Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (https://africatwin.com.pl/index.php)
-   Układ elektryczny i zapłonowy (https://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=10)
-   -   nietypowe zachowanie regulatora napiecia (https://africatwin.com.pl/showthread.php?t=27212)

gerard36856 17.08.2016 00:14

nietypowe zachowanie regulatora napiecia
 
Nie podoba mi sie w mojej afryczce ładowanie.
Zawsze woltomierz pokazywał dość sztywne 13.6V. przy włączeniu drogowych, albo kierunkowskazów troche spadalo.

Na wycieczce w Rumunii podskoczylo mi ladowanie do 14.6V jak sie okazalo spalona byla zarówka. Akumulator gorąąąący, regulator gorąąąący.
Po ok 1000km moze udalo mi sie kupić żarówkę i wymienić (obie na raz).

Teraz na jałowych obrotach pokazuje ładowanie od 11.8V do 12.1V, czego nigdy wczesniej nie bylo. na roboczych obrotach (5000-6000obr/min) pokazuje dalej swoje 13.6 jak kiedyś.

Martwi mnie tak niskie ładowanie na wolnych obrotach. Nigdy wcześniej nie widzialem tak niskiego, nawet na wlaczonych drogowych światlach zawsze bylo jakies 12.5V.
A tu na światlach mijania i 1300-1500obrotów pokazuje 11.8-12.1.


1. Czy coś mogło mu się stać? przez 1000km jazdy bez żarówki z podwyższonym napieciem ładowania?

akumulator byl bardzo goracy i regulator tez, reka trzymać nei sposób. ale.. one zawsze sa cieple, a temperatury byly mordercze 32-34 stopnie, to gorące bylo generalnie wszystko i wszedzie.

Czy nie przejmować się, lać i grzać?

Dubel 17.08.2016 07:48

Sprawdz kostki reglera oraz kostke stycznika i klemy.
Pozdro

szynszyll 17.08.2016 10:58

na pewno nie mozesz tego zlekcewazyc. caly uklad ladowania do sprawdzenia + masy na ramie. akumulator masz w jakiej technologi zrobiony?

Nynek 17.08.2016 11:10

Równie dobrze to może być początek końca regulatora. Nie masz od kogo na minutę pożyczyć regla aby zrobić podmiankę ?

Dubel 17.08.2016 12:28

Nynek - zaczynajmy zawsze od rzeczy najprostszych.

szynszyll 17.08.2016 12:40

2 Załącznik(ów)
moja ulubienica koniecznie do przegladu :)

gerard36856 17.08.2016 13:23

regulator jest lutowany :) mam drugi na zmiane, pod kanapa. ale piczka ze mnie nie mechanik, i nie przylutuje go pewnie jak nalezy.
ide sciagać boczki i popatrze co tam umiem, czy cos sie nie ugotowalo.
klemy sprawdzic umiem :D stycznik wiem tez gdzie jest.
a mase gdzie znajdę? domyślam sie, ze gdzieś do ramy jest przykrecone :)

dzieki za wsparcie chlopacy!!

szynszyll 17.08.2016 13:49

1 Załącznik(ów)
o tu masz mase - te zielone kabelki zlaczone razem. no i druga jest na obudowie rozrusznika.

Ypsi 17.08.2016 14:12

Nie musisz lutować od razu regulatora, poskręcaj przewody na taką zwykłą "budowlaną" kostkę.

http://elektrykadlakazdego.pl/wp-con...Kostka_Top.jpg

Działa doskonale, bo chwilę tak jeździłem :D

szynszyll 17.08.2016 14:41

wieksza powierzchnie styku zapewniaja takie zlaczki WAGO. i nie ma ryzyka przeciecia kabla kantem sruby. zawsze mam kilka w kufrze. ale oczywiscie prawidlowe zlutowanie najlepsze.

https://www.soselectronic.pl/product...g7SRoC2GPw_wcB

te WAGO kupisz w kazdym elektrycznym i supermarketach budowlanych. tylko pros o oryginaly.

