Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Uklad paliwowy i wydechowy (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Pompa paliwowa FACET. (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=2572)

e200g_ 19.02.2009 15:07

Pompa paliwowa FACET.
 
Jako, ze poszukuje zamiennika dla mojej Afryki, to pomyślałem sobie, ze podzielę się z Państwem tym, co do tej pory znalazłem;).

Zamieszczam link do angielskiego dystrybutora rozmaitych pomp paliwowych i nie tylko, do rozmaitych typów pojazdów, miedzy innymi dystrybutora pompy paliwowej FACET:

http://www.fuelsystem.co.uk/

http://www.fuelsystem.co.uk/web-facet.pdf

Mam nadzieje, ze ułatwi to poszukiwania zamiennika.

Babel 23.02.2009 21:55

1 Załącznik(ów)
Ja mam tą 60104- fartownie kupiłem na allegro za mniej złotówek niż ona kosztuje funtów :) - wziąłem ale czy jest OK - gdzieś na forum angielskim czytałem że tak. Niech leży i czeka na tzw. w razie jakby co.

Dzieju 28.02.2009 07:55

jak tak bedzie sobie leżała i czekała to się nie dowiesz czy działa, zamontuj pojeździj na niej i wtedy odłóż na zapas.
Chyba że wolisz się przekonac gdzieś na odludziu .....że jadnak ...... nie działa
;)

Babel 23.04.2009 09:12

Cytat:

Napisał Babel (Post 45258)
Ja mam tą 60104- fartownie kupiłem na allegro za mniej złotówek niż ona kosztuje funtów :) - wziąłem ale czy jest OK - gdzieś na forum angielskim czytałem że tak. Niech leży i czeka na tzw. w razie jakby co.

Wczoraj za namową Ramiresa odpaliłem tą pompę - testowo podłaczyłem do akumulatora i przepompowałem paliwo z jednego kanistra do drugiego- jest to pompa membranowa i naważniejsze dla mnie działa super :)

Dzieju 23.04.2009 22:29

A zrobiłes test ciśnieniowy?
Jak bedzie pompować to przytkaj wylot i sprawdź czy się zawiesi i z jakim ciśnieniem będzie dawać na wylot.
Chodzi o to czy zaworek iglicowy utrzyma cisnienie.

rambo 24.04.2009 00:39

Dzieju słusznie prawi :oldman:

Dzieju 24.04.2009 08:27

Aha dodam jeszcze że na duże zużycia paliwa ma też wpływ owy zaworek.
Jesli kiepsko trzyma to bedzie przelewać tak jak przy wysokim poziomie paliwa w komorze pływakowej i spalanie z literek wiecej.
Gdyby w AT był przelew powrotny do zbiornika to można by stosować pompy samochodowe które to są mniejsze niz oryginał AT i do 100zł można mieć nówki.
A swoją drogą jest to jakaś opcja do przemyślenia.

chomik 24.04.2009 08:31

Cytat:

Napisał Dzieju (Post 55501)
Aha dodam jeszcze że na duże zużycia paliwa ma też wpływ owy zaworek.
Jesli kiepsko trzyma to bedzie przelewać tak jak przy wysokim poziomie paliwa w komorze pływakowej i spalanie z literek wiecej.
Gdyby w AT był przelew powrotny do zbiornika to można by stosować pompy samochodowe które to są mniejsze niz oryginał AT i do 100zł można mieć nówki.
A swoją drogą jest to jakaś opcja do przemyślenia.

Mam pompe samochodową, pali 5,5 litra i działa...

Babel 24.04.2009 08:33

1 Załącznik(ów)
Cytat:

Napisał Dzieju (Post 55468)
A zrobiłes test ciśnieniowy?
Jak bedzie pompować to przytkaj wylot i sprawdź czy się zawiesi i z jakim ciśnieniem będzie dawać na wylot.
Chodzi o to czy zaworek iglicowy utrzyma cisnienie.

Czytałem na forum angielskim że stosuja ten model pompy.
Nie robiłem - cisnienie jest podane ponizej a jakie jest w fabrycznej:

xtr 24.04.2009 14:46

Cytat:

Napisał chomik (Post 55503)
Mam pompe samochodową, pali 5,5 litra i działa...

