Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Układ elektryczny i zapłonowy (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Kierunkowskazy LED (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=26)

7Greg 25.03.2008 19:12

Kierunkowskazy LED
 
Dziś montowałem kierunkowskazy LED do motocykla. Co prawda nie do AT ale zasada jest ta sama.
Problem z ledami jest zawsze ten sam. Przerywacz. Po podłączeniu leda przerywacz zachowuje się tak jakby go nie było, czyli jakby żarówka była przepalona. Efekt to dwukrotnie szybsze miganie kierunkowskazów.
Rozwiązanie problemu to przerywacz elektroniczny wart ze 50-70zł

Ale jest inne rozwiązanie Rezystor z 2 zł :) który zasymuluje nam żarówkę

Pisząc dalszy teks chciałbym aby wypowiedział się ktoś kto się zna na elektronice bardziej niż ja

Jak dobierałem rezystor.
Wiedząc, że moc to napięcie * prąd czyli W=U*I , obliczamy jaki prąd płynie przez naszą żarówkę. Ja mam w kierunkach 10Wat
Więc I=W/U czyli I=10Wat/12Volt czyli 0,84 Ampera

Znając prawo Ohma wiadomo, że opór=napięcie / prąd czyli R=U/I
Dla mojego przypadku R=12Volt/0,84Ampera czyli 14,2 Ohma.

I taki opornik należy zakupić :friday:

Oczywiście motocykl ma tolerancje i teoretycznie myślę, że może to być opornik od 10 do 20 Ohm. Ważne jest aby miał on w miarę dużą moc. 10-20 Wat.
Taki opornik podłączamy RÓWNOLEGLE do instalacji kierunkowskazu i po sprawie.

Dla żarówki w AT czyli 21 Wat, opornik powinien wielkość od 5 do 15 Ohm. Tak przynajmniej sądzę

Ważne.
Dla każdego kierunkowskazu powinien być osobny opornik.
Kierunkowskazy LED podłączamy zgodnie z zasadą 'plus do plusa, minus do minusa". Dla zwykłych żarówek to nie ma znaczenia.

Nie wiem czy ktoś montuje ledy do AT ale może komuś do czegoś innego się to przyda

http://tarcu.com/Inne/At/AT00053.jpg

R2D2 27.03.2008 23:58

Masz racje z obliczeniami ale lepiej jest dac 1 rezystor na strone
jakies 4.7oma 50W , mniej sie grzeje.
Moim zdaniem i tak lepiej jest kupic lub zrobic przerywacz elektroniczny, a to dlatego ze marnujemy energie elektryczna na rezystorze zamieniajac ja w ciepelko .

7Greg 28.03.2008 00:11

Cytat:

Napisał R2D2 (Post 567)
Masz racje z obliczeniami ale lepiej jest dac 1 rezystor na strone
jakies 4.7oma 50W , mniej sie grzeje.
Moim zdaniem i tak lepiej jest kupic lub zrobic przerywacz elektroniczny, a to dlatego ze marnujemy energie elektryczna na rezystorze zamieniajac ja w ciepelko .

Niestety nie potrafię zrobić przerywacza :(
Jak możesz zamieść schemat.

A co do dawania na stronę to nie bardzo wiem jak. W moto gdzie je montowałem przerywacz jest wbudowany w komputer i każdy kierunek jest sterowany osobno.

Gdzie w AT należałoby go podłączyć?

ramires 28.03.2008 00:16

Artykuł: Przerywacz elektroniczny

Schemat:
http://tom5555.republika.pl/pliki/pr...wa/schemat.gif
http://tom5555.republika.pl/pliki/pr...ywa/polacz.gif

Płytka:
http://tom5555.republika.pl/pliki/pr...erywa/pall.gif
http://tom5555.republika.pl/pliki/pr...erywa/pbot.gif

R2D2 28.03.2008 10:30

7greg : mozesz mi podac marke i rocznik motocykla ?
pierwszy raz slysze zebu modul sterowal kierunkami , no chyba ze to jakas włoszczyzna to sie nie zdziwie .


