Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Silnik, sprzęgło, skrzynia (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=4)
-   -   stuki powyzej 4000 obr. rd03 (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=2645)

JackHarrer 02.03.2009 01:36

stuki powyzej 4000 obr. rd03
 
Witam

Podczas jazdy na kazdym biegu zawsze od 4000obr. pojawia sie dziwny metaliczny dzwiek,czestotliwosc rosnie wraz z obrotami.Na początku myslalem ze cos moze wpada w rezonans, jednak raczej nie - sprawdzilem oslone silnika,stopke itp. Mechanik zalecil wymiane lancuszkow rozrzadu tak tez zrobilem i nie pomoglo. Gdy motocykl stoi to ciezko doszukac sie niepokojacych odglosow w calym zakresie obrotow.

Bede bardzo wdzieczny za wszelkie sugestie

randal 76 02.03.2009 06:54

napisałeś podczas jazdy? czyli na jałowym biegu chodzi normalnie?
obstawiam łańcuch lub sprzęgło .

podos 02.03.2009 08:08

Wyciągnięty łańcuch?

7Greg 02.03.2009 08:13

Cytat:

Napisał JackHarrer (Post 46298)
.....Mechanik zalecil wymiane lancuszkow rozrzadu .......

Niestety, sam musisz trochę poznać swój motek, bo szybko zbankrutujesz :confused:

Poncki 02.03.2009 09:24

osłona silnika stukanie
 
U mnie było to samo i okazało się, że osłona silnika. Ciężko to zlokalizować więc stwierdziłem że odegnę osłonę (w najwyższym punkcie koło kranika) i się okaże. Pomogło.
Spróbuj, powinno wyjść taniej niż łańcuszki:oldman:

rambo 02.03.2009 10:10

zmień mechanika, bo dalej popłyniesz przy jego zaleceniach :Sarcastic:

A co do moto, to sprawdził jeszcze raz mocowanie osłony silnika :Thumbs_Up: bo jakby to było z silnika to bylo by raczej od początku obrotów

hubert 02.03.2009 10:15

A dźwignię hamulca tylnego sprawdziłeś ? Czasami się podegnie i napierdziela o osłonę silnika. Również kolektor może dotykać lekko osłony.

Najlepiej zdjąć osłonę i przejechać się bez niej żeby na 100 % wyeliminować jej wpływ na te dźwięki

giziu 02.03.2009 10:55

Osłona osłona osłona.... tez miałem taki dylemat, powyżej 4tyś obrotów napierdzielała że aż huczało, wystarczyło odgięcie w odpowiednim miejscu ( musisz je sam znaleźć ) i dzida dalej.
P.S.
Hm, po 70tyś też mogą to być łańcuszki rozrządu.

rambo 02.03.2009 11:17

Łańcuszki rozrządu to raczej przy 170 000 km co też jest prawdopodobne :) ale to też raczej od początku obrotów.

tutaj to jest jakiś rezonans raczej niż tarcie czegoś o coś

Artuditu 02.03.2009 11:47

Ja miałem tak z pękniętym płaskownikiem od gmola. powyżej wlaśnie jakiś 4000 napier... aż bolało. nie byłem pewien co to i już zaczynałem srać w gacie. jak wygiąłem troszke, odrazu ucichło. Kurde, inna jazda. Normalnie jakby z salonu wyjechał:)

Poncki 02.03.2009 12:08

Swoją drogą ma ktoś patent jak to ogarnąć na stałe? Bo po jakimś czasie osłona wraca i dalej napiera.

Babel 02.03.2009 12:18

Cytat:

Napisał rambo (Post 46325)
Łańcuszki rozrządu to raczej przy 170 000 km co też jest prawdopodobne :) ale to też raczej od początku obrotów.

tutaj to jest jakiś rezonans raczej niż tarcie czegoś o coś

Łancuszki to raczej przy małych obrotach a wraz ze wzrostem obrotów cichną - ale może się nie znam - tak miałem w CX 500 na wolnych napieprzał a jak obroty wzrosły do 3 tys to cisza.

