![]() |
Emulator Race Tech do zawieszenia
13 Załącznik(ów)
Zamówiłem emulator Race Tech przez Amazon. Przyszedł do mnie dzisiaj taki: GOLD VALVE Cartridge Emulators FEGV S4301
Załącznik 54260 Załącznik 54261 Cała operacja nie jest skomplikowana, mam na myśli montaż emulatora wraz z niezbędnymi przeróbkami w amortyzatorach. 1. Demontaż lag. Jak to zrobić opisano tutaj: http://faq.africatwin.com.pl/index.p...zeniu_przednim Przed wyjęciem lag z półek poluzowałem zarówno korek lagi jak i imbus trzymający damping rod. Wygodniej nawet będzie kiedy śrubę damping rod poluzujemy kiedy jest zamontowane koło i obciążone zawieszenie. Wtedy sprężyna dociska damping rod blokując jego obracanie wewnątrz lagi. Takie poluzowanie nie powinno spowodować wycieku oleju a potem jest nam łatwiej. 2. Jeśli mamy zamontować tylko emulatory, możemy ograniczyć się tylko do wyjęcia damping roda. Nie musimy demontować uszczelniaczy. Ja wymieniałem przy okazji ślizgacze/pierścienie z powłoką teflonową, więc lagę rozebrałem na części pierwsze. Tak wygląda damping rod. Załącznik 54564 3. Po wyjęciu damping roda sprawdziłem spasowanie z emulatorem. Siedzi idealnie. Załącznik 54565 4. Afrykański damping rod ma w swojej dolnej części 4 otworki na obwodzie. Załącznik 54566 5. Rozwiercamy te 4 otwory wiertłem 8mm oraz wiercimy dodatkowe dwa otwory. Odległość między osiami otworów nie może być mniejsza niż 10 mm, aby nie osłabić damping roda. Załącznik 54567 Załącznik 54568 6. Po operacji damping rod będzie wyglądał tak. Załącznik 54569 7. Nie fazujemy otworów, nie powiększamy, krawędzie pozostawiamy ostre. Oczyszczamy dokładnie damping rod z wiórów. Szczególnie zwrócić uwagę na wióry przyczepione do krawędzi. Załącznik 54570 8. Emulator ma fabrycznie ustawione napięcie wstępne na sprężynce. To są dwa obroty śruby imbusowej na emulatorze. Sprawdzałem i się zgadzało. Upewnić się, że nakrętka na emulatorze jest dokręcona. 9. Zaczynamy składać lagę. Wkładamy damping rod. Na śrubę trzymającą damping rod aplikujemy klej do gwintów. Przyłapujemy damping rod, wrzucamy sprężynę, wkręcamy korek lagi, sprężamy lagę i dokręcamy śrubę damping roda odpowiednim momentem (20 Nm). Załącznik 54571 10. Wykręcamy korek lagi, wyjmujemy sprężynę. Wrzucamy emulator. Może się podwiesić po wrzuceniu, więc sprężyną trzeba mu trochę pomóc i powinien bez problemu osiąść na gnieździe damping roda. Rozciągamy lagi, wkładamy sprężyny, na górną sprężynę kładziemy korek i mierzymy âwysokośćâ naprężenia wstępnego sprężyny. Załącznik 54572 11. âWysokośćâ naprężenia powinna wynosić 10-25 mm. Generalnie ta wysokość powinna wynikać bezpośrednio ze zmierzonego sagu i preferencji kierowcy. Zmierzenie sagu nie jest skomplikowane, ale potrzebna jest pomoc drugiej osoby. Na oryginalnych sprężynach zmierzona przeze mnie wysokość wyniosła 26 mm (na zdjęciu widać więcej, ale to dlatego, że jedną ręką trzymałem metrówkę i lagę, a drugą robiłem zdjęcie i laga mi nieco wyślizgiwała się). Jeśli chciałbym się zmieścić w zakresie 10-25 mm to musiałbym: - wywalić górną krótką sprężynę i dorobić tuleję dystansową o odpowiedniej wysokości, - zamówić sprężyny o odpowiedniej długości. Docinanie sprężyn (a tym bardziej korka lagi) nie wchodzi w grę, podobnie jak usuwanie podkładki spomiędzy sprężyn. A zatem zostałem przy âwysokościâ naprężenia wstępnego 26 mm. 12. Wyjmujemy sprężyny, sprężamy lagę, zalewamy olejem. Ja zalałem olejem 7,5. Im gęstszy olej wlejemy tym wolniejsze będzie odbicie. Zastanawiałem się na jaką wysokość ustalić poziom zwierciadła. Dla RD07A ma to być 106 mm, ale ponieważ emulator ma swoją objętość to uznałem, że to będzie za dużo. No więc ile? Ustaliłem poziom na 160 mm, sugerując się relacją http://www.xrv650story.eu/do-it-your...tech-emulators 13. Po zalaniu olejem wrzucamy emulator. Może się podwiesić, więc jak poprzednio pomagamy sobie sprężyną. Składamy lagi do kupy. Załącznik 54573 Załącznik 54574 14. Montujemy lagi na moto. Dokręcamy dolne półki momentem 33 Nm, górne półki 27 Nm i korek lagi 23 Nm i cieszymy się z jazdy :at: Wrażenia. Różnica jest naprawdę BARDZO zauważalna. Znajomy, który ma KTM chce wstawić sobie przednie lagi od Afryki i wstawić emulator. :D Żartuję. Nie miałem okazji, żeby to objeździć i sprawdzić w różnych warunkach. Jak to zrobię to postaram się opisać. Jednak nawet krótka jazda wprawia w zdumienie: czacha i nawigacja nie telepią się tak jak wcześniej, wyraźnie lepiej i przyjemniej się prowadzi. Na tę chwile polecam. Resztę wrażeń dopisałem w poście #35 |
A po ile taka zabawka?