Pochwal sie od czego masz ta papeczke bo tez mysle o zapasowej samochodowej

majo 25.04.2009 08:20

hmm nie wiem po co utrudniacie sobie zycie:) ja mam motocyklową od TDM bodajże i śmiga pięknie. Zero elektryki zero probema, kosztowała mnie 80 pln ma allegro:)

Babel 25.04.2009 09:18

Cytat:

Napisał majo (Post 55591)
Zero elektryki zero probema, kosztowała mnie 80 pln ma allegro:)

E to i tak 4 razy więcej niż moja pompa Facet na zapas :)

chomik 07.07.2010 14:06

Czy ta pompa Facet 60104 ma szczelną obudowę ? Chodzi mi w szczególności o wchodzące kabelki z zasilaniem ? Czy pompa ta nie będzie robiła kichy przy deszczu ? Używa jej ktoś ?

chomik 14.07.2010 10:49

Cytat:

Napisał Dzieju (Post 55468)
A zrobiłes test ciśnieniowy?
Jak bedzie pompować to przytkaj wylot i sprawdź czy się zawiesi i z jakim ciśnieniem będzie dawać na wylot.
Chodzi o to czy zaworek iglicowy utrzyma cisnienie.

No mi po zamontowaniu okazało się, że zaworek zaczął puszczać i ciurkiem mi leciało podczas jazdy, jak wypiąłem pompę i pojechałęm bez to nie leciało, teraz muszę sprawdzić czy zaworek puścił, czy za duże ciśnienie daje ta pompa..... Czy ktoś wie jakie powinno być ciśnienie i czy podane według specyfikacji pompy jest za duże ?

podos 14.07.2010 12:20

to chyba niewłasciwa pompa, poszukaj oznaczenia na xrv.co.uk - dwie były i jedna była za mocna do Afry.

chomik 14.07.2010 13:04

Cytat:

Napisał podos (Post 123619)
to chyba niewłasciwa pompa, poszukaj oznaczenia na xrv.co.uk - dwie były i jedna była za mocna do Afry.

No mam tą słabszą 60104...

bukowski 14.07.2010 13:11

Cytat:

Napisał chomik (Post 123629)
No mam tą słabszą 60104...

taka i ja zamowilem. Na xrv.org.uk uzywaja takiej, wyglada na to, ze bez problemow. Byc moze zaworek ma juz slaba sprezynke?

a tak swoja droga - to jak, teoretycznie, moznaby zredukowac to cisnienie? jakis reduktorek? a moze oporniczek, zeby mniej pradu dostala?

chomik 14.07.2010 13:20

Cytat:

Napisał sneer (Post 123632)
taka i ja zamowilem. Na xrv.org.uk uzywaja takiej, wyglada na to, ze bez problemow. Byc moze zaworek ma juz slaba sprezynke?

a tak swoja droga - to jak, teoretycznie, moznaby zredukowac to cisnienie? jakis reduktorek? a moze oporniczek, zeby mniej pradu dostala?

Niby może i zaworek, ale tak nagle się to zgrało ze zmianą pompy ?? :) coś mi tutaj śmierdzi, na nieoryginalnej pompie chodziło wsio ok na pompie oryginalnej także nic się nie lało a na tej pierdyknęło a bez pompy się nie leje....
A jeśli to zaworek to jest to ten co jest dostępny w Larssonie ?
Towar: 3430006 - zaworek iglicowy Keihin typ3 Honda

Ile ich tam trzeba zakupić ? :)

bukowski 14.07.2010 13:39

Cytat:

Napisał chomik (Post 123635)
Niby może i zaworek, ale tak nagle się to zgrało ze zmianą pompy ?? :)

widocznie oryginal ma troche mniejsze cisnienie. Tym niemniej z tego co poczytalem, rzadko sie to zdarza. Chyba jednej osobie. Ty jestes drugi :D

PawelZDR 14.07.2010 17:06

Cytat:

Napisał chomik (Post 123635)
Niby może i zaworek, ale tak nagle się to zgrało ze zmianą pompy ?? :) coś mi tutaj śmierdzi, na nieoryginalnej pompie chodziło wsio ok na pompie oryginalnej także nic się nie lało a na tej pierdyknęło a bez pompy się nie leje....
A jeśli to zaworek to jest to ten co jest dostępny w Larssonie ?
Towar: 3430006 - zaworek iglicowy Keihin typ3 Honda

Ile ich tam trzeba zakupić ? :)

