![]() |
Pompa paliwowa FACET.
Jako, ze poszukuje zamiennika dla mojej Afryki, to pomyślałem sobie, ze podzielę się z Państwem tym, co do tej pory znalazłem;).
Zamieszczam link do angielskiego dystrybutora rozmaitych pomp paliwowych i nie tylko, do rozmaitych typów pojazdów, miedzy innymi dystrybutora pompy paliwowej FACET: http://www.fuelsystem.co.uk/ http://www.fuelsystem.co.uk/web-facet.pdf Mam nadzieje, ze ułatwi to poszukiwania zamiennika. |
1 Załącznik(ów)
Ja mam tą 60104- fartownie kupiłem na allegro za mniej złotówek niż ona kosztuje funtów :) - wziąłem ale czy jest OK - gdzieś na forum angielskim czytałem że tak. Niech leży i czeka na tzw. w razie jakby co.
|
jak tak bedzie sobie leżała i czekała to się nie dowiesz czy działa, zamontuj pojeździj na niej i wtedy odłóż na zapas.
Chyba że wolisz się przekonac gdzieś na odludziu .....że jadnak ...... nie działa ;) |
Cytat:
|
A zrobiłes test ciśnieniowy?
Jak bedzie pompować to przytkaj wylot i sprawdź czy się zawiesi i z jakim ciśnieniem będzie dawać na wylot. Chodzi o to czy zaworek iglicowy utrzyma cisnienie. |
Dzieju słusznie prawi :oldman:
|
Aha dodam jeszcze że na duże zużycia paliwa ma też wpływ owy zaworek.
Jesli kiepsko trzyma to bedzie przelewać tak jak przy wysokim poziomie paliwa w komorze pływakowej i spalanie z literek wiecej. Gdyby w AT był przelew powrotny do zbiornika to można by stosować pompy samochodowe które to są mniejsze niz oryginał AT i do 100zł można mieć nówki. A swoją drogą jest to jakaś opcja do przemyślenia. |
Cytat:
|
1 Załącznik(ów)
Cytat:
Nie robiłem - cisnienie jest podane ponizej a jakie jest w fabrycznej: |
Cytat:
|
hmm nie wiem po co utrudniacie sobie zycie:) ja mam motocyklową od TDM bodajże i śmiga pięknie. Zero elektryki zero probema, kosztowała mnie 80 pln ma allegro:)
|
Cytat:
|
Czy ta pompa Facet 60104 ma szczelną obudowę ? Chodzi mi w szczególności o wchodzące kabelki z zasilaniem ? Czy pompa ta nie będzie robiła kichy przy deszczu ? Używa jej ktoś ?
|
Cytat:
|
to chyba niewłasciwa pompa, poszukaj oznaczenia na xrv.co.uk - dwie były i jedna była za mocna do Afry.
|
Cytat:
|
Cytat:
a tak swoja droga - to jak, teoretycznie, moznaby zredukowac to cisnienie? jakis reduktorek? a moze oporniczek, zeby mniej pradu dostala? |
Cytat:
A jeśli to zaworek to jest to ten co jest dostępny w Larssonie ? Towar: 3430006 - zaworek iglicowy Keihin typ3 Honda Ile ich tam trzeba zakupić ? :) |
Cytat:
|
Cytat:
|
Przyszedł facet, poczytalem instrukcje. Montowanie tego zgodnie z instrukcja w afryce nie bedzie proste. Zalecają 12 cali poniżej dolnej plaszczyzny baku, 45 stopni nachylona, na dodatek temperatura nie powinna przekraczac 60 stopni. Jutro za dnia pokminię, gdzie by to wetknąć.
Ktoś pytał o szczelność kabelków - wygląda na to, że dość łatwo można ją zapewnić przy pomocy silikonu. Na wszelki wypadek tak zrobię, chociaż nigdzie nie piszą, że trzeba zapewnić suche warunki pracy. |
:eek: Cholera, do mojej instrukcja byla prawie cala na jednym obrazku. Tu wlot, tam wylot, a tam prund. Wisi w miescu starej pompy, prawie poziomo. Chyba, ze jade, bo wtedy przechyla sie razem z motorem :) Temperatury nie mierzylem, ale jak stoje w upal w korku, to wszedzie kolo silnika jest bardzo cieplo :) A 30 cm ponizej zbiornika...
