Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Silnik, sprzęgło, skrzynia (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=4)
-   -   syntetyk czy półsyntetyk (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=2493)

solo1972 08.02.2009 11:14

syntetyk czy półsyntetyk
 
Witam. Pytanie sondażowe - kto i jaki olej preferuje oraz przy jakim przebiegu? Mam tu na myśli syntetyk lub półsyntetyk. Temat powstał wskutek kilku rozbieżnych postów. Posiadam AT z roku 2003 z przebiegiem 26 000, jeżdżę na niej od 14 000 od momentu nabycia na półsyntetyku. Nie chciałbym zrobić błędu zmieniając na syntetyk ( obawiam się o pocenie się lub rozszczelnienie silnika ) .

Ropuch 08.02.2009 11:27

Ja leje pół jak zaleca producent i nie kombinuje ze zbędnym wydawaniem kasy na fulla !!!
jakby miał być pełny to laliby go od samego początku - jak masz obawy to po co ryzykować ??????
Nie kombinujcie obywatelu :)
Przy większym zużyciu zalewałbym mineralnym ale do min 100.000 km tylko pół i wymiana najdłużej po 10 tyś.

solo1972 08.02.2009 12:29

10 000 to trochę dużo na półsyntetyk, zastanawiam się dlatego, że w sezonie robię zawsze więcej niż 6 000, ale mniej niż 10 000 i w przypadku pełnego syntetyku byłaby to tylko 1 wymiana oleju. A w przypadku oleju półsyntetycznego wypada jedna zmiana i 2 000 lub 3 000 km robię po drugiej zmianie po czym motor odstawiany jest na zimowanie, a to niesie kolejne zastanowienie - czy jeździć dalej do 6 000 w nowym sezonie po 4 - 5 miesięcznej przerwie czy znowu wymieniać na nowy.

Ropuch 08.02.2009 12:45

...masz problemy widzę jak kobiety :) To rób więcej km :)
Zmieniaj: albo raz w roku albo max co 10tys km !!!!!! Są 2 szkoły....wymiana na wiosnę lub na zimę.....ja tam wlewam nówkę sztukę albo tak albo tak...zależy jak pamiętam albo jak mi się chce :)

Lupus 08.02.2009 13:16

Silnik rozszczelni się w momencie gdy olej (syntetyk) o dużej sile czyszczenia wypłucze nagar z silnika. Dzieje się to w sytuacji, gdy jest on bardzo zaniedbany! Ja miałem już baaardzo wiele pojazdów o często nie do końca znanym pochodzeniu i zawsze zalewałem je syntetykiem, żaden się nie rozszczelnił. Syntetyk jest lepszy pod prawie każdym względem, bardziej stabilny, co przekłada się na niższe zużycie silnika, szczególnie na zimno, ale też w ekstremalnych temperaturach. baza syntetyczna jest też mniej podatna na zużycie. Możesz go spoko wymieniać co 15 tys. Jeśli lubisz swoją maszynkę, to zrób jej przyjemność....

rambo 08.02.2009 15:30

O mamo ;) fabryka zaleca 10w40 a nie półsyntetyka.
Po 4 wymianach oleju on nowości idealny moment dać silnikowi to co najlepsze.
Resztą opinii w tym temacie już sie podzieliłem i wyczerpałem temat.

Aha, półsyntetyk jest po 6000km już mocno zurzuty, i należy go wymienić. W singlach nawet i co 4000km przy ostrzejszej jeździe. Myśle że wycieczka nad Bajkał może sie zamknąć bez potrzeby wymiany oleju i nic sie nie stanie. Pod warunkiem, że zalejemy 100% sztucznego ;)

Wydawanie kasy na fula jest oszczędniejsze niż lanie połówki :)
Ale sa i tacy co mają olej w zawieszeniu od nowości i nie zmieniają bo po co ;)
Jak kupiłem honde panda, to miała fabrycznie zalany jakiś Selena minerał i wymiana po 2000km. Potem półsyntetyk shella. 3 wymiana pelny syntek z shella. Taką miałem obsługe w serwisie i nic nie ingerowałem. Ma to jakiś sens

Ropuch 08.02.2009 18:07

Czyli Motul 10W/40 z serii 5100 do 4T, bo taki zalewam to niby pełny syntetyk ????

solo1972 08.02.2009 18:39

nie, to jest półsyntetyk,właśnie tez na takim jeżdżę do tej pory.

rambo 08.02.2009 18:40

jak już musi być MOTUL to 10w40 300V na pewno jest 100% sztuczny :)

http://www.gms.com.pl/skleponline/pr...V_10W40_4t.jpg

"Honda sprzedaje olej syntetyczny 10W40 w bańkach o pojemności 946 ml, który to olej, który w wiele bardziej wysilonych sprzętach, świetnie się spisuje. A przy tym, jest tani jak barszcz - baniaczek nie kosztuje nawet 40 złociszy. Nosi to nazwę Pro Honda HP4 10W40 (wersja bez dwusiarczku molibdenu) lub Pro Honda HP4M 10W40 (z dwusiarczkiem). Numery katalogowe odpowiednio 08C35A14W0M i 08C35A141M02. Mają też oba te oleje w indeksie SAE 20W50. Myślę jednak, że w naszej strefie klimatycznej 10W40 jest optymalny, chyba, że ktoś często zwiedza strefy adriatyckie http://forum.varaderoclub.pl/images/.../icon_wink.gif

tak to wygląda.
https://www.davidsilverspares.co.uk/...4W0M_large.jpg

Jak komuś leją na serwisie cokolwiek innego to dlatego że dana firma czy serwis ma umowe z inną firmą olejarską do czego mają prawo. Tak samo mamy je My, i możemy przynieść nawet na 1 przegląd i każdy inny swój olej silnikowy.