To jest ten zaworek właśnie, potrzeba ich tam 2 szt.Te zaworki doszczelniają się na stożku gumowym i pływak dociska je przez taki mini amortyzatorek ze sprężynką.Jak gumka będzie już trochę odciśnięta i sprężynka w zaworku jest już słaba to może nie utrzymać ciśnienia.Ja to już przerabiałem i po wymianie zaworków jeszcze przez jakieś 100 km ciekło potem przestało lecz później lało się znowu ale przyczyna była inna u Ciebie myślę ,że wystarczą same zaworki,po wymianie jak będzie jeszcze ciekło to spróbuj przejechać z 100-200km i powinno przestać.

bukowski 14.07.2010 22:48

Przyszedł facet, poczytalem instrukcje. Montowanie tego zgodnie z instrukcja w afryce nie bedzie proste. Zalecają 12 cali poniżej dolnej plaszczyzny baku, 45 stopni nachylona, na dodatek temperatura nie powinna przekraczac 60 stopni. Jutro za dnia pokminię, gdzie by to wetknąć.
Ktoś pytał o szczelność kabelków - wygląda na to, że dość łatwo można ją zapewnić przy pomocy silikonu. Na wszelki wypadek tak zrobię, chociaż nigdzie nie piszą, że trzeba zapewnić suche warunki pracy.

samul 14.07.2010 23:19

:eek: Cholera, do mojej instrukcja byla prawie cala na jednym obrazku. Tu wlot, tam wylot, a tam prund. Wisi w miescu starej pompy, prawie poziomo. Chyba, ze jade, bo wtedy przechyla sie razem z motorem :) Temperatury nie mierzylem, ale jak stoje w upal w korku, to wszedzie kolo silnika jest bardzo cieplo :) A 30 cm ponizej zbiornika...

WTF? Moze masz jakas bardziej zaawansowana wersje? ;)

P.S.1:
Moja jest 40105. Tak jak tu pisza:http://www.xrv.org.uk/forums/bike-te...tion-long.html i tu: http://www.facet-purolator.com/index...d=16&Itemid=31

60104: http://www.facet-purolator.com/index...d=13&Itemid=35

Parametry praktycznie takie same.

P.S.2: w opisie jest Sealed Electronics, czyli, ze juz ja uszczelnili.

P.S.3:
"Here you will find typical questions about our pumps.

How should the Facet universal pumps be mounted?
The fuel pump should be mounted with the outlet above the inlet. This will help with eliminate vapor lock issues. Never located the pump so the outlet is below the inlet. Horizontal mounting will not effect fuel delievery performance.

Czyli, montuj wylotem powyzej wlotu albo strzez sie wapor loka ;) Poziomo tez jest OK.

Can I mount the pump in my car's engine compartment?
We recommend that you mount the fuel pump no more that 12 inches from the fuel supply (gas tank). All our Electronic fuel pumps will push fuel rather than pull fuel. Some pumps only have suction limit of 12 inches, therefore you should mount as close as possible to the tank.

Czyli, nie dalej niz 30cm od zbiornika.

Operating Temperature Range for Low Pressure Pumps?
Our pump are designed to operated in ambient temperatures of -40F to 180F."

Czyli -40C do 82C.

Przeczytaj te instrukcje jeszcze raz ;)

bukowski 15.07.2010 10:26

Cytat:

Napisał samul (Post 123740)
Przeczytaj te instrukcje jeszcze raz ;)

ja mam 60104.
co do 12 cali to moze faktycznie szybko czytając nie zauwazylem tego "no more".
ale ewidentnie bylo napisane 60 stopni max oraz 45 stopni.

Pierwsza zagadka - unioslem zbiornik, ale nie moge namierzyc zasilania pompy. Jest jakas wtyczka z dwoma stykami, czarna, wychodzaca z wiazki biegnacej w poprzek ramy przy mocowaniu zbiornika. Jesli to nie to, to gdzie szukac zasialania pompy?

