![]() |
Opony do crf1000
Czy koś już u siebie zmieniał?
Polecacie jakies ? Osobiscie zastanawiam się nad mitas E07 lub K60 haidenau chociaz te ostatnie w moim poprzednim moto powodowaly dziwne wibracje z przodu przy 50-60km/h |
Używam Heidenau K60 Scout w CRF1000L.
W porównaniu z seryjnymi oponami: - trakcja na suchym asfalcie porównywalna, na mokrym gorsza - dużo lepsza trakcja w lekkim terenie - gorsze prowadzenie i przede wszystkim gorasza zwrotność motocykla - przy prędkościach do 50 km/h odczuwalne wibracje w przedniej części motocykla - są głośniejsze |
Mam zamiar po asfalcie dojeździć fabryczne, a potem zgodnie z sugestiami na większość zastosowań pierlli mt90, a w teren mitas e09 tył i tkc 80 lum pirelli mt21 przód
|
Po 3,5tyś km zmieniłem na K60. Z pewnością są to mocniejsze opony, trudniej je pewnie na ostrych szutrach uszkodzić. Ale przód jak koledzy wspominali robi jak traktor przy 50 no i głośne i to bardzo tak od 90 do 110 szybciej wycie ustaje.
Ktoś porównywał na własnym motocyklu MT90 i K60SCUT ? |
Ludzie myślicie, że opony od nowej Afryki różnią się od opon starej Afryki?
Może rozmiarem. Za to rozmiar macie ten sam jak KTM 950/990, a temat jest wałkowany już latami. Czy jest sens następnej never ending story? Opcja szukaj i czytanie. A nie nabijanie postów o tym co było już wiele razy powiedziane. |
Aleś teraz dowalił, jak łysy warkoczem o kant kuli.
Uciekam z podkulonym ogonem :D |
Nie masz uciekać tylko poszukać informacji, które tu już dawno są.
|
A nie skleiłeś może, że nie chodzi o INFORMACJE a o wymianę doświadczeń?
Wrzuć na luz, przecież forum jest od tego, właśnie żeby sobie pomagać/pogadać. Co potrafi googlacz to raczej większość tu obecnych wie. Ale dzięki za dobre chęci. |
Cytat:
|
Ja myślę jednak ,że nawet najlepsza Afryka na najlepszych oponach nie dorówna Gs na zwykłych oponach używanych,takich nalewkach.
Chodzi o trakcje.Natomiast KTM nie ma tych wibracji w przednim kole bo oryginalne opony nie przenoszą już tych wibracji z silnika,które doskwierały modelom z poprzednich roczników. Nie uważacie ,że Honda ma lepszą kulturę pracy silnika niż KTM? No i co by było w sumie lepsze Afyka czy KTM na pierwsze moto? |
Uśmiałem się :)
Wymiana doświadczeń? To nowa Afryka to jakiś cud techniki i inaczej się kółka kręcą? Wszystkie informacje o Mitasach, Heiadenauach czy innych są na tym forum i nie trzeba szukać w google. A Forum Africa Twin to stan posiadania motocykla AfricaTwin to stan umysłu. Ale widać idzie nowe, w sumie już przyszło ;) |
Calgon trafił w setno problemu. Choć jak wiemy to olej silnikowy i dobrze nasmarowany łańcuch decyduje o wswszystkim.
|
Jeśli jest nowe to stare musi odejść :p
PS. No zajebieniście przyjmujecie w szeregi nowych, na zachętę gogolacz, no i w ogóle to się nie wychylaj, nie pytaj, szukaj, czytaj. Powiem że nie ważne czy nowe, czy stare, ważne, żeby się kręciło. Skoro komuś kto ma staż to przeszkadza, że nowi próbują nawiązać kontakt (choćby nieudolnie na początek) no to hmm. |
nic nie poradzisz na szeryfów internetu :)
btw. ja nastawiam sie bardziej na on road i zastanawiam się nad: Pirelli Scorpion Trail II dunlop trailsmart dunlop trailmax Metzeler Tourance ew. tkc70 |
Cytat:
|
Panowie luzik,wysublimowane poczucie humoru to podstawa na tym forum!
Tego nowego słowa nauczyłem się wczoraj u Slawka w garażu szykując mojego trytytkowca na wyjazd. Co do opon to padło pytanie? Sławciu jak myślisz czy ta tkc da radę w dojechać? Padła odpowiedź - Myśle ,że wrócisz😄 |
Niezmiernie jestem rad, iż u szanownego starszego usera wywołałem salwy śmiechu :D
|
Cześć! Też mi się kończą fabryczne Dunlopy (12kkm) i znalazłem trochę pozytywnych opinii o TKC70, a powyżej widzę raczej rekomendacje Pirelli MT90.