Co do zamieszczonego schematu , to jest on troche przesadzony
po co tyle gratow , prosty przerywacz mozna zrobic doslownie na kilku elementach.

Jak bede mial chwile to zrobie przerywacz do kierunkow bez przekaznika.

ramires 28.03.2008 10:47

hmm, moze nie jestem ekspertem od elektroniki, ale jesli jest w ukladzie przekaznik to wiem, ze zdrowiej dla tego ukladu (zywotnosc), chociaz przy migaczach faktycznie moze byc zbedny, bardziej na mocno obciazone elementy jak przednie swiatla bym to dal czy dla pewnosci na pompe paliwa

R2D2 28.03.2008 11:04

Cytat:

Napisał ramires (Post 640)
hmm, moze nie jestem ekpertem od elektroniki, ale jesli jest w ukladzie przekaznik to wiem, ze zdrowiej dla tego ukladu (zywotnosc), chociaz przy migaczach faktycznie moze byc zbedny, bardziej na mocno obciazone elementy jak przednie swiatla bym to dal czy dla pewnosci na pompe paliwa


tak bylo 10 lat temu , teraz sa takie elementy wykonawcze ktore na leb bija przekazniki , wada przekaznikow jest taka ze sa glosne, pobiaraja spory prad zeby pracowac , miewaja usterki mechaniczne jak i elektryczne tj. wypalanie sie stykow.
Wiadomo ze jezeli trzeba przelaczac prady np 20-30 A to przekaznik jest dobry i tani , ale w rozwiazaniach nowoczesnych i nie koniecznie tanich stosuje sie elementy elektroniczne , ktore maja zabezpieczenia przed zwarciem , sygnalizacje uszkodzenia zarowki lub innego odbiornika i przewodzace z powodzeniem prady rzedu kilkudziesieciu amper.

Niestety nasze AT nie ewaluowaly tak szybko jak elektronika , ale widac te rozwiazania i szybki postep w nowych motocyklach sportowych .

pozdrawiam
Mariusz

7Greg 28.03.2008 12:39

Cytat:

Napisał R2D2 (Post 624)
7greg : mozesz mi podac marke i rocznik motocykla ?

BMW K1200S

R2D2 28.03.2008 14:39

Hehe piszac o wloszczyznie zapomnielam o helmutach.
BMW to tez niezly wynalazek ,same strowanie kierunkami to niezla abstarkcja
podobnie zreszta jak w Harleyu.
W takim przypadku to faktycznie tylko rezystory zostaja.

Pozdrawiam
Mariusz

7Greg 28.03.2008 14:49

Ale zastanawia mnie jeszcze rozwiązanie (teoretycznie) jak w At podłączyć rezystor na stronę?

W które miejsce? Pomiędzy co?

R2D2 28.03.2008 18:58

Przesylam schematy , taki uklad ( nie kojarzyc mnie z PiS " uklad jest wszedzie" ) funkcjonuje w AT

http://www.elektronika.enet.pl/AT/ele/proste.gif

a tu z rezystorami na strone

http://www.elektronika.enet.pl/AT/ele/moded.gif

mam nadzieje ze schemaciki ci pomaga w zrozumieniu
co mam na mysli piszac "rezystor na strone"

Pozdrawiam
Mariusz

7Greg 28.03.2008 19:44

aa, kumam. Myślałem, że do kierunków są osobne plusy :bow:

Tak to faktycznie luz. Tylko to musi być taki opornik jak pisałeś, który "symuluje" 2x21W.

Chociaż wystarczyłoby przetestować minimalna moc żarówki, która działa.
Może np 5W. Wtedy by wystarczył opornik za 2x5W.
Dobrze to dedukuje?