PawelZDR 17.07.2010 11:53

właśnie tam mam nadzieję ,że mierzysz podczas kręcenia rozrusznikiem bo inaczej niczego tam nie zobaczysz (nie zrób zwarcia bo szybko idzie się paść sterownik pompy wtedy)

bukowski 17.07.2010 16:41

To byla dokladnie ta wtyczka, czarno-niebieski przewod.
Wnizałem pompke, umocowałem trytytkami w fabrycznym miejscu i na razie dziala. Nic przy gaznikach nie przelewa.
dzieki za pomoc.
----------------------------
2 godziny później :


a jednak cos zepsulem. stracil mi sie czujnik luzu. nie zaswieca sie kontrolka i z otwarta boczna nie moge odpalic. gdzie szukac?

Maniok 17.07.2010 22:41

Spawdz pod prawym boczkiem, mała kostka z trzema wyjściami. W hondzie jakies 200zl w larsonie ok 30zl nr czesci w larsonie to: 1292001

bukowski 19.07.2010 12:37

Cytat:

Napisał Maniok (Post 124085)
Spawdz pod prawym boczkiem, mała kostka z trzema wyjściami. W hondzie jakies 200zl w larsonie ok 30zl nr czesci w larsonie to: 1292001

cholera, zgasla mi tez kontrolka cisnienia oleju. cos mi sie zdaje, ze gdzies rozpialem cosik. ma kto pomysl?

dodano pare miesiecy pozniej:
che, che, w koncu podnioslem bak i oczywiscie...poszukujac wtyczki od pompy porozpinalem wszystko, co mialem w zasiegu wzroku, w tym biala wtyczke, ktora spina obydwa te czujniki - i zapomnialem zapiac.
--------------------------------------------------------------------------

Ciekawostka, o ktorej czytalem na ADV forum. Po zgaszeniu heblem jakims resztkowym prądem coś ją napędza i benzyna wylata gaznikiem. Trzeba kluczykiem wylaczyc.
Natomiast dzisiaj sprawdzilem spalanie - bez roznicy w stosunku do Mikuni, 5,5 litra w szybkiej trasie.

10 tysiecy pozniej - pompa robi i nie jęczy, wspomniany efekt napedzania resztka pradu po zgaszeniu heblem albo zduszeniu silnika faktycznie wystepuje, ale to raczej maly problem. Ja i tak hebla nie uzywam.

wieczny 23.11.2010 14:10

Bardzo proszę aby w tym dziale pisać jeśli się coś WIE, a nie słyszało.

chomik 23.11.2010 14:20

Wiem, że nic nie wiem....
Ale mój Facet chodzi od 7 tys bez problemu, jest szczelny nawet pod karcherem się nie poddał, spalanie afryki w normie 5,5.

PawelZDR 23.11.2010 14:24

U kolegi Facet działa ok. trzy sezony ale już dwa razy zaczęła przelewać paliwo z gaźników.Wymiana zaworków iglicowych pomogła.

samul 23.11.2010 20:59

Facet od paru tys. km u mnie chodzi bez mialkniecia. Przed tem pare tys. zrobilem BEZ pompy w ogole wiec w sumie nie wiem :D

MuSStaFFa 24.11.2010 21:44

Więc Panowie... Kupić FACETA czy... nie kupić ...czy szukać czego innego jeszcze ?? Mikuni oczywiście odpada....

bukowski 24.11.2010 22:12

kupuj, to tania pompka i raczej daje rade. najprostszy powrot do oryginału, zwarta i odporna na wode konstrukcja. jedyne co grozi, to wymiana zaworkow iglicowych - jesli okaze sie ze u Ciebie slabo trzymają. Ale z tego, co wyczytalem, to jednostkowe przypadki mimo wszystko. ja stara mikuni wywale, przerobie sobie tylko krocce na latwe podlaczenie bezposrednie, poza pompka - gdyby klekla.

MuSStaFFa 24.11.2010 22:14

Cytat:

Napisał sneer (Post 145881)
kupuj, to tania pompka i raczej daje rade. najprostszy powrot do oryginału, zwarta i odporna na wode konstrukcja. jedyne co grozi, to wymiana zaworkow iglicowych - jesli okaze sie ze u Ciebie slabo trzymają. Ale z tego, co wyczytalem, to jednostkowe przypadki mimo wszystko. ja stara mikuni wywale, przerobie sobie tylko krocce na latwe podlaczenie bezposrednie, poza pompka - gdyby klekla.