Przesiadłem się z GS-a i coraz częściej zjeżdżam z czarnego ale raczej na twarde i suche :drif:. Ktoś może miał doświadczenia z jedną i drugą i może porównać? Dunlopy są fatalne na mokrym asfalcie i szukam czegoś lepszego + trochę bliżej off. K60 podobno śliskie na mokrym :-( Dzięki za komentarze. |
Zgodnie z rekomendacją zamówiłem pirelli mt90 i zobaczymy
|
Podrzuć gdzie kupowałeś bo kończę K60 i też będę zamawiał Pirelli.
|
Cytat:
|
Myślałem , że tylko na forum BMW są tylko goście , którzy spuszczają się w temacie opon , żeby ich nowe motocykle miały hiper przyczepność na miejskich bulwarach 😀😀😀😀http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...cfb083495a.jpg
Taki przykład bulwarówki 😂😂😂niestety nie mam zdjęcia nowej Afry w tym klimacie , ale myśle , że Radiolog zaraz podrzuci takowe 😜😜 Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Cytat:
|
Adweczer look to wlasnie kufry i mega dodatkowe xenony, kolega kufrow nie sciaga twierdzac, ze w razie gleby nie porysuje motocykla. Jezdzi na nowym GSie tylko wokol komina, wychwala pod niebiosa, kiedys zabralem go na szybszy szuterem to powiedzial, ze jestem poj..ny
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka |
Kurde, mimo tematu specjalnie wydzielonego do darcia lacha z BMW, spamujecie na temat GejeSow gdzie się da, nawet w tak ważnym temacie jak adweczer opony do (nie)bulwarowej Królewny. :) Kompleksy jakies czy co? :D
|
Czarek ma na pewno jakiś kompleks, pewnie po Serku...w końcu sąsiadami są :)
|
Tank spokojnie ;-) wielu wlascicieli True Adwenczer bedzie uzytkowac tak samo swoje motki jak niektorzy na GSach, czyli McDonalds i do domu, kocham to forum hahaha ;-)
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka |
Powiem tak: imho każdy "spuszcza się" (że zacytuję) jak lubi i w jakim temacie chce. Nie widzę gorszości ani lepszości w jeżdżeniu po asfalcie czy off, blisko czy daleko komina, na bmw czy at. Forum po to jest by pytać i odpowiadać - byle w temacie ;-), chyba że opony to krypto-temat wątku, a ja bardzo nieogarnięty jestem. I dziękuję za odpowiedzi!
|
W całym temacie chodzi o to , że forum idzie w kierunku forum BMW , a dokładnie w takim , którym najważniejsze jest posiadanie drogiego motocykla i miliona mniej lub bardziej potrzebnych dodatków do niego , a nie podróże nim . O tych dodatkach napisano już wszystko , a wolałbym poczytać ( i pewnie nie będę jedyny w tym ) jak ty pojechałeś tym swoim motocyklem nawet do MCDonalda i miałeś po drodze jakieś przygody 😀 Zauważyłem , że większość tych ludków , którzy kupują pierdylion dodatków do swojego motocykla pisze tu , żeby się tu pochwalić rzeczami , które dokupił do swojego moto , a nie ma ich inny posiadacz i właśnie jesteśmy na tym zajebistym forum świadkami narodzin kasty posiadaczy , a nie użytkowników ( dokładnie jak na forum BMW ) . Za chwilę już nie dowiem sie z tego forum jak dojechać na Magadan czy , które drogi w Kirgistanie są godne uwagi ......, ale na pewno dowiem się , kto co ma niepotrzebnego założonego do swojego motocykla , jaki olej wlać , żeby moto nie przegrzało się w korku do MCdriva itd .
Ps . To jakie opony zapewniają najlepszą przyczepność i oczywiście lans na dzielnicy ? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
przyszło "nowe", czas się przyzwyczaić ;)
|
Cytat:
|
Cytat:
Coś czułem, że jednak nie ogarnąłem :-). Myślałem, że w tym wątku można zapytać o opony - tak zwyczajnie (skoro sam nie mam doświadczenia), a prawdziwy temat jest o wyższości wyjazdów na Magadan nad lansem na dzielnicy i byciem nad posiadaniem. I, że forum już nie to... Pewnie, żeby utrzymać kultowość tego forum, warto rozważyć zamknięcie go dla nowych uczestników - bez sarkazmu piszę. Wprawdzie nie mam porównania z forum bmw bo nie zaglądałem gdy miałem gs-a ale wierzę, że jest jak piszesz. A'propos, jaki adres.? Dzięki. A wracając do pytania: które z dwóch byś rekomendował tkc70 czy mt90? Pytam o Twoją osobistą rekomendację - nie które zapewniają najlepszą przyczepność. PS. Chciałem się wybrać na jakiś zlot Afrykańczyków, ale teraz się boję :-). O przygodach też strach pisać bo może nie takie jak trzeba będą... |
Cytat:
|
Z przykrością napiszę tu o oponach, a konkretnie o TKC 70.