R2D2 30.03.2008 09:32

5W to napewno nie starczy , zwykle przerywacze to "chamska" konstrukcja
i musi miec spore obciazenie do poprawnej pracy.
na dobra sprawe to obiazenie przerywacza reguluje czestotliwosc jego zalaczania
moc rezystora moze byc mniejsza o 50% od mocy zarowki poniewaz wypelnienie
zalaczania zarowki jest ok 50%/50% czyli wydzielana pelna moc na rezystorze bedzie wystepowac
przez 50% czasu jego dzialania i odstepy czasowe sa krotkie.
Nigdy nie robilem kombinacji z rezystorami i dlatego nie mam doswiadczenia praktycznego
Moge tylko uskuteczniac teoretyczny bełkot. :-]

pozdrawiam
Mariusz

tomasz_1006 11.09.2008 20:01

1 Załącznik(ów)
No nie czy to co tu wszyscy opisuja znaczy,ze nie wystarczy zalozyc tylko kierunkow LED,ale trzeba tez majstrowac z przerywaczem(to powoli mnie przerasta z elektroniki czy tam elektryki jestem noga)
Mialem zamiar zalozyc cos takiego a to z powodu braku oryginalow,napiszcie co myslicie o takich blinkach w AT

Załącznik 1048
Sa tu dwa rodzaje ale ja myslalem bardziej o tych jakby trojkatnych ksztaltach

ramires 16.09.2008 22:27

6 Załącznik(ów)
ja sie podpinam pod LEDy.
Nabylem dzisiaj przerywacz elektroniczny.
Czy to wystarczy do podłączenia mniej prądożernych jak i bardziej lansiarskich kierunków?

Po naradzie z R2D2 nabylem sobie przerywacz elektroniczny pod LEDy
http://www.sklep1.larsson.pl/Towar.a...576&View=Multi
w niedziele montowac bede albo jutro.

Zmieniałem ostatnio pare detali w motocyklu swoim. Tym razem padło na LEDowe kierunkowskazy.

Przeróbka prosta jak budowa cepa jak się okazało.
Nie robiłem zdjęć samego przerywacza oryginalnego bo każdy jak będzie się do tego dobierał to go znajdzie :)

Zakupiłem odpowiedni jak mniemałem przerywacz elektroniczny dedykowany pod kierunkowskazy LEDowe oraz same migacze.
Załącznik 5416
Załącznik 5415

Przerywacz do nabycia gdzieś tam (u mnie, w Larssonie, w każdym sklepie moto) (kod Larsson: 1320282).

Przeróbka polega na obcięciu oryginalnej wtyczki i połączeniu z wtyczką taką samą jak od świateł halogenowych. Miałem już gotowe wtyczki z przewodami więc nie mieszałem z ich kolorystyką.
Załącznik 5417

Kolory przewodów w oryginalnym przerywaczu oraz ich sposób podłączenia do nowego przerywacza
Załącznik 5414
Załącznik 5417

Po zlutowaniu wszystkiego wszystko ładnie działa, ale na tym przerywaczu migacze działają zbyt wolno (ponad 1 sekunde interwał jest). Po konsultacjach z mistrzem R2D2 wymienić jeden z kondensatorów.
W omawianym przykładzie przerywacz posiada dwa kondensatory (mniejszy i większy).
Ich parametry:
100uF 50V - większy
47uF 50V - mniejszy
Załącznik 5419
Załącznik 5420

Mniejszy kondensator należy wymienić na 33uF 50V.
To cała przeróbka :)

Ważne. Migacze LEDowe sprzedawane są przeważnie z bardzo krótkimi przewodami, więc warto się zaopatrzyć w konektorki dodatkowe.

Działa teraz jak należy.

podos 18.05.2009 10:57

Ale:

Wszystko to wyglada na calkowicie nieszczelne - samochodowe.

Czy kierunki mają jakiś gumowy przegub? Bo plastiki to przy pierwszej glebie odpadają i zabawa od nowa. A Ty sie w teren wybierasz zdaje sie?

ramires 18.05.2009 11:11

3 Załącznik(ów)
Nieszczelne - tak, oryginał jest lepiej wykonany, bo jest zalany. Docelowo też "uszczelnienie zrobię" poprzez zalanie wnętrza jakąś żywicą.
Mają przegubik - nie są całkiem sztywne.
mój tylni błotnik wygląda tak jak na zdjęciu poniżej.
Załącznik 5421

Załącznik 5422

Załącznik 5423

Na tył krótkie założyłem a na przód dłuższe. Lampa też LEDowa z homologacją.

wieczny 18.05.2009 13:48

Podoba mi się patent ze świecącą końcówką migacza.