Przekonałeś mnie ... :-) kupuje... rozumiem ze ...104 :-)

sambor1965 24.11.2010 23:31

tez chwale sobie faceta

MuSStaFFa 24.11.2010 23:39

myślę tylko...czy nie kupić gdzieś używki oryginału i dać do przerobienia R2d2.... lub...myślałem nawet nad kupnem w Hondzie nowej + przeróbka R2d2 .... do końca tyg. kolega ma mi dać znać w jakiej kwocie mógłby mi ją sprowadzić...

podos 25.11.2010 08:42

Cytat:

Napisał MuSStaFFa (Post 145874)
?? Mikuni oczywiście odpada....

eee..... czemu....?..... Lewar...... sobie...... chwali......:dizzy:




a tak na powaznie:

90 % jezdzi na orginale (najczesciej przerobionym)
8 % na podcisnieniui
moze 2% facecie

no moze ktos ma jeszcze pierburga;)

Oryginalna pompa od nowosci wytrzymuje jakies 50 tys km moze trochę więcej. Mozna jej przedłużyć zywot (R2D2) a pod kanapą wozić zapasowy styk za 65zł (Larsson). To daje jej wieczność.

bukowski 25.11.2010 09:18

Cytat:

Napisał MuSStaFFa (Post 145882)
Przekonałeś mnie ... :-) kupuje... rozumiem ze ...104 :-)

najmniejsza, jaka maja w ofercie, ostatnio byla to 104, ale facet dosc czesto aktualizuje oferte. Patrz glownie na parametr pt. cisnienie na wyjsciu - musi byc jak najmniejsze. No i nie pomyl sie z klasyczna pompka - musi byc posi-flow.

Cytat:

Napisał podos (Post 145950)
a tak na powaznie:

90 % jezdzi na orginale (najczesciej przerobionym)

zawszeć to potencjalna mina: trzeba zainwestować $$ w wymiane membran, plytke R2D2 oraz dobrze uszczelnić. Jak ktos w ogole tej pompki nie ma, to robi sie drogo. Zaleta - ta pompa jest dosc przewidywalna, jesli ja sie przeserwisuje.

Cytat:

Napisał podos (Post 145950)
8 % na podcisnieniui

mialo byc powaznie, podos :P mikuni, nawet jesli co do zasady dziala (i fajnie ze pradu nie potrzebuje), jest opcja nieprzewidywalna i nienaprawialna. W szczegolnosci mozna jezdzic i nie wiedziec, ze jest zdupcona (tak bylo u mnie, przymusowe postoje w waskich tunelach na autostradach - bezcenne)

Cytat:

Napisał podos (Post 145950)
moze 2% facecie

to chyba jedyna wada tej pompki - mala probka uzytkownikow i brak (chyba) dlugich przebiegow w trudnych warunkach, przynajmniej u nas. 104 wsadzane sa m.in. do motolotni w USA, ale tez warunki pracy inne niz w motocyklu.
u mnie juz 12kkm + pare zanurzen.

A! jest jeszcze Majki, ktory jezdzi na grawitacji :) i jesli opowiada, ze daje sie na tym robic 280 km z jednego baku, to mi wystarczy to jako backup.

samul 25.11.2010 11:09

Moze ankietka? ;)

Mnie tez do "grawitacyjnych" mozesz doliczyc, bo zrobilem tak pare tysiecy km. Klopoty zaczynaja sie przy dluzszej jezdzie z duza predkoscia, bezyna nie nadaza naleciec :( oraz przy ostrych podjazdach. Tak, ze to jest ZAWSZE dobra opcja awaryjna. Dla uproszczenia "naprawy" warto dorzucic do narzedzi laczowke o przekroju odpowiednim do przewodow paliwowych. Dostepny w kazdym uobi, liroju, itd. (nie musi byc niebieski ;))
http://www.perfecthobby.pl/foto/big/1234182182216.jpg

Co do FACETa, dla mnie jego najwieksza zaleta jest prostota. Podlaczasz rurki, prad i chodzi. W instrukcji pisza, ze jest tez idiotoodporny :) tj. jak go podlaczysz odwrotnie, to sie nie popsuje! Jest hermentyczny i opancerzony. Upchany w miejscu starej pompy jest tez niewidoczny. :Thumbs_Up::Thumbs_Up::Thumbs_Up:

MuSStaFFa 25.11.2010 11:36

chyba rzucę monetą... pozostaje albo Facet albo... oryginał po przerobkach.. pytanie czy nowy czy się znajdzie używany.... ale chyba mocno zostało już wszystko dla mnie rozjaśnione... zadecydują chyba tylko ceny:-) Dziękulski wszystkim....