gerard36856 17.08.2016 15:52

czad wynalazek. nie wpadlem na to.
szlag. bylem afryka w Rzeszowie pare dni temu. żaluje ze nie podjechalem Szynszyl, dalbym Ci zarobic pare groszy za fachowa diagnostyke :)
a tej masy, w zyciu bym nie znalazl. jeszcze raz dzieki!

gerard36856 17.08.2016 18:13

wtyczki obejrzane. wszystkie wygladają czysto, styki elegancko błyszczą. przeleciałem je preparatem do konserwacji stykow.
klemy, mialy troche nalotu. zielonkawe śrubki, rdzawe blaszki. obskrobane szczoteczka z miedzianego drutu, obsikane i zlozone.
Masowy kabelek ktory mi pokazaleś Szynszylu bez zastrzeżeń.
Bezpieczniki wszystkie ladne.
Stycznik rozrusznika również bez zastrzeżeń. obsikałem go (preparatem do styków ;) )

Złożyłem z powrotem jak bylo i uruchomilem pojazd.
woltomierz na wylaczonym silniku pokazywał 12.5V czyli chyba w sam raz.
na pracujacym eleganckie moje ulubione 13.6V.
na pracyjącym silniku, swiatlach mijania i drogowych 12.5V. Czyli chyba też prawidłowo?

kurcze, naprawil się? te klemy nie byly takie znowu brzydkie.. ale odrobine zielonkawe/rdzawe. mozliwe ze taki serwis skromny zalatwił sprawe?
musze odrobinke pojezdzic i zobaczyc co bedzie - obserwujac woltomierz.

next22 17.08.2016 20:02

Na światłach trochę mało podmień regler - (oczywiście zależy gdzie jest wpięty woltomierz)

szynszyll 17.08.2016 20:48

Ile pokazuje woltomierz na dlugich i przy obrotach 4 tys?

Dubel 17.08.2016 23:08

Jeszcze jedno mi przyszło do głowy a mianowicie czy w akurat jest wystarczająco wody?

szynszyll 17.08.2016 23:12

I dlatego zapytalem o techologie aku. Czy kwas czy welna czy zel.

Nynek 18.08.2016 08:50

Akurat siadający regulator może dawać takie objawy, że raz działa dobrze a raz nie.

gerard36856 18.08.2016 12:47

akumulator ma napisane tylko że ''nie otwierać!''. niestety nie ma nic wiecej. ma nie cale 2 lata - Franz wymienial jak kupowalem od niego.
wyglada zwyczajnie, nie jest odkształcony, rozszczelniony, wywalona obudowa, nic.

Zrobilem test Szynszylu,
4000obrotów ze światlami drogowymi napięcie woltomierza 11.8V.
4000obrotów ze swiatlami mijania napiecie woltomierza 13.8V.
to dobre czy złe wskazania?

jelsi to ważne, to woltomierz jest wpięty chyba w kable na których kiedyś był tripmaster . chyba.

szynszyll 18.08.2016 15:11

Trochie malo pod obciazeniem :( nie masz dostepu do multimetra zeby mierzyc na aku bezposrednio? Kup jakis prosty - zawsze sie w domu przyda.

gerard36856 18.08.2016 15:50

czyli coś nie jest prawidłowo. szkooda :(
pan mechanik wraca z urlopu za pare dni, juz sie zaanonsowalem.

gerard36856 22.08.2016 11:09

motór u fachowca.
wg pana Ryszarda, bardzo zanosi się na niestrawność alternatora. miernik w użyciu jest, i czekam na wiadomości.
zobaczymy co tam bedzie w srodku. na pewno wydatki :)

vtwin90 24.08.2016 09:15

Cytat:

Napisał gerard36856 (Post 494123)
wtyczki obejrzane. wszystkie wygladają czysto, styki elegancko błyszczą. przeleciałem je preparatem do konserwacji stykow.
klemy, mialy troche nalotu. zielonkawe śrubki, rdzawe blaszki. obskrobane szczoteczka z miedzianego drutu, obsikane i zlozone.
Masowy kabelek ktory mi pokazaleś Szynszylu bez zastrzeżeń.
Bezpieczniki wszystkie ladne.
Stycznik rozrusznika również bez zastrzeżeń. obsikałem go (preparatem do styków ;) )

Złożyłem z powrotem jak bylo i uruchomilem pojazd.
woltomierz na wylaczonym silniku pokazywał 12.5V czyli chyba w sam raz.
na pracujacym eleganckie moje ulubione 13.6V.
na pracyjącym silniku, swiatlach mijania i drogowych 12.5V. Czyli chyba też prawidłowo?

kurcze, naprawil się? te klemy nie byly takie znowu brzydkie.. ale odrobine zielonkawe/rdzawe. mozliwe ze taki serwis skromny zalatwił sprawe?
musze odrobinke pojezdzic i zobaczyc co bedzie - obserwujac woltomierz.

