![]() |
Zawieszenie, czyli dylematy czarnucha...
Jak sporo z Was już wie, muszę coś zrobić z tylnym zawieszeniem.
Najpierw padło na napinacz: jadę sam - odpuszczam, z pasażerem - napinam. Ale pojawily się watpliwości i sugestie, żeby zacząć od wymiany sprężyny. Można zamówić sprężynę Wilbersa o konkretnej twardości (podając masę kierowcy i info czy często jeździ z pasażerem czy raczej solo). No i kolejny dylemat: progres czy liniowa :confused: Wygląda na to, że progres powinien się sprawdzić lepiej, ale.... Właśnie. Co, kiedy przegnę z załadunkiem i progres zamieni mi się w supertwardziela :Sarcastic: A może kombinacja nowej sprężyny i napinacza - tylko lepiej progres czy liniowa. Już nie mogę - słyszałem gdzieś, że myślenie nie boli :mur: Napiszcie jakie macie doświadczenia i przemyślenia w tym temacie. Wszelkie sugestie mile widziane :) |
Witaj Mat. Moją opinie znasz. Progresy są OK, ale w teren już mniej OK.
Zmień sprężyne na twardszą tylna i zapomnij. Hubert, ile uzwojeń ma twój wilbers i jakiej srednicy jest drut w tym wilbersie..? :) seria ma 9 uzwojeń. |
Cytat:
|
To ja mam takie pytanie:
Jak powiniennem ustawić sprężynę jeśli mam 90 kg i 183 wzrostu. Wiem, że to bardzo względna sprawa ale może ktoś ma podobne parametry. Sprężyna jest oryginał w dobrym stanie. W tej chwili mam za twardo i chyba troszkę za wysoko. |
Zbiornik z gazem, i tam pokrętło. Kręcić tą regulacją hard soft w prawo do końca.
Potem w lewo lekko by pokryły sie punkty na srubce i na obudowie. Jak to nie da, to motek srubokręt i roskontrować kontry na amorze i dolną zrobić ze dwa obroty w lewo. |
Dzięki Rambo.
Gazem już się bawiłem ale średnio widzę różnicę, a sprężyny nie ruszałem więc chcę trochę poeksperymentować. |
Gaz działa tylko na tych punktach, czyli trój stopniowo. Odwrotnie do wskazówek na zbiorniku. Soft w prawo (gaz zakręcony) hard w lewo (gaz odkręcony) sama sprężyna raczej tylko niżej wyżej, ale próbuj :)
|
U siebie mam przody wzmacniane i powiem że na jazdę solo lub z małym ładunkiem jest przy twardo.
Dopiero przy pełnym (ok 200kg) załadowaniu zaczyna miękko pracować. |
Zawsze Dziejku można dać rzadszy olej i o 50ml mniej jak się robi przy progresach. Sprawdź poziom oleju dla rd03 i porównaj u siebie jak masz.
|
zalałem lepkością ok 7.5
a ile oleum? oj nie pamiętam było pewnie wlane jak fabryka podaje. Zresztą co jakiś czas muszę spuścić ciśnienie które jakoś samo się tworzy i wtedy jest bardziej miękko. |
7,5 jak najbardziej ok, ale zlałbym po kieliszku 50ml z każdej strony przez dolne zaworki i przejechał się dla porównania. :Thumbs_Up:
|
Cytat:
Rozumiem, że zaworkiem na górze lagi, a motong na kołach?! Rambo a co jak mnie się dolna śrupka opkrenca? Ta od zlewania. |
Dekompresje na kołach pod obciążeniem. Jak się łobrenca, to cza pamienić na większą i gwintować. W sumie jak odpowietrzysz na kołach pod obciążeniem, potem postawisz na centralce i wyciągniesz jakoś tą śrube to nie powinno ulecieć wiecej niż kilka kropli. Ale czy można tak gwintować to się nie znam
|
Cytat:
Jak do wymiany nie wyciagacie lag, to jak mierzycie poziom lustra, który jest pod kątem? |
Ja ściągam lagi np żeby je przepłukać.
Natomiast ze śrubą jest taka lipa, że kręcą się bebechy. Łeb jest ok. |
No i z bańki - zamówiłem super-super-twardą sprężynę liniową. Olałem progresa.
Jak mi do końca odwali, do kompletu jeszcze dowalę napinacz, ale to już będzie inna bajka :) |
Cytat:
|
się utnie ;)
|
Cytat:
|
Cytat:
Cytat:
|
To niezłe jaja:)
Ja żeby zlać olej odkręcałem śrubkie pod lagą (chyba jakiś ampul). Niestety wszystko się w środku obkręcało razem z nią, więc zlałem górą. Rozumiem, że śruba spustowa jest nie od spodu tylko z boku tak? |
Zboku, dotyłu.
|
O mamo Poncki :p
Podos :Thumbs_Up: |
Cytat:
Cytat:
Gdyby się okazało że faktycznie można zamówić twardszą to by było rewelacyjnie :) |
Sztywność się podaje w N/mm a nie Nm ;).
Mat, poszukaj informancji o sztywności sprężyn w 04. Ja gdzieś wyczytałem, ze 04 mają sprężyny 100N/mm. 07 chyba mają albo 85N/mm, albo 90N/mm. Albo i taką, i taką - bo 07 ma dwa kolory sprężyn. Fakt faktem - Twoja może być wydupcona, ale żebyś nie kupił, jak to mówi jeden z moich wykładowców, "mjeuntszej" niż seria. |
Cytat:
Moja na 100% jest wydupcona - dosłownie i w przenośni. A jak można zamówić coś sztywniejszego (np. 120N/mm) to dlaczego nie :p |
No jak 120N/mm to ja nie mam pytań :).
|
Cytat:
Teraz już będę wiedział:Thumbs_Up: |
ile stoi taka sprezynka ?
|
280zł Ohlins, przed kryzysem.
|
Hubi a ile płaciłeś za Wilbersa..?
|
U kolegi sympatycznego z Gdyni, sprężyna tył kosztuje 389 zeta .....
Aaaaleeee uwaga: ten kolega to Czarnuch i przewidział dla innym Forumowych Czarnuchów rabat 10% czyli sprężynka za 350 peelenów :oldman: |
Cytat:
|
Cytat:
|
za dużo ginessa
|
;)
Mat, czekamy na 3 słowa po przekładce :p |
Cytat:
Mat słyszałem że w końcu się okazało że ta sprężyna którą zamówiłeś to nie jest 120-stka ? |
Cytat:
Wrzuciłem obie na maszynerię i wyszło: moja stara pełnoletnia - 120kg/cm, a ta nowa 100kg/cm. Co ciekawe wrzuciłem też sklepaną Dabalową i też wyszło 120. Mimo, że jest 1 mm niższa niż moja. I w związku z tym, jutro zawiozę swoją do rozciągnięcia i utwardzenia. Jak będzie za mało, to się operacje powtórzy :p Ale z całej operacji powinien być zadowolony DrSpławik - ma nową sprężynę :haha2: |
Ejjjjj :drif: Dawaj wrzucimy to moją obcinaną :drif: i jeszcze mojego progresa, zanim obie wystawie na allegro jak kupie Ohlinsa :drif:
|
to daj znac jak bedziesz sprzedawal moja tez wydaje sie jakas taka mietkawa troszku ale moze dlatego ze jak taki kolos sie rozwali na moto plus pasarzerka i bagaz
|
Cytat:
|
Cytat:
Cytat:
|
Cytat:
|
ok dzięki Majki
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:42. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.