![]() |
Podpięcie woltomierza - RD 07
ellou,
korzystając z zimy i ogólnie paskudnej pogody wziąłem się za psucie (usprawnianie) motocykla jestem właśnie na etapie podpinania woltomierza (auto gauge indiglo), a że elektryka jest moja średnio mocna stroną, chcę posiłkować się Waszymi doświadczeniami. A mianowicie: - podświetlenie podepnę pod światła przednie - to nie problem - w którym miejscu najlepiej podpiąć kable pomiarowe woltomierza - pod włącznik zapłonu? W którym miejscu? gdzie indziej? Teoretycznie moze byc to dowolne miejsce gdzie po włączeniu zapłonu jest napięcie - może zatem pod np. wskaźnik temperatury...? Jakby ktoś jeszcze znal kolor kabla pod który trza się wpiąć............ z góry dzieki ps. piwo za pomoc wysyłam pocztą polską. ps2. szukalem na w archiwum ale opisu podpięcia nie znalazlem (może źle szukalem...) |
rozsądnym niejscem jest przewód zasilający wentylator, ma zabezpieczenie bezpiecznikiem i nie jest obciążony innymi odbiornikami. jak coś popsujesz to bezpiecznik nie pozbawi motocykla jakiejś funkcji życiowej np brak świateł w ciemnej dupie w przypadku kombinacji z przewodami od świateł :)
|
czyli generalnie - kazde miejsce gdzie po wlaczeniu stacyjki jest prad, dobrze mysle?
|
Cytat:
|
Ja sie wpiąłem po stacyjce bezpośrednio za skrzynką bezpieczników. + wlutowany w czerwono czarny kabel, skrajny prawy o ile pamiętam. Masa do ramy. Oświetlenie woltomerza do ktoryś kabli oswietleniowych tripmastera.
|
Cytat:
jesli dobrze mysle... |
Stacyjka jest przełacznikiem on/off i w dodatku zabezpieczona bezpiecznikami oryginalnymi.
|
generalna zasada: od akumulatora ręce precz! niczego nie podłącza się bezpośrednio do akumulatora! dlaczego? pomyślcie sami albo... nie podłączajcie i już!
miejsce na wpięcia bezpieczne: kostka przy styczniku (stale mieszka tam prąd), kostka pod bakiem (skrajna prawa) - tu mamy wybór pomiędzy obwodem włączanym przez stacyjkę lub przewodem ze stałym zasilaniem. skrzynka na bezpieczniki jest dobrym rozwiązaniem jeżeli chcemy coś podpiąć bez dodatkowego bezpiecznika z zastrzeżeniem mojego wcześniejszego postu. Każde insze podłączenie tylko przez bezpiecznik po dokładnym przestudiowaniu schematu co i jak aby potem nie było beczenia że się zesrało. Cytat:
czytać schematy!!!! |
1 Załącznik(ów)
E, to ja sie nie znam.
Ala mnie z obrazka wynika ze w linii są bezpieczniki zarówno na czerwonym jak i na czarno-czerwonym. Oba idą do stacyjki. Ale ja laik jestem. Załącznik 3579 |
E - jest to przewód bezpośredni zasilający tripmajstra (stałe podtrzymanie napięcia), jest on wcześniej rozdzielony do stacyjki właśnie i z niej idzie w kierunku bezpieczników -
skrajny z lewej przewód włączany stacyjką i zasila bezpieczniki obok niebieski A to przewód włączany stacyjką zasilający wentylator chłodnicy (do niego można się podpiąć w skrzynce bezpieczników jak i w kostce pod bakiem) sama zaś stacyjka nie jest zabezpieczona bezpiecznikami. jak wspominałem, tylko przy wyłączonym silniku, jeżeli korzystamy z prądu akumulatora instalacja jest zasilana poprzez 30A bezpiecznik przy styczniku. w przypadku zasilania podczas jazdy ten bezpiecznik nie chroni instalacji! wszelkie podłączenia najlepiej puszczać przez bezpieczniki - nie zaszkodzi na pewno a zawsze pomoże! |
No tak. Doszedłem już do podobnych wniosków.