U mnie pokazuje na obiciążonym czyli światła wszystkie odbiorniki 12,6V i latam już 5 rok i wszystko gitara napięcie masz ok trzeba brać pod uwagę spadki napięcia na stykach i na kablach szacuje że jest to około 0,4v

gerard36856 24.08.2016 10:36

samo napiecie mnie tak nie zmartwilo, bo nie jest raczej na groznym poziomie.
ale ewidentnie, cos w dosc nagly sposob sie w instalacji zmienilo. i jest inaczej niz zwykle.
to byl raczej impuls zeby dać do sprawdzenia.

Nynek 24.08.2016 10:44

Cytat:

Napisał gerard36856 (Post 494859)
samo napiecie mnie tak nie zmartwilo, bo nie jest raczej na groznym poziomie.
ale ewidentnie, cos w dosc nagly sposob sie w instalacji zmienilo. i jest inaczej niz zwykle.
to byl raczej impuls zeby dać do sprawdzenia.

No i jakie przyczyny mechanikier zdiagnozował ?

szynszyll 24.08.2016 12:22

pamietaj zeby sprawnosc pradnicy sprawdzac pod obciazeniem. pomiar omomierzem, badz pozniejszy voltomierzem bez obciazenia bywa zdradliwy. niektore przebicia ujawniaja sie dopiero pod obciazeniem. ja miedzyfazowe napiecie w pradnicach z magnesem stalym sprawdzam zarowka 220v/15wat. zapinasz miedzy fazy i po dodaniu gazu zarowka ma zaswiecic. slabo bo slabo ale zaswieci.

gerard36856 24.08.2016 16:48

edycja.
wszystko wrocilo do normy z nowym regulatorem.
po obciazeniu drogowymi swiatlami jednak dalej sie nei doładowuje.
akumulator ma 1.5roku i 15000 przebiegu. wyciagamy alternator.... zapowiada sie grubo. szlag.

gerard36856 24.08.2016 22:46

Szynszylu,
czyli zeby sprawdzic czy na fazach nie ma przebic, musze:
1. skaleczyc izolację na przewodach tych 3 ktore sa do wtyczki regulatora i podlaczyc do nich taka slabiutka zaroweczke. jak zaswieci - to swiadczy o przebiciu?
dobrze Cie zrozumialem?

next22 24.08.2016 23:25

Cytat:

Napisał gerard36856 (Post 494968)
Szynszylu,
czyli zeby sprawdzic czy na fazach nie ma przebic, musze:
1. skaleczyc izolację na przewodach tych 3 ktore sa do wtyczki regulatora i podlaczyc do nich taka slabiutka zaroweczke. jak zaswieci - to swiadczy o przebiciu?
dobrze Cie zrozumialem?

Rozpinasz kabelki w kostce ( trzy żółte )
i podłanczasz trzy żarówki połączone w gwiazdę :haha2::haha2::haha2: łatwe ?
obserwujesz wszelkie odchylenia pomiędzy świeceniem żarówek :)
elektrycy od przewijania silników mają taki przyżąd " omomierz na korbę "
sory Szynszyl że Ci się wcinam w temat

gerard36856 24.08.2016 23:31

ja weteryniarz, nie mechanik.
żarówki w gwiazde, hm..
;>

chyba sie skusze na stator Tourmaxa od Rambo (polecam sklep!! ekspresowo, porady wliczone w cene i zyczliwa atmosfera) i wsio. to przewijanie mi śmierdzi. jestem uprzedzony do speców, remontów, regeneracji i co tam jeszcze. a stator za 400zl moge wymieniac co 4lata jako czesc eksploatacyjna. nowy Honda niestety, poza moim zasiegiem, cena jak do nowego Merca a nie klamota :(

Nynek 25.08.2016 08:40

Cytat:

Napisał gerard36856 (Post 494921)
edycja.
wszystko wrocilo do normy z nowym regulatorem.
po obciazeniu drogowymi swiatlami jednak dalej sie nei doładowuje.
akumulator ma 1.5roku i 15000 przebiegu. wyciagamy alternator.... zapowiada sie grubo. szlag.