JackHarrer 03.03.2009 20:29

No juz kiedys sprawdzalem bez oslony i bylo to samo sprawdze jeszcze dzwignie hamulca i stopke boczna.dzieki za porady

JackHarrer 14.03.2009 02:17

a wiec tak zdjalem wszystko co sie da:podnozki,plastiki,oslone silnika itp,opukalem cale moto zeby sprawdzic czy cos nie wpada w rezonans.jazda testowa i znowu powyzej 4000obr cos zaczyna bardzo glosno stukac do tego dochodza silne wibracje ktore czuje pod du.. Stukanie jest takze da sie uslyszec ponizej 4000obr przy gwaltownym dodaniu gazu.Jesli macie jeszcze jakies sugestie to bede bardzo wdzieczny za pomoc.pzdr

tu znalazlem watek a w nim kolega ma podobny problem z tym ze moja chodzi nierowno na wolnych obrotach ale nie gasnie.pzdr

7Greg 14.03.2009 08:52

Cytat:

Napisał JackHarrer (Post 48914)
a ........

No to chyba wpadnę do Ciebie, albo jeżeli Twój "stukot" jeździ to się gdzieś "na mieście" spotkamy.
Może razem coś uradzim :)

Mecia 14.03.2009 09:24

zobacz czy silnik masz dokręcony, albo czy zbiornik nie drga czasami.

JackHarrer 14.03.2009 10:34

sprawdzilem mocowania silnika dociskalem zbiornik i nie pomaga.7greg no moj stukot jak najbardziej jezdzi ale co to za jazda. mnie niema w trojmiescie jeszcze przez ten tydzien.Odezwe sie do ciebie jak wroce fajnie by bylo jak bys mogl podjechac i posluchac swoim afrykanskim uchem :)pzdr

Kazmir 14.03.2009 11:32

Jeśli już tyle zrobiłeś to zrób taki eksperyment:

Zdejmij fajki z jednego gara (świec nie wykręcaj) wsadź w nie świece zapłonowe co by cewek zapłonowych nie uszkodzić i odpal moto na jednym cylindrze. dodawaj "gazu" na "podrywkę" i posłuchaj co słychać to samo zrób z drugim garem

Mecia 14.03.2009 14:27

Masz na myśli Kazmir sprawdzenie wału , czy nie wali? Czy zmniejszenie drgań i rezonansu?

Kazmir 16.03.2009 23:38

Sprawdzisz układ korbowo-tłokowy. Panewki, sworzeń tłokowy

JackHarrer 16.03.2009 23:58

ale czy to mozliwe zeby panewki lub sworzen tak glosno stukaly (dzwiek jest na prawde bardzo glosny) i to akurat od 4000rmp? Powoli zaczynam sie zastanawiac czy to moze nie sprzeglo :/

Kazmir 17.03.2009 00:06

Zrób to co mówiłem, a jeśli coś z tego eksperymentu wyniknie - napisz mi napriv bo potem jak tu napiszesz, to już jej nikt nie kupi:haha2::haha2::haha2:

hubert 17.03.2009 01:28

Cytat:

Napisał JackHarrer (Post 49435)
ale czy to mozliwe zeby panewki lub sworzen tak glosno stukaly (dzwiek jest na prawde bardzo glosny) i to akurat od 4000rmp? Powoli zaczynam sie zastanawiac czy to moze nie sprzeglo :/

Hmm sprzęgło jeśli ma sklepane sprężyny w koszu napierdziela ale raczej przy małych obrotach na luzie i przy gwałtownym dodawaniu gazu i też tylko przy małych obrotach.

JackHarrer 17.03.2009 20:14

Nigdy jej nie sprzedam więc sie nie macie co napalać:)

Jak się dowiem o co chodzi ze stukaniem to dam znać w weekend bedzie troche czasu zeby rozebrac sprzeglo no i moze sprobuje zrobic ten test o ktorym mowi Kazmir. Jeśli to nie tajemnica to moze moglbys napisac co moze sie dziac podczas testu i co to oznacza:)pzdr

Kazmir 17.03.2009 22:48

Żadna tajemnica ot ten cylinder któremu odetniesz zapłon będzie pracował jako kompresor.
Możliwe, że usłyszysz ten dźwięk na postoju, a nie podczas jazdy. Możliwe, że tylko będzie występował na jednym garze, ale poczekajmy na twoje działania - potem pomyślimy co dalej.

Cibor klv 20.03.2009 22:18

Przyczyn stukania może być wiele... od prozaicznych typu osłona , czy gmol po poważne .. typu np. panewka ( bo podone objawy daje własnie panewka)... tak z opisu trudno wywnioskować... no i miejmy nadzieję , że to nie panewka...

orfi 23.03.2009 17:44

Jack Harrer jakieś newsy na temat stuków puków??