Czyli w praktyce ciągnąc wzdłuż motocykla, dwużyłowy kabel którym podepniesz + i - woltomierza gdzieś przy kierownicy, na + dajesz bezpiecznik 5W. I z tym plusem jedziesz do skrzynki bezpieczników lub wspomnianej kostki. A z minusem do ramy. Prawda? |
Podpinasz się pod przewód wentylatora. Blisko deski rozdzielczej, nie trzeba ciągnąć kilkometrów kabli i masz zabezpieczenie w skrzynce bezpieczników. W razie czego jak spalisz bezpiecznik to pójdzie tylko ten od wentylatora. Oczywiście można też pod przewody wychodzące ze stacyjki ale wtedy trzeba umieścić bezpiecznik w niewygodnym miejscu.
|
oki, panowie, czyli male resume:
podswietlenie - pod tripmajstra coby w światła nie ingerować zasilanie: - do ramy : + do kabla zasilającego wentylator na chlodnicy ((czarny kabel w kolorowy rzucik wg. diagramu Haynes'a, prowadzący do "fan motor")Podpinac sie nozna tak blisko silniczka jak sie chce.)) : + zabezpieczyc bezpiecznikiem 5A na okolicznosc niemca zalety tego rozwiazania: malo kabli, dziala tylko po wlaczeniu stacyjki, nie trza sie wpinac w kostki pod bakiem i go demontowac. obwod podwojnie zabezpieczony: 10A bezpiecznik wpuszce i 5A na kablu. correct? |
Cytat:
|
zatem:
koledzy Klanol i Podos proszeni o wyslanie mi na PW adresu do wysylki browara :) w poniedzialek powiem jak poszlo psucie. ps. jak ja nie lubie elektryki........ |
i jeszcze jedno na koniec: lutować, izolować i izolować! rurki termokurczliwe najlepiej i taśma do owinięcia przewodu - robi się sztywniejszy i nie pęta się jak smród po gaciach pod wpływem wiatru.
|
No - i to jest łopatologiczne wyjaśnienie sprawy. Również wykorzystuje zasilanie wentylatora. Pozdr
|
Czy jest szansa, że takie coś http://www.twenga.pl/oferta/46235/80...188195160.html się sprawdzi? Gabarytowo mniejsze, łatwiej gdzieś to przykleić, no i teoretycznie precyzyjniejsze w odczycie wartości.
|
Cytat:
Odnośnie instalacji już wszystko jasne. Jakich woltomierzy używacie i jakie polecacie. Oczywiście mile widziane fotki gdzie je montujecie. Dzięki! |
2 Załącznik(ów)
wiec;
po sredniociezkiej walce , zuzyciu wielu termokurczów i tasmy izolacyjnej osiagnalem efekt jak ponizej. Dzieki wszystkim za pomoc! |
Dzięki za zdjęcia.
Fajnie to wygląda i przyjemnie świeci. |
Cytat:
|
Ja sobie nabyłem taki: http://moto.allegro.pl/item548586146...lego_vs1c.html tylko wersja cięższa o obudowę.
Obudowę uszczelniłem takim niebieskim szajstwem co ponoć jest uszczelniaczem. Przymontowałem na nity do kawałka kątownika alu i na trytki przypiąłem do stelaża poniżej zegarów (nic nie wadzi i nie rzuca sie w oczy podczas jazdy, chociaż można go normalnie kontrolować), pomiędzy obrotomierzem i prędkościomierzem. Pasuje idealnie. Wpięty jest w obwód lamp i wyłączany opcjonalnie wyłącznikiem czerwonego koloru :). Nie wiem czy to dobre teoretycznie miejsce podpięcia obwodu ale działa jak narazie. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:54. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.