To wróciło do normy czy nie ?

W jaki sposób zdiagnozowaliście alternator ?

gerard36856 25.08.2016 10:17

wrocilo, do momentu jak wlaczylem swiatla drogowe.
alternator- nie wiem. ale podskocze po motór chyba. i sam z kolegą-elektrykiem se podiagnozowac sprobujemy. z Wasza pomoca :)

Zet Johny 25.08.2016 10:39

Miałem podobnie. Wariowały wskazania na woltomierzu. Po pierwsze na początku miałem kiepsko zmasowany woltomierz. Poprawienie masy poprawiło sytuację tylko trochę. Podczas jazdy wskazania cały czas się zmieniały i były zawsze poniżej 14 V (na światłach).
Oczywiście regler rzeszowski. Badanie wskazań ładowania było dosyć skomplikowane dla mnie laika ale miałem świetną opiekę przez czerwoną linię z kolegą rafwro:bow:.
W zimie podczas przeglądu i pewnych modyfikacji instalacji wszystkie kostki spryskałem takim preparatem do instalacji i co chyba ważne po spryskaniu trzeba poczekać aż odparuje ten preparat albo mu pomóc np. sprężonym powietrzem. A jak jest jakiś nalot to trzeba się go pozbyć.
Po tych operacjach nastała sielanka - ładowanie na światłach i z navi plus jakieś ładowanie baterii kamery lub telefonu przez gniazdo zapalniczki - 14,0 - 14,2.

szynszyll 25.08.2016 10:57

2 Załącznik(ów)
no nie do konca dobrze mnie zrozumiales :) jeszcze raz.

to co opisalem to sposob na sprawdzenie prawidlowej pracy dwoch spietych ze soba faz. jednej z trzech par. ja uzywam pojedynczej zarowki - wiadomo, ze najlepiej byloby miec trzy spiete w gwiazde ale mnie jedna zawsze wystarczala - spelnia swoje zadanie.

jak masz polaczone kable zolte z regulatorem? wtyczka czy polutowane?

jak wtyczka to rozpinasz wtyczke pradnica/regulator i zapinasz zarowke pomiedzy dwa dowolne zolte. odpalasz silnik i dodajesz gazu. zaswiecona zarowka swiadczy nie o przebiciu a o PRAWIDŁOWEJ PRACY pary cewek. sprawdzasz tak wszystkie konfiguracje 1-2, 1-3, 2-3 i juz wiesz czy pradnica jest sprawna. jezeli tak - szukasz dalej w ukladzie.

na fotce Ci to narysowalem. gazu dawaj tak do 5-6 tys - ma sie lekko zajarzyć. oczywiscie uwazasz, zeby nie dotknac kabli poza izolacja - tam bedzie do 70V wiec juz potrafi popiescic. oprocz tego masz schemat - wydrukuj go i pokaz Panu Rysiowi - jak ma pojecie to bedzie wiedzial co jest grane.

gerard36856 25.08.2016 12:05

ło jezusku!!
olśnienie.
Szynszylu, szkoda ze mam 500km do Twojego warsztatu. zgarniałbyś napiwki :)
motór juz u mnie jest. pytalem jakie tesety czy pan robil, ciagle slyszalem ze to na 100% uzwojenie. na 100% uzwojenie. moze i uzwojenie ale nie chcialbym tego rozgrzebywac, bez potwierdzenia.. i kupować czesci zeby sprawdzic czy to to.
tymbardziej ze niedoladowuje sie tylko na duzym obciazeniu i jalowych obrotach. w jezdzie normalnej jest prawidlowo. a inne ku-ku moze sie zrobic poza wyladowaniem na amen akumulatora? na co sie raczej nei zanosi szybko, bo ładowac-ładuje.