ramires 18.05.2009 14:08

http://sklep1.larsson.pl/Towar.aspx?...871&View=Multi
http://sklep1.larsson.pl/Towar.aspx?...872&View=Multi

to są te :)

bartol 19.08.2009 10:37

wszystko piknie-ładnie, ale jeszcze jedno - czym albo jak zastapić kontrolkę (żaróweczke) kierunków, która to przy ledach daje zwarcie i mryga wszystko naraz - tak przy okazji dobry patent na awaryjne :)
No niby można jeżdzić bez kontrolki, ale lepiej jest jak widać czy mryga czy nie.

Ps Ramires, a skąd u Ciebie trzy przewody do przerywacza jak są dwa?
aaa, już wiem - Ty masz elektryke z 07a

ramires 19.08.2009 11:06

ale przerywacz jest taki sam w kazdej AT z tego co pamietam

bartol 19.08.2009 11:13

Cytat:

Napisał ramires (Post 70633)
ale przerywacz jest taki sam w kazdej AT z tego co pamietam

A właśnie że nie. U mnie jest dwubiegunowy z pominięciem masy.

ramires 19.08.2009 11:29

to mase podpinasz ... do ramy?

mam taki jeden elektroniczny po lekkim ... obudowa peknieta jest ... takze jak chcesz to mozesz sobie go wziasc i pobawic sie

puntek 19.08.2009 16:44

Cytat:

Napisał wieczny (Post 58463)
Moje obecne, seryjne, działają - na razie nie zmieniam :).

zasada jest taka jak chodzi nie ruszaj !!!
chyba, że nie chodzi ...:(

Greg co ty Helmutów poprawiasz ? Takie ładne lansiarskie BMW ruszasz ?

MOTOMYSZA 03.02.2010 04:43

Witojcie :)
A ja bym chciał zapytać , czy takie coś się sprawdzi do kierunków LED?
Jak myślicie.
Pytam, bo kierunkowskazy już zamówiłem , a teraz trzeba by coś wymóżdzyć z przerywaczem

ELEKTRONICZNY PRZERYWACZ REGULOWANY DO KIERUNKOWSKAZÓW LED
(lub zwykłych żarówek do 50W)


Maksymalne obciążenie to aż 50W wiec mozna podlaczyc zarówno diody led jak i typowe żarówki 2x21W.
Jeśli jednak dla kogoś 50W to za mało to na zamówienie mam wersje o mocy obciązenia do 100W.


Główną zaletą tego przerywacza jest to, że nie zmienia częstotliwości mrugania przy zmianie obciążenia (odwrotność bimetalicznych i elektronicznych przerywaczy).
Czyli żarówki mrugają nam tak samo jeśli podłączone jest ich jedna, dwie, trzy (diody czy żarówki - obojętne) i nie ma na to wpływu także słabsze połączenie np. zaśniedziałe końcówki konektorów.

Kolejną bardzo ważną zaletą jest jego bardzo długa żywotność oraz kontrolka zasilania przerywacza.
Przerywacz posiada maly potencjometr umozliwiajacy korekte szybkosci migania wg wlasnych upodobań.

Podlaczenie typowe i bardzo proste:
- brazowy na mase (-12V)
- czerwony +12V za stacyjką
- biały to wyjście na przełącznik przy kierownicy.
http://img193.imageshack.us/img193/9392/przerywacz3.jpg
Przerywacz jest nowy.
Zasilanie przerywacza 12V (10-15V)

Wiem, że inną sprawą jest szczelność tego urządzenia, ale gdyby sobie z tym poradzić , to myślicie że będzie działać ?
Jeśli się kto zna, to proszę o potwierdzenie albo słowa krytyki. Wysłucham wszystkich opinii.




Pozdrawiam :MOTOMYSZA


http://photos07.allegroimg.pl/photos...8/02/906980230

Dzieju 03.02.2010 18:42

Co do tych własnych upodobań częstotliwości działania........ muszą się mieścić w zakresie 90-120 a nie dowolnie w/g własnego widzimisię.Możliwe że ten potencjometr działa w tym zakresie...?