WTF? Moze masz jakas bardziej zaawansowana wersje? ;) P.S.1: Moja jest 40105. Tak jak tu pisza:http://www.xrv.org.uk/forums/bike-te...tion-long.html i tu: http://www.facet-purolator.com/index...d=16&Itemid=31 60104: http://www.facet-purolator.com/index...d=13&Itemid=35 Parametry praktycznie takie same. P.S.2: w opisie jest Sealed Electronics, czyli, ze juz ja uszczelnili. P.S.3: "Here you will find typical questions about our pumps. How should the Facet universal pumps be mounted? The fuel pump should be mounted with the outlet above the inlet. This will help with eliminate vapor lock issues. Never located the pump so the outlet is below the inlet. Horizontal mounting will not effect fuel delievery performance. Czyli, montuj wylotem powyzej wlotu albo strzez sie wapor loka ;) Poziomo tez jest OK. Can I mount the pump in my car's engine compartment? We recommend that you mount the fuel pump no more that 12 inches from the fuel supply (gas tank). All our Electronic fuel pumps will push fuel rather than pull fuel. Some pumps only have suction limit of 12 inches, therefore you should mount as close as possible to the tank. Czyli, nie dalej niz 30cm od zbiornika. Operating Temperature Range for Low Pressure Pumps? Our pump are designed to operated in ambient temperatures of -40F to 180F." Czyli -40C do 82C. Przeczytaj te instrukcje jeszcze raz ;) |
Cytat:
co do 12 cali to moze faktycznie szybko czytając nie zauwazylem tego "no more". ale ewidentnie bylo napisane 60 stopni max oraz 45 stopni. Pierwsza zagadka - unioslem zbiornik, ale nie moge namierzyc zasilania pompy. Jest jakas wtyczka z dwoma stykami, czarna, wychodzaca z wiazki biegnacej w poprzek ramy przy mocowaniu zbiornika. Jesli to nie to, to gdzie szukac zasialania pompy? |
właśnie tam mam nadzieję ,że mierzysz podczas kręcenia rozrusznikiem bo inaczej niczego tam nie zobaczysz (nie zrób zwarcia bo szybko idzie się paść sterownik pompy wtedy)
|
To byla dokladnie ta wtyczka, czarno-niebieski przewod.
Wnizałem pompke, umocowałem trytytkami w fabrycznym miejscu i na razie dziala. Nic przy gaznikach nie przelewa. dzieki za pomoc. ---------------------------- 2 godziny później : a jednak cos zepsulem. stracil mi sie czujnik luzu. nie zaswieca sie kontrolka i z otwarta boczna nie moge odpalic. gdzie szukac? |
Spawdz pod prawym boczkiem, mała kostka z trzema wyjściami. W hondzie jakies 200zl w larsonie ok 30zl nr czesci w larsonie to: 1292001
|
Cytat:
dodano pare miesiecy pozniej: che, che, w koncu podnioslem bak i oczywiscie...poszukujac wtyczki od pompy porozpinalem wszystko, co mialem w zasiegu wzroku, w tym biala wtyczke, ktora spina obydwa te czujniki - i zapomnialem zapiac. -------------------------------------------------------------------------- Ciekawostka, o ktorej czytalem na ADV forum. Po zgaszeniu heblem jakims resztkowym prądem coś ją napędza i benzyna wylata gaznikiem. Trzeba kluczykiem wylaczyc. Natomiast dzisiaj sprawdzilem spalanie - bez roznicy w stosunku do Mikuni, 5,5 litra w szybkiej trasie. 10 tysiecy pozniej - pompa robi i nie jęczy, wspomniany efekt napedzania resztka pradu po zgaszeniu heblem albo zduszeniu silnika faktycznie wystepuje, ale to raczej maly problem. Ja i tak hebla nie uzywam. |
Bardzo proszę aby w tym dziale pisać jeśli się coś WIE, a nie słyszało.
|
Wiem, że nic nie wiem....
Ale mój Facet chodzi od 7 tys bez problemu, jest szczelny nawet pod karcherem się nie poddał, spalanie afryki w normie 5,5. |
U kolegi Facet działa ok. trzy sezony ale już dwa razy zaczęła przelewać paliwo z gaźników.Wymiana zaworków iglicowych pomogła.
|
Facet od paru tys. km u mnie chodzi bez mialkniecia. Przed tem pare tys. zrobilem BEZ pompy w ogole wiec w sumie nie wiem :D
|
Więc Panowie... Kupić FACETA czy... nie kupić ...czy szukać czego innego jeszcze ?? Mikuni oczywiście odpada....
|
kupuj, to tania pompka i raczej daje rade. najprostszy powrot do oryginału, zwarta i odporna na wode konstrukcja. jedyne co grozi, to wymiana zaworkow iglicowych - jesli okaze sie ze u Ciebie slabo trzymają. Ale z tego, co wyczytalem, to jednostkowe przypadki mimo wszystko. ja stara mikuni wywale, przerobie sobie tylko krocce na latwe podlaczenie bezposrednie, poza pompka - gdyby klekla.
|
Cytat:
|
tez chwale sobie faceta
|
myślę tylko...czy nie kupić gdzieś używki oryginału i dać do przerobienia R2d2.... lub...myślałem nawet nad kupnem w Hondzie nowej + przeróbka R2d2 .... do końca tyg. kolega ma mi dać znać w jakiej kwocie mógłby mi ją sprowadzić...