zbadam go z kolegą elektronikiem Twoją metoda :) czad!

pomysle o jakimś upominku za podpowiedzi i poświecony czas ;> dzieki za rysunek. duzo mi powiedział :)
jakbyś miał kocura do wykastrowania, to przez telefon moge wytlulmaczyc Ci jak to zrobic :at: :at: :at:

Nynek 25.08.2016 13:13

Cytat:

Napisał gerard36856 (Post 495007)
wrocilo, do momentu jak wlaczylem swiatla drogowe.
alternator- nie wiem. ale podskocze po motór chyba. i sam z kolegą-elektrykiem se podiagnozowac sprobujemy. z Wasza pomoca :)

Podejrzewam, że wszystko jest jak należy. Przecież to jest normalne zjawisko, że jeżeli włączysz światła drogowe to poziom ładowania na wskaźniku spada, tak samo jest w przypadku załączania wentylatora, światła stopu i choćby kierunków. Nie piszesz do jakich wartości spada to ładowanie ale coś czuję, ze napewno nie niżej niż 12,5 V. Ponadto jeżeli sugerujesz się wskazaniam dołożonego na deskę rozdzielczą voltomierza, który jest podłączony gdzieś pod wiązkę to musisz doliczyć zafałszowanie ( obniżenie) rzeczywistego poziomu ładowania w moim przypadku to było nawet do 1V różnicy w porównaniu do pomiaru miernikiem bezpośrednio na aku. Jeżeli przy światłach mijania masz prawidłowe ładowanie to nie grzeb nic więcej tylko śmigaj. Ewentualnie zostaw to na długie zimowe wieczoru, bo sezon Ci minie na wywodach. Tu masz łopatologicznie wyłożone jak sprawdzić dziąłanie alternatora:
https://www.youtube.com/watch?v=BDKJ_Ave56o

szynszyll 25.08.2016 13:36

kilka postow wyzej napisalem - mierzymy napiecie na akumulatorze multimetrem a nie gdzies dalej na instalacji nie wiadomo czym. tylko taki pomiar jest miarodajny.

to ze napiecie ladowania spada pod obciazeniem nie jest normalnym zjawiskiem - w prawidlowo dzialajacej instalacji jest dokladnie... odwrotnie. do tego zostal stworzony regulator napiecia. napiecie wychodzace z pradnicy trojfazowej o magnesie stalym ( dla porzadku nie nazywam tego alternatorem bo w mojej nomenklaturze to pradnica obcowzbudna) podaje na regulator od 20-70 V zmiennego. kazda pradnica ma tez swoja maksymalna moc okreslana jako prad maksymalny razy napiecie ( w uproszczeniu pisze tu dla pradu stalego, w zmiennym jest to nieco bardziej skomplikowane).

napiecie zmienne zostaje przez regulator 'wyprostowane' a nastepnie poddane zadanej regulacji. przyjmuje sie wartosc 13,8V jako wartosc pozadana. pojawia sie obciazenie moca np. 60W wiec zaczyna plynac prad - pradnica zaczyna 'prace'. prawidlowo pracujacy regulator utrzymuje napiecie na zadanym poziomie zeby jego 13,8V pomnozone przez potrzebny prad pozwolilo zarowce dostarczyc 60W. pojawia sie kolejna zarowka i mamy juz 120W. napiecie nie moze sie zmienic ( od jego prawidlowego poziomu zalezy prawidlowa praca odbiornikow zaprojektowanych dla danego napiecia, modulu, cewek, pompy, zarowek, klaksonu ) - wzrasta wiec prad pobierany z pradnicy aby zapotrzebowanie na moc zostalo zaspokojone. P=UxI. dochodza kolejne zrodla itd. itd. wszystko ma jednak swoje granice...

do sytuacji o ktorej piszesz Nynek tj. do spadku napiecia pod obciazeniem dochodzi gdy przeciazysz zrodlo pradowe jakim rowniez jest pradnica. jezeli potrafi ona wyprodukowac np. 350W a Ty obciazysz ja zbyt wieloma odbiornikami mocy to napiecie bedzie spadac. w prawidlowo dzialajacej instalacji jednak najpierw powinien spalic sie odpowiednio dobrany bezpiecznik dla ochrony ukladu przed zniszczeniem/spaleniem/przegrzaniem.