Co prawda w rozmiarze Trampkowym, co może mieć wpływ na doznania, ale jednak... Po pierwsze - tył TKC 70 jest cholernie śliski na deszczu. O ile jest świetnie na suchym, tak na mokrym to nieprzyjemnie zaskakuje. Osobiście podejrzewam, że winien jest ciągły pasek bieżnika na obwodzie opony, no ale .. zrywanie przyczepności Trampkiem na trzecim biegu sugeruje, że nowa Afryka zrobi to i na piątce. Po drugie - przód TKC 70 ma jakąś dziwną przypadłość związaną z myszkowaniem (czasem szarpaniem wręcz) przodu przy szybszej jeździe > 120 kmh. To takie trochę dziwne zjawisko, ale przy np. powiewie wiatru, czy lekkim ruchu kierownicą, motocykl potem wykonuje jeszcze kilka podobnych ruchów. Takie jakby baaaardzo delikatne shimmy. Trochę zanika w miarę zużycia opony, ale wymusza uważną jazdę i jest zdecydowanie nieprzyjemne, co gorsza nie zawsze występuje. Oba zjawiska mogą nie występować w innych rozmiarach opon, ale zaobserwowane na przynajmniej dwóch motocyklach (TA 650, TA 700). Jeśli wystąpią w AT, to mogą być nieprzyjemne przy większej mocy. |
Cytat:
|
Mialem K60 w xtz750 co prawda zrobilem na nich tylko 7000km ale nie doswiadczylem uslizgow na mokrym jedynie co mnie wkur... to te wibrowanie przodu w okolicach 50km/h
|
Trza szybciej jechać ;). K60 na mokrym o niebo lepsze od seryjnych Dunlopów.
|
Grzechu jak mowi nasz forumowy kolega mistrz Polski w motocrossie - Gaz jest twoim przyjacielem ;-)
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka |
Dziękuję Wszystkim za odpowiedzi. Zamówiłem TKC70, żeby było inaczej i nad czym "się spuszczać" - znaczy żeby różnorodność wśród ludzi była. Może będzie okazja by się wymienić (min. poglądami) i porównać w tych samych warunkach.
|
Bardzo dobra opona.
|
Pytanie jeżeli opona zalecana jest 150/70 r18, to na ile mogę zamienić bezpiecznie? Np 130/80 18 bedzie ok?
|
1 Załącznik(ów)
Nie będzie.
Felga w nowej afrze ma taką samą szerokość jak w ktm i wszystkie opony poniżej 150 układają się na kwadratowo, mocno ograniczająć możliwość składania się. Jeżeli, ma być to typowa kostka to 140 ujdzie. Polecam pirelli rally, dunlop d908rr - opony wytrzymują długo i dobrze sprawują się na czarnym, nawet na mokrym. Jeżeli opona szosowa to tylko 150. Ja żeby mieć większy wybór opon w teren zrobiłem sobie drugie koło z felgą o szerokości 2,5 cala(fabrycznie 4cale) Załącznik 64449 na taką felgę mogę zakładać sobie 120-140 więc pełna gana opon off czeka. |
Nie możesz...
|
Chodzi mi o typową kostkę do terenu, bez składania się na czarnym.
Czyli 140/80 18 bez problemu? |
W kacie 140 latala jak ta lala. Wiec i w CRF powinno byc dobrze.
|
Niechodzi mi o podróże tylko off niedaleko domu hehe
|
W kacie do dzidowania mialem Pirelli mt21 w rozmiarze 140/80/18
|
Czy ktoś już naprawiał w terenie gumę w nowej Afryce?
Postraszył mnie gość w serwisie, że ręcznie zdemontować oponę by dobrać się do dętki, to będzie poważny problem w terenie bo niby bardzo płytka felga. Jakoś tak mi się widzi taka sama jak i inne, no ale. Zbieram komplet kluczy i łyżki do demontażu, przydałyby się z nakładkami do alu by nie poobdzierać felg, ale same jakieś kobyły po 500-600mm gdzie to do kufrów pakować. |
Nie zapomnij o wyważarce statycznej. Słyszałem, że nowa afryka nie może jeździć na niewyważonych kołach.
|
szkotu1,
daj na luz. Pisz radiologu jak tam się na pirelkach lata? Kateemiarze nie ściemniali, że taka pro jest? ;) |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:52. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.