoduje zapalenie halogeny przy wciskaniu sprzęgła? A może tak po prostu szlag go trafil. Swoją drogą elektromagnes w pompie tez powinien cykac. Na początek spróbuj odłączyć przekaźnik i wyczyścić piny. Może pomoże. Próbowałeś odpalać z pominięciem pompy?

szymon25 06.03.2017 22:27

Nie wiem niestety, w którym miejscu jest przekaźnik w rd07. Ktoś kto wie niech koledze podpowie.

Sławekk 06.03.2017 22:58

jeśli to pompa cyka, to znaczy że do niej paliwo nie dochodzi.

Pompa przestaje cykać jak napełni gaźniki


Pompa ma czarną kostkę . Jest ona pod zbiornikiem - między pokrętłem od odkręcania kranika, a siedzeniem.

Trzeba tam włożyć rękę !

Pompę możesz podłączyć na krótko z akumulatora. Jeśli pompa popracuje i się zatrzyma to znaczy że napompowała paliwo do gaźników. Jeśli będzie pracowała szybko i się nie zatrzyma to znaczy że paliwo nie dochodzi do pompy.

Marcin3City 07.03.2017 06:32

Na razie ustaliłem , że paliwo dochodzi do filtra, podstawiłem butelkę pod wyjście pompy i paliwo nie leciało ale akumulator miałem padnięty i nie za bardzo chciało kręcić.

szymon25 07.03.2017 12:16

Filtr jest przed pompa. Paliwo spływa do niego grawitacyjne. Naładuj akumulator i wtedy próbuj jak paliwo jest w filtrze, pompa, o ile działa prawidłowo powinna je przepompowac do gaznikow. Jak nie zadziała to podłącz na krótko tak jak pisał Slawekk. To na prawdę nie jest skomplikowany układ. Dasz rade

Marcin3City 07.03.2017 12:40

Afra zagadała, prawdopodobnie przyczyną był rozładowany akumulator, a włączanie się świateł przy jednoczesnym naciśnięciu sprzęgła było spowodowane tym , że dźwignia sprzęgła była na tej samej wysokości co przycisk passing i przy wciskaniu sprzęgla się zalączał :).
Dziękuję wszystkim za porady :)

wezyr 07.03.2017 13:02

Skoro aku padł w trakcie jazdy po 30-40min znaczy, że nie miał ładowania...słaby styk na klemach, regulator - sprawdź jakie masz napięcie w trakcie jazdy.

Marcin3City 07.03.2017 13:17

W tej chwili pokazuje około 14v

wezyr 07.03.2017 13:20

Cytat:

Napisał Marcin3City (Post 521589)
W tej chwili pokazuje około 14v

obciążony światłami ?

Marcin3City 07.03.2017 20:18

Nie, ze światłami 13.1

Zet Johny 07.03.2017 20:22

No to kiepsko.:(

Marcin3City 07.03.2017 20:25

A ile powinno być?

wezyr 07.03.2017 21:40

Tu chyba nikt Ci nie da konkretnej odpowiedzi - zależy od regulatora- wymieniałem przed zimą u siebie regulator bo mi padł poprzedni i uwalił mi nówkę akumulator (ale wymienieli mi aku na gwarancji ...kupiłem regulator Tourmaxa tylko dołożyłem mu dodatkowy radiator) - i z tego co się zagłębiałem w temacie to bez świateł między 14,2 - 14,7 ze światłami od 13,7 -14,5 z tego co wygrzebałem mogą być jeszcze inne wskazania - ale pierw sprawdź aku (załóż od jakiegoś znajomka) i sprawdź wtedy jakie jest ładowanie, sprawdź masę na ramie i klemy na aku i porządnie je przeczyść. Jest pełno tego na forum nawet ze zdjęciami gdzie masz masę na ramie.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:01.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.