![]() |
Wymiana uszczelniaczy dl 650
Witam wszystkich. Mój dl 650 k5 bierze olej. Podejrzenie padło na uszczelniacze trzonków zaworów. Ma ktoś doświadczenie z taką awarią? Jak dużo brało wasze moto oleju z walniętymi uszczelniaczami?
Druga sprawa. Próbował ktoś je wymienić bez demontażu głowicy? |
Z ciekawości- jaki przebieg moto ??
|
Cytat:
|
Nie. Mój ma 64 tys. Km. Przebieg jest zgodny z książką serwisową. Moto jeździło na castrolu 10w40, a poprzedni właściciel zmienił jeszcze olej na motul tej samej klasy. Łyknął mi c-ka 500 ml na 1000 km. Nawet nie był pałowany. Jeżdżę tak do 6000 tys. Obrotów. Nie dymi nie kopci a olej łyka. Mam nadzieję że że to tylko uszczelniacze.
|
Raczej Tłok-tuleja-pierscienie.
|
Przy 64 000 km praktycznie nie ma prawa, chyba że wylosowałeś jeden motocykl na milion z taką przypadłością.
|
Co ty opowiadasz... wystarczy że raz był przegrzany i może se łykać. Ja bym na razie zmienił olej i obserwował. 0,5l to nie tragedia dolataj do końca sezonu i wtedy będziesz myślał.
|
A na jaki olej byś zmienił, tak z ciekawości ??
|
Motul 15w50. Tak sobie myślę, że jakby wymiana uszczelniaczy pomogła chociaż w 50% to problem byłby rozwiązany. Nie chce mi się wierzyć, żeby padły pierścienie, ale wszystko jast możliwe. Muszę wykręcić chyba świeczki i zobaczyć, czy na tłokach jest tłusty nagar. Przy padniètych uszczelniaczach olej powinien spływać na tłoki po trzonkach zaworów. Chyba, że ktoś zna inne nieinwazyjne metody diagnostyczne...
|
Gdzieś to kiedyś wyczytałem. Trzeba mieć obserwatora jadącego za Tobą. Obserwacje czynimy na 3-4 biegu i wyższych obrotach.
Jak dasz zdrowo w palnik i jest dym palonego oleju to pierścienie. Jeśli zamkniesz rolgaz na wysokich obrotach i wtedy kopci to uszczelniacze zaworowe. |
Odkrec gazniki i zerknij w krocce ssace i w nich widzisz trzonki zaworow. Olej bedzie widac. Podobnie mozesz wydech odkrecic i zerknac.
Stawiam na pierscienie przy tej ilosci palonego oleju, tak wiec glowice sciagnij, zrob zawory, cylindry sciagnij i pierscienie wymien. Az tyle roboty i kasy nie wsadzisz. A gumki na zaworach mozna wymienic bez sciagania glowicy. Tokarz musi Ci utoczys taka swiece zaplonowa z podpieciem do kompresora. Podlaczasz 10 atm z kompresora, tlok na dol, zawory ciagniesz w gore aby zamknely komore i zakladasz sprezyny. Ale ohydna to dlubanina. |
W samochodzie przy podniętych uszczelniaczach kopcenie widać przy ruszani czy redukcjach. Najśmieszczniejsze jest to że mój deel praktycznie nie daje widocznych chmur niebieskiego dymu a powinien kopcić jak lokomotywa z przepałem oleju 0,5/1000 km.
|
Nieprawda, wcale nie musi kopcić gdyby lytra palił to tak. 0,5l to nieosiągalnie niskie zużycie oleju u gieesiarzy.
Użytkownicy normalnych motocykli pozdrawiają niebieskie skrzydełko:) |
Zużyte pierścienie tłokowe powinny dawać przedmuch do komory korbowej, a co za tym idzie odmą powinien przedmuchiwać olej do filtra. Nic takiego się nie dzieje. Filterek bialutki jak nowa pielucha.
|
Może porysowane gładzie tulei... przedmuchów by nie było a oleju by ubywało. Rozbierz to będziesz wiedział. Najpierw zrób próbę olejową. Każdy krok zbliży do postawienia diagnozy. to czy to uszczelniacze to takie trochę wróżenie z fusów znowu.
|
Za kompresje odpowiadaja pierscienie uszczelniajace, a za olej pierscien zgarniajacy. Moze nie miec przedmuchow i dobre pierscienie uszczelniajace, a pierscien zgarniajacy bedzie zaklejony sadza i bedzie olej zrec.
|
Castrol był pewnie syntetyk a motul pewnie półsyntetyk.Zmień olej.
|
Panowie a tak offotopem, można jakoś sprawdzić luz na korbie bez rozpoławiania silnika?
jakieś domowe sposoby? widzę, że w tym temacie kilka hacków poszło, może i na to coś znacie? autorze: przepraszam, że Ci się do tematu wciskam. niestety nie pomogę Tobie, bo nie znam się jeszcze wystarczająco. |
Cytat:
A najlepiej to podjedź do mechanika. zdrowia |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:12. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.