Zet Johny 23.03.2009 21:43

Moim skromnym zdaniem to nie sworznie bo one raczej stukają już przy niskich obrotach.
Jak piszesz że to naprawdę głośne to chyba coś grubego, obracającego i zaczynającego się na W.
Zrób "Test Kazmira" bo on może wykluczyć najgorsze.

JackHarrer 23.03.2009 22:08

stuk puk coraz glosniejsze az strach jezdzic. Stuki slychac juz od 3500obr chociaz jak dam duzo gazu to milkna i pojawiaja sie powyzej 5000obr.Poza tym nie wiem czy to ma zwiazek ze stukaniem moze to tylko kwestia regulacji ale afryka zaczela gasnac na wolnych obrotach(moze to od k&n bo ostatnio zainstalowalem:) ) na jednym garnku chodzi bardzo podobnie jak na obu zarowno na przednim jak i na tylnym. Powoli rozgladam sie za silnikiem no ale zobaczymy co powie doktor, Afri idzie jutro do szpitala :(

orfi 26.03.2009 13:53

Cytat:

Napisał JackHarrer (Post 50683)
... Afri idzie jutro do szpitala :(

odwiedzaj ja czasem ,bo wiesz jak to "nasza służba zdrowia..." lubi zapomniec o pacjencie......... i nie ma co narazie serducha szukac złapała małą infekcję i tyle....

Babel 27.03.2009 19:15

Cytat:

Napisał JackHarrer (Post 50683)
Afri idzie jutro do szpitala :(

jakies wiesci ze szpitala??

JackHarrer 28.03.2009 18:03

jest wstepna diagnoza- korba :(
w poniedzialek bede wiedzial wiecej.No ale jednak trzeba zaczac sie rozgladac za nowym serduchem.Moze ktos ma?

Artuditu 28.03.2009 18:15

Kupując nowe serce nigdy nie wiesz w jakim jest stanie i za ile będziesz musial robić remont. Operując stare serce wiesz na czym jeździsz i wiesz że sprzęt pewny jest. Takie moje zdanie na temat kupna używanych silników. Pytanie teraz: ile kosztuje używany silnik a ile reanimacja starego.

JackHarrer 28.03.2009 18:23

Nie ma co dyskutowac czy remont czy nowy silnik.Kazdy wie jakie sa plusy i minus.Remont jest nieoplacalny.Wole kupic nowy silnik z gwarancja rozruchowa

Cibor klv 28.03.2009 20:12

Cytat:

Napisał JackHarrer (Post 51530)
Nie ma co dyskutowac czy remont czy nowy silnik.Kazdy wie jakie sa plusy i minus.Remont jest nieoplacalny.Wole kupic nowy silnik z gwarancja rozruchowa

Ja bym szukał od Tansalpa 650 ... motocykle stosunkowo nowe ,a więc nie zakatowane,, pojemność i moc praktycznie ta sama co w rd 03

JackHarrer 28.03.2009 21:29

a czy od takiego trampka bedzie pasowal?

http://www.allegro.pl/item583848286_..._transalp.html

jedyna roznica jaka widze "na oko" to oslonka na zebatke zdawcza

randal 76 28.03.2009 21:33

Cytat:

Napisał JackHarrer (Post 51560)
a czy od takiego trampka bedzie pasowal?

http://www.allegro.pl/item583848286_..._transalp.html

jedyna roznica jaka widze "na oko" to oslonka na zebatke zdawcza

jednego mocowania do ramy ma mniej, koło rozrusznika
możliwe że głowice mają inny kąt wyjścia na kolektor wydechowy ?

Cibor klv 28.03.2009 21:59

Faktycznie... w Trapie jest brak tylnego górnego mocowania... ale jeśli chodzi o kąty kolektorów wydechowych to myślę , że jest tak samo jak w rd 03... a jeśli nie... to kolektor od Trapa nie jest aż tak drogi... no ale moduł i gaźniki to już trochę kosztują...

Babel 29.03.2009 00:15

Obawiam się ze to nie takie proste ale może się mylę
Kiedys silnik od trampka z 2007 roku z przebiegiem 300 km był na alledrogo za 2500 zł.

Zadzwon pod numer 509408598 - w zeszłym roku gosć miał rozbitą rd 03 i za silnik chciał ok 1000 zł

JackHarrer 29.03.2009 00:46

no to chyba lepiej bedzie znalezc silnik dedykowany do rd03 niz bawic sie w przeszczep z trampka - nigdy nie wiadomo co nie podpasuje.pzdr i dzieki za rady

JackHarrer 29.03.2009 01:07

http://www.allegro.pl/item582891292_...na_czesci.html

gosc mowi ze da gwarancje rozruchowa. Ktos moze cos wie na temat tego serducha?