jezeli mi nie wierzysz to wez multimetr ustaw na 500v zmiennego i zmierz napiecie w gniazdku w domu. potem wlacz pralke i sprawdz czy sie zmienilo. potem doloz zelasko i czajnik i sprawdz czy nadal jest 230v. jak bedziesz mial co jeszcze podlaczac to podlaczaj dalej i mierz :) jak masz sprawna instalacje to w pewnym momencie wywali Ci korki. jak masz nie sprawna to spalisz chalupe :)

co do filmu z yt to koles robi wszystko prawidlowo - problem w tym ze nie zawsze sie mozna dostac od tylu do wtyczki pradnica/regulator po jej spieciu a jak juz pisalem mierzyc nalezy napiecie pod obciazeniem. jezeli jest tak ze mozna sie z tylu dostac do wtyczki to patent z zarowka 220/15 jest zbedny - zapalamy motocykl, wlaczamy wszelkie mozliwe odbiorniki i mierzymy napiecie zmienne na poszczegolnych parach cewek z pradnicy.

redneck 25.08.2016 14:05

Podepnę się z pytaniem, chociaż wiem że już było sto razy ale może coś się zmieniło.
Poczta Polska gdzieś niesie mój voltomierz, przeglądam i zastanawiam gdzie go najlepiej podłączyć.
Po aku z przekaznikiem?
Po aku z wyłacznikiem?
Gdzieś pod wiązke?- wiadomo najmniej dokładne.

Nynek 25.08.2016 14:12

Cytat:

Napisał szynszyll (Post 495042)
kilka postow wyzej napisalem - mierzymy napiecie na akumulatorze multimetrem a nie gdzies dalej na instalacji nie wiadomo czym. tylko taki pomiar jest miarodajny.

to ze napiecie ladowania spada pod obciazeniem nie jest normalnym zjawiskiem - w prawidlowo dzialajacej instalacji jest dokladnie... odwrotnie. do tego zostal stworzony regulator napiecia. napiecie wychodzace z pradnicy trojfazowej o magnesie stalym ( dla porzadku nie nazywam tego alternatorem bo w mojej nomenklaturze to pradnica obcowzbudna) podaje na regulator od 20-70 V zmiennego. kazda pradnica ma tez swoja maksymalna moc okreslana jako prad maksymalny razy napiecie ( w uproszczeniu pisze tu dla pradu stalego, w zmiennym jest to nieco bardziej skomplikowane).

napiecie zmienne zostaje przez regulator 'wyprostowane' a nastepnie poddane zadanej regulacji. przyjmuje sie wartosc 13,8V jako wartosc pozadana. pojawia sie obciazenie moca np. 60W wiec zaczyna plynac prad - pradnica zaczyna 'prace'. prawidlowo pracujacy regulator utrzymuje napiecie na zadanym poziomie zeby jego 13,8V pomnozone przez potrzebny prad pozwolilo zarowce dostarczyc 60W. pojawia sie kolejna zarowka i mamy juz 120W. napiecie nie moze sie zmienic ( od jego prawidlowego poziomu zalezy prawidlowa praca odbiornikow zaprojektowanych dla danego napiecia, modulu, cewek, pompy, zarowek, klaksonu ) - wzrasta wiec prad pobierany z pradnicy aby zapotrzebowanie na moc zostalo zaspokojone. P=UxI. dochodza kolejne zrodla itd. itd. wszystko ma jednak swoje granice...

do sytuacji o ktorej piszesz Nynek tj. do spadku napiecia pod obciazeniem dochodzi gdy przeciazysz zrodlo pradowe jakim rowniez jest pradnica. jezeli potrafi ona wyprodukowac np. 350W a Ty obciazysz ja zbyt wieloma odbiornikami mocy to napiecie bedzie spadac. w prawidlowo dzialajacej instalacji jednak najpierw powinien spalic sie odpowiednio dobrany bezpiecznik dla ochrony ukladu przed zniszczeniem/spaleniem/przegrzaniem.

