![]() |
Przyzwoite opony za rozsądną cenę dla początkującego :)
Mam do Was pytanie jako do osób, które nie jeden komplet opon zjechały :) Afryka będzie służyła jako codzienny środek transportu, więc generalnie zostawiam ją na oponach szosowych, ale jak będzie się szykował wypad, gdzie większość będzie off-roadowo to będę chciał przełożyć kostki. W przyszłym sezonie planuję dwa takie krótkie wypady, więc bez szału i nie chcę od razu wydawać kasy na nie wiadomo jakie opony.
Budżetowo odpowiadają mi Mitasy E09 na tył i EF06 na przód. To dobry wybór? Jaki inny zestaw sugerowalibyście w podobnym budżecie (do 600 PLN)? |
Lektura na zimowe wieczory :)
http://africatwin.com.pl/showthread....%B1tkuj%B1cego akurat w oczekiwaniu na moto będziesz miał co robić :D Z mojej strony: olej E09, dużo fajniejsza na tyle jest K60. Jeśli chodzi o przód to jak jest sucho to na każdej oponie pojedziesz. Jak mokro to w terenie na każdej szosowej/dualowej się wyjebiesz :D |
MT 21 Rallycross, zjeździłem wiele tych opon robiąc dojazdówki po asfalcie do RO czy UA. Ale jak możesz uniknąć jazdy po asfalcie to C02 i C18 szczególnie w błoto i mokry teren wypadają lepiej niż E09, TKC czy MT21. Po wielu nie udanych eksperymentach z oponami, które według innych były super a dla mnie okazały się chujną, przestałem eksperymentować i jeżdżę nadal na tych zestawach.
|
Bridgestone TW302. Ujdzie na asfalcie i i terenie coś tam porobi. Testowane w XR wiec o połowę lżejszym moto. W moim odczuciu Towarzysz 302 to takie coś pomierzy MT21 a TKC80. Rozochocony tym jak radzi sobie w piachu nawet golgote próbowałem zaliczyć. Oczywiście poległem.
https://lh3.googleusercontent.com/-V...2/DSC_0595.JPG |
heidenau k60 mam, na asfalcie nie mam zastrzeżeń (ale nie umiem i nie jezdze 'ostro') a w blocie (soft, i głębsze kałuże. ale żadne tam topienie :D ) i żwirowych leśnych duktach - ida jak należy.
na anakee 2 mialem duzo wieksze klopoty w blocie i żwirze. po ''plażach'' nie jeździłem - bo jestem za kiepskim kierowca, i mam za duzy motocykl na moje mozliwosci :D no i heidenauy chyba mieszca sie w budzecie, kupowalem w tym roku, świeże - jakos 2mce od daty produkcji chyba |
Miałem swego czasu w Afryce na przodzie CST C755. Niesamowicie w piachu robiła. Na asfalcie była przewidywalna i nie schodziła w oczach. Jakież było moje zdziwienie, kiedy założyłem ją do DRZ na Ukrainę :dizzy: nie robiła wcale. Ale do Afry polecam jak najbardziej. No i zapytaj Suchego ile kosztuje ;)
|
Radek,
ale pytasz o opony do XRV 750 czy do CRF 1000, he? |
Raczej CRF.
|
Motoz i c02 na tyle.
wytapatalkowano |
Cytat:
|
Motoz w błocie średnio robi - na szutry kamienie jest rewelacyjny
|
Jeśli planujesz jazdę w terenie, nie polecam mitasa e09. Wydaje się terenowy, ale w błocie wymięknie a tego w terenie się uniknąć NIE DA. Żałuje, że go założyłem. Podkreślam jednak, że jeżdże 90% w terenie. Z przodu dostałem w spadku od Rojka CST 755 i bardzo mi się podoba, na asfalcie też mi się dobrze prowadzi. Zaznaczam też, że mam małe doświadczenie, jeżdżę tylko pół roku ale głównie w terenie, więc dzielę się odczuciami. Teraz zakładałbym C02 bez wahania! :) Na pewno nie sugerowałbym się tym, "że szybko schodzą". Niech schodzą, byle pracowały. E09 nie pracuje jak należy i nie schodzi :D
|
a na jakich oponach w oryginale przychodzi nowa CRF 1000?
|
Cytat:
|
CRF ma takie koła jak duży kat. Tylna felga mimo, że 18' to szerokość 4cale dość skutecznie ogranicza wybor opon terenowych. Przednia felga też ma 2,15 co też nie wrzóży dobrze na kamieniach. Mi się w dziku udało zgiąć akcesoryjnego DIDa 1,85 a co dopiero 2,15.