MOTOMYSZA 04.02.2010 19:27

Czyli że będzie działać, czy nie? Tylko odpowiednio będę musiał podregulować częstotliwość załączania (mrugania), tak? Ale samo urządzenie OK ?
Bo interesuje mnie czy będzie potrzeba wlutowania jeszcze tych oporników (10-20 Ohm), o których była mowa wyżej, czy też właśnie poprzez tę możliwość regulacji już nic nie będzie potrzeba dokładać.
Kto się tam zna, niech napisze coś w temacie.

Kazmir 05.02.2010 13:02

Według opisu będzie działał, bo elektronika steruje małym przekaźnikiem bądź triakiem i wychodzą impulsy które "olewają" obciążenie. (oczywiście do 50W)

mckrzysiek 11.02.2010 18:48

a ja zamontowałem taki wynalazek z Allegro
http://www.allegro.pl/item911757219_..._tylko_2p.html

i chociaż oryginalny przerywacz miał trzy bolce to ten dwubolcowy naprawdę daje radę;-)

http://lh6.ggpht.com/_ynVBTztslGc/S3...erunkowLed.jpg

MOTOMYSZA 18.02.2010 21:52

Sie ma !
Jeszcze w temacie LED'owym...
Założyłem właśnie sobie ( a właściwie to nie sobie tylko do Afryki, he,he,he) kierunki LED + przerywacz elektroniczny do LED'ów,i włączyłem zadowolony z porządnie wykonanej roboty.... no i mały ZONG!!!!
Przy włączaniu nieważne czy prawych czy lewych kierunkowskazów, migają sobie pięknie -ale WSZYSTKIE 4 sztuki :dizzy: , czyli świecą tak jak awaryjne!!!!!
"Zdziczałem" trochę , ale : multimetr w łapę i do dzieła-czyli przedzwanianie kabelków zeby zakumać "-O co kaman?" Ale bez rezultatu. Wynikało że wszystko jest OK, szczególnie że po przepięciu z powrotem na zwykły przerywacz i kierunki z żarówkami, wszystko działało poprawnie (!?!?!?!)
Dopiero wgląd w schemat instalacji elektrycznej:umowa: rzucił swiatło na ... żaróweczkę - zieloną kontrolkę przy zegarach. To ona była elementem łączącym prawą stronę z lewą .
Ale ,że nie zamierzałem się jej pozbyc (bo to byłoby najprostsze), to zasiliłem ją z innego źródła tzn podpiąłem się do przewodu (szarego wRD07a) dochodzącego do przerywacza kierunkowskazów.
Zanstalowałem też już sobie wcześniej dodatkowy obwodzik do awaryjnych, i informacyjnie dla zainteresowanych powiem ,że wszystko działa poprawnie :D
No , to byłoby tyle w temacie LEDowym z mojej strony.
Moze komuś sie kiedyś przyda... (mi by się przydało:))
POZDRAWIAM

invidia 18.02.2010 23:20

hej! a czy ktoś może mi jeszcze pomóc?
z wzoru kolegi 7Greg obliczyłem:

Więc I=W/U czyli I=21Wat/12Volt czyli 1,75 Ampera
Dla mojego przypadku R=12Volt/1,75 Ampera czyli 6,85 Ohma.

Mam kierunkowskazy led, czyli są już zaopatrzone we własne oporniki by się nie zjarały ale chciałbym zasymulować na nich opór jaki generuje żarówka 21wat

Oporniki określa się: np. 25wat 7,5 Ohma - i tutaj rodzi się mój problem bo nie wiem czy mam celować coś koło 50 wat czy raczej w 25 by obciążenie było podobne do żarówki.

Zaznaczę, że kierunkami steruje jakiś moduł a nie przerywacz więc nie mogę iść na łatwiznę

7Greg 18.02.2010 23:25

I 25W i 50W będzie ok.
50W będzie się mniej grzał, ale bardziej obciążał instalację.

invidia 19.02.2010 00:23

dzieki wielkie za szybka odpowiedz!

Rozumiem, ze 7ohm będzie najlepszy tak? czy 7,5? a może inny?