jezeli mi nie wierzysz to wez multimetr ustaw na 500v zmiennego i zmierz napiecie w gniazdku w domu. potem wlacz pralke i sprawdz czy sie zmienilo. potem doloz zelasko i czajnik i sprawdz czy nadal jest 230v. jak bedziesz mial co jeszcze podlaczac to podlaczaj dalej i mierz :) jak masz sprawna instalacje to w pewnym momencie wywali Ci korki. jak masz nie sprawna to spalisz chalupe :)

Też tak mi się wydawało jednak w praktyce to trochę inaczej wygląda zawsze jak pracuje wentylator będziesz miał niższe wskazanie prądu ładowania. Przetestowane na kilku motocyklach. Także teoria teorią, a praktyka swoje pokazuje.

szynszyll 25.08.2016 14:35

Mylisz pojecia prad i napiecie. To dwie rozne sprawy. Zjawisko o ktorym piszesz wynika z wadliwie zaprojektowanych regulatorow ktore pod obciazeniem oddaja zbyt duzo mocy do masy i z ogolnie zlego stanu instalacji i spadkow napiec na niej. Wszystko sie grzeje, skwierczy a ladowanie marne. Dlatego polecam regulatory od Rafwro/Rzeszowskie. Podlacz, przetestuj i podziel sie wrazeniami.

Woltomierz podlacz gdzies za stacyjka. Przy sprawnej instalacji blad nie bedzie wiekszy niz 0,5V

gerard36856 25.08.2016 14:41

jeszcze zapytam, dla pewnosci.
odlaczam 3kablowa wtyczke z fazami ze statora od regulatora i mierze. na odpalonym motocyklu i zadanych obrotach.
nic sie nie sfajczy przez tą chwile, no nie?
skoncze robote i się biere :)

szynszyll 25.08.2016 15:07

Nic sie nie fajczy. Silnik pobiera potrzebna do pracy moc z akulatora - zakladajac ze ten jest sprawny. Podpinasz zarowke jak na rysunku i sprawdzasz. 1-2 1-3 2-3.

gerard36856 25.08.2016 15:19

na rozkaz dowódco!

gerard36856 26.08.2016 13:34

test Szynszyla wykonany.
wg niego przebić brak. znaczy uzwojenie jest sprawne.
regler jest nowy. jak jade to ladowanie 13.6V. jak wlacze drogowe 12.5.
czyli... chyba po prostu bede nia jezdzil.

Nynek 26.08.2016 13:46

Cytat:

Napisał gerard36856 (Post 495193)
test Szynszyla wykonany.
wg niego przebić brak. znaczy uzwojenie jest sprawne.
regler jest nowy. jak jade to ladowanie 13.6V. jak wlacze drogowe 12.5.
czyli... chyba po prostu bede nia jezdzil.

Pewnie, że jeździj. Co najwyżej akumulator nie będzie Ci służył np. pięć lat tylko 4 w związku z niestałym ładowaniem.

A tak na marginesie te "Rzeszowskie" regulatory gdzie można nabyć dokładnie , że w Rzeszowie to się domyślam :P
Chętnie wypróbuje w wiaderku ( o ile takie są )

Zet Johny 26.08.2016 13:51

http://www.reg_mot.republika.pl/

Ja kupowałem jeszcze przez kolegę rafwro.

szynszyll 26.08.2016 13:58

Do afryki i viadra wersja mocniejsza

gerard36856 26.08.2016 14:29

''gdzies tam'' czytalem o regulatorze cbr900 ktory podobno jest wielki i mniej podatny na przegrzania z racji wiekszej pojemnosci cieplnej.

next22 26.08.2016 19:04

Nie prawda że jest wielki :)
Może to kwestja rocznika ale i cbr i xl1000 mają mały regler i ten sam problem z ładowaniem

Paweł.

hellwoot 27.08.2016 13:22

Cbr 900 ma mniejszy niż afryka. I nie ma z nim problemu jak ma się dobry akumulator.

rambo 27.08.2016 14:53

Te od CBR i inne mniejsze są robione w nowszej technologi, mniejsze są bo mniej się grzeją, przy tej samej mocy.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:56.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.