|
Cytat:
a tak na powaznie: 90 % jezdzi na orginale (najczesciej przerobionym) 8 % na podcisnieniui moze 2% facecie no moze ktos ma jeszcze pierburga;) Oryginalna pompa od nowosci wytrzymuje jakies 50 tys km moze trochę więcej. Mozna jej przedłużyć zywot (R2D2) a pod kanapą wozić zapasowy styk za 65zł (Larsson). To daje jej wieczność. |
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
u mnie juz 12kkm + pare zanurzen. A! jest jeszcze Majki, ktory jezdzi na grawitacji :) i jesli opowiada, ze daje sie na tym robic 280 km z jednego baku, to mi wystarczy to jako backup. |
Moze ankietka? ;)
Mnie tez do "grawitacyjnych" mozesz doliczyc, bo zrobilem tak pare tysiecy km. Klopoty zaczynaja sie przy dluzszej jezdzie z duza predkoscia, bezyna nie nadaza naleciec :( oraz przy ostrych podjazdach. Tak, ze to jest ZAWSZE dobra opcja awaryjna. Dla uproszczenia "naprawy" warto dorzucic do narzedzi laczowke o przekroju odpowiednim do przewodow paliwowych. Dostepny w kazdym uobi, liroju, itd. (nie musi byc niebieski ;)) http://www.perfecthobby.pl/foto/big/1234182182216.jpg Co do FACETa, dla mnie jego najwieksza zaleta jest prostota. Podlaczasz rurki, prad i chodzi. W instrukcji pisza, ze jest tez idiotoodporny :) tj. jak go podlaczysz odwrotnie, to sie nie popsuje! Jest hermentyczny i opancerzony. Upchany w miejscu starej pompy jest tez niewidoczny. :Thumbs_Up::Thumbs_Up::Thumbs_Up: |
chyba rzucę monetą... pozostaje albo Facet albo... oryginał po przerobkach.. pytanie czy nowy czy się znajdzie używany.... ale chyba mocno zostało już wszystko dla mnie rozjaśnione... zadecydują chyba tylko ceny:-) Dziękulski wszystkim....
|
Cytat:
Kurde...przekonaliscie mnie..Kupuje Faceta na 104... Są osiągalne w Polsce? |
Cytat:
ja kupilem via pewien popularny serwis aukcyjny za 165 zl + przesylka, sprzedajacy Eltek Autoparts ze Slupska. tel. (59)8412303 biuro@eltek-autoparts.pl NIE, NIE MAM Z NIMI NIC WSPOLNEGO |
Taka jak jest w sklepie u Pole-a ma być inne mają za duży przepływ i ciśnienie prędzej czy później będą lały z gaźników na glebę.
|
http://allegro.pl/pompa-paliwa-pompk...329602009.html
Majo włożył tą pompe do afryki..przejechałem 4 tys km i na razie bez problemu:) |
Cytat:
|
Cytat:
|
Posi-Flo to handlowa nazwa technologii pompowania, bardzo szerokiej kategorii pt. Positive Displacement - nie ma tam ani tłoczka, ani membrany, jest jakiś wirnik. Niestety gugiel niczego nie podpowiada. Ważne jest natomiast to, że pompa daje się dzięki temu precyzyjnie sterować.
Self-priming to samozalewanie, czyli wpinasz pompke i sama zaciąga benzyne. Rzeczywiście to robi, jak sie skonczy paliwo, to nie trzeba 5 minut krecic rozrusznikiem, tylko moze 3 sekundy. Self-regulating to samoregulacja cisnienia - w zaleznosci od tego, jaki jest odbior, w zakresie podanych cisnien pompka dostosuje obroty czyli cisnienie i przeplyw do wydatku; dlatego nie potrzebuje powrotów i o ile zaworki iglicowe beda sprawne, nie bedzie zalewac gaznikow. Positive-off to moze byc to, czego brak w 60104 powoduje koniecznosc wylaczania zaplonu przy glebie. Zobacz, jakie sa tam cisnienia minimalne, jesli mniejsze jest w 104, bierz 104. Jesli nie, bierz 105, ze wzgledu na ten positive-off. |
Nie dostrzegam żadnych problemów:)
|
Montuje sobie faceta, była gdzieś informacja jak to podłączyć, ale nie moge jej znaleźć teraz. Czy mam podłączyć tam gdzie oryginał i do jakich kolorków?
|
Koncówki można kupić u chłopaków z Adventure Sklep, jakieś 40zl. Szkoda czasu na dorabianie bo gwint metryczny. Polecam zakup w tym sklepie, bo szybko i pofesjonalnie.
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:41. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.