7Greg 19.02.2010 10:27

Każdy pomiędzy 5 a 10 ohm będzie dobry.

A skoro już rozwiązałeś pierwszy problem to zapraszam do powitalni ;)

Lepi 19.02.2010 10:47

Cytat:

Napisał 7Greg (Post 101370)
I 25W i 50W będzie ok.
50W będzie się mniej grzał, ale bardziej obciążał instalację.

To co piszesz jest błędem. Moc podana na rezystorze jest maksymalną mocą, jaką można na nim wytracić bez jego zniszczenia. To czy wepnie 25W czy 50W nie zmieni obciążenia instalacji. Obciążenie instalacji (wartość prądu) zależy tylko od rezystancji rezystora.

Moc pobieraną przez rezystor możesz policzyć W = U^2 / R
12*V12V / 7 Ohm = 20 W.
Taka moc wydzieli się na rezystorze 7 Ohm. zakładając przerywany tryb pracy uśredniona moc będzie mniejsza. Wystarczy więc rezystor o mocy 25W.
A czy takie obciążenie zadowoli twój przerywacz to już inna historia.
pzdr.

7Greg 19.02.2010 10:52

mój błąd

MOTOMYSZA 19.02.2010 23:02

Muszę Was wszystkich przeprosić , bo nie jest tak jak napisałem w ostatnim moim poście o LEDach tzn nie jest wszystko OK :mad:
A dokładnie napisałem że zasiliłem tę "zieloną" żaróweczkę na kokpicie z przerywacza szarym kabelkiem. No i faktycznie tak dzisiaj zrobiłem , niestety objaw jest taki , że zaraz po przekręceniu kluczyka w stacyjce, niezależnie czy przełącznik kierunkowskazów jest w pozycji "0" czy "P"-rawo, to prawe kierunki sobie mrugają a jak przełącze go w położenie "L"-ewo, to migają wszystkie tak jak awaryjne:dizzy:. Wczoraj coś tam sobie popodłączałem na prowizorkę na próbę i zdawało mi się że jest OK. No właśnie - zdawało mi się :) Wobec powyższej sytuacji ja już zgłupiałem do reszty.

H E L P M E !!!!!

Może ktoś miał jakąś taką podobną sytuację i kuma kwestie prądowe bardziej niż ja to poproszę o wskazówki jakieś bo teraz to już stoję jak to się mówi "w czarnej dupie !"
Czarnuchy Kochane , pisaliście przeca ,że zakładaliście LEDy do waszych motongów. I co zapytam, u Was po założeniu LEDów wszystko banglało OK?
KUTWA bo mi już pomysłów zaczyna brakować. Kolega co mnie wspomagał wczoraj techniczno-elektrycznie proponuje wymienić żarówkę na diodę. Ja osobiście wolałbym pozostać przy tej żaróweczce bo oryginalna jest- macie jakieś pomysły?
Ramires założyłeś te LEDy już u siebie? Działają?
7Greg, a Twoje instalacje na LEDach ? Działają czy też musiałeś coś przekombinowac?

R2D2 19.02.2010 23:16

Jak wyjmiesz ta małą żarówkę to jest ok ?
Jeżeli tak to powinna pomóc dioda prostownicza podłączona szeregowo z tą żarówką.

Lepi 20.02.2010 08:29

No to stary numer z tą żaróweczką. Tak jest, potrzebna dioda prostownicza a nawet dwie. Poszukaj, wujek googl musi to wiedzieć. Jak nie poradzisz to poszukam ja ale miej szansę pierwszeństwa ;)

RAFWRO 21.02.2010 19:23

1 Załącznik(ów)
Ja montowałem LED-owe kierunki. Musi być dioda LED w lampce kontrolnej albo tak jak koledzy piszą dioda prost w żarówce.
Ja wmontowałem to w miejsce oryginalnej żaróweczki kontrolnej:

Załącznik 10288
nic nie musisz przerabiać i problem z głowy.
http://moto.allegro.pl/item923904608...obra_cena.html

Sławekk 15.03.2010 20:51

Cytat:

Napisał mckrzysiek (Post 99602)
a ja zamontowałem taki wynalazek z Allegro
http://www.allegro.pl/item911757219_..._tylko_2p.html

i chociaż oryginalny przerywacz miał trzy bolce to ten dwubolcowy naprawdę daje radę;-)

http://lh6.ggpht.com/_ynVBTztslGc/S3...erunkowLed.jpg

Możesz zdradzić szczegóły .