Babel 29.03.2009 08:29

Cytat:

Napisał JackHarrer (Post 51586)
http://www.allegro.pl/item582891292_...na_czesci.html

gosc mowi ze da gwarancje rozruchowa. Ktos moze cos wie na temat tego serducha?

Oj tylko to, że ten gosć długo się ogłasza z tymi cześciami.
Ale to nie oznacza że silnik jest zły.

JackHarrer 29.03.2009 08:52

gosc od transalpa odpisal:

Witam. Rok produkcji 2005 przebieg 1700km import_ italia brak pompy wody ena 1800zl

kuszaca propozycja silnik jak nowy. Czy moze ktos sie orientuje czy oprocz gaznikow, modulow i pewnie regulatora napicia cos jeszcze trzeba by wymienic??

Babel 29.03.2009 10:03

Cytat:

Napisał JackHarrer (Post 51600)
gosc od transalpa odpisal:

Witam. Rok produkcji 2005 przebieg 1700km import_ italia brak pompy wody ena 1800zl

kuszaca propozycja silnik jak nowy. Czy moze ktos sie orientuje czy oprocz gaznikow, modulow i pewnie regulatora napicia cos jeszcze trzeba by wymienic??

No w sumie pewnie mniejszym lub większym nakładem da się to włozyć do RD03.
Jestem strasznie ciekaw - jakbyś się zdecydował to koniecznie udokumentuj taki przeszczep dla potomnych - a na pewno grono RD 03 będzię wdzieczne dozgonnie:zdrufko:

Cibor klv 29.03.2009 10:59

Ja bym się nie zastanawiał, tylko brał silnik od Trapa 650... jeśli nawet drożej cała operacja będzie kosztowała... bo co z tego jak znajdziesz silnik od d 03 w stanie takim jaki był Twój i będziesz musiał a to wymienić sprzęgło, albo wałek zdawczy , czy pierścienie i uszczelniacze bo oleju bierze jak dziki...... silnik z 2005 roku na pewno dłużej pochodzi bezawaryjnie niż ten z 89 roku z Bóg wie jakim przebbiegiem. No gaźniki najlepiej od Trapa, ale można spróbować założyć od rd 03 o ile średnice gardzieli są takie same... moduł... od Trapa plus część wiązki elektrycznej... Na zlocie w Kletnie był człowiek na starym Transalpie 600 z przeszczepem serducha od 650 i latał jak trzeba... ale nie wiem jak rozwiązał sprawy elektryki...

JackHarrer 29.03.2009 11:44

jutro pogadam z mechanikiem co on mysli o przeszczepie z trampka. Babel a co do dokumentacji to w razie czego na pewno bedzie :) pzdr

JackHarrer 30.03.2009 23:32

doktor powiedzial zeby lepiej dac sobie spokoj z przeszczepem od trampka bo moze wyjsc wiecej komplikacji niz mogloby sie wydawac. wiec chyba dam sobie spokoj i poszukam od rd03.pzdr

PawelZDR 31.03.2009 00:01

Doktor jest mało ambitny, wcale nie ma z tym tak dużo walki.

randal 76 31.03.2009 07:49

Cytat:

Napisał PawelZDR (Post 51864)
Doktor jest mało ambitny, wcale nie ma z tym tak dużo walki.

dokładnie
przeszczepa mozna zrobic na 750 jak ten no jak mu tam Ramires ;) ma

Babel 31.03.2009 08:41

Cytat:

Napisał randal 76 (Post 51876)
dokładnie
przeszczepa mozna zrobic na 750 jak ten no jak mu tam Ramires ;) ma

No to z tym chyba bedzie więcej walki jak z Trampkiem - ale może się mylę.
Oglądałem to u Kazmira - niech się zresztą wypowiedzą ci co mają taki przeszczep od 07
RD03 nie ma chłodnicy oleju a i cos tam jakieś kombinacje z tylnim kołem no i do tego też elektryka.
Poza tym ceny silników do 07 .....
Od trampka za 2,5 tys to widziałem silnik z przebiegiem 300 km .
Najlepiej byłby trafić nówkę od RD03 - ale gdzie.....


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:28.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.