![]() |
Filtrowanie paliwa
Krótkie pytanie z mojej strony:
Czy na wyjazd w tereny gdzie paliwo leje się z petów i różnych innych dziwnych źródeł, warto zaopatrzyć się w coś takiego? http://allegro.pl/filtr-paliwa-split...263765741.html A może są jakieś rzeźbione patenty oparte na gazie lub szmatach za ułamek ceny? A może w ogóle jest to szpej raczej zbędny? Jakieś doświadczenia lepsze i gorsze? |
Przez gazę zawsze warto przecedzic takie kiepskie paliwo przynajmniej z większych widocznych zabrudzeń - wystarczy mały paproch i dysza w gaźniku lub wtryskiwacz się przytka - miałem taki przypadek w GS-ie
|
może pończocha? ale nie "kabaretka" ;-)
Filtr papierowy taki co np w komplecie z 1 litrową bańką oleju jest w zestwaie to też nie do końca szczesliwe rozwiązanie Ale chętnie też poznałbym inne sposoby filtrowania wstępnego |
No fakt coś było z pończochą, że całkiem daje rady.
Zastanawia mnie czy warto dawać stówę za taki workowy jak na licytacji u góry, plus jakaś lekka rzeźba żeby włożyć do baku (np. wkleić/wszyć tą siatkę na jakimś stożku, który wpadłby pod korek, ale nie do baku) i zapomnieć. Ewentualnie co jakiś dłuższy czas sprawdzić czy się odkłada jakiś syf czy nie. Czy może przyoszczędzić stówę i zmocić coś podobnego, tylko za ćwierć ceny na bazie pończochy? Może ewentualnie w tym kierunku: http://allegro.pl/filtr-paliwa-uniwe...299682954.html, ale kombinowanie z jakimiś rurkami i lejkami do tego, przy każdym tankowaniu to chyba trochę przesada by była :) Tu jest jeszcze jakiś szpanerski co usuwa wodę z paliwa...ale pakowność jego raczej mizerna: http://allegro.pl/lejek-f3c-mr-funne...270267932.html Edit: Hmmm...Poza nazwą, ten Mr. Funnel wydaje się fajny. Tutaj np. wersja 15cm/10cm http://allegro.pl/lejek-f1c-mr-funne...270267892.html Pończocha wody nie zostawi...jakieś filmiki na jewtubie pokazują, że to ma szanse sobie poradzić. Ktoś coś słyszał o tym? Ściema czy warto się zainteresować? |
Sitko lakiernicze lub filtry do ekspresu do kawy . Ale wody nie zatrzymają.
|
Ja mam sitka nad kranikami fabrycznie+ filterek na przewodzie paliwowym wystarczy.
A większym gównem handlują nasze stacje niż tam mają w butelkach |
Mi tam w Afri nic sie nie zatyka i leje bez strachu...Ale słyszałem o takich co KTMami I BMWami nie jeżdżą tam gdzie nie ma pompy na wysokim poziomie.
|
Cytat:
|
Słyszałem o takich co Afrykami, po za Polskę jeszcze nie mieli okazji wyjechać. A także o takich co wespą świat okrążyli. Nie ogarniam jaki to ma związek z filtrowaniem paliwa.
Info że nie używasz filtra i nic się nie dzieje jest głosem w dyskusji, który ma znaczenie :) |
Używam siatkowego rozbieralnego filtra za parę dych. Lałem paliwo w różnych dziwnych miejscach (z peta kupionego w spożywczaku w Albanii, podejrzanych stacji w Maroku, itd). Robi robotę.
https://lh3.googleusercontent.com/-N...0/P1060810.JPG |
Ja takie cuś używam od kąd pamiętam Knecht
Robi robotę, jeden na rok wystarcza, groszowa inwestycja. Przezroczystszy więc wiadomo czy paliwo nadal obecne. zdrowia Ps nic mnie łączy z tym sprzedawcą z alegrosza, to tylko pogląd czego szukać. |
|
strobusie - nie w kazdym motocyklu da sie zrobic by taki filtr pracowal w odpowiedniej pozycji czyli w pionie, widzialem / sam doswiadczylem problemow z praca, kiedy krecisz silnik wysoko, w tak duzym filtrze na gorze jest powietrze... filtr ok. ale czym mniejszy tym lepszy â tak zeby jak najmniej sie to zapowietrzalo...
|
Afryka ma poziomo i jakoś jej to nie przeszkadza.
Odrobina powietrza w filtrze w górnej części też nie przeszkodzi benzynie w przepływie. To raczej wydajność i stopień zabrudzenia będzie miał wpływ. |
Ja też zaczynam powolutku myśleć o filtrowaniu paliwa i to niekoniecznie tylko tego z butelek PET. Po prostu są miejsca, gdzie warto też filtrowac podczas tankowania z dystrybutora lub po prostu mieć filterek, który działa zawsze, poza zbiornikiem. Tyle, że po drodze jest jeszcze pompa... Dylematy...
Poniżej przykład tego co zatankowaliśmy z dystrybutora, w blisko 1mln mieście (więc raczej obrót jakiś tam mieli na tej stacji). http://i.imgur.com/wUOJg0R.jpg O dziwno na tym motocykle jechały. Inna stacja, inny przykład: http://i.imgur.com/1kus6Ot.jpg W obu przypadkach paliwo tuż po zatankowaniu było idealnej jakości, ciemniało wraz z upływającymi godzinami. Robiła się jakaś lekka zawiesina ale motocykle na tym jechały! :) Wcześniej doleliśmy z PETów - taką w normalnym kolorze i problemy były... pewnie jakieś paprochy się dostały. Obserwuję temat, nie wiem na co się zdecyduje ale na pewno po jakimś czasie dam znać jak to działa w moim przypadku. |
Ja sobie kupilem w sklepie lakierniczym 10 sitek do lakieru, 50 groszy /sztuke
http://www.klakiernik.pl/userdata/gf...1bea0d8750.jpg Teoretycznie filtry sa jednorazowe, ale wydaje mi sie,ze przy jezdzie w 3-4 motocykle mozna jednym sitkiem przefiltrowac paliwa na wszytskie baki. Sitko jest w ksztalcie stozka, papier _ sitki 180 miktonow, wiec nie wpadnie do baku i nie trzeba go przytrzymywac Jestem ciekaw o ile wolniej bedzie sie tankowalo paliwo z tym sitkiem. Sitka sa papierowe, wiec mozna je zlozyc na plasko i trzymac razem z np mapami. Oprocz sitka mam oczywiscie przezroczysty filter pomiedzy bakiem a gaznikiem :) |
Cytat:
Czy go nisko kręcę? Mam krótkie przełożenia (13:42) więc czasem mam okazję go zakręcić. Zresztą dobrze wiesz jak te silniki lubią obroty :D Ponadto nie mam standardowych dysz w gaźniku. Do mniej restrykcyjnego wydechu jetting jest sporo "żyźniejszy" zdrówka |
Cytat:
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:59. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.