Info od znajomego z serwisu Hondy.

podos 08.02.2009 21:45

Taką masz nówkę i Ci nie żal półsyntetyka lać do ukochanej królowej.
Rambo ma 10 lat starszy i się nie szczypie... 300V.
Afryki kupowane w salonach w Polsce od nowosci miały 300V lane. Czyli syntetyk. Tego się trzymam i nie zamierzam tego zmieniać.
A przebiegi masz idealne do wymiany oleju raz w sezonie. Mnie się zdażyło wylać 300v po 4000km, ale to było przed wyprawą z planowymym przebiegiem 7000. Nawet mi ręka nie zadrżała. Zrobilismy tylko 4500 i nowy 300v stoi juz na półce. Też nie bede mial watpliwosci.

Mozna oszczedzac na wielu rzeczach, ale kurde na oleju?

rambo 08.02.2009 22:02

Nie używam 300v z Motula a 10w50HD z Liqui moly.

http://www.liquimoly-sklep.pl/data/g...5/0/2105_1.jpg





Firma szczyci się 50letnią tradycją w produkcji olejów.

solo1972 09.02.2009 10:41

Jestem przekonany,leje syntetyk 100% od motula 300v.i myślę ze jak co 9000 -10 000 tys wymiana (tyle średnio przejeżdżam w sezonie)

solo1972 09.02.2009 10:43

Rambo ile kosztuje ten 10w50HD z Liqui moly???

Ropuch 09.02.2009 10:56

...a ja od zawsze leje półsyntetyka i też chodzi :) albo Castrol albo Motul 10W40 - myślę, że w tej dyskusji najważniejsza jest mimo wszystko po prostu wymiana :)
To troszkę jak zapytanie jaki motur jest najlepszy - popytajcie na forach innych miłośnkiuuuuffffffff ?????
Co kraj to obyczaj.....jednemu będzie ciekło i powie, że lipa....drugiemu będzie brał 0,5l na 1000....trzeci stwierdzi, że minerał najlepszy - tyle opinii ilu użytkowników i stan ich maszyn :)
Pytałem kiedyś Blazy czy se nie zalać fulla Castrola bo kto bogatemu zabroni.... :) i jego opinia była taka: dobre oleje ale dla maszyn które się ścigają i mają powyżej 100KM, a Afryce wystarczy w zupełności pół - czasami słucham starszych :)
Jak Wam tak szkoda, to po jaką cholerę zalewamy je czasami paliwem na wschodzie poniżej 80 oktanów ?????
Syntetyk jest zajebiaszczy bez 2 zdań ale stosowany najlepiej od nowości - moim skromnym zdaniem bez sensu eksperymentować z moturami żeby potem samemu na siebie być wkurzonym, bo coś tam nie pyci :)
TO tak jak z dyskusją jakie klocki wybrać, jaka kanapa najlepsza, jakie kufry są trwalsze i wygodniejsze, jaki tłumik najlepszy itd. Moja obserwacja to: nie każdemu psu Burek i nie każdy będzie się czul super na opisanych rzeczach - każdy z nas szyje sobie motocykl pod samego siebie-jak garnitur :)

podos 09.02.2009 11:01

Cytat:

Napisał rambo (Post 42927)
Nie używam 300v z Motula a 10w50HD z Liqui moly.

http://www.liquimoly-sklep.pl/data/g...5/0/2105_1.jpg





Firma szczyci się 50letnią tradycją w produkcji olejów.

A to sorki, Bardziej chodzilo mi o to ze syntetyk. Firma jest zupełnie wtórna...

solo1972 09.02.2009 11:20

różnica w zakupie oleju nie jest taka straszna,a ja zamierzam jeszcze trochę pojeździć na AT(miałem chwilowy napał na gs1200 ale elektronika odstraszyła ),wiec wybieram syntetyk cale pytania powstały na skutek nie oszczędności tylko który lepszy.

rambo 09.02.2009 12:00

Który lepszy..?
Myśle że jeśli są jakieś róznice jakościowe pomiedzy motulem ciekłą moli i olejem hondy to nikt tego nie wyczai w AT. Ja kupuje moli bo są w 5 litrowych opakowaniach, a nie lubie przepłacać. Każdy z w/w dostaniesz wszedzie.

5L z moli styka mi na dwie wymiany. Nic nie dolewam, choć nie mam oleju na max na bagnecie, a w połowie pomiedzy min a max. Kosztuje podobnie co motul 300V 10w40 4 litr

Babel 09.02.2009 15:37

O tu masz - dzisiaj Hubert mi podesłsł link:
http://www.liquimoly-sklep.pl/cat-po...o-4taktow.html


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:24.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.