Ktoś ma pojęcie jak podłączyć 2 pinowy przerywacz do ledów w miejsce 3 pinowego orginała - tak jak kolega powyżej . Sklep wysyłkowy dał ciała , może lepiej go odesłać ?

R2D2 15.03.2010 22:34

Na jeden kołek przerywacza dajesz + po stacyjce , a z 2 kołka wyjście na przełącznik kierunków.
Powinieneś mieć oznaczenia na przerywaczu gdzie jest + a gdzie OUT.

Sławekk 15.03.2010 22:43

Jest to przerywacz bez oznaczeń

przewody

1- czerwony
2- czarny

myślę , że czerwony to zasilanie ?

R2D2 15.03.2010 22:49

Na to by wyglądało , mam nadzieje że w razie czego ma jakieś zabezpieczenie przed uszkodzeniem.

mckrzysiek 16.03.2010 20:13

Cytat:

Napisał Sławekk (Post 107161)
Możesz zdradzić szczegóły .

Ktoś ma pojęcie jak podłączyć 2 pinowy przerywacz do ledów w miejsce 3 pinowego orginała - tak jak kolega powyżej . Sklep wysyłkowy dał ciała , może lepiej go odesłać ?

niestety nie pamiętam;-(
Miałem dwa takie przerywniki i metodą prób i błędów jeden kabelek zostawiłem bezużyteczny, a dwa pozostałe podpiąłem. W ramach prób i błędów spaliłem jeden z przekaźników, ale drugi podpięty - działa:)

Jeżli sprawa nadal aktualna to w weekend sprawdzę i opiszę jak podpiąłem

Sławekk 16.03.2010 21:26

Dzisiaj zadzwoniłem do skelepu i pan przeprosil ( pamiętał) i natentychmiast wysłać miał 3 pinowy . W sobotę się pobawię .

Myślę , że sobie poradzę :eek:

siwy 29.04.2010 11:19

Witam
Mam problem z kierunkami led, może ktoś mi doradzi:
Po podłączeniu kierunków na ledach, świecą one jednostajnym światłem. Podłączałem przed jednym z kierunków oporniki 5w 6,8 ohm 1 szt., próbowałem szeregowo i równolegle i po 4 szt. i żadnej reakcji, jak bym podłączał zwykły przewód. A wystarczy że podłączę żarówkę 10 w i zaczynają migać, szybko ale migają. Oporniki takie podłączałem bo akurat takie miałem. Poza tym nie wiem konkretnie jaki mam wstawić bo po przeczytaniu tego wątku mam mętlik w głowie a nie znam się za bardzo na elektryce. Oryginalnie w xr siedzą żarówki po 21W na każdy kierunek, ale jak miałem po 15W to też było git.
Pytanie jaki wstawić opornik i czy w ogóle warto go wstawiać przed jednym z kierunków czy może w innym miejscu.

R2D2 29.04.2010 12:14

Powinno działać podłączenie równolegle po jednym rezystorze do każdego kierunku.
6.8 Ohm symuluje żarówkę 12V 21W.

siwy 29.04.2010 12:24

a da się wstawić tylko przed jednym kierunkiem? to jest chyba połączone ze sobą, bo jak się zmienia jedną żarówkę na słabszą to oba kierunki migają szybciej.

Roberth71 29.04.2010 13:20

Ja mam wlutowane dwie diody przy kontrolce sygnalizującej i tam też dioda świetlna jest włożona, jeszcze jedno jak nie mialem jeszcze wlutowanych diod ( te diody to oporniki jakieś, nie znam się za bardzo) a po wyjęciu zarówki sygnalizującej, ledy zaczęły normalniej działać, też szybko ale już nie świeciły jednostajnie, ale kiepsko się jeździ jak nie widać kontrolki migaczy :vis:


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:41.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.