|
137$, ale razem z dostawą zdjąłem sobie z karty 730 PLN
|
Ponoć czyni cuda...jestem wielce ciekaw jaki będzie efekt u Ciebie, bo sam jestem na taką opcję dość napalony.
Jak dobrałeś typ wkładu? Gdzieś na jakimś forum znalazło się info, że typ do RD04 wsadził "FEGV S4301" i jest zadowolonony. Na stronie Race Tech do XL600V z 89' proponują "FEGV 4101". Pisałem do RaceTech'a nawet w tej sprawie, i powiedzieli żeby wypełni im to: https://drive.google.com/file/d/0B8k...ew?usp=sharing I odesłał, to powiedzą dokładnie, ale nie miałem okazji się za to zabrać porządnie... |
No nie pogadasz :) zakładaj to ustrojstwo i pisz jak się na tym lata.
|
Cytat:
|
Cześć,
Czy byłaby możliwość zwymiarowania części wchodzących w skład tego emulatora? Interesują mnie rysunki techniczne z wymiarami (szczególnie średnice i grubości płytek zaworowych, oraz sprężyna: średnice, grubość drutu i liczba zwoji, długość w stanie wolnym) Byłbym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam Kuba |
Szparag gdzieś na jakimś wątku pisał o tym cudzie ale nie skończył opisywać i nie znamy efektu finalnego
|
Wklejam link jak gosciu wstawił to do 3 efekt finalny według niego jest zadowalający sam się nad tym zastanawiałem liczyłem na opinie szparaga ale szparag chyba się obraził na forum i nie dokończył wątku a szkoda mógłby wnieśc coś konkretnego w temacie no nic będzie trzeba poczekać na opinie kolegi jak się to sprawuję http://www.xrv650story.eu/do-it-your...tech-emulators
|
Hei Sluza daj dokladne dane tego emulatora,i linka zeby zakupic takie cos prosto ze sklepu,Dzieki
|
http://www.amazon.com/Race-Valve-Car...race+tech+gold
Pytanie...czy do RD07 to jest dobry emulator :P Bo jak wspominałem...pisałem do race techa, i stwierdzili że nie mają tego motoru w swojej książce. Więc przydałoby się im wysłać opis zawiasu (wymiary sprężyny, poziom/typ oleju, waga maszyny/kierownika i wszystko inne co w tej opisówce przezemnie podlinkowane) i wtedy zaproponują konkretne rozwiązanie... Póki co, model 4301, mam wrażenie jest trochę strzałem w ciemno. Jest spora szansa że to tego potrzebujemy w naszych lagach...jest pewna szansa że trochę innego. |
Wlasnie ,widac ze ten gosc przy przerabianiu xrv 650 uzyl sprezyn progresywnych,to jakie beda lepsze przy takiej przerobce,ja mam nap. sprezyny u siebie wurth progresywne.Dylemat
|
Cytat:
|
Emulator przetestowany ?
|
wciąż czekam na ślizgacze z motoristy. Codziennie wracam do domu z nadzieją, że juz są. 2 kwietnia wysłali informację, że rozpoczęli realizację mojego zamówienia i tak już mam 12 kwietnia
|
Jeśli zamawiałeś w motoriście, to uzbrój się w cierpliwość. Po zwolnieniu się pewnej obeznanej w temacie kobitki na jej stanowisko zatrudniono nową (albo nowe, bo ostatnio były dwie) i tym sposobem motorista stał się świetnym przykładem olewactwa, ściemniania i braku kompetencji :( Ostatnio czekałem 4 albo 5 tyg., ostatecznie i tak nie zrealizowali zamówienia w całości. Jak mówią, że oddzwonią, to nie oddzwaniają. Mówią, że odpiszą, to nie odpisują.
|
Emulatory zamontowane. Procedura w pierwszym poście wraz z lakonicznym opisem pierwszych wrażeń. NAPRAWDĘ POLECAM!!!
|
Najs. Jak długo czekałeś na realizacje z amazona?
|
18 marca kupiłem, 30 marca miałem u siebie, ale planowany termin dostawy był na 16 kwietnia
|
Marcin i znów Cię muszę objechać swoją afrą żebyś zmienił zdanie :D
A tak na serio... Testuj, testuj bo się zastanawiam ;) |
jak sie nie chce zmieniać moto albo nie stać to trzeba rzeźbić, a to jest naprawdę jedna z bardziej udanych :)
|
Jakie sprezyny masz ,orginal czy progresy?