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=24935 http://orangepower.pl/viewtopic.php?f=6&t=18 Podsumowująć 50/50% haidenau k60 Bardziej off dunlop d952 przód i d908rr tył, ewentualnie komplet pirelly scorpion rally a jeśli ma być budżetowo to sava rockrider. Niestety kostkowe tyły tylko w rozmiarze 140 na 4 calowej feldze się średnio układają. Jedyna 150 to e09/e10 nie próbowałem w dziku ale pewno będzie okazja. |
http://www.dunlop.eu/dunlop_chit/mc/tyres/off_road/ tu masz tabelkę producenta ze specyfikacją nawierzchni pozwalającą dobrać właściwie oponę, klikając na pasek z nazwą możesz zobaczyć różnice bieżnika .
sabbia - piasek fango - błoto erba - trawa sterrato fangoso - błotnisty szuter pietre - kamienie sterrato secco - wyschnięty szuter Przykładowo Geomax Enduro, która według producenta jest uniwersalna i nadaje się na każdą nawierzchnie w praktyce nadaje się tylko na twardy szuter, bo w innych warunkach nie robi, jak każda inna uniwersalna opona bo one są tylko na wygląd a nie do jazdy. Nie zgadzam się ze stwierdzeniem że na początek wystarczy byle co, właśnie na początek wszystko powinna być najlepsze i odpowiednio dobrane do nawierzchni aby móc wyczuć motocykl i nad nim panować. Zresztą nie da się kilkunastu lat spędzonych w krzaczoarch opisać w dwóch zdaniach o oponach. Każdy z nas chwali opony na których jeździ mu się najlepiej, bo każdy jeździ inaczej choć po tej samej nawierzchni. |
radekw napisal
Cytat:
Posiadasz motocykl za okolo 50 000 zl, a chcesz zaoszczedzic na oponach, ktore beda stanowic okolo 1% wartosci motocykla. Jeden szlif, czy jakas niepotrzebna wywrotka w terenie i motocykl traci duzo na wartosci( zwlaszcza, jak jest nowy i nie jest tani). Nie mowiac juz o bezpieczenstwie i zdrowiu uzyszkodnika. Jezlei nie zmieniasz opon sam, to koszt przelozenia opon + ewentualne wywazenie, to tez kilka zlotych. Wg moich obserwacji, wiekszosc ludzi zmienia opony rzadko jak tylko sie da- z lenistwa, z braku czasu, z innych przyczyn. Wiec jak sie juz raz cos zalozy, to sie jezdzi az do kolejnego powazniejszego wyjazdu. Nawet ci, co maja drugie zestawy kol, uzywaja zazwyczaj jedne - te co sa aktualnie na motocyklu. Wiec ja bym te szosowki zostawil na TYLKO asfaltowe wyjazdy po Europie, a na codzien smigal na czyms uniwersalnym. Bo jak zalozysz jakies kostki tylko na wyjazd w bieszczady, lub mazury i na dojazdowce zlapie Cie deszcz, to bedziesz nieprzyzwyczajony i mozesz sie nieprzyjemnie zdziwic. Pozatym na wyjezdzie w bieszczady,czy mazury wiekszosc bedzie ON roadowa, no bo przeciez trzeba te kilkaset kilometrow jakos dojechac na miejsce. Pozatym zapewnie nie bedziesz jezdzil OFF-Road, tylko po szutrowkach, gdzie opony uiniwersalne dadza rade- oczywiscie jak tylko umiesz jezdzic. Zazwyczaj by zwiekszyc trakcje wystarczy zredukwoac cisnienie w kolach do 1,3 i jest o wiele lepiej niz przy 2,2 Z mojego doswiadczenia i z tego co zaobserwowoalem u innych to najpierw brakuje umiejetnosci + czlowiek boi sie o uszkodzenia sprzetu i siebie, pozniej zaczyna przeszkadzac waga motocykla i brakuje opon. Ja co jazdy codziennej uzywalem na przod TKC 80( a wyprobowalem wiele opon) . na tyl TKC (droga), heidenau k60(ok), Mitas E07( dobra do cieplych krajow) I na takich oponach mozna pojechac i na wyprawe do Gruzji, czy Kirgistanu, mozna jezdzic na codzien + wekendowe jazdy po szutrowkach. |
Dzięki Adagiio i Mirmil. Macie dużo racji. Mój problem polega na tym, że złożyło się tak, że przyszły rok będzie obfitował w wydatki - zakup motocykla nastąpił dużo szybciej niż pierwotnie planowałem bo skasowałem poprzedni :mad:, a ja z tych co nie potrafią usiedzieć na tyłku ;), do tego miałem już zaplanowaną i klepniętą objazdówkę po Europie z grupą znajomych z HOG i ani nie wypada ani nie chcę się z tego wycofywać, a to impreza z rozmachem :D Do tego Afryka ma biedne wyposażenie standardowe i czeka mnie trudna sztuka wyboru akcesoriów, bo wszystkie wydają się potrzebne, a będę musiał ograniczyć się do absolutnie niezbędnych jeżeli chcę jeszcze zaliczyć jakieś krótsze wycieczki, a i tak będę pewnie zabawnie wyglądał na Hondzie w ciuchach obrandowanych logiem HD :P.