puszek 25.11.2010 11:44

Cytat:

Napisał samul (Post 145983)
Co do FACETa, dla mnie jego najwieksza zaleta jest prostota. Podlaczasz rurki, prad i chodzi. W instrukcji pisza, ze jest tez idiotoodporny :) tj. jak go podlaczysz odwrotnie, to sie nie popsuje! Jest hermentyczny i opancerzony. Upchany w miejscu starej pompy jest tez niewidoczny. :Thumbs_Up::Thumbs_Up::Thumbs_Up:


Kurde...przekonaliscie mnie..Kupuje Faceta na 104... Są osiągalne w Polsce?

bukowski 25.11.2010 13:23

Cytat:

Napisał MuSStaFFa (Post 145998)
no chyba POLE ma na sklepie...
tutaj.. http://adventuresklep.pl/product_inf...roducts_id=295

drogo.
ja kupilem via pewien popularny serwis aukcyjny za 165 zl + przesylka, sprzedajacy
Eltek Autoparts ze Slupska.
tel. (59)8412303
biuro@eltek-autoparts.pl

NIE, NIE MAM Z NIMI NIC WSPOLNEGO

PawelZDR 25.11.2010 14:57

Taka jak jest w sklepie u Pole-a ma być inne mają za duży przepływ i ciśnienie prędzej czy później będą lały z gaźników na glebę.

majo 25.11.2010 19:31

http://allegro.pl/pompa-paliwa-pompk...329602009.html

Majo włożył tą pompe do afryki..przejechałem 4 tys km i na razie bez problemu:)

kuras 26.11.2010 00:46

Cytat:

Napisał majo (Post 146089)
http://allegro.pl/pompa-paliwa-pompk...329602009.html

Majo włożył tą pompe do afryki..przejechałem 4 tys km i na razie bez problemu:)

ale idzie normalnie nie krycha prycha i sie nie dlawi.idzie tak jak na org?

Mecia 26.11.2010 08:41

Cytat:

Napisał MuSStaFFa (Post 146147)
Mam namierzone Dwie różne !!!! 60104 i 40105 !!! Którą wybrać lepiej nie patrząc na cenę ??"

40105 na bank działa, bo takie na forum zamawiałem i nikt nie zgłaszał problemów. U mnie też bangla. Z drygiej strony ta druga wydaję się zgrabniejsza, musisz porównac ich parametry.

bukowski 26.11.2010 10:16

Posi-Flo to handlowa nazwa technologii pompowania, bardzo szerokiej kategorii pt. Positive Displacement - nie ma tam ani tłoczka, ani membrany, jest jakiś wirnik. Niestety gugiel niczego nie podpowiada. Ważne jest natomiast to, że pompa daje się dzięki temu precyzyjnie sterować.
Self-priming to samozalewanie, czyli wpinasz pompke i sama zaciąga benzyne. Rzeczywiście to robi, jak sie skonczy paliwo, to nie trzeba 5 minut krecic rozrusznikiem, tylko moze 3 sekundy.
Self-regulating to samoregulacja cisnienia - w zaleznosci od tego, jaki jest odbior, w zakresie podanych cisnien pompka dostosuje obroty czyli cisnienie i przeplyw do wydatku; dlatego nie potrzebuje powrotów i o ile zaworki iglicowe beda sprawne, nie bedzie zalewac gaznikow.
Positive-off to moze byc to, czego brak w 60104 powoduje koniecznosc wylaczania zaplonu przy glebie.
Zobacz, jakie sa tam cisnienia minimalne, jesli mniejsze jest w 104, bierz 104. Jesli nie, bierz 105, ze wzgledu na ten positive-off.

majo 26.11.2010 12:47

Nie dostrzegam żadnych problemów:)

Maniok 25.03.2011 14:05

Montuje sobie faceta, była gdzieś informacja jak to podłączyć, ale nie moge jej znaleźć teraz. Czy mam podłączyć tam gdzie oryginał i do jakich kolorków?

Maniok 25.03.2011 15:54

Koncówki można kupić u chłopaków z Adventure Sklep, jakieś 40zl. Szkoda czasu na dorabianie bo gwint metryczny. Polecam zakup w tym sklepie, bo szybko i pofesjonalnie.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:41.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.