|
Jak to jest z tym wstepnym napieciem sprezyny ? Czy jesli kierownik ciezki to dajemy wiecej czy odwrotnie? Napisz ile wazysz zebym mogl to odniesc do siebie. Jestem mocno zainteresowany. Pozdro
|
Napięciem wstępnym sprężyny zmieniasz skok. W dobrze wyregulowanym zawieszeniu sprężyna powinna być dobrana do wagi kierownika z klamotami.
|
Cytat:
Wstępne napięcie powinno bezpośrednio wychodzić ze zmierzonego sagu, a więc jest zależne od wagi kerownika (im cięższy tym większe napięcie wstępne). Dlatego też można kupić sprężyny o tej samej długości ale innym obciążeniu sprężającym np. 0,95 kg/mm, 1 kg/mm, 1,1 kg/mm |
Fajnie ,a jaki olej i ile tego oleju na lage,jakie otwory nawierciles i ile?
|
Cytat:
|
Ok to wiemy,a ten emulator ma przeciez swoja grubosc to o ile wydluza sprezyne w lagach?
|
Cytat:
|
Cytat:
|
Ok to sprawdzaj i napisz jakie sprezyny lepsze orginal czy progresy.
|
czy normalne czy progresy to nie do końca ma znaczenie...bo to sprężyny ;] tu montowany jest element tłumiący, a nie sprężynujący.
Trzeba by zrobić pełne porównanie, aby mieć konkret odniesienie: -standard -progresy -emulator -emulator + progresy Ale to i tak chyba wszystko za bardzo zależy od konkretnego przypadku :) Stanu maszyny, wagi kierownika, stylu i oczekiwań od jazdy etc. itp... |
Cytat:
|
To czekamy na porownanie.
|
Objechałem Afrykę z emulatorem dzisiaj w różnych warunkach i po prostu jestem autentycznie SZCZĘŚLIWY
- pewne prowadzenie - nic nie wyszarpuje kiery z rąk, - pewniejsze i bardziej przewidywalne hamowanie, na szutrze i na piachu - szutrowa tarka i bruk były gładkie jak niemiecka autostrada - nie miałem sytuacji, żeby mocne dobicie (a takie zaliczałem) wytrącało mnie z pełnej kontroli nad motocyklem minusem jest chyba tylko to, że obnaża i to mocno niedomagania tylnego amora :mad: Podziękowania dla Szparaga, że mnie tym zaraził |
Zajebiście, to teraz posypią się przeróbki
|
To może tak zamówienie zbiorcze:D
|
A ile bedzie puzniej afryk rozwierconych i bez emulatora do sprzedania
|
Piękna sprawa taki emulator. Chętnie zamontował bym w Trampku, tylko cena :mur:.
Powód, dla którego producent zaleca pozostawienie otworów o ostrych krawędziach (bez fazowania) pozostaje dla mnie nieodgadniony. Ostre krawędzie zmniejszają trwałość zmęczeniową trzpieni (działanie karbu) oraz istnieje ryzyko odpadnięcia wióra w trakcie jazdy. Później taki odpadnięty wiór może narobić szkód wewnątrz amortyzatora. Jeśli będzie zamówienie zbiorcze, to poproszę jedną sztukę (może znajdzie się chętny na drugą) do trampka ;) |
Tez bym sie pisal na zamowienie zbiorcze
|
Cytat:
|
To jedziemy?
Przy kilku sztukach sprawa nie będzie dodatkowo obciążona cłami, srami i innymi vatami? Jeżeli nie, to: 1. tommi |
Mechanika płynów jest dziwna. Zależnie od charakteru przepływu (liczby Reynoldsa), czasami zwykły chamski otwór o ostrych krawędziach, będzie dawał dużo bardziej regularny i przewidywalny przepływ niż taki o kształtach fikuśnych.
Jeżeli zaznaczyli, żeby zostawić ostre...to nie zrobili tego przypadkowo :) Ale papierkiem bym leciutko przejechał, coby pozbyć się jakiś wiórów i nierówności po wierceniu. |
Cytat:
|
Czyli książkowo :)
|
Sluza, dzieki za fajny tutorial i wykonanie zmoty. Niech Bog Ci w dzieciach wynagrodzi.
Mam jeszcze jedno pytanie. Jechales szybciej na tych emulatorach? Tak przelotowo 130- 140 ? Trzyma stabilnie wszystko? |
Ja zrobie tak,wsadze ten emulator ale skruce progresy od strony gesto nawinietej o grubosc emulatora.
|
Cytat:
Jestem świeżo po Rajdzie podlaskim, gdzie łącznie zrobiliśmy ok 250 km bez asfaltu, leśne szutry, piachy i inne niedogodności i autentycznie nie czuję tego w łapach |
Dzieki z ainfo. Ale mialem pytanie do przelotu na ancfalcie i na jego winklach. Czy tam wszystko trzyma. Jeslu tak to zamawiam takiego w najblizszym czasie
|
Fassi, wszystko trzyma. Zawieszenie zachowuje się jak kartridżowe, więc nie zawiedziesz się
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:58. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.