Pytanie wynika z braku doświadczenia z oponami bardziej terenowymi i liczyłem na to, że takie Mitasy okażą się całkiem spoko. Raczej nie będzie mnie stać na komplet opon powyżej 800 PLN, a podejrzewam, że nawet średniej klasy opony terenowe lepiej się sprawdzą niż dobre uniwersalne, na których Afryka przyjedzie :) Liczyłem już - dwie imprezy stricte offroadowe w przyszłym roku to cztery zmiany opon. W Hondzie jedna zmiana to 60 PLN, da radę, a w sezonie 2017 pomyślę nad drugim kompletem kół, jak przy samochodzie :) |
Zawsze możesz sprzedać opony na których przyjdzie Afryka i kupić za to inne.
wytapatalkowano |
Radek,
z akcesoriów to grzane manetki, sakwy Crosso lub rogal lub torba Ortlieb lub Prokajak. Chyba, że kumple typu: bez kufrów Touratech nie podchodź. Pozdro |
Chłopie czego byś nie załoźył jak wjedziesz w błoto będziesz leżał. Za cieżki sprzęt i tyle. Także szykuj się na off road raczej w suchych warunkach, gdzie oryginalne opony też dadzą radę.
Co do Mitasow to obiechałem na nich Maroko. Na szutrze super, na krótkim odcinku ichniejszego zajebiście śliskiego błota była walka o przetrwanie, na suchym asfalcie super, na mokrym asfalcie przy niskiej temp. ślisko jak cholera. Podsumowując cena do jakości super, jestem zadowolony. Edit. W moim przypadku to były Mitasy E07 z E09 nie miałem do czynienia. http://www.oponytanio.pl/cgi-bin/rsh...s=1&ID=froogle |
tył Dunlop D908RR i będziesz zadowolony -http://pds.exblog.jp/pds/1/201210/15...5_19432855.jpg
przód - Michelin T63 i też będzie ok - http://carrida.ru/media/catalog/cate...a-17914700.jpg w 950 ADV miałem i polecam każdemu taki układ |
Tak tylko do tylnego Dunlop'a RR bez 5,5 stówki nie podchodź.
|
Na przód do ciężkiego moto:Dunlop D952. W porównaniu z np. MT21 jest dużo tańsza i uważam że nie gorsza. Na tył musisz sam zdecydować co założyć. Jeśli będziesz miał dużo dojazdówki do ostra kostka szybko ci zejdzie, ale jeśli będziesz miał dużo ciężkiego terenu bez asfaltu to załóż "najostrzejszą" gumę odpowiednio na piach/ ale tu się nie znam/ i odpowiednią na błoto: siedemnastka tylko C02, a osiemnastek masz większy wybór.
|
Troszke bym sie tu podczepił pod temat i lekko podgrzał kotleta.
Czy ktoś miał doczynienia z oponami DURO HF904 ? 1. Czy jest to opona warta uwagi? Zalezy mi głównie na dobrej przyczepności na czarnym mokro/sucho a lekka kosteczka zeby turystycznie w lekkim offie sie tez dąło. 2. Czy opona inna niz bieżacy rok produkcji (rok moze 2 wstecz) zazwyczaj ciutke tansze czy sa zdatne do użytku? Obecnie kupiłem RD04 obute w Anake z roku 2005 bieżnik jest ale popękana mocno juz wiec zmiana konieczna. Jak bardzo roczny czy 2 letni leżak traci na swoich własciwościach? |
Tak z ciekawości wrzuciłem zapytanie w internety i wynik taki:
Nie wiadomo ile miała lat ani co typek z nią robił...ale efekt ciekawy :P |
Cytat:
|
No efekt z filmiku nie napawa optymizmem. Malo tej opony jest po sklepach tak w porownaniu do Mitasa lub Heidenaua ktory mi wyskakuje wszedzie.
Jescze poszperam ale jesli na forum nikt tej opony nie uzytkowal to chyba o czymś to jednak swiadczy. Chodzi mi po glowie zeby zalozyc K60 scout na tyl i cos moze bardziej markowego na przód. A moze by tez K60 :dizzy: |
A taka??
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=14252 Na pewno jest parę osób na forum co użytkowało tą oponę, jakieś wnioski?? |
Takie CST kiedyś miałem na tyle w betoniarce. Opona kupiona awaryjnie na dzień przed wyjazdem urlopowym po tym jak dostawca markowszej gumy dał ciała. Urlop z Żonką i kuframi. Po powrocie szukałem innej.... Opona b. miękka ale ta miękkość nie przekłada się na przyczepność na mokrym, za to bardzo szybko się zużywa. Jak dobrze pamiętam to coś około 6 tys km wytrzymała. Szkoda zawracać sobie głowę w cięższym motocyklu.
zdrówka |
Cytat:
|
Strobus co to ta betoniarka?? R 100 czy R1100??
Do pierwszego niema rozmiaru, jak i do drugiego. R 100 ma mieć z zadzie 4,00-18'' a R 1100 150/70-17 CST nie robi tej konkretnej opony -C6017 w żadnym z tych rozmiarów.... No chyba że Twoje określenie betoniarki:D jest inne, i chodzi o coś innego?? |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:45. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.